Тема. Закріплення знань про однорідні члени речення. (урок – вінок)
Мета. Закріплювати знання про однорідні члени речення, розділові знаки при них, вміння встановлювати зв’язок слів у реченні, розпізнавати види речень, cкладати речення. Розвивати зв’язне мовлення, уяву, спостережливість. Виховувати любов до природи.
Тип уроку : закріплення знань, умінь і навичок.
Обладнання: записи на дошці, кошик із вирізаними з кольорового паперу квітами
Хід уроку
І. Організація класу.
- Добрий день, сіроокі дівчата, ясноокі хлоп’ята,
Заспокойтеся, сядьте, час вже працювати.
ІІ. Повідомлення теми й мети уроку, мотивація навчальної діяльності.
Вправа «Очікування»
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Сині зірочки пухнасті виглядають з жита,
Мов веселі оченята, як їх не любити!
Синьоокі волошки завжди приваблювали своєю тендітною скромною красою. Її ми вплетемо, виконавши наступні завдання.
О о ос см осінь
Красива осінь вишиває клени червоним, жовтим, срібним, золотим.
Що? ↔ Що робить?
↓ ↓ ↓ ↓ ↓
Яка? Яким? Яким? Яким? Яким?
Вулицями міста їздять автобуси, тролейбуси, трамваї. Косар стомився і сів під деревом перепочити. Олеся читає швидко, але невиразно. До чудової пісні прислухалися і пташки, і дерева, і квіти. Я був не в лісі, а в полі. У лісі було тихо й сумно. У гаях, садах і парках літають зграйки синиць.
— Назвіть однорідні члени речення.
— Підкресліть сполучники при однорідних членах речення.
— Поясніть уживання розділових знаків.
(прикріплюємо квітку у вінок)
Цю квітку можна зустріти у житньому полі. Синій колір волошки символізує чисту радість та сподівання, що живуть у кожній людській душі.
IV. Закріплення знань учнів.
Лист зелений і міцний, сніг для нього не страшний,
А коли весну стрічає, сині очі розкриває.(барвінок)
На стрункій високій ніжці біля річки на лужку
У косинці – білосніжці стрів я квітоньку таку.
Ясним оком жовтуватим усміхнулася мені,
Я хотів її зірвати, а бджола сказала : - Ні! (ромашка)
Самостійна робота. Вправа 80 (доповнити текст однорідними членами)
На городі тичка, а на тичці – капличка.
Без вікон, без верха, а в ній людей без числа. (мак)
Осінь - ….. ….., … (жовтогаряча, золота, різнобарвна)
В золотистий колір осінь пофарбувала - …. …, …(дерева, кущі, трави).
Відлітають у теплі краї… (ластівки, шпаки, солов’ї)
Вправа 81 (скласти речення зі словами й схемами для створення початку казки, підкреслити однорідні члени речення)
VІ Домашнє завдання.
Вправа 82.
VІІ Підсумок уроку