Урок на тему "Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць"

Про матеріал
Конспект уроку з математики для 1 класу на тему "Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць"
Перегляд файлу

1 клас

Предмет: Математика

Тема:  Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць.

Мета: дослідити поняття «більше на кілька одиниць» та «менше на кілька одиниць», познайомити із схематичним зображенням, вчити знаходити число, яке на кілька одиниць більше або менше ніж дане, закріпити вміння застосовувати знання таблиць додавання та віднімання чисел.

Розвивати в учнів логічне мислення шляхом виконання завдань з логічним навантаженням, розвивати математичне мовлення, вміння висловлювати свою думку, доводити її.

Виховувати впевненість у своїх діях, повагу до думки товариша. Вчити співпрацювати на уроці для досягнення мети.

Хід  уроку

1. Організація класу

image  Психологічна настанова   "До успіху" (Слайд 1)

- Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.

Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.

Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати.

 

2.  Повідомлення теми уроку

-                      Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушимо в подорож до зимового лісу.  (Слайд 2)

-                      Придивіться уважно, чиї вушка стирчать під ялиночкою? (зайчиків) Так. Саме вони і будуть нашими казковими персонажами.

Дорога до лісу далека. А найголовніше — у нас попереду багато чого нового і цікавого.

3.  Актуалізація опорних знань.    

3.1. Усний рахунок (Слайд 3)

3.2. Віршовані задачі (діти відповідь показують карткою) Шість кумедних ведмежат Біля броду грались.

Двоє з них втекло до мами.

Скільки ведмежат зосталось? (6-2=4)

П’ять маленьких білченят У кубельці спали. А ще троє білченят

По гіллі стрибали.

Всіх тих діток полічіть, Мамі-білці поможіть. (5+3=8)

Каже мати Квочка:

В мене три синочка,

На дві більше дочки.

Скільки дочок в квочки? (3+2=5)

-   Такі задачі ми ще не розв'язували. В нашій сьогоднішній подорожі ми вперше зустрінемося з подібними задачами і навчимося їх розв'язувати.

   4. Формування нових знань та способів дії.

Постановка проблеми 1 (Слайд 4)

-   Подивіться  на верхній малюнок. Скільки капустинок було спочатку у зайчика? (4)

-   Що сталося потім? (1 капустинку забрав зайчик)

-   Який можна скласти вираз? (4 -1=3) - Отже, число капустин зменшилось.

-   Подивіться на нижній малюнок. Скільки капустинок було спочатку? (3)

-   Що сталося потім? (зайчик привіз ще 2)

-   Який можна скласти вираз? ( 3+2=5) - Отже, число капустин збільшилось.

Висновок : щоб збільшити число на кілька одиниць, треба до нього додати. Щоб зменшити число на кілька одиниць, треба відняти.

Постановка проблеми 2.  (Слайд 5)

-   Діти, чим відрізняються зайчик від кролика?

 Складемо задачу за короткою умовою.

У зайчика було 8 морквин. А у кролика на 2 менше. Скільки морквин було у кролика?

-   Якою дією буде розв’язуватися задача? (“-”)

-   Чому ви так вирішили? Яке слово вам допомогло? (“менше на ...”)

-   Складемо вираз до задачі

8-2=6 (м.)

-   Яка відповідь задачі? (6 морквин)

Відповідь: 6 морквин

5.   ФІЗХВИЛИНКА                   

6.   Закріплення матеріалу.

6.1.Робота у підручнику с. 59

6.2.   Робота у зошиті сторінка  43

7. Підсумок уроку. Рефлексія.  

Діти наша прогулянка лісом добігає кінця.

-   Що нового дізналися на уроці?

-   Що означає: збільшити число на кілька одиниць? зменшити?

pdf
Додано
12 грудня 2022
Переглядів
2221
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку