Тема уроку: Виготовлення подарункового чобітка.
Мета уроку: ознайомити з легендою про Святого Миколая і три мішечки золота, навчити виготовляти подарункові чобітки, вдосконалювати навички роботи з фетром та раціонально використовувати матеріал, розвивати творче мислення, увагу, естетичні смаки, виховувати любов до рідних, друзів, бажання робити подарунки.
Тип заняття: комбіноване
Обладнання: фетр, ножиці, нитки, голка, клей, олівець, елементи декору (намистинки, стрічки, кружево, блискітки), шаблони, зразки виробів, комп’ютер.
Очікуваний результат: виготовлений чобіток для подарунків.
Хід заняття
І. Вступна частина
-Привітання.
Перевірка присутніх.
Призначення чергових.
Сподіваюсь, ви сьогодні усі прийшли з гарним настроєм і бажанням творчо попрацювати. Якщо в когось настрій не дуже хороший, то постараємось його покращити.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
- Скажіть мені, чи любите ви подарунки?
- А чи любите самі дарувати подарунки? І чи часто це робите?
- Як вважаєте, чи є важливою упаковка для подарунка?
- Звісно не настільки важлива упаковка, як сам подарунок, але коли подарунки гарно упаковані, то виглядають вони набагато краще.
- Наприклад, дуже просто подарувати матусі чи сестрі улюблені цукерки, буде значно краще виглядати подарунок з тих же цукерок, але в гарній упаковці, та ще й зробленій своїми руками. Згідні зі мною?
- Сьогодні я пропоную вам виготовити подарункову упаковку у вигляді чобітка.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
З давних-давен людину завжди приваблювало створення чогось нового та незвичайного. Тільки праця в усій її багатогранності спрямована на пізнання світу, на самовираження особистості у творчості. Тільки насиченя вільного часу працею, що збагачує духовне життя, може дати людині щастя.
- А чому саме чобіток? Ви дізнаєтесь, коли послухаєте легенду, саме її вважають початком традиції підкладати дарунки в чобіток.
Легенда про Миколая і три мішечки золота
Якось давним-давно жив хлопчик Микола. Був він родом з досить забезпеченої сім'ї, але при цьому не цурався бідних. Він був надзвичайно чесною та доброю людиною. Бачучи складне становище, в якому перебували бідні люди, він усіляко їм старався допомагати. Щоб не принижувати нужденних милостинею, він підкладав свої подарунки таємно їм під двері та вікна. Одного разу дізнався Микола про бідного селянина, який мав трьох дочок. У того бідолахи зовсім не було грошей, і через те, ніхто не хотів брати у дружини собі його доньок. Пожалів Микола бідних дівчат, і тихенько вночі закинув їм у димохід три мішечки з золотими монетами. Мішечки впали в оселю і потрапили саме до шкарпеток сестер, які їх розвішали сушити перед вогнем. Зранку дівчата взяли шкарпетки і здивувались, що це в них? Вони були дуже щасливі. Згодом люди почали здогадуватись, що добрий хлопчик Микола допомагає їм. А Микола так і продовжував допомагати. Він підростав і згодом став священником, на ім’я Миколай.
Усі любили Миколая за його добре серце і добрі вчинки. А коли Миколай став стареньким і помер, то оселився на небі в раю, звідки кожного року, в день своєї смерті спускається на землю, щоб тихенько вночі покласти слухняним діткам подаруночки, кому під подушку, а кому в шкарпетку чи чобіток.
- Ось таке легенда про Миколая і подарунки в чобітках.
Вам сподобалась легенда? А зараз уважно розгляньте цей чобіток і скажіть:
- З якого матеріалу даний виріб?
- А що ви знаєте про фетр?
- Чи доводилось вам працювати з фетром?
- А з яких деталей складається виріб?
- Молодці, ви дуже уважно розглянули чобіток, і розказали про нього.
ІV. Практична робота
Для виготовлення чобітка нам знадобляться:
- Фетр червоного, зеленого, білого кольорів;
- Клей (дракон або термоклей)
- Ножиці
-Нитки
-Голка
- Олівець
- Шаблони чобітка, ялинки.
- Елементи декору (намистинки, стрічки, готові декоративні прикраси)
1. Фетр червоного кольору складаємо в двоє, щоб отримати дві однакові деталі. Переносимо шаблон чобітка на фетр і акуратно по лініях вирізаємо. Це основа виробу.
2. Наносимо клей на край викрійки чобітка і склеюємо їх. Верх залишаємо не склеяним.
3. Беремо шаблон ялинки і з фетру зеленого кольору вирізаємо ялинку.
4. З інших кольорів вирізаємо елементи декорування: кружечки, сніжинки, сердечка, за вибором, щоб прикрасити ялинку. Можна використовувати намистинки або готові елементи декору.
5. Коли всі заготовки готові починаємо оздоблювати чобіток. Акуратно, гарно. Спочатку добре подумайте, уявіть яким буде ваш чобіток і лише тоді клейте деталі.
Пропоную розглянути й інші варіанти декорування чобітка:
- Перед початком роботи потрібно обов’язково пригадати правила роботи з ножицями і клеєм.
Пропоную пограти в гру «Правда чи хиба». Я буду читати правила, якщо вірно ви плескаєте в долоні, а якщо хиба, то тупаєте ніжками (один раз).
Починаємо:
- Ножицями можна різати лише з дозволу вчителя. (так)
- Можна ножиці тримати на колінах, щоб завжди були під рукою.(ні)
- Ножиці передаємо гострими кінцями від себе.(ні)
- Клей намащуємо пензликом.(так)
- Клей можна наносити пальцем.(ні)
- Ножиці передаємо гострим кінцем до себе і обов’язково закритими.(так)
- Клей потрібно наносити в достатній кількості і лише на місце склеювання деталей.(так)
- Якщо дуже хочеться, то можна клей пробувати на смак.(ні)
- Роботу слід починати з хорошим настроєм.(так)
- Молодці, я впевнена, що ви гарно справитесь з сьогоднішнім завданням.
- А тепер починаємо свою роботу.
Бажаю усім творчої роботи і гарних результатів!
Фізкультхвилинка
Слухати ми перестали
I тепер вci дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо вправу починати.
Руки вгору, руки вниз,
I легесенько прогнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Хто ж там, хто вже так стомився?
І наліво нахилився.
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки вниз,
Вгору трішки подивись.
Руки склали, як вітряк,
І покрутимося так.
Вище руки підійміть
І спокійно опустіть.
Потім дружно всі сідаймо
І до праці приступаймо.
V. Підсумок уроку.
1.Підведення підсумків уроку.
- Вам сподобалось виготовляти подарункові чобітки?
- Що було найважче зробити? А що найлегше?
- Що сподобалось найбільше?
- Мені приємно, що всі ви в чудовому настрої.
2. Прибирання робочих місць.
До скорої зустрічі! До побачення!