Конспект уроку "Класифікація аплікацій за видами. Прийоми стилізації та композиція у виробі".

Про матеріал
Даний матеріал узагальнює і систематизує знання учнів про аплікацію, види конструкційних матеріалів для виготовлення аплікації, формує вміння розпізнавати види аплікацій за об’ємом, тематикою, та технологією виготовлення. Дає уявлення про стилізацію природних форм. Формує композиційне відчуття.
Перегляд файлу

 

ТЕМА.    Класифікація аплікацій за видами.

              Прийоми стилізації та композиція у виробі.

 

Мета: а) узагальнення й систематизація знань учнів про аплікацію, види конструкційних матеріалів для виготовлення аплікації, формування вміння розпізнавати види аплікацій за об’ємом, тематикою, та технологією виготовлення;

 

б) розвивати образне мислення, дати уявлення про стилізацію природних форм, формувати композиційне відчуття;

 

в)  виховувати уважність та культуру праці.

 

Обладнання: зразки аплікацій з використанням різних матеріалів та технік, наочний матеріал, інструкційні картки, контрольні ескізи, мультимедійна презентація.

 

Тип уроку: комбінований.

 

                         Орієнтовний план проведення уроку.

 

І.   Організаційна частина. (1хв)

II.  Актуалізація опорних знань. (3хв)

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. (2хв)

IV. Опитування учнів за вивченим матеріалом. (15хв)

V.  Викладення нового навчального матеріалу та його закріплення. (5хв)

VI. Самостійна практична робота та поточний інструктаж. (10хв)

VIІ. Підсумкова частина. (5хв)

 

Словничок: стилізація, композиція.

 

                                             ХІД УРОКУ.

 

І. Організаційна частина.

 

• Перевірка присутніх учнів на уроці.

 

• Перевірка наявності  матеріалів та інструментів для роботи.

 

II. Актуалізація опорних знань.

Опитування учнів за вивченим матеріалом.

- Що таке аплікація? Як давно виникла?

Аплікація (від латинського applicatio) — накладання, пристосування, приєднання до якоїсь поверхні.

Виникнення цього виду мистецтва було спричинене утилітарними потребами — необхідністю ремонтувати одяг, а вже з часом перетворилося на цікавий вид творчості.

 

- Як ви думаєте, із яких матеріалів виготовлені найдавніші аплікації?  На яку тематику ( з зображенням чого) вам зустрічалася аплікація найчастіше? Чому?

Аплікація (кравецька) має давні корені. Кравці і ткачі виготовляли смуги тканих з  вишитим орнаментом, які нашивали на одяг, використовували також шнури, хутро, бісер, окремі намистини, стрази, контрастні матеріали за кольором чи фактурою (вельвет, замша, шкірозамінники на джинсовій тканині) тощо.

 

Аплікація як технологія пройшла довгий шлях становлення і збагатилася різними засобами фіксації (закріплення), на багатьох поверхнях (нитками на тканинах, клеями на твердих поверхнях тощо).

 

Аплікація — це один із видів декоративно-ужиткового мистецтва, заснований на створенні художніх зображень, візерунків, орнаментів, малюнків шляхом закріплення їх на будь-якій площині, прийнятій за тло.

Апплікація - найбільш простий та доступний засіб створення художніх робіт.

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку:

  • узагальнюємо та систематизуємо знання про аплікацію;
  • вивчаємо прийоми стилізації та основні закони композиції;
  • виконуємо практичну роботу на застосування отриманих знань.

                             Девіз уроку.

      Хочемо знати – класифікацію аплікацій за видами.

Хочемо вміти– стилізувати та компонувати елементи виробу.

 

IV. Опитування учнів за вивченим матеріалом.

 

Узагальнення та систематизація знань учнів про види аплікацій.

Використання слайдів мультимедійної презентації.

 

                                                Види аплікацій.

• за механічним способом з’єднання деталей — клейові, пришивні (виконується ручним і машинним способом);

 

• за видом конструкційних матеріалів — з природних матеріалів ( листя, сухоцвіти, соломка,  пір’я, мушлі, крупи та зерно, пелюстки квітів), папір, картон, тканина, шкіра, вата, фетр, паєтки, ґудзики, нитки, пластилін ;

 

• за формою — плоска та об’ємна;

 

• за тематикою — предметна,  декоративна, сюжетна;

 

• за кольором — одноколірна та багатоколірна;

 

  за технікою виконання – вирізна (витинанка), відривна (коллаж, декупаж), насипна, комбінована (квілінг).

 

  за застосуванням -  для оздоблення одягу, предметів домашнього вжитку,  для створення декоративних виробів, для ремонту одягу.

 

                                     Гра «Знайди за описом».

За умовами гри необхідно розділитися на дві команди, та з запропонованих зразків, методом обговорення, знайти та обґрунтувати аплікації за видами, приклеїти відповідний стікер:

  • аплікація плоска з природних матеріалів ( стікер салатний),
  • аплікація плоска, вирізна в техніці витинанки (рожевий стікер),
  • аплікація об ємна, з шкіри ( жовтий стікер),
  • аплікація об ємна з паперу ( помаранчевий стікер),
  • робота що не є аплікацією ( сумний смайлик),
  • робота що найбільше вам сподобалась (веселий смайлик).

 

V.  Викладення нового навчального матеріалу та його закріплення.

 

На вашу думку чи відрізняються малюнки на аплікаціях від природних об’єктів, що ви взяли для зображення? (Є відмінність у кольорі та формі).

Процес перетворення природних форм та об’єктів в декоративні (для оздоблення) називається – стилізація.

 

Стилізація – спрощення та узагальнення форми і кольору предмета чи об’єкта.

 

При виготовленні художніх виробів, в тому числі і аплікації, необхідно керуватися вже встановленими правилами та законами з якими нам необхідно ознайомитись…

Використання слайдів мультимедійної презентації.

 

Композиція – це гармонійність та збалансованість форми та кольору у виробі.

Використання слайдів мультимедійної презентації.

 

Основні правила композиція при виготовленні аплікацій:

  • використання контрастного тла,
  • об’єкт чи предмет аплікації має бути оптимальної величини,
  • гармонійне поєднання кольорів у виробі,
  • дотримання зорового центру композиції,
  • доцільний підбір оздоблення.

 

Отже ми отримали багато знань про процес виготовлення аплікації, але щоб створити виріб необхідні інструменти прилади та матеріали. Давайте подумаємо, що нам стане у пригоді…

Використання слайдів мультимедійної презентації.

 

                                Гра «Знайди зайве».

За умовами гри необхідно знайти інструменти прилади та матеріали для виготовлення аплікації.

Використання тверджень: так, ні, важко сказати. Заміна відповідей учнів на мову жестів:

  • так (плескаєм в долоні),
  • ні (тупаєм ногами),
  • важко сказати (робимо повороти кистями рук).

 

VI. Самостійна практична робота.

 Попередній інструктаж.

Ознайомлення з пам’яткою по техніці безпеки при користуванні ножицями.

 

Правила  користування  ножицями

  • Клади ножиці так, щоб вони не виступали за край робочого стола.
  • Не залишай ножиці в розкритому вигляді.
  • Не тримай ножиці гострими кінцями вгору.
  • Передавати ножиці кільцями вперед.
  • Не працюй тупими ножицями, а також ножицями зі слабким кріпленням.

 

                            При роботі з клеєм

  • Не брати клей до рота.
  • Слідкувати, щоб не потрапив до очей.
  • На виріб багато не наносити.
  • Користуватися пензликом для клею.
  • Залишки клею промокати серветкою.

 

Виконання практичної  роботи використовуючи інструкційну картку та контрольний ескіз.

Завдання практичної роботи.

  • Використовуючи заготовки вирізані за шаблоном (круги з волокнистих нетканих матеріалів) створити стилізований образ тваринки.
  • При виконанні роботи не за зразком, а створення власної композиції, додається 2 бали при оцінюванні.

Поточний інструктаж.

Оцінювання (проводиться в ході практичної роботи, бали зображені н стікерах, що наклеюються на виріб: 12- рожевий, 11- салатний, 10- жовтий, 9- помаранчевий, краща фантазійна робота – веселий смайлик, невдала робота – сумний смайлик).

 

VIІ. Підсумкова частина.

Перетворюємо девіз уроку на твердження.

Знаємо – класифікацію аплікацій за видами.

Вміємо – стилізувати та компонувати елементи композиції.

 

Аплікація — давня, традиційна техніка оздоблення виробів. Вона ніколи не виходить з моди, її виконання під силу кожному, з ким ідуть поруч старанність, акуратність і натхнення.

 

Домашнє завдання – підготувати прилади та матеріали для виготовлення аплікації.

doc
Додано
16 січня 2019
Переглядів
2390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку