Технологія виготовлення української ляльки

Про матеріал
Урок на тему ляльки-мотанки. Історичні відомості про виникнення народних іграшок. Види народних ляльок з тканини, природного матеріалу, ниток, їхня класифікація і функціональні особливості.
Перегляд файлу

Технологія виготовлення української ляльки

Тема: Історичні відомості про виникнення народних іграшок. Види народних ляльок з тканини, природного матеріалу, ниток, їхня класифікація і функціональні особливості.

Мета: ознайомити дітей з історією виникнення традиційної народної ляльки, видами народних ляльок і їхніми особливостями; розвинути навички дослідницької роботи, критичне мислення.

Обладнання: комп’ютер, виставка традиційних ляльок.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯОПОРНИХ ЗНАКІВ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ

Бесіда:

  • Чи подобаються вам ляльки-мотанки?
  • Яка лялька сподобалась найбільше?
  • Чому? Аргументуйте.
  • Чи щось здивувало вас у лялька?
  • Що незвичне у них?
  • Як ви вважаєте, для чого потрібна така лялька?
  • Лялька – це іграшка, оберіг чи сувенір?
  • Чи хотіли б ви виготовляти такі ляльки?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

  •          На уроці ви навчитесь виготовляти традиційну народну ляльку-мотанку. Виготовлення ляльок – це не просто ремесло чи гра. Це долучення до українських прадавніх традицій.

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

Питання для вивчення на уроці:

  • Короткі історичні відомості про виникнення народних іграшок.
  • Класифікація народних ляльок за призначенням.
  • Функції іграшки (обрядово-ритуальна, магічна, утилітарна, комунікативна, сувенірна)
  • Види народних ляльок.

V.ФОРМУВАННЯ УМІНЬ ТА НАВИЧОК УЧНІВ.

Практична робота «Вивчення особливостей народної ляльки».

  1. Вступний інструктаж. Інтерактивна технологія кооперативного навчання «Робота в парах».
  •          Вивчити правила безпечної праці.
  •          Перегляд виставки ляльок.
  •          Класифікація обраної ляльки й заповнення таблиці.
  •          Складання короткого опису ляльки.
  1. Самостійне виконання завдань практичної роботи.
  2. Заключний інструктаж. Оцінка результатів.

VI. РЕФЛЕКСІЯ.

Інтерактивна технологія «Мікрофон».

  •          Уявіть, що у вас в руках мікрофон і вам в нього потрібно висловити свою думку щодо уроку.
  • Що вдалось на уроці, а що ні?
  • Що сподобалось, а що ні ?

VII. ПІДСУМОК.

Наша мета – навчитись виготовляти народну ляльку. Вона є унікальним явищем традиційної культури українців. Навчання декоративно-прикладного мистецтва розвиває творчу діяльності, формує практичні навички, художнє мислення. Створена лялька стане вашою Берегинею.

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Дослідити українську ляльку-оберіг засобами Інтернету, зробити презентацію на тему.

docx
Додано
31 жовтня
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку