Урок на тему "Закріплення звукового значення вивчених букв.Опрацювання тексту "Удома краще" ( за Т.Волгіною)

Про матеріал
Закріплювати вміння читати текст з вивченими буквами, відповідати на запитання за змістом прочитаного, виховувати любов та повагу до своєї держави.
Перегляд файлу

Тема: Закріплення звукового значення вивчених букв. Опрацювання тексту «Удома краще» (за Т.Волгіною)

Мета: Закріплювати вміння читати текст з вивченими буквами, відповідати на запитання за змістом прочитаного; розвивати вміння зв’язно висловлюватися; виховувати любов та повагу до своєї держави.

Тип уроку: урок узагальнення й стстематизації знань

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна

Хід уроку

І.Організаційний момент

-Доброго дня, любі діти. Розпочинаємо урок української мови: читання. Тема уроку- закріплення звукового значення вивчених букв. Опрацювання  тексту «Удома краще» (за Т. Волгіною)

Дзвоник весело лунає

До уроку закликає

Досить нам всім розмовляти

Час настав вже працювати

Не зівайте, не баріться

До роботи всі беріться

Тож девіз тепер згадаймо

І урок вже починаймо

-Красиво читаємо!

-Чітко відповідаємо!

-Мову розвиваємо!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

-Сьогодні на уроці української мови ми закріпимо свої знання про звукове значення вивчених букв. Попрацюємо над текстом Тетяни Волгіної «Удома краще». Продовжимо  вдосконалювати навички правильного, виразного, швидкого, усвідомленого читання.

- Діти, урок наш незвичайний тому, що ви зможете хоча б на хвилину відчути себе справжніми телеведучими, дикторами, кореспондентами. Я рада вітати всіх дітей на нашому телеканалі « Перший сільський»

- Сьогодні ми разом з вами заочно відвідаємо такі студії:

1. Студія «Юного диктора»

2. Студія « Швидкого читання»

3. Студія «Юного кореспондента»

4. Студія «Руханка»

5. Студія «Моє рідне місто»

6. Студія «Музична»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Вправи для розчитування

- Діти, а ви знаєте, що на телебаченні працюють ведучі та кореспонденти, які повинні багато читати, швидко орієнтуватися у запропонованих текстах, чітко і виразно промовляти слова. Може хтось з вас у майбутньому буде диктором, тому запрошую вас на заняття в студію «Юного диктора».

- Діти, давайте разом з вами прочитаємо чистомовку, правильно вимовляючи всі звуки (чистомовка).

- Добре, молодці. А зараз я вам пропоную попрацювати над скоромовкою (скоромовка)( читає вчитель)

Давайте разом.

-А тепер спробуємо самі

-Спробували, молодці.

-А тепер скажіть мені, будь ласка, який звук найчастіше повторюється у цій скоромовці?

- Правильно, звук [ч ].

- Назвіть слова, у яких є цей звук

- Так, діти, правильно. Звук [ч] зустрічався нам у таких словах: через, річку, чапля, чапленят

-А тепер подумайте, яке зцих слів підходить до нашої схеми?

- Так, звичайно. Це слово чапля.

-Юні диктори впоралися із завданням і нам час вирушати до студії «Швидкого читання»

-А тепер ми з вами виконаємо вправу «Блискавка»

-Прочитайте слова чітко вимовляючи (Тренажер для розчитування)

-Молодці, добре попрацювали, чітко вимовляли слова і за це вам нагорода- розгадати ребус

-Яке слово у вас вийшло?

-Правильно- це слово- батько.

2. Опрацювання тексту Т.Волгіної « Удома краще»

-А тепер нам вже час перевірити як же в студії «Юного кореспондента»

-Відкрийте підручник на с.59, прочитайте слова, які знаходяться перед текстом

-Що спільного у всіх цих словах?

-Так, початок слова. Який він? Прочитайте його.

-Від якого слова утворилися слова- батьківський і Батьківщина?

- Правильно, це слово-батько

-Давайте спробуємо скласти словосполучення з цими словами.

- А зараз ми на хвилинку заглянемо в студію «Руханка»

                                                        Фізкультхвилинка

-Ось і підійшов час до читання тексту Т.Волгіної «Удома краще»

-Я прочитаю текст, а ви уважно послухайте.

-А тепер, діти, спробуйте відповісти на запитання.

-Хто автор тексту?

-Як ви вважаєте, що це за текст- казка, вірш чи може оповідання?

-Скажіть, хто приїхав у гості до Михайлика?

-А що робив Михайлик із романком?

-Знайдіть у тексті речення, у якому розповідається, що показував Михайлик у своєму місті.

-А про що запитала бабуся?

-А що відповів хлопчик?

-Давайте знайдемо речення, у якому Романко розповідає про своє село.

- Діти, а яку народну мудрість сказала бабуся?

3. Робота над прислів'ями

- Діти, а ви знаєте, що є ще одне прислів'я, яке підтверджує бабусині слова. Але прочитати ви його не зможете, тому що в ньому розсипались всі слова.

- Спробуйте відновити це прислів'я.

-Давайте перевіримо, яке в нас вийшло прислів'я.

- А як ви розумієте це прислів'я?

-Так, де б ми не були, куди б ми не їздили, всеодно вдома краще.

-Так, наші юні кореспонденти впоралися із завданням, а нам вже час вирушати до студії « Моє рідне місто»

4.Розвиток зв'язного мовлення

- Пропоную вам переглянути відео про наше рідне історичне місто, яке славиться своєю багатою історією- це наше рідне місто – Новгород-Сіверський ( перегляд відео).

- Місто Новгород-Сіверський розташоване на півночі України. За велику історію і красу нашого краю, місто Новгород-Сіверський, називають містом-героєм. Новгород-Сіверський багатий своєю історією, культурою, архітектурою і має безліч інших цікавинок. До міста Новгород-Сіверський їдуть дуже багато туристів, адже і місті знаходиться безліч історичних місць.

-Діти, а тепер уявіть собі, що до нас в село приїхали туристи. Щоб ви розповіли про наше село? (розповідь дітей)

Підсумок уроку

-Отже, це наш край, де ми народилися й живемо.Це наша Батьківщина ( вірш)

-І наостанок ми завітаємо до «Музичної студії» послухати гарну пісню про Україну. (Пісня «Мій рідний край»)

 

docx
Додав(-ла)
Ірха Наталія
Додано
22 січня 2023
Переглядів
779
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку