Урок на тему: "Вітаміни та мекроелементи, їх вплив на здоров'я"

Про матеріал
Урок на тему "Вітаміни" дуже корисний в наш час, його потрібно детальніше вивчати та приділяти остатньо уваги.
Перегляд файлу

Урок на тему:  «ВІТАМІНИ І МІКРОЕЛЕМЕНТИ, ЇХ ВПЛИВ

                                               НА ЗДОРОВ Я»»

Мета:

Навчальна: розширити знання учнів про вітаміни і мікроелементи, ознайомити з поживними речовинами  та продуктами у яких вони знаходяться; довести перевагу натуральних продуктів;

Розвивальна: розвивати увагу, мислення, вміння робити висновки, працювати в групах;

Виховна: виховувати  у дітей прагнення до збереження власного здоров  я, навички культури і гігієни правильного харчування, бережливого ставлення до свого здоров'я; формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоров'я їжі.

Обладнання: Предметні малюнки,таблиці до теми, друкований зошит.

                                                        Хід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 


 http://www.playcast.ru/uploads/2016/05/30/18833191.png

Пролунав дзвінок –

Починаємо урок!

Щоб росли ви дужими,

Не будьте до себе байдужими.

Здоров’я своє бережіть,

І з вітамінами дружіть.


II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.


Гра  «Інтерв ю»                    https://st.depositphotos.com/1020070/4364/v/950/depositphotos_43647987-stock-illustration-cartoon-handheld-microphone.jpg

-Чому потрібно кожного дня бути охайним?

-Розкажіть правила догляду за взуттям.

- Згадайте правила культури зовнішнього вигляду.


ІІІ. “ДЕРЕВО ЗВИЧОК»

 Вирішення проблемної ситуації.

               http://ramki-photoshop.ru/predmety/clipart-derevo.png

-На нашому дереві звичок незвичайна картина. Одні квіти яскраві, свіжі, соковиті, а інші -  зів ялі, покручені, сухі.

-Як ви думаєте, що трапилося з деревом? Чи не захворіло воно?

-Давайте ознайомимося із написами на квіточках і зробимо висновок, чому наше деревце виглядає не здорове, що йому заважає?

                            На квіточках надписи:


  • Правильне харчування
  • Споживання вітамін
  • Їсти харчі здорові та корисні
  • Вітаміни переможуть всі хвороби
  • Їсти чіпси, сухарики
  • Неправильно харчуватися
  • Вживати багато солодощів
  • Вибирати тільки шкідливі продукти

 

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

 -На сьогоднішньому уроці  ми поговоримо про одну з головних складових здорового способу життя – правильне і здорове харчування  та його вплив на здоров’я людини. Під час уроку ми навчимося вибирати їжу корисну для здоров’я, яка містить вітаміни різних груп.

 -І знання, які ми одержимо на уроці, будемо використовувати, щоб не хворіти, мати високу працездатність, добре вчитися,почуватися сильними та бадьорими.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Бесіда про значення їжі.

-Чи може автомобіль або літак зрушити з місця без палива? (Ні)

-Так само і людина. Щоб зростати, бігати, вчитися, працювати, гратися, необхідна енергія (сила).

-Звідки вона береться?

-Для чого потрібно їсти? (Щоб гратися, бігати,навчатися, працювати, сміятися)

-Чи знаєте ви ,скільки людина з їдає за все своє життя? (Близько 50 т. Для здоров я людини необхідно, щоб вона їла різноманітну їжу).

2. Розповідь учителя.

-Енергія виробляється організмом з їжі. Їжа - джерело енергії. Завдяки їй організм підтримує постійну температуру. Їжа потрібна йому і як будівельний матеріал. Згадаємо, як зводиться будинок. Для закладання фундаменту використовується цегла, граніт, цемент, великі залізобетонні блоки. На будівництво стін ідуть бетонні блоки або цегла. Поверхи перекривають великими залізобетонними плитами, вставляють вікна, двері, штукатурять, фарбують. Для будівництва необхідно багато різних матеріалів,

Запам’ятайте! Їжа забезпечує організм енергією і будівельними матеріалами для росту.

Висновок: Щоб бути здоровим, потрібно дотримуватися правил харчування. Давайте їх пригадаємо.

                   https://cf.ppt-online.org/files/slide/t/t9IMRjD410spiad7Lzv3nBFOXuThlCPEeKNcgw/slide-19.jpg

-Основу наших продуктів харчування становлять три головні складові речовини. Це: БІЛКИ, ЖИРИ, ВУГЛЕВОДИ.

     http://schooled.ru/textbook/health/6klas_2/6klas_2.files/image057.jpg

Білки - будівельний матеріал для організму. З них утворюються і ростуть нові клітини, завдяки чому людина росте. Білки є у м'ясі, рибі, яйцях, молоці, кефірі, квасолі, горосі.

Жири -відновлюють витрати теплової енергії (тепла). Вони йдуть на зігрівання організму. Багаті на жири: масло вершкове, різні олії, сир, сметана.

Вуглеводи - джерело сили та енергії. На вуглеводи багаті такі продукти: мед, цукор, картопля, рис, манка, вівсяні крупи, фрукти, овочі.

3. Повідомлення про традиції харчування

-У кожній родині - свої традиції харчування. В Україні є багато родин, у яких переважно вживають страви української кухні. У щоденному меню є страви з м'яса, риби, молока, круп, овочів і фруктів, які варять, смажать, тушкують, заквашують, сушать. Вживають також страви національних кухонь: російської - пельмені, щі, пироги; грузинської -шашлики, хачапурі, сулугуні; китайської - локшину, чай, мариновані овочі; італійської - піцу, спагеті тощо. Сучасні сім'ї харчуються або традиційно, або використовують страви кухонь інших народів.

  Протягом багатьох років в Україні встановилася певна культура харчування. їжа українців за часом уживання та престижністю поділяється на дві великі групи: щоденну і святкову. За вмістом основного продукту — на борошняну, овочеву, молочну, круп'яну, м'ясну, фруктову та комбіновану.

 У щоденному харчуванні українців чільне місце посідає хліб. Із покоління у покоління передавалось шанобливе ставлення людей до хліба. Важливу роль відіграє хліб у багатьох звичаях і традиціях. Хлібом і сіллю зустрічають дорогих гостей, рідних. Із хлібом проводжають молодих до шлюбу, хліб приносять у дім новонародженого.

  Важливу роль у харчуванні українців відіграють овочі (картопля, капуста, буряк, цибуля, часник, огірки, помідори, морква, кабачки, редька тощо) та бобові (горох, квасоля). Із насіння льону, конопель, соняшнику виробляють олію, яка має оздоровлювальне значення. На зиму солять огірки, капусту, помідори.

  Важливими харчовими продуктами є молоко і молочнокислі продукти (сметана, масло, сир, кефір тощо), м'ясо птиці (курей, гусей, качок, індиків) та яйця. Найпоширенішою стравою є борщ.

-До складу святкових страв входить обрядова їжа, яка виконує релігійну функцію і без якої обряд не може відбуватися. Традиційну святкову та обрядову їжу можна поділити на дві групи: страви до сімейних свят та обрядів (дні народження, весілля, похорони, поминки) та їжа на календарні свята, серед яких слід відзначити Різдвяні і Великодні свята. На ці свята готуються спеціальні страви, визначені відповідні культура і традиції харчування, їжа у ці дні відрізняється вищою, ніж щоденна, калорійністю, кращими смаковими якостями.

-Поряд із корисними традиціями у нас побутують і шкідливі. Чомусь прийнято подавати багато страв, досить насичених жиром і м'ясними продуктами, навіть на поминках. Алкогольні напої у святкові і поминальні дні є обов'язковим атрибутом. Зараз важко сказати, хто це придумав, хто сказав, що так треба. Однак із цим треба боротися. Адже це не лише шкідливо для здоров'я, а й не додає культури нашому традиційному харчуванню.

4. Робота за підручником (с. 38-42)

1) Ознайомлення з текстом.

- Що слід робити, щоб бути здоровим, активним, бадьорим, нормально рости і розвиватися?

-Чим багаті корисні продукти?

- Що таке вітаміни?

- Що означає перша частина слова «вітаміни» у перекладі з латинської мови?

-У яких продуктах містяться вітаміни?

-Які назви вітамінів ви знаєте?

-Яка користь вітаміну А?

-Розгляньте малюнки на с. 38. У яких продуктах міститься вітамін А?

-Для чого корисний вітамін В?

-Розгляньте малюнки на с. 39 вгорі. У яких продуктах міститься вітамін В?                                              

-Для чого корисний вітамін С?

- У яких продуктах міститься вітамін С?

-Які мікроелементи ви знаєте?

-Доведіть, що кожний мікроелемент виконує певну роль в організмі.


2) Відгадування загадок.


1. Я великий і бокастий,

Жовтогрудий і смугастий.

Я чудовий дар осінній,

З гарним та смачним насінням.

Хто їсть кашу цю чудову,

Буде сильним і здоровим.     (Гарбуз)

  2. Кожен знає, ця дівиця

На городі – мов цариця.

Коси довгі,кучеряві,

Та ще й платтячко яскраве.

І смачна, і вітамінна,

І не гірша апельсина.

Той, хто мене поважає,

До ста років доживає.    (Морква)

    3. Я – смачний, кругленький,

Маю щічки кругленькі.

До смаку я кожній страві,

Роблять соки і приправи.

Соус, борщик і салат,

Люди з радістю їдять.   (Помідор)

   4. Мов маленький м ячик,

Висить, а не скаче.

Рум яне, гладеньке,

На смак  солоденьке.  (Яблуко)

 5. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в групах

-Без води людина не проживе й кількох днів, тому щодня треба вживати достатню кількість рідини. Втамувати спрагу можна чистою водою, соковитими фруктами або овочами, соком чи узваром. Наш організм також потребує поживних речовин — білків, жирів і вуглеводів.

-Кожній групі в магазині потрібно купити вітаміни. Першій  групі потрібно вибрати ЖИРИ, другій – БІЛКИ і третій – ВУГЛЕВОДИ.


 


 


 


http://www.coollady.ru/pic/0003/019/01.jpg              http://www.coollady.ru/pic/0003/019/01.jpg              http://www.coollady.ru/pic/0003/019/01.jpg

                          

  ЖИРИ                                  БІЛКИ                          ВУГЛЕВОДИ


Запам’ятайте! Організм щодня потребує достатньої кількості води і поживних речовин.

2.Робота над прислів ям.

Життя без праці, як часник без хліба.

Хвороба шукає жирну їжу.

Їж часник і цибулю – не візьме недуга


6. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.

-Що нового ви дізналися на уроці?

- Для чого людині потрібно їсти?

-Як вітаміни і мікроелементи впливають на здоров’я?

-Якою має бути їжа?

-У чому полягає перевага натуральної їжі над штучною?

- Чому шкідливо вживати смажену їжу?

Вправа «Незавершене речення»

- Сьогодні на уроці я дізнався ...

- Мені було цікаво тому,що…


7. Д/з: опрацювати конспект


 


 


 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія (профільний рівень) 10 клас (Буринська Н.М. та інші)
Додано
16 листопада 2020
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку