Урок на тему: «Вступ до розділу. Дослідження тексту: оповідання Василя Чухліба « Зимова казка». Визначення емоційного настрою твору і образні засоби»

Про матеріал
Урок літературного читання на тему: «Вступ до розділу. Дослідження тексту: оповідання Василя Чухліба "Зимова казка". Визначення емоційного настрою твору і образні засоби» за підручником О.Савченко.
Перегляд файлу

 

Міністерство освіти

Чернівецької міської ради

Чернівецький ліцей №13 Чернівецької міської ради

 

 

 

 

                                                     

               

Урок літературного читання на тему:        «Вступ до розділу. Дослідження тексту: оповідання Василя Чухліба

« Зимова казка». Визначення емоційного настрою твору і образні засоби»

 

                                            Розробила спеціаліст

                                                                                      вищої категорії, старший

                                                                                      вчитель: Калинюк Н.В.

                                                                                             

 

                                                       

 

Чернівці – 2019

Вступ до розділу. Дослідження тексту: оповідання Василя Чухліба « Зимова казка». Визначення емоційного настрою твору і образні засоби.

Мета:

формування предметних компетентностей: формування в учнів уявлення про характерні ознаки зими; ознайомити їх із оповіданням В. Чухліба; навчати помічати красу і неповторність природи, удосконалювати навички виразного, свідомого читання, формувати уміння аналізувати, узагальнювати , робити висновки з прочитаного, збагачувати словниковий запас, виховувати любов до природи.

формування ключових  компетентностей: уміти здобувати з підручника необхідну інформацію, володіти позитивними навичками спілкування, дотримуватися норм мовленнєвої культури, уміти працювати в парі, групі.

Хід уроку

I Вступна частина

1.Організаційний момент

Доброго дня усім!

Зараз почнеться читання урок.

Ми зробимо ще один крок

В країну чудову, в країну казкову,

Що нас так чарує , збагачує мову.

2.Психологічна настанова на урок

Вправа « Мікрофон»

  •         Доповніть речення словом, яке має починатися з літери З, П, К, В, Ц  .

Я хочу, щоб урок читання був  … .

  •         Для того, щоб ваші бажання справдилися, скористаємося порадою відомого американського винахідника Генрі Форда, який стверджував:

Зібратися разом – це початок,                 ( Тому важливо, що нас сьогодні тут так                           Триматися разом – це прогрес,                                     багато.)

Працювати разом – це успіх!

Тож починаємо наш шлях до успіху!

–Тримаймося разом, дружньо і організовано працюємо. Це стане гарантом нашого успіху.

–Як ви гадаєте, який винахід здійснила ця людина?

– Генрі Форд- засновник компанії «Ford», власник заводів, які випускають одну з кращих машин в усьому світі. Здогадалися, яка марка цієї машини?

3. Вправа «Одягни дерево успіху»

– Спробуємо і ми зробити наш урок успішним та творчим. Пропоную вам одягти  «дерево успіху». Якщо ви хочете  відчути себе на уроці успішними та креативними –  оберіть капелюх зеленого кольору; якщо будете активними та уважними – ваш капелюшок жовтого кольору; бажаєте вільно та гарно спілкуватися, бути комунікативними – оберіть капелюшок червоного кольору.

Зробіть свій вибір.

Підійміть руку, хто з вас  обрав капелюх зеленого кольору, жовтого, червоного. Поверніть його і нанесіть на його верхню частину клей. Підійдіть до дерева успіху і одягніть на нього свій капелюшок.

Щиро вірю, що на сьогоднішньому уроці ви будете успішними, активними, уважними та комунікативними.

II Основна частина

1.Артикуляційні вправи. Робота над чистомовкою.

– Повправляємо наш язичок. Зверніть увагу на слова в дужках, щоб їх прочитати слід поміняти склади місцями.

2. Робота над загадкою. Крісло автора

Махнула птиця крилом ,

Покрила весь світ білим килимом.

  •         Які слова допомогли вам відгадати загадку?

3.Лист від зими

Я запорошила снігом ліси і поля. Заморозила всі водойми. І не можу подивитися у воду на свою прекрасну вроду.

  •         Діти, намалюйте мій портрет словами.

(Компліменти для зимоньки)

  •         Зима стверджує, що вона щедра пора року. Чому зимонька вважає себе щедрою? Вона приходить з першим снігом, приносить з собою нові ігри, розваги та свята.

4.Галерея картин, зимові  краєвиди.

– Розгляньте зимові краєвиди. Зима красива в будь – яку частину доби: вранці, ввечері, вдень, вночі. Розповідати про красу цієї пори року можна і мовою поезії. Краса зимової природи надихала не тільки художників, а й письменників. За допомогою художнього слова вони точно і яскраво передавали образи зимового ранку, морозної ночі, засніженого снігу.

– Давайте разом вирушимо у світ зимової краси і зимових див.

5. Робота з підручником.

– Ми починаємо з вами вивчати новий розділ. Прочитайте його назву. Як ви розумієте цей вислів?

6. Робота з підручником, ознайомлення з вступним словом.

– Чим народні твори відрізняються від авторських? Чому зимова пора сповнена

радощів, турбот? Яка людина може помітити найменші зміни, які відбуваються в природі? (Це особливі люди, до них належать письменники, у них чутлива душа, нестримна уява.)

7. Рубрика «Будьте вдумливими читачами»

– Щоб нам відкрилися всі тємниці зими, пропоную познайомитися з порадами, які ми будемо використовувати на уроках читання.

8. Повідомлення теми і мети уроку. Дослідження тексту

– А що казкового відбувається взимку допоможе нам дослідити автор оповідання «Зимова казка» Василь Чухліб. Він працював вчителем, став письменником, написав для вас багато цікавих книг.

9. Словникова робота

Повправляємося у вимові слів.

Димарі     іскринки переливаються

держак             хвіртка

хурделиця

10. Виразне читання тексту вчителем.

– Чому автор назвав своє оповідання  «Зимова казка»? Яким був зимовий ранок? Хто розчищав стежку? Що викликало захоплення дітей?

– Прочитайте останній абзац. Бачите, як автор закінчує оповідання ……

Зимовій казці не кінець…

І для вас вона теж почнеться, коли випаде перший сніг, почнуться свята та розваги.

11. Читання казки «сніжинкою»

12. Гра «Дочитай речення»

13. Гра «Виправ помилку»

III Заключна частина

1.Робота з Лего

– Прочитайте речення, вставте пропущене слово, просигналізуйте цеглинкою Лего.

2.Сюрприз від зимоньки (капелюшок)

                                                               

3.Робота в групах

Група дітей з зеленими капелюшками складає продовження твору,

група дітей з білими капелюхами стисло переказує текст,

з червоними – аналізує, які позитивні емоції переживали головні герої,

 з чорними досліджує, які негативні емоції переживала дівчинка,

з синіми визначає  мету тексту,

 і з жовтими – шукає відповідь на питання: «Що здалося казковим?».

 

Робота в групах Складіть продовження твору?Які позитивні емоції переживали діти?Що здалося казковим?Стисло перекажіть текст.Чого навчає цей текст?Які негативні емоції переживала дівчинка?

                        

   

          

IV Підсумок уроку

  •         Чи був наш урок успішним , цікавим ,веселим? Чому?

 

                                                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
23 грудня
Переглядів
6
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку