Поглибити та систематизувати знання про річки, набуті в початковій школі та на уроках природознавства; формувати первинні практичні вміння визначати за картою напрямок течії річки, знаходити частини річки, ліві та праві притоки; розвивати спостережливість та пізнавальний інтерес; сприяти формуванню бережливого ставлення до води, екологічної культури.
Поглибити та систематизувати знання про річки, набуті в початковій школі та на уроках природознавства; формувати первинні практичні вміння визначати за картою напрямок течії річки, знаходити частини річки, ліві та праві притоки; розвивати спостережливість та пізнавальний інтерес; сприяти формуванню бережливого ставлення до води, екологічної культури.
Річка тече по схилу земної поверхні: її початок завжди розташований вище, ніж закінчення. Початок ріки - це її витік. Витоки бувають різні. Дніпро починається на Валдайській височині з болота, там, де виходять підземні води. Витоком може бути: гори, височина, плоскогір'я, озеро, болото.
1) Охарактеризуйте географічне положення Амазонки. Для цього визначте, де лежить її витік та в якому напрямку протікає головна річка, де розташоване гирло. Назвіть праві та ліві притоки. 2) Визначте, до яких океанів належать басейни річок: Хуанхе, Лена, Дніпро, Дунай, Міссісіпі, Ніл, Конґо, Волґа. 3) За фізичною картою України визначте, вододілом яких річок є гори Карпати.
Річка – це водний потік, який тече у виробленому ним самим руслі. Витік – це початок річки. Гирло – закінчення річки. Річкова система – головна річка з притоками. Річковий басейн – територія з якої річка разом з притоками збирає воду. Річка живиться дощовими, талими сніговими та підземними водами. Водний режим річки – це регулярні зміни води в ній протягом року. Повінь – щорічне збільшення води в річці після танення снігу. Паводок – раптове підняття води в річці. Межень – найнижчий рівень води в річці. Льодостав – замерзання річки.