Урок на тему "Яку будову мають рослини? Дослідницька лабораторія. Будова рослин."

Про матеріал
Розробка уроку розвитку критичного мислення, містить в собі додаткові дидактичні матеріали.
Перегляд файлу

Тема. Яку будову мають рослини? Дослідницька лабораторія. Будова рослин.

Мета. Формувати в учнів уявлення про будову рослин, їх частини (корінь, сте­бло, листок, квітку, плід, насіння), вміння розпізнавати частини росли­ни і називати їх, упізнавати рослини за їх частинами; формувати вміння аналізувати ілюстрації, отримувати з них необхідну інформацію і роботи висновки, доводити свою думку, розповідати про отриману інформацію; розвивати спостережливість, кмітливість; виховувати потребу досліджу­вати рослини, бережливо ставитися до них.

 

Хід уроку

  1.    Організаційний момент.
  2.    Хвилинка спостереження.

Аналіз стану неба, опадів, вітру.

  1.        Повторення вивченого матеріалу.
  1.   Відповіді на запитання.
  •   Доведіть, що рослини — це живі організми.
  •              Рослини — це жива чи нежива природа?
  •              Доведіть, що це жива природа (дихають, ростуть, розмножуються, живляться, помирають).
  •              Що потрібно рослині для життя? (світло, тепло, вода, поживні речовини, повітря)
  •                Що дає світло і тепло? (Сонце)
  •              Звідки рослини беруть воду та поживні речовини? (З ґрунту)
  1.    Актуалізація опорних знань, повідомлення теми уроку.
  •   Сьогодні до нас в гості завітав пан Соняшник, але не з пустими руками. Він приніс повну скриню цікавинок, хоче з вами поділитись корисною інформацією. Давайте ж дізнаємось що там.
  •   Ого, так тут стільки цікавинок про рослину, їх будову, думаю вам сподобається.
  1.       Вивчення нового матеріалу.
  1.   Складання пазлу. Вивчення будови рослин.
  •   Складіть кожен свій пазл, а капітанів команд прошу по завершенню роботи прикріпити їх на дошці.
  •   Яка рослина зображена на малюнку? (Соняшник)
  •   За якими ознаками ви її впізнали?
  • Назвіть частини рослини, зображені на малюнку. (Корінь, стебло, листок, квітка, плід з насінням.)
  • Робота в зошиті.

Висновок. Квіткова рослина має корінь, стебло, листки, квітку, плоди з насінням.

  1.    Бесіда про частини кімнатної рослини.
  •   Розгляньте кімнатну рослину.
  •   Чи бачите ви її корінь? Де знаходиться корінь рослини? (У Грунті.)
  •   Назвіть ті її частини, які ви бачите. (Стебло, листки, квіти.)

Для чого рослині корінь? (Рослина коренем закріплюється в Грунті, всмок­тує з нього воду з розчиненими в ній речовинами.

  •             Для чого рослині стебло? (Щоб утримувати над землею рослину.) Що утримує стебло? (Листки, квіти, плоди з насінням. По стеблу вода і поживні речовини рухаються до квіток, листя, плодів з насінням.)
  •            Для чого рослині листя? (Листяце не просто окраса дерев. Листки дихають повітрям. Це диво-фабрика. Вони вловлюють сонячні промені і виробляють поживні ре­човини, які потрібні рослині для життя. Вони очищають забруднене повітря.)
  •             Чи однакової форми листя у рослин? Порівняйте листя кімнатних рослин.

Листя рослин буває різної форми. За допомогою форми листка можна

впізнати рослину.

В одних рослин листки дуже маленькі, в інших — великі. Наприклад, у ло­пуха листки значно більші, ніж у кульбаби. У кактусів листки подібні на голки. В одних рослин листки гладенькі, в інших — ні.

Фізкультхвилинка

Трава — низенька-низенька, дерева — високі-високі.

Вітер дерева колише, гойдає, то вправо, то вліво хитає, то вперед, то назад, то вниз пригинає.

Птахи летять, відлітають, а учні тихенько за парти сідають.

 

  •             Для чого рослині квіти? (Щоб дати потомство, для розмноження.)
  •             Чи у всіх рослин однакові квіти?

Рослини відрізняються квітами. В одних рослин вони великі, яскраві, в ін­ших — дрібні, непомітні.

  •             Кожна квіткова рослина має плоди.
  •             З чого утворюються, плоди? (З квіток.)
  •             Що є у плодах? (У плодах є насіння.)
  •             Навіщо рослині плід? (Плід захищає насіння від пошкодження.)
  •             Навіщо рослині насіння? (З насіння виростає нова рослина.)
  1.              Творчі запитання.
  •             Яку частину кожної з названих рослин люди вживають у їжу:
  •              капуста (Листя.)
  •              морква (Корінь.)
  •              яблуня (Плід.)
  •              соняшник (Насіння.)
  1.              Робота в групах.
  •             Подивіться будь ласка уважно на рослини зображені на дошці, вони схожі між собою? Чим? А чим розрізняються? На які три групи ми можемо розділити ці рослини? – Так, трав’янисті рослини, кущі, дерева. Розташуйте рослини у відповідні групи.
  •             Які рослини з представлених, ростуть біля вашого дому?
  1.              Робота в парах.
  •             Складіть казку “Чому плакала ромашка”.

Жила-була у лузі Ромашка. Раділа вона ясному сонечку, погожій днині. Слухала спів пташок. Одного разу прийшли на луг діти ....

  •            Що станеться з рослинами, якщо вирвати корінь із землі? Обірвати ли­сточки? Зламати стебло? Зірвати квіти?
  •             Як слід ставитися до рослин? (Шанобливо.)
  1.   Закріплення вивченого матеріалу.
  1.              Кубик Блума:
  •             Назви, яка рослина зображена на малюнку.
  •             Опиши її будову.
  •             Поясніть до якої групи рослин вона належить.
  •             Порівняйте трав’янисту рослину з кущем; з деревом.
  •             Знайдіть застосування цій рослині.
  •             Запропонуйте аргументи щодо збереження цієї рослини.
  1.                 Робота в зошиті

VII. Підсумок уроку.

1. Відповіді на запитання.

 Що нового ви дізналися на уроці?

 Що вам найбільше сподобалось на уроці? Складання діаграми.

3. Виконайте завдання для друга природи.

 Розкажіть, яка у вас улюблена рослина. Назвіть всі її частини.

 


Квітка

 

 

 

Листя

 

 

 

 

 

Стебло

 

 

Корінь

 

 

Плід  з насінням


ДЕРЕВА, КУЩІ, ТРАВ'ЯНИСТІ РОСЛИНИ

 

 

 

 

КУЩІ

ДЕРЕВА

ТРАВ’ЯНИСТІ
РОСЛИНИ

 

docx
Додано
18 жовтня 2021
Переглядів
635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку