Конспект уроку "Вибір теми проекту (виготовлення об'ємної м'якої іграшки")

Про матеріал
Конспект уроку складається з двох частин: конспекту та додатків, де зібрані викрійки м'яких іграшок. Викрійки іграшок зібрані з різних джерел і є частиною банку-ідей з даної теми.
Перегляд файлу

 

Вибір теми проекту (виготовлення  об’ємної іграшки).  

Робота з інформаційними джерелами. Пошук подібних виробів. Створення графічного зображення м’якої іграшки та її оздоблення. Шаблони деталей іграшки. Способи збільшення та зменшення  малюнків.

Мета:  навчальна – Формування поняття про викрійку деталі іграшки,

                                   способи її збільшення та зменшення;

              - робота з інформаційними джерелами;

                                 - навчання створенню ескізу об’ємної іграшки;

            розвиваюча – розвиток наочно-образного мислення, уяви, уміння

                                    аналізувати , порівнювати;                        

            виховна        - виховання творчої фантазії під час виконання ескізу

                                    іграшки.

Матеріально-технічне оснащення уроку: зразки іграшок, малюнки: «Збільшення та зменшення розмірів деталей»,  ескізи та викрійки об’ємних іграшок на основі помпона,  викрійки деталей іграшок з картону.

Інструменти та матеріали:  картон, простий олівець, гумка, папір формату  А-4, кольорові олівці , ножиці.

Міжпредметні зв’язки:  образотворче мистецтво – зображення тварин.

  Тип уроку:  комплексне використання знань та способів діяльності    

                        (комбінований).

  Основні поняття:  ескіз, збільшення та зменшення деталі, копіювання  

                                    викрійки, лекала, вироби-аналоги.

Хід уроку

I. Організаційно-підготовчий етап.

II. Повторення вивченого матеріалу

 Фронтальне опитування:

  1. Яку роль відіграє іграшка в сучасному декоративно- ужитковому мистецтві?

2.  Які є види м’яких іграшок? (М’які іграшки є плоскі, об’ємні, з каркасами, набивні, в’язані спицями та гачком, вузлові, ляльки-мотанки  тощо);

3. З яких матеріалів можна виготовляти іграшки?

4.  Назвіть безпечні прийоми роботи з тканиною.

III. Актуалізація опорних знань та умінь (чуттєвого досвіду)

 - Що таке деталь? (Деталь – це неподільна частина виробу чи механізму, виконана з цілого шматка матеріалу).

- Назвіть  з яких деталей складається іграшка?

- Що таке парні і непарні деталі? Наведіть приклади парних  і непарних деталей.

- Що таке викрійка?

- Як можна збільшити або зменшити розмір іграшки?

IV. Мотивація навчальної діяльності

       Сьогодні пропонується вам обрати іграшку для виготовлення за бажанням, замалювати ескіз   і  виготовити викрійки для обраної іграшки.

V. Оголошення , подавання теми  уроку

VI.  Повідомлення очікуваних навчальних  результатів для учнів на урок:

* учні повинні знати:  що таке викрійка деталі іграшки,  способи її копіювання,  збільшення або зменшення деталей іграшки;

* учні повинні уміти:  створювати ескіз виробу, здійснювати опис іграшки, виготовляти викрійки деталей іграшки з картону за зразком,  збільшувати та зменшувати розмір деталей іграшки,  економно використовувати матеріали для викрійок,  організовувати робоче місце,  дотримуватись правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог.

VII. Вивчення нового матеріалу

Вступна бесіда вчителя. (Демонстрація готових іграшок, на фото та книжках )

- Яка іграшка  вам найбільше подобається ? Чому саме?

- З яких деталей буде складатися ваша майбутня іграшка?

      Отже, ви вже обрали іграшку для виготовлення. Пропоную придумати ім’я, або дати  цікаву назву іграшці.                               

- Як будуть називатися ваші іграшки?

 Розповідь учителя.

      Перш ніж виготовляти іграшку, вам потрібно зробити викрійки деталей (лекала) з картону. Такі викрійки щільно прилягають до тканини. Їх зручно обводити олівцем або крейдою, шматочком змилку. До того ж вони довго зберігають форму і ними можна  користуватись кілька  разів. Потрібно запам’ятати певне правило: якщо ви перезнімаєте викрійку з книги, спершу переведіть її на кальку (прозорий папір) і лише після цього -  на картон. Не можна вирізати викрійки просто з книжки. Ви тільки зіпсуєте книжку, а викрійками все одно не зможете скористатися, тому що у книжці тонкий папір. Якщо таку викрійку обвести  олівцем, вона зімнеться і спотворить деталь.

- Діти, скажіть будь ласка, що ви будете робити, якщо  потрібно змінити розмір іграшки?

     Зробити це досить просто. Всі викрійки при бажанні можна збільшити або зменшити. Робиться це за допомогою сітки з більшими або меншими сторонами квадратів.

- Ознайомлення учнів  із способами збільшення та зменшення розмірів деталей  (Додаток А. Збільшення та зменшення розмірів деталей).

VIII. Осмислення учнями нового матеріалу

 - Що таке лекала або викрійки?

- З яких матеріалів доцільно виготовляти лекала?

- Як можна копіювати викрійки або лекала деталей іграшки?

- Як можна збільшити розміри деталей?

 - Як можна зменшити розміри деталей іграшки?

IX. Практичні роботи

Практичні роботи:  1. Створення ескізу об’ємної іграшки.

                                     2. Виготовлення викрійок деталей іграшок та їх

                                          копіювання.

            3.Збільшення та зменшення деталей викройки.

 

 Практична робота №1

Виконання ескізу обраної іграшки

1) Аналіз завдань практичної роботи

- Замалювати об’ємну іграшку  на основі шарика на листку паперу формату А-4. Малюнок розмістити посередині листка. Розмір іграшки не повинний бути менше чим 7х7 см або 8х8 см.

2) Показ виконання операцій вчителем:

а) зобразити деталі на іграшці ( очі, ніс, вуха, щічки, руки, ноги тощо);

б) підписати назву іграшки з її обраним ім’ям.

3) Забезпечення учнів необхідними інструментами та матеріалами: олівець, папір формату А-4, гумка, лінійка.

4) Самостійне виконання завдань практичної роботи.

5) Контроль вчителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.

6) Підведення підсумків практичної  роботи №1.

 

Практична робота №2

Виготовлення викрійок обраної іграшки

(диференційовано, за вибором учня)

1) Аналіз завдань практичної роботи:

а) розглянути малюнки та викрійки іграшок, які до них пропонуються (Додаток Б. Викрійки для іграшки);

б) одержані викрійки деталей обраної вами іграшки прикласти до картону та акуратно обвести простим олівцем;

в) вирізати ножицями по наведеним лініям деталі іграшки;

г) підписати викрійки деталей іграшок за зразком, вказуючи назву деталі та її кількість;

д) викрійки розмістити у файлах або конвертах. Підписати на конверті назву іграшки.

2) Показ виконання операцій вчителем.

3) Забезпечення учнів необхідними інструментами та матеріалами:

викрійки  деталей іграшки (з картону), простий олівець, картон, ножиці, конверти або файли.

4) Безпека праці під час виконання практичної роботи при роботі з ножицями.

5) Самостійне виконання завдань практичної роботи.

6) Контроль вчителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.

7) Поточний інструктаж (індивідуальний або груповий).

8) Самоконтроль та взаємоконтроль учнів.

9) Перевірка наявності викрійок  та якості їх вирізування, правильності підписування.

Практична робота №3

Збільшення та зменшення деталей іграшки.

  1.                   Розкреслити деталі квадратами 1х1см.
  2.                   Для збільшення розкреслити аркуш паперу квадратами 2х2 см (збільшення в 2 рази).
  3.                   Для зменшення розкреслити аркуш паперу квадратами 0,5х0,5 см (зменшення в 2 рази).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X. Підведення підсумків практичних робіт:

а)  демонстрація кращих робіт;

б) аналіз допущених помилок та шляхи їх усунення;

в)  оцінювання виконаних учнями робіт з мотивуванням оцінок      (ескізи та викрійки).

XI. Рефлексія

- Що нового дізналися на уроці?

- Чого навчилися?

- Яку роботу виконали?

- Які завдання були визначені на урок?

- Де можна використати набуті знання та вміння?

XII. Домашнє завдання:

-  розфарбувати кольоровими олівцями ескіз іграшки;

- підготувати матеріали для оздоблення іграшки: шкіра, кольоровий картон та папір, яскраві клаптики тканини, пряжу, котушкові нитки №10 чорного кольору для вусиків.

XIII. Прибирання робочих місць, майстерні

 

Додаток. Викрійки м’яких іграшок.

 

46682128_dogyj52wzmznvu0_4a79d_7430673f_L

47492192_127441

myagkie-igrushki-svoimi-rukami-vyikroyki-1kot-vesnyankaGkdVHtZkG5d9yyc5Spd9WvbcGsZ9Gpchl2b9SqM5G-cc1319175985_2LapXzGDX5s0myagkie-igrushki-svoimi-rukami-vyikroyki

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Богданова Лидия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 січня 2019
Переглядів
6672
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку