Тема. Закріплення додавання і віднімання числа 3. Складання й розв’язування задач за малюнком та схемою. Побудова відрізків. Порівняння виразу і числа.
Мета:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мовлення, правильно
формулювати висловлювання з використанням математичних
термінів;
соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати, докладати
власних зусиль для досягнення результату.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.
Основні терміни і поняття: задача, вирази, відрізок.
Міжпредметні зв’язки: українська мова.
Обладнання. Презентація, картки, лінійки, олівці.
Хід уроку
І. Організація класу
1. Привітання.
Учитель
Встаньте, діточки, скоріше,
Усміхніться всім миліше,
Привітайтесь: «Добрий день!»
(Діти вітаються)
Пролунав дзвінок: «Дзелень».
Посміхнись тому, хто справа. Посміхнись тому, хто зліва.
Посміхніться вчителю, а я — вам.
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаймо
І урок наш починаймо!
ІІ. Повторення вивченого матеріалу
1.Робота над загадкою.
До нас завітала гостя. Зараз ви її впізнаєте.
Прийшла до нас бабуся у білому кожусі.
Усе запорошила, білим сніжком накрила. (Зима)
Слайд 1.
2.Веселі задачі
* Три веселі киці
Грались на травиці.
Мурчик теж до них прибіг...
Скільки кошенят усіх?
* Три ворони посварились,
Бо зернят не поділили.
На їх шум ще три примчало.
Скільки разом птахів стало?
*Є в зайчихи п’ять малят,
Неслухняних зайченят.
На обід їх мама жде.
Три прийшли, а скільки йде?
*Горобець і три синиці
Он летять до годівниці.
Скільки птахів, підкажіть,
Будуть вдячні за обід?
*Були у нашому дворі
Два горобці, три снігурі.
Хто може скласти лік птахам,
Всім горобцям і снігурам?
3.Усна лічба. Слайд 2.
- Діти, до нас завітав іще один гість. Відгадайте, хто?
Очі – чорнії вуглинки,
Ніс – з великої морквинки.
Сам холодний та біленький,
Дуже-дуже він чудненький. (Сніговик – Мандрівник)
Правильно, це сніговик. Сніговик-Мандрівник. Він приніс нам наступне завдання.
- Назвіть попереднє число до 7;
- наступне число до 8;
-найбільше одноцифрове число;
- «сусідів» числа 6;
- збільшити на 3 числа 5, 1, 0;
- зменшити на 3 числа 4, 10, 6;
-арифметична доріжка.
4.Розв’язування прикладів.
Ось мчить Сніговик - Молодець на санчатах. Він привіз приклади, щоб учні розв’язали.
Слайд 3.
5 + 3 8 – 3
7 – 3 3 + 3
5 - 3 4 + 3
5.Фізкультхвилинка. Слайд 4,5.
Сніговичок – Веселун запрошує відпочити.
6.Робота над задачею.
До нас завітав Сніговичок - Розумник та пропонує скласти і розв’язати задачі.
Слайд 6,7
-Розгляньте малюнок. Складіть задачі.
1)На галявині бігало 3 зайці, а під кущем сиділо 2 зайці. Скільки всього зайців?
2)У лісі було 5 зайців. 2 зайчики сиділи під кущем, а кілька гралося на галявині. Скільки зайців гралося на галявині?
-Що ви знаєте про зайця?
-Має довгі вуха, куций хвіст. Взимку біленький, влітку сіренький.
-Яким зайчик постає в казках?
-Боязким.
-Ми говоримо, що зайці дуже великі боягузи. А ось і ні! Зайці сміливі, відважні. Коли на них у полі нападає орел або сокіл, заєць перевертається на спину і починає сильно бити своїми лапками по нападнику. Він б’є з такою силою, що пропорює кігтями черевце птаха.
7.Гра «Що їсть зайчик?»
(Із кошика учитель дістає овочі, фрукти, інші предмети, а діти плескають в долоні, якщо цю їжу споживають зайці.)
8.Порівняння виразу і числа.
Сніговичок - Знайко просить вашої допомоги.
Слайд 8.
Порівняйте вираз і число (на дошці).
9 – 3 ... 5 4 + 3 …7
6 + 3 ... 7 3 – 3 …1
9.Побудова відрізка.
Сніговик - Умійко пропонує побудувати відрізок.
Слайд 9.
— Побудуйте у зошиті відрізок завдовжки 5 см за допомогою лінійки. Для цього:
• знайдіть місце на сторінці зошита;
• позначте точкою один кінець відрізка;
• прикладіть до цього кінця лінійку позначкою 0;
• відміряйте 5 см і позначте точкою другий кінець відрізка;
• з’єднайте олівцем уздовж лінійки 2 точки (кінці відрізка).
— Лінійку слід прикладати до точок так, щоб крапки були над лінійкою. Лінійка не повинна закривати точки, а тільки торкатися їх. Притискуйте лінійку пальцями. Пальці повинні не виходити за верхній край, щоб не заважати проводити лінію олівцем. Не дуже міцно притискайте олівець до лінійки і переміщуйте його праворуч доти, поки не дійдете до кінця відрізка.
ІІІ. Рефлексія. Підсумок уроку.
1.Гра «Збери Сніговичків».
Слайд 10. (Виходять всі Сніговики)
Учитель передає по класу кубик. Учні розв’язують приклади.
2 +3 9 – 3 4 – 3
0 + 3 3 – 3 1 + 3
Молодці, діти, ви добре попрацювали, справилися з завданнями.
Сніговички дякують вам за роботу.