Розробки уроків вчителя початкових класів
Михаревич Олени Іванівни
1 клас
Українська мова
Тема: Звуки [т], [т’], їх артикуляція, вимова та позначення буквою «те» (Т, т). Читання буквосполучень з буквою «те». Телебачення, радіо, Інтернет як джерела усної інформації. Письмо малої букви т, з’єднань з нею.
Мета: Познайомити учнів із звуками [т], [т’], їх артикуляцією, вимовою та позначенням буквою «те» (Т, т); вчити читати буквосполучення з буквою «те»; вчити писати малу букву т та з’єднання з нею; розширити знання дітей про джерела усної інформації; закріплювати навички списування з друкованого тексту; виховувати інтерес до вивчення української мови.
Обладнання : блок- схеми,картки з друкованою та рукописною буквою Тт,
планшети з фломастерами, мотузочки.
Тип уроку: Сприймання нового матеріалу
Хід уроку
І. Вступна частина заняття
1. Організація класу
Пролунав дзвінок веселий.
Всі готові? Все готово?
Ми не відпочиваємо,
Ми працювати починаємо.
2.Мотивація навчальної діяльності учнів
- Сьогодні, діти, ми продовжуємо зустрічатися з героями казок.
-А хто до нас прийде в гості, ви дізнаєтесь , відгадавши загадку.
Загадка
Має вуса й пишний хвіст
І негарну звичку:
Спершу добре він поїсть,
Після — вмиє личко.
(Кіт)
-Він допоможе нам з лаксиками сьогодні на уроці познайомитись та вивчити нову букву.
ІІ. Основна частина заняття
Робота з ілюстрацією с.12-13.
- Кого зображено на малюнку?
- Що роблять діти?
- Які джерела інформації використовують діти для ознайомлення з казками?
- Як ви думаєте, як поширювались казки у часи, коли не було книжок, технічних пристроїв?
- Назвіть сучасні джерела усної інформації.
- Який мультфільм переглядає старша дівчинка?
- Прочитайте загадку з електронної книги хлопчика і відгадайте її.
- Які казки про котів вам відомі?
- Назвіть останній звук у слові кіт.
- Назвіть зображені на малюнку об’єкти, в назвах яких є звуки [т], [т’].
- Як ви думаєте, яку букву ми будемо вивчати?
1.Завдання на с. 14.
1)Визначення звука у словах
-З яких вони казок/мультфільмів?
Визначте місце звуків [т][т,] у цих словах і позначте їх в моделях.
- Де у слові «кіт» ми чуємо і вимовляємо звук [т]? (в кінці)
- Який він – твердий чи м’який?
- Що зображено перед котиком? (тістечка)
- Де в цьому слові ми чуємо і вимовляємо звук [т,]? (в кінці слова)
- Який він – твердий чи м’який?
- Скільки хаток на спинці кита? (шість).
- Скільки тістечок у Тома? (три)
- Скільки лапок у котів? (чотири)
-В назві якого з озвучених вами чисел є звук [т]/[т,]?
-В назві яких ще чисел від 1 до 10 є звук [т,]?
- Яким словом можна об’єднати зображених персонажів? (Тварини)
- Чи є в слові тварини звук [т]?
2)Робота з блок – схемою
Діти, роблять звукову модель слова тигр, тінь
3) Знайомство з буквою «те»
Діти штрихують/розфарбовують букви олівцем синього кольору.
- Герої з якого мультфільму прийшли до нас в гості?
- Чи існує, на вашу думку, дружба між тваринами?
- У яку гру грають зображені на малюнку Том і Джері? (крокет)
- На яку букву схожі молоточки для гри у крокет? (Т).
Фізкультхвилинка
4) Читання буквосполучення у зображенні молоточків.
5)Гра «Знайди різницю»
- Діти, прочитайте та підкресліть слова, які відрізняються однією буквою.
- Як змінилось значення слова від зміни букви?
6)Робота з дротиками.
- Діти, викладіть з дротиків друковані букви Тт.
7)Письмо друкованої букви Тт.
3.Завдання на с. 15.
8) Том вирішив приїздити у гості до кота Матроскіна, який запросив його на свій день народження і приготував йому ось такий красивий торт.
- На яку малу прописну букву схожий шоколад, який стікає з торту?
- На що ще схожа ця буква (діти називають предмети оточення, які нагадують запис цієї букви)?
- Як пишеться маленька буква т?
9)Гра «Впізнай букву та її елементи»
- А ще Том написав привітання.
- Кого зображено?
- Що роблять коти?
- Чим вони займаються?
- Чи доводилось вам коли-небудь листуватися, в тому числі з іноземцями? - Які сучасні способи спілкування вам відомі? (Телефонний та відео зв’язок, електронні листи, SMSповідомлення, чат тощо)
- Чи варто відмовлятися від «паперового» листування?
- В чому його переваги?
- Діти, розфарбуйте жовтим олівцем листочки з елементами букви т і зеленим з буквою т.
10) Робота з мотузочкою
Діти, викладіть рукописну букву т мотузочкою і давайте з’ясуємо, як вона пишеться відривно чи безвідривно.
11) Робота над письмом рукописної букви т
- пояснення вчителя;
- письмо в повітрі;
- письмо на планшетах;
- наведення зразків;
- письмо маленької букви т;
- письмо буквосполучень, слів за поданими зразками.
Фізкультхвилинка
12)Списування друкованих речень.
ІІІ. Підсумкова частина заняття
1.Завдання на полі на с. 12.
1) Діти,з’єднайте лінією малу та велику рукописні букви.
- Скільки пар букв утворили?
2) Гра «Розкодуй слова»
Діти, запишіть слова, розставивши літери у заданій послідовності. (Кіт утік. Кіт утік.)
-Що цікавого ви помітили? (Паліндроми – слово чи фраза, що читається однаково як зліва направо, так і справа наліво.)
- Чи є в цих словах буква, яку ми сьогодні вивчили?
- Який звук вона позначає?
2)Самооцінка
- Діти, розкажіть лаксикам про все, про що дізнались на цьому занятті.
- Чи можете ви пояснити лаксикам виконання всіх завдань на с.14-15, зафарбуйте кружечки у кожному завданні на цій сторінці повністю, якщо ви готові пояснити лаксикам його виконання; половину кружечка, якщо треба ще трохи підготуватись і не зафарбовуйте, якщо треба ґрунтовно підготуватись.
Всі ви, діти, молодці!
Гарно працювали!
Але дзвоник пролунав,
Він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати,
Треба йти відпочивати.
Дякую вам за сумлінну працю на уроці.