Урок на тему:"Знайомство з танцем"

Про матеріал
поглибити уявлення учнів про виражальність музики, її здатність передавати різні почуття людини; продов¬жити формувати виконавчі (вокально-хорові) та слуха¬цькі навички учнів
Перегляд файлу

    Знайомство з танцем

Мета:

навчальна: поглибити уявлення учнів про виражальність музики, її здатність передавати різні почуття людини; продов­жити формувати виконавчі (вокально-хорові) та слуха­цькі навички учнів;

розвивальна: розвивати творчі здібності, емоцій­ність, спостережливість;

виховна: виховувати в першокласників художньо-естетичний смак, любов до народної пісні, танцю.

Музичний матеріал:   В. Верховинець. «Печу, печу хлібчик»; український народній танеці «Козачок», «Гопак»; українська народна пісня-

      «Що нам осінь принесе»; українська народна пісні «Ходить гарбуз    

    по городу».

Тип уроку:    урок поглиблення теми.

   Обладнання:    проектор, комп´ютер, музичні інструменти,  ілюстрації, портрети композиторів .

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід ?український народний танець «Гопак»)

1.Організаційний момент

Перевірка готовності класу до уроку.

Музичне вітання.

2.Актуалізація опорних знань

На минулому уроці ми розпочали знайомство з українською народною поспівкою « Печу, печу хлібчик» Давайте пригадаємо її.

Відео

— Про що розповідається у пісні? Який настрій пісні, її особли­вості?

    Виконання пісні-гри з інсценізацією тексту після засвоєння мелодії

Орієнтовний опис гри

Протягом усієї лісні зображується процес випічки хліба.

З перших слів «Печу, печу хлібчик...» опускається по черзі в уявну діжку ліва та права рука, вимішуючи хліб.

Коли співаються слова третього рядка «Беру, беру хлібчик», трохи присівши, руками «набрати тіста» і встати. Далі, нахилившись право­руч — униз, «опустити тісто на лопатку» і випростатись, тримаючи «тіс­то на лопатці» — ліва рука спереду, права трохи позаду.

Разом із вигуками «Шусть у піч!» зробити випад {або два випади) лівою ногою вперед (Вправа — на місці) і «кинути тісто лопаткою у піч»

 

Виконання пісні

 

3.Основна частина

  • Ви добре попрацювали, випікаючи хлібчик, і заслужили відпочи­нок — прогулянку до лісу.
  • Діти, а яка зараз пора року?

 Уявіть, що ми потрапили до осіннього лісу.

На вулиці зараз листопад , осінні листочки тихенько падають з дерев на землю.

І щоб їм не сумно було падати ми тріши звеселимо їх, підіграючи  на шумових інструментах .

Відео Листопад

 Згадаймо, що за вікном уже осінь, та заспіваймо пісні про неї,
про щедрі дари, які вона нам несе.

Виконання пісень

 «Що нам осінь пинесе»,

 

 Відео Казка «Ходить гарбуз по городу»,

 Пісня «Ходить гарбуз по городу»

 

3.1. Засвоєння нових знань

 Після вашого виконання мені пригадався невеличкий віршик.
Послухайте його. 

На городі цар Гарбуз

Бал розпочинає,

І на бал чарівний той

Він усіх скликає...

 

 Подумайте, яка музика може звучати на балу царя Гарбуза?

 Чи може звучати на балу {святі) ця музика?
(Звучить український народний танець „Козачок».)

 У які моменти життя ще може звучати ця музика? Який її на­
стрій? Хто виконує?

 Бесіда про українські народний танць, показ слайдів з його зображенням.

 Які ще знаєте українські народні танці?
(За необхідності награти „Гопак”.)

Бесіда про український народний танець «Гопак»


3.2.Слухання музики

 

Учні відтворюють пульс танцю (хлопці). Акцентується увага на дво-дольності танцю, на виділенні першого (сильного) удару і другого (слаб­кого) удару, графічне зображення на дошці.

Дівчатка виконують танцювальні рухи. Перед початком танцю зву­чать слова:

Руки в боки, усміхнись, На сусіда подивись. Носик, п'ятка, каблучок,

Ми танцюєм гопачок!

5.Підсумок уроку.

Після виконання і порівняння пісень учні визначають особливості «музики осені», відповідаючи на запитання: «Які почуття передає, про що розповідає музика?». Доходять висновку: музика розповідає про навколишній світ, картини природи (у даному випадку про осінь), виражає настрій людини.

— Щоб поглибити своє враження від музики осені, необхідно слуха­ти її в позаурочний час, спостерігаючи за її характером і змістом. Про­співайте бабусі, батькам вивчені на уроці пісні. Поповнюйте свої музич­ні враження.

Вихід учнів із класу під звучання українського народного танцю «Козачок».

docx
Додано
7 березня 2023
Переглядів
218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку