Урок на тему "Вивчення букви «А, а», закріплення вміння вимовляти звук [а]".

Про матеріал
Мета уроку: формувати поняття про букву «А» як знак для позначення відповідного звука, формувати уміння виконувати складовий та звуковий аналізи слів з даною буквою, добирати слова до звукової моделі; розвивати фонетичний слух, аналітико-синтетичні уміння роботи зі звуком, збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати мовлення, викликати читацький інтерес; виховувати любов до рідного краю та бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

 

Тема уроку. Вивчення букви «А, а», закріплення вміння вимовляти звук [а].

Мета уроку: 

       формувати поняття про букву «А» як знак для позначення відповідного звука, формувати уміння виконувати складовий та звуковий аналізи слів з даною буквою, добирати слова до звукової моделі;

        розвивати фонетичний слух, аналітико-синтетичні уміння роботи зі звуком, збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати мовлення, викликати читацький інтерес;

        виховувати любов до рідного краю та бережливе ставлення до природи.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

І. Організаційний  момент

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати –

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд. Часу не гаймо.

І урок наш починаймо.

 

- Щоб наш урок був цікавим і змістовним, потрібно бути уважними, активними, старанними, кмітливими.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Вступне слово вчителя.

- Сьогодні у нас справді свято. Послухайте вірш та спробуйте здогадатися яке

«Для того, щоб навчитися читати

Абетку треба досконало знати

Без букви жодної не можна обійтись,

То ж будь уважним і старанно вчись».

 

 Робота над словом «абетка».

  • Що таке абетка?
  • Як її ще можна назвати?
  • Яка буква стоїть першою в абетці?

 

Ознайомлення з буквою «А, а».

  • Саме сьогодні святкує свій День народження літера «А». Вона запросила нас до себе в гості, але сама трішки спізнюється. Погляньте на с.32 у букварику.
  • Де знаходяться букви а ? (на зупинці)
  • Як називається ця зупинка? (автобусна)
  • Діти, а чому їх дві? (маленька і велика)
  • Чи схожі вони між собою?

Повторення правил поведінки в гостях.

  • А поки ми чекаємо на нашу іменинницю, нам потрібно повторити правила поведінки в гостях. ( поводити себе культурно, чемно, поважати один одного, слухати…..)
  • Отже сьогодні ми познайомимось ближче з літерою А, зустрінемось з іншими гостями, проведемо мовні ігри, попрацюємо з буквариком, навчимось писати маленьку літеру а..
  • Діти, скажіть, будь ласка, а кого ще крім гостей запрошують на День народження? (даю підказку, вони перевдягаються в різні костюми та влаштовують для гостей різні ігри та конкурси)
  • АНІМАТОРИ (повторіть це слово)
  • Де ви чуєте звук А? (на початку слова)
  • А ось і наша іменинниця (плакат).
  • Звук а на письмі позначається буквою А.
  • А як ви думаєте, звук а голосний чи приголосний?
  • Чому? (бо його можна проспівати)
  • А які голосні звуки ви ще знаєте?
  • Скільки їх в українській мові?

 

  • Отож, прийшла пора познайомитись з нашими гостями та аніматорами, які завітали на День народження літери А.

Робота в парах.

  • День народження літери А святкуємо в осінній день.
  • А чому осінь дуже часто називають вередливою плаксою?
  • До нашої іменинниці поспішав їжачок. Насунули хмарки і почався дощик, але незвичайний, а чарівний, з краплинок малюнків і слів.
  • Подивіться, до вас на парти опустилися хмаринки з краплинками дощу.
  • Зараз ви попрацюєте  в парах. Але перед цим давайте пригадаємо правила роботи в парах.
  • А тепер посміхніться один одному. І уважно послухайте завдання.
  • З кожної хмаринки впало 4 краплинки. Вам потрібно вибрати ті краплинки, в словах яких заховалась літера а. А потім краплинки потрібно розмістити під парасолькою.
  • Коли ви будете готові, який сигнал покажете? Молодці.

 

Робота у зошиті.

  • Їжачок приніс нашій іменинниці подарунок – акваріум з золотими рибками. А для того, щоб вони виконали всі бажання іменинниці потрібно обвести всі бульбашки в ньому.
  • Сядьте рівненько, відкрийте зошити, покладіть його  похило та покажіть, як потрібно тримати олівець.
  • Отож, приступаймо до роботи

 

Написання маленької літери «а»

  • Наступний, хто прийшов привітати літеру А -  це ведмедик
  • Він вирішив влаштувати для всіх конкурс «Навчись писати маленьку букву а»
  • Давайте розглянемо її. Вона складається з 2-х елементів: маленького овалу та короткої похилої лінії з заокругленням унизу. (ДОРЕЧІ ця лінія дуже схожа на ручку парасольки)
  • Давайте з Вами спочатку навчимося писати ці елементи. (1 рядок)
  • Увага на екран (відео). Пишемо у 2 рядку літеру а

Фізкультхвилинка

Ой знову розпочався осінній дощик. Давайте зробимо розминку для наших рук та слухняних пальчиків. (На вулиці почався вітер…..)

Робота з букварем.

  • А ось і наступна гостя. (слайд)
  • Це дівчинка Читалочка, з якою ми будемо зустрічатися на кожному уроці. Вона пропонує вам наступне завдання.
  • Ви маєте прочитати літери «а» зліва направо та зверху вниз.
  • Увага на екран. Читаємо хором з екрану.
  • Ой подув осінній вітерець і зірвав з нашого дерева листочок. Біля кого він впаде, той і буде читати.

 

  • Читалочці дуже сподобалось, як ви читали і вона пропонує вам трішки відпочити та запрошує на перерву. В цей час ми провітримо класну кімнату, помиємо ручки та пограємось у коридорі.

Закріплення вивченого матеріалу.

  • А чи є у нашому класі діти, у яких ім’я починається з літери А.

Давайте привітаємо їх оплесками, адже сьогодні день їхнього імені.

 

  • А наше свято продовжується. І наступний гість, який завітав на нього - аніматор ведмідь Артем. І він пропонує всім гостям виконати цікаве завдання у букварику на с. 32
  • Зверніть увагу, з якої літери починаються всі слова. Що тут зображено ?
  • Давайте складемо на дошці звукову модель слова АЛЬБОМ, АНАНАС, АНТЕНА.

 

  • Молодці! Ви гарно впорались з цим завданням.

Закріплення написання літери «а»

  • А ось і поспішає на День народження заєць Алекс. Він, щоб порадувати нашу іменинницю, пропонує  продемонструвати, які ви уважні та як навчилися писати маленьку літеру та коротку похилу лінію (демонструю)
  • Беремо ручки до рук та пишемо у повітрі, а тепер у зошиті.

 

  • Діти , заєць Алекс розповів, що він тікаючи від вовка біжить плутаючи свої сліди. Він пропонує всім гостям прописати маленьку літеру  та подовжену похилу паличку з петлею вгорі.

 

  • Давайте пригадаємо, спочатку пишемо овал і коротку похилу лінію з заокругленням унизу, а поряд подовжену похилу лінію з петлею вгорі.Пишемо до середини рядочка. А тепер з’єднуємо маленьку літеру а з подовженою похилою лінією з петлею вгорі

Фізкультхвилинка

  • Діти , а яке ж День народження без танців. Наша іменинниця запрошує всіх до танцю.
  • А ось і наступна гостя – лисичка Аліса. Вона принесла подарунок. Давайте дізнаємось, що принесла Аліса нашій іменинниці.

Робота за букварем

  • Коробка з фруктами ( звук а на початку, в середині, чи кінці)
  • А чи корисно вживати фрукти і овочі?
  • А ви знаєте, що у моркві міститься вітамін росту – кератин, або ще його називають вітамін А
  • Лисичка Аліса приготувала для всіх гостей цікаве завдання.
  • Воно знаходиться у букварику на с. 33
  • Це завдання де зображені банан та кавун
  • Перед вами речення з малюнками, а ще його називають ПІКТОГРАМА.
  • Прочитайте перше речення. (БАНАН ЖОВТИЙ, а КАВУН ЧЕРВОНИЙ)

 

  • Що вам допомогло визначити друге і останнє слова?
  • Скільки слів у реченні?
  • Яке слово третє? (3)
  • Отже буква а може виступати окремим словом у реченні.
  • А тепер розгляньте останнє завдання у букварику.
  • Що ви бачите на малюнку? (Квітку, вітер)
  • А чи знаєте ви, як називається ця квітка? (Айстра)

 

Айстра – у перекладі з грецької мови, означає «зірка». Її пелюстки схожі на проміннячка зірки. За стародавньою легендою, айстра виросла з порошини, що впала із зірки. За народним повір’ям, якщо вночі причаїтися у квітнику біля айстр і прислухатися, то можна почути, як квіти шепочуться зі своїми сестрами – зірками.

 

  • Давайте слово «айстра» поділимо на склади. Поставимо наголос.
  • Скільки звуків «а» чуєте у цьому слові?
  • Де саме? (на початку і в кінці)
  • То скільки складів у слові «айстра»? (2)
  • А звуків голосних? (2)
  • Отже, можна зробити висновок, що скільки голосних звуків у слові, стільки й складів.
  • Діти, подивіться на малюнок. Подув вітерець і почав зривати з квіточки пелюстки.
  • Давайте розглянемо літери, які летять разом з пелюстками. Чи знаєте ви їх?

Рефлексія

  • Діти, я також вам пропоную подарувати подарунок для іменинниці. Це буде букет айстр, який ми поставимо ось в цю вазу.
  • У кожного з вас є по дві айстри, одна рожевого кольору (підніміть догори), а інша жовтого.
  • Увага! Подаруйте літері «А» тільки одну квітку.
  • Якщо вам було легко та цікаво на уроці, то поставте у вазу рожеву квіточку, а якщо виникали якісь труднощі, то жовту.

Підсумок уроку

  • То з якою літерою ви познайомились сьогодні на уроці української мови!
  • Що ще ви запам’ятали?
  • Я вам також дякую за вашу працю. Ви молодці, я пишаюсь Вами.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 жовтня 2022
Переглядів
443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку