Розробка уроку з використанням стратегій критичного мислення

Про матеріал
Розробка уроку з використанням стратегій критичного мислення. Критичне мислення нині один з модних трендів в освіті. Про те, що його розвиток є одним з наскрізних завдань навчально-виховного процесу, йдеться й у Концепції нової української школи. Та з чого починати? Як навчати дітей розрізняти факт і суб’єктивне бачення, не піддаватися на маніпуляції? Відповідь – використовувати методи розвитку критичного мислення під час уроків.
Перегляд файлу

Полтавський обласний інститут

післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського

 

 

 

 

 

Розробка уроку з використанням стратегій критичного мислення

 

 

 

Виконала:

Мазоха Оксана Михайлівна,

вчитель початкових класів

Дібрівська гімназія

Миргородської міської ради

Полтавської області

 

 

Миргород

 

2021 р.

 

ВСТУП

Критичне мислення нині один з модних трендів в освіті. Про те, що його розвиток є одним з наскрізних завдань навчально-виховного процесу, йдеться й у Концепції нової української школи.

Та з чого починати? Як навчати дітей розрізняти факт і суб’єктивне бачення, не піддаватися на маніпуляції? Відповідь – використовувати методи розвитку критичного мислення під час уроків.

Критичне мислення – складне й багаторівневе явище. Мислити критично означає вільно використовувати розумові стратегії та операції високого рівня для формулювання обґрунтованих висновків і оцінок, прийняття рішень.

З педагогічної точки зору критичне мислення – це комплекс мисленнєвих операцій, що характеризується здатністю людини:

  •                  аналізувати, порівнювати, синтезувати, оцінювати інформацію з будь-яких джерел;
  •                  бачити проблеми, ставити запитання;
  •                  висувати гіпотези та оцінювати альтернативи;
  •                  робити свідомий вибір, приймати рішення та обґрунтовувати його.

Цим мисленнєвим операціям можна і необхідно навчати, а далі – вдосконалювати їх, тренувати, як, наприклад, тренують м’язи спортсмени чи техніку гри – музиканти. І саме школа є ідеальним середовищем для цього.

 

 

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА

Розробка уроку з української мови з використанням навчально-методичного комплекту «Українська мова». Большакова І.О., Пристінська М.С.

Тема: Звук [ф]. Букви Ф і ф. Текст. Головна думка. Передбачення. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо овала.

 Очікувані результати навчання: аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки);  обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків; прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями; пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду; фантазує на основі прочитаного: придумує іншу кінцівку літературного твору, змінює місце подій, додає нових персонажів; розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного; визначає тему і головну думку в тексті; ; розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту; зіставляє пережиті під час читання почуття та емоції із власним емоційно-чуттєвим досвідом.

Обладнання:  заготовки складів та слів, конструктор LEGO.

Хід уроку

  1.     Організація класу

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Приготуйте без мороки

Все, що треба до уроку.

Книжку, зошит, ручку, олівці.

Приготувались?

Молодці!

  1.     Акуалізація опорних знань
  1. Розучування скоромовки

Фазан-футболіст дуже любить футбол

Як форвард фазан забиває свій гол.

  1. Складання слів зі складів

ФА, ТАН, КУС, ФОН, ЗАН, ФО ( ФАЗАН, ФОНТАН, ФОКУС).

  1. Зробіть звуковий аналіз, складених слів.
  1.     Мотивація навчальної діяльності.
  1. Дітки, котик Фантик ніс нам на урок слова. Але по дорозі з кожного слова загубилося по одній літері.

_АЗАН   _УТБОЛ   _ОНТАН    _ЕРМА     ЗЕ_ІР

Тож які букви розгубив Фантик?

  1.     Повідомлення теми та завдань уроку

- Як ви гадаєте, що ми будемо сьогодні вивчати?

- Так, сьогодні ми навчимося ще краще читати та друкувати склади та слова з буквою «еф».

- Будемо творити, фантазувати, працювати з конструктором.

5)  Вивчення нового матеріалу

1.   Робота за підручником. Читання складів

2. Гра «Складовий аукціон» ( Придумати якомога більше слів із заданий склад )

ФА, ФО, ФЕ, ФУ,ФИ.

  1. Робота за підручником. Читання слів.
  2. Вправа «Асоціативний кущ»

Дорога, машина, подорож, кермо, ……..

  1. Фізкультхвилинка

Букви стали по порядку,

Всі зібрались на зарядку.

Руки вгору підняли,

До сонечка потягли.

В різні боки розвели,

Й полетіли, попливли.

Потім їх вперед зімкнули,

І в долоні всі сплеснули.

Як закінчили плескать,

Стали долі опускать,

Ніжками затупотіли

А за парти тихо сіли.

  1. Робота за підручником. Стратегія «Кероване читання з передбаченням»

Прочитайте заголовок тексту. (Як Тарас був фокусником)

-         Як ви думаєте про що цей текст?

Робота з підручником. ( Текст, головна думка, передбачення )

  1. Використання стратегії «Ромашка Блума»

Про що цей текст?

Здається, Тарасик вирішив бути фокусником?

Що потрібно було знати Тарасикові перед тим, як робити фокуси?

Які фокуси ви спостерігали в цирку?

Чи просто стати фокусником?

Що ви можете порадити однокласникам, аби фокуси були позитивними?

  1. Робота з конструктором LEGO

Уявіть, що ви також спробували стати фокусником. Щоб могло з’явитися у вашому капелюсі? Зробіть це з цеглинок.

  1. Пальчикова гімнастика

Розфарбував фламінго крила

В рожевий колір.

Відтоті став фламінго

Рожевокрилим дивом.

( Долоні розгорнуті на себе, великі пальці переплетені – голівка птаха. Інші пальці – крила. Швидко помахати – ними. )

  1. Робота в зошиті.
  2.  Стратегія «РАФТ»

Р – роль

А – аудиторія

Ф – формат

Т – тема

( Короткі учнівські висловлювання )

  1.     Закріплення вивченого
  2.     Підсумок
  3.     Рефлексія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

       При  застосуванні елементів розвитку критичного мислення кожен учень відчуває, що він цікавий як особистість, у дітей пробуджується прагнення до спільної організації шкільного життя, формується здатність довільно регулювати свої дії, обґрунтовувати свою позицію і приймати думку іншого, якщо вона більш обґрунтована.

      Ця технологія дозволяє одночасно і більш ефективно формувати в учнів низку ключових компетентностей. Перш за все – уміння вчитися, вміння самостійно здобувати знання в будь якому вимірі простору навчання. Вони вчаться організовувати свою роботу і розв'язувати актуальні проблеми, досягати певних результатів.

     Застосування технології критичного мислення – один із шляхів виховання активної особистості, що може взяти на себе ініціативу і діяти відповідно до чинного законодавства.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
21 грудня 2023
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку