Урок на тему: "Звук [Б], позначення його буквою "бе".Мала буква б. Читання слів,речень і текстів .

Про матеріал
Познайомити учнів зі звуком Б, буквою «бе», що його позначає; вчити учнів артикулювати звук, виділяти його у словах, удосконалювати навички читання; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати уміння робити звуко-буквений аналіз слів, зв’язне мовлення, увагу, пам’ять, мислення; виховувати спостережливість, почуття любові до природи, турботливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Тема.   Звук[ Б], позначення його буквою «бе». Мала буква б. Читання  слів, речень і тексту з вивченими літерами.»

  Мета.   познайомити учнів зі звуком Б, буквою «бе», що його позначає; вчити  

                   учнів артикулювати звук,  виділяти його у словах, удосконалювати  

                   навички читання; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати

                   уміння робити звуко-буквений аналіз слів, зв’язне мовлення, увагу,

                   пам’ять, мислення; виховувати спостережливість, почуття любові до

                   природи, турботливе ставлення до тварин.

 

Обладнання. ІКТ (комп’ютер, екран, слайди), мікрофон, лего, малюнки кульок зі

                         складами, малюнки: , білка, бобер.

 

 

                                                   Хід  уроку

І. Організаційний момент.

Психологічний настрій:

Вже пролунав шкільний дзвінок,

Покликав всіх нас на урок.

Рівненько стали. Все. Вже час,

Роботу починає клас.

За парти всілися зручненько,

Поклали руки всі гарненько.

Готові? Так.

А настрій як? Клас!

Тож успіх всіх чекає нас!

Поверніться один до одного.

Подаруйте посмішку.

Побажайте щасливого дня!

                             Поверніться до гостей-

                             Привітайтесь: «Добрий день!»          

2 . Актуалізація опорних знань та мотивація до навчання.

  • Діти , ви любите ходите на день народження?
  • А з чим ходять на день народження?( торт, подарунки, кульки)
  • Ми те ж візьмемо кульки. Але ці кульки не прості, а чарівні.

Щоб ми могли їх взяти з собою, потрібно прочитати склади, записані на них І ми дізнаємось до якої країни ми потрапимо( на дошці перевернуті кульки,  по одній дитині від кожного групи виставляють на дошці склади КРАЇНА БУКВАРІЯ)

  • Ось ми і потрапили до Країни букварії. ( Відкрити малюнок на дошці)

 А ОТ ДО КОГО МОЖНА ПОТРАПИТИ В ГОСТІ У ЦІЙ КРАЇНІ? ( до букви)

Букви зранку причепурилися, щоб гарно виглядати, але прийшов дід Буквоїд і накоїв лиха

Половину літер стер і вони соромляться іти в такому вигляді на день народження. Допоможемо відновити буквам їх вигляд?

                                                      ( РОБОТА В ГРУПІ)

   Описание: http://logoped.ru/images/popoos01b.jpgОписание: http://logoped.ru/images/popoos01b.jpgОписание: http://logoped.ru/images/popoos01b.jpgОписание: http://logoped.ru/images/popoos01b.jpgОписание: http://deti.jofo.ru/data/userfiles/5019/images/705704-plastikbukvicifrigibkie.jpg

Виставляємо на магнітній дошці

Але букви і досі не знають до якої букви причепурилися. Допоможемо буквам, коли прочитаємо скоромовку

Читання скоромовки.

«По базару йшов баран, бубонів у барабан».

Повторіть скоромовку разом зі мною (чітко, цілими словами)

Повторіть тільки губами («Німе кіно»)

Тепер швидше і голосніше.

 По одному.

Який звук найчастіше повторюється?

Ура! Правильно. Іменниниця буква Б.

ІІІ  Спостереження за артикуляцією звука.

Робота в парах.

Повернулись один до одного , вимовимо звук.До яких звуків належить звук( приголосний)

Спробуйте охарактеризувати його. ( приголосний, бо при вимові беруть участь  і губи) То який він ще? (губний

Як утворюється звук [б]? (Треба міцно стулити губи,набрати багатоповітря і з голосом виштовхнути його, відкривши губи.)
— До яких звуків належить звук [б]? (Приголосний,бо струмінь повітря натрапляє на перешкоди.)

 Послухайте загадку і відгадайте, хто ще буде з нами на дні народження

         Є горішки і грибочки

         У дуплі на мотузочку

         Плигаю по гілочкам 

 Я руденька……………….. ( Білочка)

Білка покаже нам дорогу тоді , коли ми виконаємо наступне завдання.

 

4.   РОБОТА З Букварем

Робота за «Букварем» 

А тепер розгорнемо Найкращу в школі книжку,

Що знає будь-який школяр.

До усіх книжок доріжку Прокладає наш... (буквар).

        Назва нашої першої книжки починається лі­терою «бе».

 

 Нас тут теж чекає багато цікавого. Щоб там побувати, нам треба відкрити букварики на сторінці 104

Малюнок

Ось і наша білочка ,а на якому це вона дереві сидить?

 

5. Місце букви в слові   в Букварі ( ЛЕГО)

 

6. Вправа «Упіймай звук  назви слова в яких звук стоїть на початку слова, в середині, в кінці.
Це друзі букви Б ВИСТАВЛЯЮТЬ ПОРЯД З НЕЮ

ТЕПЕР ЇЙ НЕ СУМНО БУДЕ І ВОНА ПОДРУЖИТЬСЯ ЗНИМИ, ДАВАЙТЕ ЇЙ ДОПОМОЖЕМО

           УТВОРЕННЯ ТА ЧИТАННЯ СКЛАДІВ(слайд)

Молодці, навчились швидко утворювати слова з слайда, закріпимо в Букварі( ЗАВДАННЯ ВІД ЧИТАЛОЧКИ)

1. Променеві таблиці

2.Читання слів.
а) словникова робота.
б) читання слів вчителем;
в) читання ланцюжком;
г) індивідуальне читання.

 Знайдіть і прочитайте:
а) двоскладові слова;
б) трискладові слова

 

Лего гра «Утвори слова»( слайд)

 

6. Вправа на концентрацію уваги. Гра “Коректор

- Графічне зображення букви ми запам'ятали, а тепер на своїх картках спробуйте викреслити всі букви “б”. Треба встигнути якнайшвидше, але не пропустити жодної букви.

Запишіть цифрами скільки букв ви знайшли у кожному рядочку

У дівчат Білосніжка, у хлопців Буратіно

Перевірка 

 

 

 

гClipboard20.jpg

 

                                                              Фізхвилинка

 РОБОТА У Букварі( наголос) Білочка привела нас до свого друга.

Вправа – спостереження за словами

  • Розгляньте малюнки. Які тварини на них зображені?
  • Де сидить бобе7 А де сидить білка?
  • Прочитайте речення під малюнками.
  • Порівняйте написання виділених слів ( обидва слова складаються з тих самих букв).
  • Зверніть увагу на наголос у словах. Він різниться. У першому слові 1 склад наголошений, а у другому другий.
  • Прочитайте речення, вимовляючи виділені слова відповідно до наголосу.
  • Що означають виділені слова? ( берег річки, дерево березу).
  • Чи залежить значення слова від наголосу?
  1. Робота над текстом.

Ось ми скоро і потрапимо на день народження. Але спочатку завітаємо до супермаркету. Давайте познайомимося з текстом. « Добра справа»

  • ЧИТАННЯ ВЧИТЕЛЕМ

Куди прийшли тато з Бориском?

Що купив Бориско? Кому?

А що купив тато?

_ Читаємо текст ще раз звернувши увагу на ті речі, які вони купували.

а) дощиком;

б)німе кіно;

в) очима;

г) потягом

VII. Підсумок уроку.                                                            

  • Ось і закінчилась наша мандрівка Країною «Букварією»!

 До якої букви ми потрапили на  свято?

Ура! Молодці! Ми виконали всі завдання  і зібрали друзів нашої букви! !
Буква  Б дякує за вашу допомогу . І приготувала Вам сюрприз і нашим гостям також.

           Тест на самооцінку ( цеглинки лего)

Ви всі заслуговуєте оплесків-молодці! Дякую вам за урок.

 

 

docx
Додано
16 лютого 2023
Переглядів
580
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку