Чернівецької міської ради
Чернівецький ліцей №13 Чернівецької міської ради
Урок літературного читання на тему: «Вступ до розділу. Дослідження тексту: оповідання Василя Чухліба
« Зимова казка». Визначення емоційного настрою твору і образні засоби»
Розробила спеціаліст
вищої категорії, старший
вчитель: Калинюк Н.В.
Чернівці – 2019
Вступ до розділу. Дослідження тексту: оповідання Василя Чухліба « Зимова казка». Визначення емоційного настрою твору і образні засоби.
Мета:
формування предметних компетентностей: формування в учнів уявлення про характерні ознаки зими; ознайомити їх із оповіданням В. Чухліба; навчати помічати красу і неповторність природи, удосконалювати навички виразного, свідомого читання, формувати уміння аналізувати, узагальнювати , робити висновки з прочитаного, збагачувати словниковий запас, виховувати любов до природи.
формування ключових компетентностей: уміти здобувати з підручника необхідну інформацію, володіти позитивними навичками спілкування, дотримуватися норм мовленнєвої культури, уміти працювати в парі, групі.
Хід уроку
I Вступна частина
1.Організаційний момент
Доброго дня усім!
Зараз почнеться читання урок.
Ми зробимо ще один крок
В країну чудову, в країну казкову,
Що нас так чарує , збагачує мову.
2.Психологічна настанова на урок
Вправа « Мікрофон»
Я хочу, щоб урок читання був … .
Зібратися разом – це початок, ( Тому важливо, що нас сьогодні тут так Триматися разом – це прогрес, багато.)
Працювати разом – це успіх!
Тож починаємо наш шлях до успіху!
–Тримаймося разом, дружньо і організовано працюємо. Це стане гарантом нашого успіху.
–Як ви гадаєте, який винахід здійснила ця людина?
– Генрі Форд- засновник компанії «Ford», власник заводів, які випускають одну з кращих машин в усьому світі. Здогадалися, яка марка цієї машини?
3. Вправа «Одягни дерево успіху»
– Спробуємо і ми зробити наш урок успішним та творчим. Пропоную вам одягти «дерево успіху». Якщо ви хочете відчути себе на уроці успішними та креативними – оберіть капелюх зеленого кольору; якщо будете активними та уважними – ваш капелюшок жовтого кольору; бажаєте вільно та гарно спілкуватися, бути комунікативними – оберіть капелюшок червоного кольору.
Зробіть свій вибір.
Підійміть руку, хто з вас обрав капелюх зеленого кольору, жовтого, червоного. Поверніть його і нанесіть на його верхню частину клей. Підійдіть до дерева успіху і одягніть на нього свій капелюшок.
Щиро вірю, що на сьогоднішньому уроці ви будете успішними, активними, уважними та комунікативними.
II Основна частина
1.Артикуляційні вправи. Робота над чистомовкою.
– Повправляємо наш язичок. Зверніть увагу на слова в дужках, щоб їх прочитати слід поміняти склади місцями.
2. Робота над загадкою. Крісло автора
Махнула птиця крилом ,
Покрила весь світ білим килимом.
3.Лист від зими
Я запорошила снігом ліси і поля. Заморозила всі водойми. І не можу подивитися у воду на свою прекрасну вроду.
(Компліменти для зимоньки)
4.Галерея картин, зимові краєвиди.
– Розгляньте зимові краєвиди. Зима красива в будь – яку частину доби: вранці, ввечері, вдень, вночі. Розповідати про красу цієї пори року можна і мовою поезії. Краса зимової природи надихала не тільки художників, а й письменників. За допомогою художнього слова вони точно і яскраво передавали образи зимового ранку, морозної ночі, засніженого снігу.
– Давайте разом вирушимо у світ зимової краси і зимових див.
5. Робота з підручником.
– Ми починаємо з вами вивчати новий розділ. Прочитайте його назву. Як ви розумієте цей вислів?
6. Робота з підручником, ознайомлення з вступним словом.
– Чим народні твори відрізняються від авторських? Чому зимова пора сповнена
радощів, турбот? Яка людина може помітити найменші зміни, які відбуваються в природі? (Це особливі люди, до них належать письменники, у них чутлива душа, нестримна уява.)
7. Рубрика «Будьте вдумливими читачами»
– Щоб нам відкрилися всі тємниці зими, пропоную познайомитися з порадами, які ми будемо використовувати на уроках читання.
8. Повідомлення теми і мети уроку. Дослідження тексту
– А що казкового відбувається взимку допоможе нам дослідити автор оповідання «Зимова казка» Василь Чухліб. Він працював вчителем, став письменником, написав для вас багато цікавих книг.
9. Словникова робота
Повправляємося у вимові слів.
Димарі іскринки переливаються
держак хвіртка
хурделиця
10. Виразне читання тексту вчителем.
– Чому автор назвав своє оповідання «Зимова казка»? Яким був зимовий ранок? Хто розчищав стежку? Що викликало захоплення дітей?
– Прочитайте останній абзац. Бачите, як автор закінчує оповідання ……
Зимовій казці не кінець…
І для вас вона теж почнеться, коли випаде перший сніг, почнуться свята та розваги.
11. Читання казки «сніжинкою»
12. Гра «Дочитай речення»
13. Гра «Виправ помилку»
III Заключна частина
1.Робота з Лего
– Прочитайте речення, вставте пропущене слово, просигналізуйте цеглинкою Лего.
2.Сюрприз від зимоньки (капелюшок)
3.Робота в групах
Група дітей з зеленими капелюшками складає продовження твору,
група дітей з білими капелюхами стисло переказує текст,
з червоними – аналізує, які позитивні емоції переживали головні герої,
з чорними – досліджує, які негативні емоції переживала дівчинка,
з синіми – визначає мету тексту,
і з жовтими – шукає відповідь на питання: «Що здалося казковим?».
IV Підсумок уроку
1