Урок на тему "Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Виготовлення ромашки".

Про матеріал
Ознайомити учнів з відомостями про ромашку; створити атмосферу активної пізнавальної діяльності учнів; удосконалювати навички роботи з тканиною; формувати вміння та навички виготовляти ромашку зі стрічок технікою канзаші; розвивати фантазію, творчу уяву, вміння співпрацювати під час групової роботи; виховувати дружелюбність, старанність, уважність, естетичний смак, патріотичні почуття, повагу до символів Української держави, свідоме дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця.
Перегляд файлу

Тема уроку. Виконання технологічних операцій відповідно до обраного            

    виробу та технології його виготовлення. Виготовлення ромашки.

Мета: ознайомити учнів з відомостями про ромашку;

          створити атмосферу активної пізнавальної діяльності учнів;

          удосконалювати навички роботи з тканиною;

          формувати вміння та навички виготовляти ромашку зі стрічок технікою канзаші;

          розвивати фантазію, творчу уяву, вміння співпрацювати під час групової роботи;

          виховувати дружелюбність, старанність, уважність, естетичний смак, патріотичні почуття, повагу до символів Української держави, свідоме дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця.

   Інструменти й матеріали: голки, булавки, ножиці, пінцет, лінійка, свічка, стрічки, нитки.

   Обладнання: мультимедійна установка (комп’ютер, проєктор, екран), пістолет для гарячого клею.                                                

   Наочність: мультимедійна презентація; зразки ромашок, виготовлених технікою канзаші; інструкційні картки.      

   Об’єкт праці: текстильна квітка ромашка.

   Тип уроку: комбінований.

   Інновації: елементи STEM-освіти.

   Інноваційна ідея, яку планую продемонструвати на уроці: інтеграція знань з історії, біології, географії, української літератури, математики та трудового навчання.

Орієнтовний план проведення уроку

І. Організаційний момент. ( 1 хв )

ІІ. Актуалізація опорних знань. ( 5 хв )

ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності. ( 2 хв )

IV. Повідомлення теми, мети завдань та очікуваних результатів уроку. ( 2 хв )

V. Вивчення нового матеріалу ( 15 хв)

VI. Практична робота ( 15 хв)

VII. Підсумок уроку ( 5 хв)

 

                                                  Хід уроку

І.   Організаційний момент (1 хв.) 

    Добрий  день, шановні діти та гості нашого уроку! (Слайд№1)

Перевірка наявності гостей, готовності учнів до уроку,  призначення чергових.                                                       

ІІ. Актуалізація опорних знань. (5 хв.)

Вправа «Мікрофон»

Пригадаймо:

- Яка назва  нашого проєкту? («Моя Батьківщина»)

- Яка мета проєкту? ( Виготовити панно з використанням символів України для класної кімнати)

- Який вид проєктної діяльності ми використовуємо? (Груповий)

- Який об`єкт проєктної діяльності ми завершили? ( Панно)

- Що є об`єктом нашої п. д. на даний момент? (Текстильні квіти)

- Назвіть етапи проєктної діяльності? (Орг.- підготовчий, конструк., технолог., заключний)

- На якому етапі ми знаходимося? (Технологічному)

- Яку назву має технологія виготовлення наших текстильних квітів? (Канзаші)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. (2 хв.) 

Слово вчителя.

   Отож упродовж трьох місяців ми виконуємо груповий проєкт(колективну роботу) під назвою «Моя Батьківщина», метою якого є виготовлення панно з символами України , яке буде прикрашати вашу класну кімнату. Цей проєкт ми розділили на два мініпроєкти : виготовлення панно, яке ми завершили (Слайд№2) і виготовлення текстильних  квітів для оздоблення панно.

  Сьогодні на уроці ми продовжимо виготовляти текстильні квіти, які є символами України. Символом здоров`я, ніжності, миру і кохання є квітка ромашка. Ця ніжна квітка присутня в українському віночку, у нашій народній вишивці на сорочках, рушниках та інших виробах, а також буде гарним доповненням нашої квіткової композиції для панно.

 

 

ІV. Повідомлення теми, мети та завдань уроку. (2 хв.)

(Слайд №3)

Визначення завдань на урок:                                                                                                                                              

               - переглянути презентацію з повідомленнями учнів;

               - виготовити квітку ромашку;

               - розрахувати вартість витрат на матеріали.

V. Вивчення нового матеріалу ( 15 хв)

Слово вчителя.

     Щоб виготовлені штучні квіти були подібні до живих, потрібно знати їх будову, якого вони бувають кольору, яка у них середина, які пелюсточки і як вони розміщені. А також відчути їх красу.
   Для цьоого ви отримали попереднє завдання і підготували інформацію про ромашку з різної точки зору.

    Історію походження назви квітки ромашка розкажуть нам учні-історики:

(Слайд №4 )

  Рослину в Україні здавна називали ромен. Назва «ромашка» з'явилася в 20-му столітті . Її ще називають роман дробний, роман-зілля, романець, романиця, ромашка аптечна, рум'янка.

 

Пов’язане зображення(фото з інтернету)

Слово вчителя.

    З художньої точки зору ромашка - це проста і ніжна квітка з тонким ароматом, що нагадує яблучний. Це тендітне створіння, що ввібрало в себе частинку сонечка, що володіє скромною чарівністю і чистою красою.

   Ботанічний опис дещо інший. Учні-біологи підготували інформацію з точки зору науки біології.

(Слайд№ 5)

   З точки зору наукової класифікації, ромашка – трав’яниста рослина, що відноситься до загону квіткових. Для більш точної характеристики вчені віднесли цю рослину до родини айстрових, або складноцвітих, виділивши її в окремий рід. Вона має перисто-розсічені листя і суцвіття у вигляді півсфери. Тип суцвіття – кошик. Саме суцвіття складається з двох видів квіток: трубчастих жовтих, розташованих посередині, і білих язичкових, що обрамляють суцвіття по краю.

   Ромашка – однорічна рослина заввишки від15 до 60 см із сильним своєрідним запахом.  Розмножується  за допомогою насіння. Насінням є квітка. Ці квіти бувають  декоративні, польові і лікарські.     Для неї характерно раннє цвітіння, яке починається з березня, а в більш теплих районах з лютого і закінчується в листопаді.

Слово вчителя.

Лікувальні властивості ромашки підготували: ???

(Слайд №6)

     Найкориснішою вважається ромашка лікарська, також у медицині використовують ромашку запашну або  без’ язичкову. Рослину вживають для приготування чаю, відвару, для отримання ефірної олії. При простуді, коли болить горло, дуже добре полоскати його відваром квітів. Використовується як протизапальний, дезинфікувальний і заспокійливий засіб. Ромашка покращує апетит. Прийнята всередину, сприяє поліпшенню травлення. Ефірна олія ромашки використовується для зниження артеріального тиску.

  Ромашка має хороші косметичні лікувальні властивості . Завдяки цьому вона широко використовується для оздоровлювального догляду за шкірою, очима і волоссям. Використовується ромашка і в приготуванні мазей, косметичних кремів, лосьйонів, гелів. Ось яку силу має ця тендітна квітка на тонесенькій ніжці з жовтуватим оком. 

 

Слово вчителя.

Про географічне розміщення ромашки розкаже …

(Слайд №7)

   У наших краях відомо близько 50-ти видів ромашки (а всього налічується більше трьохсот видів).

   Найбільш поширені – це ромашка лікарська (Matricaria recutita L.) та ромашка запашна, або без’ язичкова, нерідко культивовані як лікарські рослини.  Ростуть невеликими зарослями на полях, городах, забур’янених місцях або групами на подвір'ях, біля доріг, на вулицях, у садах майже по всій території України, але переважно на півдні. Рідше на Поліссі.

Слово вчителя.

  Квіти ромашки прекрасні, радують око, захоплюють і надихають поетів на  вірші, присвячені їх незвичайній красі.

Вірш про ромашку підготували: …

(Слайд№8)

                                                          Ромашка

zhura :: Ромашка

Серед сотні квіток,

На полях, на красивих,

Серед тисяч доріг

І пейзажів щасливих.

На безмежних просторах

Безкраїх полів,

В ароматних трояндах,

На радість усім,

Квітла ніби сніжинка,

На диво весні,

Білосніжна ромашка,

Пелюсточки рясні.

Польова і простенька,

В трояндах бліда.

Та яка ж бо ніжненька,

Ніби квітка - весна.

На трояндовім полі

То не місце її.

Не в її ж бо то волі,

Бо ж вітри принесли.

Так вхопилась корінням,

І лишилася там.

Та й під сонця промінням

Все раділа квіткам,

Таким милим, червоним,

Наче шовк пелюсткам.

 Й розуміла, що:

"Де там, Хіба ж рівня я вам!?"

 

Тільки полем тим якось

Пройшов садівник.

Оглядаючи власність

Від ромашки притих.

Всі троянди, вся пишність,

Їх велич пуста.

Коли в полі із тисяч

Є ромашка одна.

Її ніжність - величність.

А краса - простота.

Й граціозна тендітність

Наче шепіт в вустах.

Садівник же щоранку

Йшов побачить її.

Пелюстки ж на світанку

Все співали пісні.

Бо ж найкращою з кращих

Стала квітка проста.

Садівник той з відважних,

Знав у чому краса...

Кожній квітці у світі,

Щоби квітла весь вік,

Треба сонце і вітер,

І її садівник...

                            автор: zhura

Слово вчителя

   Ми почули, побачили і відчули, який вигляд квітка ромашка має у природі, але вона дуже швидко в’яне. А так хочеться, щоб вона завжди милувала око своєю красою, приносила нам радість. Для того, щоб зупинити цю «прекрасну мить», ми виготовимо цю квітку зі стрічок.

  Учитель показує майстер-клас з виготовлення текстильної квітки ромашки технікою канзаші. (Слайд № 9)

 

 

 

VI. Практична робота. ( 15 хв)

         Виготовлення текстильної квітки ромашки технікою канзаші.

Повторення правил безпечної праці.

Інтерактивна вправа “Так –  ні”.

  Дітям надаються  певні трактування, на які вони повинні дати відповідь – так чи ні. Відповідь “так” дається за умови, що трактування повне і в ньому все вказано правильно. У всіх інших випадках потрібно використати відповідь “ні”.

 

Правила безпечної праці під час виконання практичної роботи.

 

Перед роботою одягніть спецодяг. (так)

Роботу починайте тільки з дозволу вчителя. (так)


Правила техніка безпеки при роботі з ножицями

 

Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводьтеся з ним треба обережно. (так)

На робочому місці покладіть ножиці так, щоб вони виходили за край парти.( ні)

Різати можна тільки до себе. (ні)

Під час роботи уважно стежте за напрямком зрізу. (так)

Працюйте тупими ножицями. (ні)

Не тримайте ножиці лезом угору. (так)

Залишайте ножиці у відкритому вигляді. (ні)

Не ріжте ножицями на ходу. (так)

Не наближайтеся до товариша під час різання. (так)

Під час різання підтримуйте матеріал лівою (для ліворуких — правою) рукою так, щоб пальці були осторонь від леза ножиць. (так)

Передавайте  ножиці відкритими лезами, кільцями вперед. (ні)

Утримуйте в чистоті й порядку робоче місце. (так)

Використовуйте інструмент тільки за призначенням. (так)

 

Техніка безпеки при роботі з клейовим пістолетом:

Перед включенням переконайтеся, чи не пошкоджений  корпус пістолета і шнур. (так)

Якщо на металевому носику залишився  затверділий клей, його необхідно видалити. (так)

Включений пістолет встановлюйте на рівну стійку поверхню, під нього підкладайте аркуш паперу. (так)

Під час роботи можна торкатися руками до металевого носика. (ні)

 

Техніка безпеки при роботі зі свічкою:

На робочому місці не повинно бути зайвих речей. (так)

Користуйтесь  свічкою без нагляду вчителя. (ні)

Пальці рук тримайте осторонь вогню. (так)

Після завершення роботи упорядкуйте своє робоче місце. (так)

 

  Учитель ділить учнів на дві групи для виконання практичної роботи.

   Поділ на групи відбувається за допомогою цукерок. Діти обирають собі цукерки певного кольору . Ті учениці, які обрали теплі кольори, ідуть в одну команду, а ті, що обрали холодні, в другу.

  Практичну роботу учні виконують за інструкційною карткою (Додаток №1). Учитель слідкує за роботою дітей і допомагає їм при потребі. Стежить за дотриманням правил безпечної праці.

  Після завершення роботи учні обирають експертів з розрахунку витрат на матеріали. Експерти виконують розрахунки за таблицею ( Додаток №2).

Рефлексія.

   На вашу думку, де можна застосувати знання і вміння, отримані на сьогоднішньому уроці?

VІ. Підсумки заняття.

   Виступи експертів. Огляд об’єктів праці, визначення якості робіт, відзначення самостійності і правильності виконання роботи учнями.

    Мені сьогодні було дуже приємно працювати разом із вами. І я готова оцінити вашу роботу такими балами.

  А зараз, відгадаємо, яку текстильну квітку будемо виготовляти наступного уроку.

 

Загадка:

 

На просторах поля золотого

Сині зірочки тремтять.

Мов шматочки неба голубого,

 Виграють, виблискують, горять. (Волошки) (з інтернету)

 

 

 

VII. Домашнє завдання.

Підготувати матеріали та інструменти для виготовлення квітки волошки. За бажанням, підготувати інформацію про цю квітку.

 

Слово вчителя

Бажаю, діти, успіхів постійних

І знань бажаю вам міцних, надійних.

Щоб їх змогли в житті застосувати

І будь-які вершини підкоряти! (з інтернету)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                               Додаток №1

    Технологічна послідовність виготовлення ромашки технікою канзаші.

 

Виготовлення серединки ромашки.

 

C:\Users\Admin.2\Desktop\фото виготовлення ромашки\20191204_162710.jpg1. Відрізати 1м. жовтої стрічки шириною 0,6 см. і призібрати на ниточку швом «уперед голка».

 

C:\Users\Admin.2\Desktop\фото виготовлення ромашки\20191204_162740.jpg 2. Стягнути стрічку.

 

C:\Users\Admin.2\Desktop\фото виготовлення ромашки\20191204_115633.jpg 3. Скрутити в коло і закріпити ниткою.

 

Виготовлення білих пелюсток.

 

C:\Users\Admin.2\Desktop\фото виготовлення ромашки\20191204_162925.jpg 1. Нарізати по  8см. білої стрічки шириною 0,6с м. Таких відрізків потрібно 23-25.

 

C:\Users\Admin.2\Desktop\фото виготовлення ромашки\20191204_163200.jpg 2. Кожну пелюстку скласти виворітною стороною всередину і закріпити над вогнем.

 

C:\Users\Admin.2\Desktop\фото виготовлення ромашки\20191204_163853.jpg

 

 

З`єднання квітки ромашки.

 

C:\Users\Admin.2\Desktop\фото виготовлення ромашки\20191204_163936.jpg 1. Вирізати заготовку з фетру діаметром 3,5 см.

 

C:\Users\Admin.2\Desktop\фото виготовлення ромашки\20191204_164730.jpg  2. Приклеїти 12-13 білих пелюсток, відступаючи від краю заготовки 0,5 см.

 

C:\Users\Admin.2\Desktop\фото виготовлення ромашки\20191204_164739.jpg 3. Другий ряд білих пелюсток приклеїти між пелюстками першого ряду.

 

C:\Users\Admin.2\Desktop\фото виготовлення ромашки\20191204_164836.jpg 4. По центру приклеїти заготовлену серединку. Оздобити квіточку листочками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                  Додаток №2  

  

     

Розрахунок витрат на матеріали для виготовлення   

                     текстильної квітки ромашки.

Назва матеріалу

Одиниця вимірювання

Ціна

Витрати матеріалів

Вартість витрат

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вартість витрат усіх матеріалів позначимо     В  = ____________ грн.

 

 

 

 

      Розрахунок витрат на матеріали для виготовлення   

                     текстильної квітки ромашки.

Назва матеріалу

Одиниця вимірювання

Ціна

Витрати матеріалів

Вартість витрат

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вартість витрат усіх матеріалів позначимо     В  = ____________ грн.

docx
Додав(-ла)
Чорна Галина
Пов’язані теми
Технології, 8 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
22 жовтня
Переглядів
189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку