Урок на тему: Євген Гуцало "Олень Август"

Про матеріал
У цій розробці я прагнула довести учням, що неординарна особистість - це особистість, яка бачить і сприймає світ по - іншому, але заслуговує до себе толерантного ставлення. Майже на кожен урок діти, прочитавши твір, малюють діафільм (додається до уроку) в якому вони зображують своє бачення подій та героїв.
Перегляд файлу

Урок української літератури в 7 класі

Тема: Євген Гуцало «Олень Август».

Ідея неординарного,своєрідного погляду на світ. Образ     незвичайного хлопчика Жені, його вміння фантазувати,уявляти

Мета: розширити знання учнів про творчість Є. Гуцала для дітей, ознайомивши з оповіданням «Олень Август», розкрити образ головного героя та його світосприйняття; розвивати вміння відстоювати власний погляд на світ і свої переконання; виховувати любов до краси, прагнення творити її,бажання жити цікаво, повноправно, творчо.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

                Дошка. Епіграф                     

  … Дивлячись часом униз,

Не втратив щастя бачити

Оті зорі навіть у калюжах

На життєвих шляхах

О. Довженко

1. Емоційний настрій. «Зіпсований телефон» Вчитель. «Я вам бажаю бути допитливими,мрійливими»

Незакінчене речення: «Я люблю мріяти, бо…»

 

II. Мотивація навчальної діяльності учнів

1 .Слово вчителя. Незвичайна ситуація. А хто в неї не потрапляв? Таких людей немає. Але кожен виходить з неї по - різному. І який шлях обрати залежить від самої людини, від її поглядів на світ та ставлення до життя. У незвичайній ситуації опинився герой оповідання, яке ви читали вдома і над яким будемо працювати. Хочу звернути увагу на епіграф ....

2.Бесіда з учнями .

-  Як ви розумієте ці слова?

-  А чи правильна ваша думка, з'ясуємо в кінці уроку.

III. Опрацювання навчального матеріалу.

1. Слово вчителя. Повертаю вас до теми уроку. Чи всі слова зрозумілі?

2. Словникова робота. Я передбачала,що саме це слово вам буде незрозумілим. Тому подивимося як його тлумачить словник іншомовних слів.

Ординарний - (лат.) - звичайний, буденний Неординарний - незвичайний, небуденний

Вчитель. Слова «незвичайний» , «небуденний» вам зрозумілі? Це слова - синоніми до слова «неординарний» Запишіть ці слова у свої літературні словнички. Отож, таким неординарним, непересічним був Євген Гуцало - лауреат Державної премії ім. Т. Шевченка за твори для дітей, адже Є. Гуцало відчував дитячу душу чи не краще серед письменників. Він справжній мрійник і фантазер, який словом вміє торкнутися людської душі, створити із звуків симфонію, і ця музика підносить нас над буденністю, робить чистішими і благороднішими. Маленькі герої його оповідань добрі і щедрі душею, обдаровані багатою фантазією, нестандартним мисленням, які стикаються зі злом і вчаться усвідомлювати безмежжя і велич людської доброти. Як згадував письменник (на дошці). Учень читає.

3. Евристична бесіда

- Як ви вважаєте чи такою людиною є герой оповідання «Олень Август»?

- А чи не здивувало вас,що саме дитина є головним героєм твору?

 Бо назва твору «Олень Август ».

- Про що ви сподівалися прочитати?

- Чи справдилися ваші очікування?

- Хто ж такий Олень Август? Адже автор визначив саме ці слова як назву?

- Ви бачили коли - небудь оленів? Якими ви їх уявляєте? Можливо, малюнок допоможе вам.

- А чи не згадаєте ви художні твори, у яких героєм є саме олень?

-  Яка його роль?

 

 

- А яку ж рису уособлює олень?

 

Запишіть у зошити : Олень - уособлення благородства.

- А чому в оленя таке дивне ім'я - Август?

 

Вчитель. З історії Риму відомий імператор Октавіан Август, в

      перекладі означає «величний». На його честь 8-й місяць

      римського календаря був перейменований Август. Місяць

      серпень.

4.Робота над образом головного героя.

- Кого у творі автор називає оленем Августом?

- Чи він головний герой оповідання? Проблемне питання

- Так чому ж головний герой - хлопчик Женя, а в назві ім'я зовсім іншого героя? Щоб зрозуміти це, необхідно звернутися безпосередньо до головного героя - Жені

5.Різновид вправи «Мікрофон»

- Скільки років Жені?

- Який він має вигляд?

- Які мав оцінки в школі?

- Протягом всього твору він залишався двієчником?

Чому, поясніть? Які причини того,що він змінився? (потрапив у незвичайну ситуацію, яка змінила його життя)

- Так який же цей хлопчик?

- Як ви вважаєте, Женя - ординарна чи неординарна людина? (А що означає ім'я Женя)

І хлопчик з фільму, якого звали Олень Август, йому близький за своїм світосприйняттям, поглядом на світ. Саме тому автор і дає оповіданню таку назву.

- Це добре, що хлопчик був саме таким?

 

6. Робота над образом Альтова.

-  Чому ж Альтов не дав зіграти Жені головну роль?

-  Коли ви вперше зустрілися з цим героєм? Яке враження він справив на вас? Чому?

-  Які риси характеру його вам не сподобались?

Чому Альтов, досвідчена доросла людина, не зміг побачити оленів?

- Чи здатний він на благородний вчинок?

- Яка ж він людина - ординарна чи неординарна?

Висновок: отже, Альтов - це ординарна особистість, яка

протиставляється головному герою.

Повернімося до епіграфа. Чи зрозуміли ви зміст? Женя - це та людина, яка може побачити у калюжі небо і зорі, тобто неординарна людина, а Альтов - та людина, яка бачить лише  бруд, тобто звичайна.

 -   Серед нас є багато неординарних особистостей. Скажіть, як

ми повинні до них ставитися? (З повагою, толерантно).

 

 

Вчитель.  Ми почали роботу з розмови про незвичайну ситуацію і
                 побачили, як вона може змінити життя людини. Вам
                 потрібно було вдома пофантазувати і уявити себе у  

                         незвичайній ситуації - на знімальному майданчику.

 

Робота в групах

1 група - «режисери». Діафільм 

2 група - «сценаристи». Написати продовження твору за умови,

 що пройшло 20 років.

3 група - «кореспонденти». Взяти інтерв'ю у Жені - молодого

режисера.

4 група - «кореспонденти». Взяти інтерв'ю у Альтова, який

прийшов на прем'єру фільму, знятого Женею.

5 група - «Актори» Розіграти діалог Жені з Альтовим (за оповіданням)

6 група - «Критики». Сенкан, ребуси, піраміда, метод «ПРЕС» розсипане зерно.

V. Підсумки уроку
Оцінювання.

Ваші роботи підтвердили, що Женя здійснив свою мрію, відбулася прем'єра його фільму.

- Ви вважаєте фільм вийшов цікавий?

 

А як відомо гарна роботи тих, хто працював над його створенням, обов'язково відзначається премією. Тому і я хочу провести невеличку церемонію нагородження , свої нагороди вкладете у «Папку успіху». (Диплом додається)

- Приєднуючись до побажань Жені,хочу сказати, що попрацювавши з вами на уроці, я побачила, що ви цікаві, неординарні діти і хочу побажати, щоб ви не втратили здатності мріяти і бачити незвичайне.

 

Домашнє завдання. Дати письмову відповідь на питання: «Чи хочу я бути схожим на Женю? Чому?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(1937-1995)

село

Старий Животів Вінниччина

 

 

 

 

 

Найвідоміші твори:

 

 

 

оповідання «Лось», «Олень Август», « Дениско», «Сім'я дикої качки ».

Лауреат літературної премії імені Юрія Яновського 1982р.

Державної премії СРСР імені Т.Г. Шевченка (1985 р.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\шевчук1111\4е.tif 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діафільм

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\шевчук1111\діп.tif

 

F:\шевчук1111\гу45гр.tif

 

 

F:\шевчук1111\ргкоргк5.tif

 

 

F:\шевчук1111\5гц45г8458.tif

 

 

F:\шевчук1111\56ш5ш.tif

 

 

F:\шевчук1111\г45г54г.tif

 

 

F:\шевчук1111\г5гг3.tif

 

F:\шевчук1111\ш65ш6ш94.tif

 

 

 

 

F:\шевчук1111\ш56шщшщ.tif

 

 

F:\шевчук1111\5г8.tif

 

F:\шевчук1111\щ78щ7щщ.tif

 

 

 F:\шевчук1111\г56г856г3.tif

F:\шевчук1111\111111111.tif

 

 

docx
Додано
1 лютого
Переглядів
99
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку