Конспект уроку "Вибір теми проекту (виготовлення об'ємної м'якої іграшки")

Про матеріал
Конспект уроку складається з двох частин: конспекту та додатків, де зібрані викрійки м'яких іграшок. Викрійки іграшок зібрані з різних джерел і є частиною банку-ідей з даної теми.
Перегляд файлу

 

Вибір теми проекту (виготовлення  об’ємної іграшки).  

Робота з інформаційними джерелами. Пошук подібних виробів. Створення графічного зображення м’якої іграшки та її оздоблення. Шаблони деталей іграшки. Способи збільшення та зменшення  малюнків.

Мета:  навчальна – Формування поняття про викрійку деталі іграшки,

                                   способи її збільшення та зменшення;

              - робота з інформаційними джерелами;

                                 - навчання створенню ескізу об’ємної іграшки;

            розвиваюча – розвиток наочно-образного мислення, уяви, уміння

                                    аналізувати , порівнювати;                        

            виховна        - виховання творчої фантазії під час виконання ескізу

                                    іграшки.

Матеріально-технічне оснащення уроку: зразки іграшок, малюнки: «Збільшення та зменшення розмірів деталей»,  ескізи та викрійки об’ємних іграшок на основі помпона,  викрійки деталей іграшок з картону.

Інструменти та матеріали:  картон, простий олівець, гумка, папір формату  А-4, кольорові олівці , ножиці.

Міжпредметні зв’язки:  образотворче мистецтво – зображення тварин.

  Тип уроку:  комплексне використання знань та способів діяльності    

                        (комбінований).

  Основні поняття:  ескіз, збільшення та зменшення деталі, копіювання  

                                    викрійки, лекала, вироби-аналоги.

Хід уроку

I. Організаційно-підготовчий етап.

II. Повторення вивченого матеріалу

 Фронтальне опитування:

  1. Яку роль відіграє іграшка в сучасному декоративно- ужитковому мистецтві?

2.  Які є види м’яких іграшок? (М’які іграшки є плоскі, об’ємні, з каркасами, набивні, в’язані спицями та гачком, вузлові, ляльки-мотанки  тощо);

3. З яких матеріалів можна виготовляти іграшки?

4.  Назвіть безпечні прийоми роботи з тканиною.

III. Актуалізація опорних знань та умінь (чуттєвого досвіду)

 - Що таке деталь? (Деталь – це неподільна частина виробу чи механізму, виконана з цілого шматка матеріалу).

- Назвіть  з яких деталей складається іграшка?

- Що таке парні і непарні деталі? Наведіть приклади парних  і непарних деталей.

- Що таке викрійка?

- Як можна збільшити або зменшити розмір іграшки?

IV. Мотивація навчальної діяльності

       Сьогодні пропонується вам обрати іграшку для виготовлення за бажанням, замалювати ескіз   і  виготовити викрійки для обраної іграшки.

V. Оголошення , подавання теми  уроку

VI.  Повідомлення очікуваних навчальних  результатів для учнів на урок:

* учні повинні знати:  що таке викрійка деталі іграшки,  способи її копіювання,  збільшення або зменшення деталей іграшки;

* учні повинні уміти:  створювати ескіз виробу, здійснювати опис іграшки, виготовляти викрійки деталей іграшки з картону за зразком,  збільшувати та зменшувати розмір деталей іграшки,  економно використовувати матеріали для викрійок,  організовувати робоче місце,  дотримуватись правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог.

VII. Вивчення нового матеріалу

Вступна бесіда вчителя. (Демонстрація готових іграшок, на фото та книжках )

- Яка іграшка  вам найбільше подобається ? Чому саме?

- З яких деталей буде складатися ваша майбутня іграшка?

      Отже, ви вже обрали іграшку для виготовлення. Пропоную придумати ім’я, або дати  цікаву назву іграшці.                               

- Як будуть називатися ваші іграшки?

 Розповідь учителя.

      Перш ніж виготовляти іграшку, вам потрібно зробити викрійки деталей (лекала) з картону. Такі викрійки щільно прилягають до тканини. Їх зручно обводити олівцем або крейдою, шматочком змилку. До того ж вони довго зберігають форму і ними можна  користуватись кілька  разів. Потрібно запам’ятати певне правило: якщо ви перезнімаєте викрійку з книги, спершу переведіть її на кальку (прозорий папір) і лише після цього -  на картон. Не можна вирізати викрійки просто з книжки. Ви тільки зіпсуєте книжку, а викрійками все одно не зможете скористатися, тому що у книжці тонкий папір. Якщо таку викрійку обвести  олівцем, вона зімнеться і спотворить деталь.

- Діти, скажіть будь ласка, що ви будете робити, якщо  потрібно змінити розмір іграшки?

     Зробити це досить просто. Всі викрійки при бажанні можна збільшити або зменшити. Робиться це за допомогою сітки з більшими або меншими сторонами квадратів.

- Ознайомлення учнів  із способами збільшення та зменшення розмірів деталей  (Додаток А. Збільшення та зменшення розмірів деталей).

VIII. Осмислення учнями нового матеріалу

 - Що таке лекала або викрійки?

- З яких матеріалів доцільно виготовляти лекала?

- Як можна копіювати викрійки або лекала деталей іграшки?

- Як можна збільшити розміри деталей?

 - Як можна зменшити розміри деталей іграшки?

IX. Практичні роботи

Практичні роботи:  1. Створення ескізу об’ємної іграшки.

                                     2. Виготовлення викрійок деталей іграшок та їх

                                          копіювання.

            3.Збільшення та зменшення деталей викройки.

 

 Практична робота №1

Виконання ескізу обраної іграшки

1) Аналіз завдань практичної роботи

- Замалювати об’ємну іграшку  на основі шарика на листку паперу формату А-4. Малюнок розмістити посередині листка. Розмір іграшки не повинний бути менше чим 7х7 см або 8х8 см.

2) Показ виконання операцій вчителем:

а) зобразити деталі на іграшці ( очі, ніс, вуха, щічки, руки, ноги тощо);

б) підписати назву іграшки з її обраним ім’ям.

3) Забезпечення учнів необхідними інструментами та матеріалами: олівець, папір формату А-4, гумка, лінійка.

4) Самостійне виконання завдань практичної роботи.

5) Контроль вчителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.

6) Підведення підсумків практичної  роботи №1.

 

Практична робота №2

Виготовлення викрійок обраної іграшки

(диференційовано, за вибором учня)

1) Аналіз завдань практичної роботи:

а) розглянути малюнки та викрійки іграшок, які до них пропонуються (Додаток Б. Викрійки для іграшки);

б) одержані викрійки деталей обраної вами іграшки прикласти до картону та акуратно обвести простим олівцем;

в) вирізати ножицями по наведеним лініям деталі іграшки;

г) підписати викрійки деталей іграшок за зразком, вказуючи назву деталі та її кількість;

д) викрійки розмістити у файлах або конвертах. Підписати на конверті назву іграшки.

2) Показ виконання операцій вчителем.

3) Забезпечення учнів необхідними інструментами та матеріалами:

викрійки  деталей іграшки (з картону), простий олівець, картон, ножиці, конверти або файли.

4) Безпека праці під час виконання практичної роботи при роботі з ножицями.

5) Самостійне виконання завдань практичної роботи.

6) Контроль вчителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.

7) Поточний інструктаж (індивідуальний або груповий).

8) Самоконтроль та взаємоконтроль учнів.

9) Перевірка наявності викрійок  та якості їх вирізування, правильності підписування.

Практична робота №3

Збільшення та зменшення деталей іграшки.

  1.                   Розкреслити деталі квадратами 1х1см.
  2.                   Для збільшення розкреслити аркуш паперу квадратами 2х2 см (збільшення в 2 рази).
  3.                   Для зменшення розкреслити аркуш паперу квадратами 0,5х0,5 см (зменшення в 2 рази).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X. Підведення підсумків практичних робіт:

а)  демонстрація кращих робіт;

б) аналіз допущених помилок та шляхи їх усунення;

в)  оцінювання виконаних учнями робіт з мотивуванням оцінок      (ескізи та викрійки).

XI. Рефлексія

- Що нового дізналися на уроці?

- Чого навчилися?

- Яку роботу виконали?

- Які завдання були визначені на урок?

- Де можна використати набуті знання та вміння?

XII. Домашнє завдання:

-  розфарбувати кольоровими олівцями ескіз іграшки;

- підготувати матеріали для оздоблення іграшки: шкіра, кольоровий картон та папір, яскраві клаптики тканини, пряжу, котушкові нитки №10 чорного кольору для вусиків.

XIII. Прибирання робочих місць, майстерні

 

Додаток. Викрійки м’яких іграшок.

 

46682128_dogyj52wzmznvu0_4a79d_7430673f_L

47492192_127441

myagkie-igrushki-svoimi-rukami-vyikroyki-1kot-vesnyankaGkdVHtZkG5d9yyc5Spd9WvbcGsZ9Gpchl2b9SqM5G-cc1319175985_2LapXzGDX5s0myagkie-igrushki-svoimi-rukami-vyikroyki

docx
Додано
15 січня 2019
Переглядів
6211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку