Урок на тему "Як упізнати весну. Які весняні місяці."

Про матеріал
Урок розроблено з метою розширити та збагатити знання учнів про характерні ознаки весни; закріпити назви весняних місяців; розвивати увагу, спостережливість, інтерес до довкілля; виховувати любов та дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Урок. НУШ Я досліджую світ. 2 клас

Тема. Як упізнати весну. Які весняні місяці.

Мета:

  • розширити та збагатити знання учнів про характерні ознаки весни;
  • закріпити назви весняних місяців;
  • розвивати увагу, спостережливість, інтерес до довкілля;
  • виховувати любов та дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: весняний пейзаж, ілюстрації, сигнальні картки, картки з малюнками,

       комп'ютер, відеоролики.

                                                                 Хід уроку

І.  Вступна частина.

1. Організація класу.

          Добрий день!

          На вас чекає гарний день.

          Бачу: всі веселі і здорові,

          До уроку всі готові!

2. Актуалізація опорних знань.

Робота за картиною

Учитель демонструє учням весняний пейзаж.

  - Погляньте, яка гарна картина. Хто цей художник? (Весна)

  - Чому ви вважаєте, що це - весна? Доведіть.

3. Повідомлення теми та мети уроку.

- Ви вже назвали деякі ознаки весни. Продовжимо нашу розмову, аби більше дізнатися про зміни, які відбуваються навесні.

ІІ. Основна частина.

1. Вивчення нового матеріалу.

Робота за підручником (с.38-39)

- Відгадайте загадку.

Вона приходить з ласкою

І зі своєю казкою.

Чарівною паличкою махне -

У лісі пролісок цвіте. (Весна)

Вправа "Асоціативний кущ"

- Діти, коли ми говоримо про весну, з чим ви її асоціюєте? Що перше вам спадає на думку?

 тепло                     птахи                               сонечко                               квіти

                                                         весна

зелень                           комахи                    струмочки                         спів

 

Технологія "Два - чотири - всі разом"

- Яка весна?

Учні індивідуально обмірковують можливі відповіді. Потім об'єднуються в пари, доповнюючи думки одне одного.

Далі діти в четвірках ухвалюють спільне рішення. Завершується робота обговоренням поставленого завдання з усім класом.

Наприклад:

Весна (яка?) …  (тепла, гомінка, весела, зелена, квітуча,красива, яскрава, …)

Відгадування загадки.

З кінцем зими прийде вона,

Улюблениця всіх - … (весна).

Читання віршів про ознаки кожного місяця весни. (с.40-41)

- Про які ознаки весни ви дізналися із віршів про місяці?

- Поміж усіх названих ознак весни виберемо найголовніші.

    Висновок. Навесні природа пробуджується від зимового сну. Підвищення температури повітря, проталини, грім. Весняні турботи.

Робота з приказками. Робота в парах.

- Прочитайте приказки (підручник, с. 41)

- Поясніть у парах, чому в народі так кажуть.

Робота з підручником (с.41-42)

- Назвіть весняні місяці. Дослідіть, як утворилися їхні назви.

2. Самостійне застосування учнями знань у стандартних ситуаціях.

Перегляд мультфільму "Мудрі казки тітоньки Сови"

Робота за малюнками.

1) Ознаки весни.

- Назвіть за світлинами ознаки весни.

2) Весняний пейзаж.

- Знайдіть серед запропонованих малюнків весняний пейзаж.

Вибрані малюнки учні розміщують на дошці, створюючи "Галерею весни".

Фізкультхвилинка.

Трава низенька-низенька,

Дерева високі-високі.

Вітер дерева колише-гойдає,

То вліво, то вправо нахиляє,

То вперед, то назад,

То вниз пригинає,

А учні тихенько за парти сідають.

Гра "Так чи не так"

Учитель зачитує твердження, учні сигналізують відповіді: зелена сигнальна картка - "Так"; червона сигнальна картка - "Ні".

  • Зараз іще зима? (Ні.) Вже розпочинається весна? (Так.)
  • Навесні ранки холодніші, ніж улітку? (Так.)
  • Дні на початку весни дуже спекотні? (Ні.)
  • Небо ясне, блакитне? (Так.) Часто дощить? (Ні.)
  • Перелітні пташки починають збиратися до вирію? (Ні.)
  • Починає танути сніг? (Так.)

3. Творче перенесення знань і навичок у нові ситуації.

Вправа "Продовж речення"

  • Піднялося вище … (сонечко)
  • Почав танути …  (сніг)
  • На горбках з'явилися перші …  (проталини)
  • Весело задзвеніли … (струмочки)
  • На лісових галявинах з'явилися …  (перші весняні квіти)
  • Прокидаються від зимового сну …  (комахи, їжаки, ведмеді)
  • Прилітають з теплих країв … (птахи)
  • Яка чудова пора! Це … (весна)

Робота в групах. складання казки.

- Складіть казку "Три сини весни". Намалюйте, яким ви бачите кожного сина.

І група. "Березень - найстарший син весни".

ІІ група. "Квітень - середній син весни".

ІІІ група. "Травень - наймолодший син весни".

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.

Вправа "Квітка"

- Назвіть ознаки весни. (Говорить той, кому передають квітку)

Сенкан

Весна.

Тепла, квітуча.

Просинається, дзюрчить, зеленіє.

Березень - перший місяць весни.

Пора року.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 березня 2020
Переглядів
2763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку