Урок на тему "Закріплення знань про однорідні члени речення" (урок - вінок)

Про матеріал
У розробці уроку поданий матеріал для закріплення теми "Однорідні члени речення"
Перегляд файлу

Тема. Закріплення знань про однорідні члени речення.  (урок – вінок)

Мета. Закріплювати знання про  однорідні члени речення, розділові знаки при них, вміння встановлювати зв’язок слів у реченні, розпізнавати види речень, cкладати речення. Розвивати зв’язне мовлення, уяву, спостережливість. Виховувати любов до природи.

Тип уроку : закріплення знань, умінь і навичок.

Обладнання: записи на дошці, кошик із вирізаними з кольорового паперу квітами

Хід уроку

І. Організація класу.

 - Добрий день, сіроокі дівчата, ясноокі хлопята,

  Заспокойтеся, сядьте, час вже працювати.

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку, мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогодні ми закріплюємо знання про однорідні члени речення.

Вправа «Очікування»

  • Що ви очікуєте від уроку?
  • Виконуючи завдання, ми пригадаємо рослини – символи України, з яких і сплетемо вінок.
  • У давнину віночки в Україні виплітали з різного зілля від весни і до пізньої осені. Український віночок служив не тільки окрасою голови. Вважалося, що у ньому є чарівна сила, що і біль знімає, і волосся береже.
  • У цьому кошику є багато паперових квітів: волошки, барвінок, ромашки, маки, їх ми вплітатимемо протягом уроку в наш вінок.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Символом відданості в українському вінку є одна квітка. Послухайте загадку.

Сині зірочки пухнасті виглядають з жита,

Мов веселі оченята, як їх не любити!

Синьоокі волошки завжди приваблювали своєю тендітною скромною красою. Її ми вплетемо, виконавши наступні завдання.

  1. Хвилинка каліграфії.

О  о  ос см  осінь

Красива осінь вишиває клени червоним, жовтим, срібним, золотим.

  •  Підкресліть головні і другорядні члени речення. Побудуйте схему цього речення за допомогою питань.

                  Що?          Що робить?

                                            

                 Яка?            Яким?  Яким?   Яким?   Яким?

  1. Пояснювальний диктант

Вулицями міста їздять автобуси, тролейбуси, трамваї. Косар стомився і сів під деревом перепочити. Олеся читає швидко, але невиразно. До чудової пісні прислухалися і пташки, і дерева, і квіти. Я був не в лісі, а в полі. У лісі було тихо й сумно. У гаях, садах і парках літають зграйки синиць.

   Назвіть однорідні члени речення.

   Підкресліть сполучники при однорідних членах речення.

   Поясніть уживання розділових знаків.

(прикріплюємо квітку у вінок)

Цю квітку можна зустріти у житньому полі. Синій колір волошки символізує чисту радість та сподівання, що живуть у кожній людській душі.

IV. Закріплення знань учнів.

  • Відгадайте загадку:

Лист зелений і міцний, сніг для нього не страшний,

А коли весну стрічає, сині очі розкриває.(барвінок)

  • Барвінку належить особливе місце у вінку. Виконавши  завдання, ми вплетемо у вінок барвінок.
  1. Письмо по памяті.  Вправа 79
  • Відвар барвінку п’ють від простуди, ним прикрашають весільний коровай.
  • Відгадайте, яку квітку ми зараз вплетемо у вінок.

На стрункій високій ніжці біля річки на лужку

У косинці – білосніжці стрів я квітоньку таку.

Ясним оком жовтуватим усміхнулася мені,

Я хотів її зірвати, а бджола сказала : - Ні! (ромашка)

  • Зараз нам треба виконати вправу «Телевізор». Кого я називаю, той дивиться на мене і швидко відповідає на питання..
  • Які члени речення називаються однорідними?
  • Які члени речення можуть бути однорідними?
  • За допомогою яких слів можуть з’єднуватися однорідні члени речення?
  • Коли ставимо кому перед сполучниками і, й?
  • Перед якими сполучниками завжди ставиться кома?
  • При яких сполучниках речення з однорідними членами читається з протиставленням?
  • Навести приклади речення з однорідними членами.

Самостійна робота. Вправа 80 (доповнити текст однорідними членами)

  • А от ромашку вплітають у вінок як символ доброти і ніжності. Також ромашка символізує мир.
  • Діти, прослухайте, про яку квітку йдеться?

На городі тичка, а на тичці – капличка.

Без вікон, без верха, а в ній людей без числа. (мак)

  • Мак дуже шанована українцями квітка. Мак з’явиться у віночку, коли ми виконаємо інтерактивну вправу «Добери однорідні слова» (вчитель читає речення, а учні додають однорідні слова, яких не  вистачає)

Осінь - …..   ….., … (жовтогаряча, золота, різнобарвна)

В золотистий колір осінь пофарбувала - ….  …, …(дерева, кущі, трави).

Відлітають у теплі краї… (ластівки, шпаки, соловї)

  • Мак уособлює собою вічну боротьбу між добром і злом. Виконавши завдання, ми подолали зло. Вплетемо у вінок мак.

 

  • Без калинового цвіту чи грона ягід також не може бути українського віночку, бо калина – то пісенний образ самої України. Виконаємо завдання в парах і вплетемо у віночок кетяг калини.

Вправа 81 (скласти речення зі словами й схемами для створення початку казки, підкреслити однорідні члени речення)

VІ Домашнє завдання.

 Вправа 82.

VІІ Підсумок уроку

  • Яні члени речення називають однорідними?
  • Які члени речення можуть бути однорідними?
  • Чи справдилися ваші очікування від уроку?
docx
Додано
22 жовтня 2020
Переглядів
1099
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку