23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок на тему: Виготовлення ялинкової прикраси

Про матеріал

Ялинко́ві прикра́сиіграшки, кульки чи фігурки тварин, людей, предметів побуту, гостинці, якими прикрашають різдвяну ялинку. Першими ялинковими прикрасами були живі квіти, яблуки, яйця, горіхи. Згодом додалися солодощіта різдвяні свічки.

Перегляд файлу

Тема: Виготовлення ялинкової прикраси

Цілі уроку

навчальна: узагальнити знання, отримані учнями на попередніх уроках; забезпечити засвоєння знань про методи оцінювання виробу; формувати вміння щодо розроблення шаблонів як складника процесу виготовлення виробу, добирання матеріалів та інструментів для виготовлення виробу;

розвивальна:сприяти розвитку моторики рук, координації рухів, окоміра; розвивати уміння організовувати робоче місце, дотримуватись ПТБ і санітарно-гігієнічних вимог під час виконання ручних робіт, інтерес до виготовлення ялинкових прикрас;

виховна: виховувати акуратність й старанність під час виконання робіт, зацікавленість у навчанні.

ТИП УРОКУ:  комбінований.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина

      Ялинко́ві прикра́си  іграшки, кульки чи фігурки тварин, людей, предметів побуту, гостинці, якими прикрашають різдвяну ялинку. Першими ялинковими прикрасами були живі квіти, яблуки, яйця, горіхи. Згодом додалися солодощіта різдвяні свічки.

     За легендою, перша скляна ялинкова кулька була видута в Тюрингії (Саксонія) в XVI столітті через неврожай яблук, які тоді були головною прикрасою ялинок. На Русі перші ялинкові прикраси робили із соломи, скалок, ганчір'я, кольорових стрічок, пізніше з паперу, тектури та фольги. Їх виробляли вже спеціальні тектурні майстерні. Скляні прикраси в Росії ввійшли в моду в середині XIX століття.

    Ялинкові прикраси завжди відтворювали події часу. Під час Другої світової війни всі прикраси мали вигляд «парашутистів»: до них прив'язували шматочки тканини. Після польоту Юрія Гагаріна до космосубули популярні ялинкові прикраси у вигляді ракет та космонавтів. 1980 року, після проведення у Москві Олімпійських ігор, набули популярності прикраси у вигляді символу імпрези  Олімпійського ведмедя.

 

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

  1. Що таке аплікація?
  2. Що таке ескіз?
  3. Чому стебловий шов отримав таку назву?
  4. Який папір використовують для перенесення малюнка на основу?
  5. Як називаються вирізані  з паперу деталі?
  6. Якими матеріалами оздоблюють вироби?
  7. Де повинна знаходитись робоча нитка при вишиванні петельним швом?
  8. З чого виготовляють фетр?
  9. З яких етапів складається проект?

 

  • Над яким проектом ми працюємо?
  • Які етапи ми виконали?

Учні зачитують історичні довідки про ялинкові прикраси.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІV.  Повідомлення теми, мети, завдань уроку

V. Вивчення нового матеріалу

Методи оцінювання

Вимірювальний метод ґрунтується на використанні інформації, яку отримують за допомогою технічних вимірювальних засобів – найбільш поширений метод

Розрахунковий(аналітичний) значення показників продуктивності, довговічності, ремонтопридатності виробу

Експертний  здійснюють групи спеціалістів – експертів 

Соціологічний ( вивчення попиту фактичних або потенціальних споживачів) 

 візуальний (органолептичний) метод ґрунтується на використанні інформації, яку отримують за допомогою органів чуття: зору, слуху, нюху, дотику, смаку (значення показників знаходять методом аналізу одержаних відчуттів на основі колишнього досвіду і виражають у балах). За допомогою цього методу визначають деякі показники якості харчових продуктів, легкої промисловості, особливо естетичні показники.

 

. Практична робота.

Технологія виготовлення ялинкової прикраси.

  • Способи приєднання деталей до основи.
  • Застосування вивчених швів для закріплення деталей на основі виробу.

 

Подібне ми вже робили, тому ви з цим завданням легко впораєтесь.  Спробуємо закріпити успіх.

Вправа «Продовж речення»

1. Працювати слід у…(спец. одязі)

2. Ножиці слід передавати… (з замкненими лезами, кільцями від себе)

3. Голку слід зберігати у …(гольниці)

4. Довжина нитки має бути… (від кінчиків пальців до ліктя)

5. На робочому місці слід дотримуватись … (чистоти та порядку).

Приступаючи до роботи пам’ятай: головне під час виготовлення виробу – акуратність і точність!!

VІІ. Закріплення нових знань і умінь учнів

Роздаю картки з назвами етапів технологічного процесу виготовлення виробу.

Завдання:

  1. Розташуйте картки в правильній послідовності.
  2. Кількома словами опишіть суть роботи на кожному етапі.

Етапи технологічного процесу

 

  • Виготовити шаблони
  • Приколоти шаблони до тканини
  • Вирізати деталі крою
  • З’єднати дрібні деталі з основою
  • Вишити дрібні деталі
  • Зшити основні частини виробу петельним швом

 

VІІІ. Підсумки уроку.

Чи було у вас сьогодні натхнення до роботи?

Чи справдились очікуванні результати роботи?

Про що ви хотіли б дізнатися більше?

Оцінювання учнів на уроці.

Кожний урок повинен містити щось таке, що викликає у вас здивування, подив, захоплення – одним словом, те, «що ви запам’ятаєте, коли все забутите». Це може бути цікавий факт, несподіване відкриття, красивий дослід, нестандартний підхід до вже відомого, а сьогоднішній урок нехай вам запам’ятається  маленькими новорічними подарунками на згадку від мене.

ІХ. Домашнє завдання.

ХІ. Прибирання робочого місця.

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку