Знайомство з танцем
Мета:
навчальна: поглибити уявлення учнів про виражальність музики, її здатність передавати різні почуття людини; продовжити формувати виконавчі (вокально-хорові) та слухацькі навички учнів;
розвивальна: розвивати творчі здібності, емоційність, спостережливість;
виховна: виховувати в першокласників художньо-естетичний смак, любов до народної пісні, танцю.
Музичний матеріал: В. Верховинець. «Печу, печу хлібчик»; український народній танеці «Козачок», «Гопак»; українська народна пісня-
«Що нам осінь принесе»; українська народна пісні «Ходить гарбуз
по городу».
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: проектор, комп´ютер, музичні інструменти, ілюстрації, портрети композиторів .
Хід уроку
Учні заходять до класу під музичний супровід ?український народний танець «Гопак»)
1.Організаційний момент
Перевірка готовності класу до уроку.
Музичне вітання.
2.Актуалізація опорних знань
На минулому уроці ми розпочали знайомство з українською народною поспівкою « Печу, печу хлібчик» Давайте пригадаємо її.
Відео
— Про що розповідається у пісні? Який настрій пісні, її особливості?
Виконання пісні-гри з інсценізацією тексту після засвоєння мелодії
Орієнтовний опис гри
Протягом усієї лісні зображується процес випічки хліба.
З перших слів «Печу, печу хлібчик...» опускається по черзі в уявну діжку ліва та права рука, вимішуючи хліб.
Коли співаються слова третього рядка «Беру, беру хлібчик», трохи присівши, руками «набрати тіста» і встати. Далі, нахилившись праворуч — униз, «опустити тісто на лопатку» і випростатись, тримаючи «тісто на лопатці» — ліва рука спереду, права трохи позаду.
Разом із вигуками «Шусть у піч!» зробити випад {або два випади) лівою ногою вперед (Вправа — на місці) і «кинути тісто лопаткою у піч»
Виконання пісні
3.Основна частина
Уявіть, що ми потрапили до осіннього лісу.
На вулиці зараз листопад , осінні листочки тихенько падають з дерев на землю.
І щоб їм не сумно було падати ми тріши звеселимо їх, підіграючи на шумових інструментах .
Відео Листопад
Згадаймо, що за вікном уже осінь, та заспіваймо пісні про неї,
про щедрі дари, які вона нам несе.
Виконання пісень
«Що нам осінь пинесе»,
Відео Казка «Ходить гарбуз по городу»,
Пісня «Ходить гарбуз по городу»
3.1. Засвоєння нових знань
Після вашого виконання мені пригадався невеличкий віршик.
Послухайте його.
На городі цар Гарбуз
Бал розпочинає,
І на бал чарівний той
Він усіх скликає...
— Подумайте, яка музика може звучати на балу царя Гарбуза?
— Чи може звучати на балу {святі) ця музика?
(Звучить український народний танець „Козачок».)
— У які моменти життя ще може звучати ця музика? Який її на
стрій? Хто виконує?
Бесіда про українські народний танць, показ слайдів з його зображенням.
— Які ще знаєте українські народні танці?
(За необхідності награти „Гопак”.)
Бесіда про український народний танець «Гопак»
3.2.Слухання музики
Учні відтворюють пульс танцю (хлопці). Акцентується увага на дво-дольності танцю, на виділенні першого (сильного) удару і другого (слабкого) удару, графічне зображення на дошці.
Дівчатка виконують танцювальні рухи. Перед початком танцю звучать слова:
Руки в боки, усміхнись, На сусіда подивись. Носик, п'ятка, каблучок,
Ми танцюєм гопачок!
5.Підсумок уроку.
Після виконання і порівняння пісень учні визначають особливості «музики осені», відповідаючи на запитання: «Які почуття передає, про що розповідає музика?». Доходять висновку: музика розповідає про навколишній світ, картини природи (у даному випадку про осінь), виражає настрій людини.
— Щоб поглибити своє враження від музики осені, необхідно слухати її в позаурочний час, спостерігаючи за її характером і змістом. Проспівайте бабусі, батькам вивчені на уроці пісні. Поповнюйте свої музичні враження.
Вихід учнів із класу під звучання українського народного танцю «Козачок».