Урок " Надійшла весна весела"

Про матеріал

Інтегрований урок (українська мова (навчання грамоти, музичне мистецтво, образотворче мистецтво). Урок проводиться у формі телепередачі "Надійшла весна весела". Передача мотується з трьох студій: «Музична», «Читацька», «Художня». Всі завдання, вправи, обов'язково пов'язані із весною.

Перегляд файлу

Пояснювальна записка

Урок в сучасних умовах повинен носити творчий характер. Надзвичайно цінними й продуктивними є інтегровані уроки.       

    Під час інтегрованих уроків учні комплексно засвоюють і накопичують знання й уміння, вчаться цілісно сприймати навколишню дійсність. З огляду на це у початковій школі такі уроки відіграють важливу роль у розвитку пізнавальних здібностей учня та становленні його особистості. Водночас, як вказано у концепції Нової української школи, інтеграція навчального матеріалу в змісті споріднених предметів є одним зі способів призвичаєння дитини до шкільного життя. Інтегровані уроки поглиблюють знання школярів не лише з одного предмета, а й кількох суміжних. Діти навчаються сприймати світ цілісним і гармонійним, дізнаються про щось нове й цікаве у різних галузях знань. На відміну від інших уроків, інтегровані апелюють до численних асоціацій, передбачають активний емоційний відгук, що вкрай важливо у роботі зі школярами. Адже учні початкової школи чи не найбільш відкриті до розмірковувань уголос, висловлювання думок, резюмування, вивчення емоційного досвіду один одного.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок

у 1 класі
НАДІЙШЛА ВЕСНА ВЕСЕЛА

Музичне мистецтво: Весняні мелодії. В. Барвинський «Сонечко». Й. Штраус «Весняні голоси». Українська народна пісня «Вийди, вийди сонечко». 

Українська мова (навчання грамоти): Барвисті слова у творі. «Лелеча весна». (За  Михайлом Слабошпицьким).

 

Образотворче мистецтво: Весняні кольори. Створення весняної композиції – монотопії з домальовуванням квітучих дерев, весняних квітів тощо.

 

Мета:

Музичне мистецтво:

  1. формувати уявлення про веснянки, як вид обрядових пісень.
  2. розвивати музичний слух.
  3. виховувати шанобливе ставлення до народних звичаїв.

Українська мова (навчання грамоти). Читання: 

  1. навчати дітей сприймати художні образи, створені за допомогою барвистих слів (художніх засобів). Формувати вміння усвідомлено слухати текст; удосконалювати техніку читання; учити будувати повну відповідь, збагачуючи словниковий запас учнів.
  2. розвивати увагу, логічне мислення, мовлення дітей.
  3. виховувати естетичні почуття, відчуття художнього слова, спостережливість, любов до природи, до птахів.

  Образотворче мистецтво: 

  1. вчити учнів малювати картини природи акварельними фарбами, спираючись на досвід спостережень.
  2. розвивати естетичний смак, уяву.
  3. виховувати любов до прекрасного. 

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Вид уроку: інтегрований.

Обладнання: фонограми музичних творів, модель сонечка, «кубики» з буквами , малюнки дітей про весну, презентація про життя та творчість М.Ф. Слабошпицького, пазл «Лелека», фотографії лелек, оргскло, фарби акварельні або гуашеві, кисті (різних розмірів, товсті для нанесення фарби на скло, тонкі для промальовування елементів),ганчірочка або губка (для видалення фарби з поверхні скла), папір, палітра (для змішування фарб і пошуку кольорових плям), скляна баночка (для промивання кистей).

 

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент.

1. Діти заходять до класу під музику. Звучить запис твору  Й. Штрауса «Весняні голоси».

Музичне привітання.

Учитель.

Добрий день , перший клас!

Дуже рада бачить вас.

Учні

На урок прийшли ми знову

І співати ми готові.

Учитель. Всі готові працювати?

Учні. Можемо розпочинати.

Ви увійшли до класу під запис  твору  Й. Штрауса «Весняні голоси».

Який настрій вона у вас викликала? (Веселий, бадьорий, піднесений)

2. Вправа “Очікування”.

Прикріплюю на дошку модель сонечка. (додаток 1)

 У кожного учня на парті лежить промінець. Ми будемо із цих сонячних промінчиків складати сонечко очікувань:

Чого ми чекаємо від уроку?

(Діти кажуть, чого вони очікують від уроку і прикріплюють свій промінець на магнітну дошку біля сонечка).

Вчитель. Я сподіваюсь, що ви на уроці будете уважними, активними, працьовитими і прикріплюю свій промінчик до сонечка.

3. Реклама уроку

           - Наш урок буде незвичайним. В ефірі  телепередача « Надійшла весна весела». Наша передача монтуватиметься  з різних студій. Сьогодні у нас працюватимуть три студії: «Музична», «Читацька», «Художня».  (Додаток 2) Наш урок присвятимо надзвичайній красуні.  Хто це?

  • Переставте місцями «кубики» з буквами – і ви дізнаєтесь її ім'я.

 

 

 

  Сьогодні ми проведемо інтегрований день із цієї теми, і всі наші завдання, вправи,  обов'язково будуть пов'язані із весною.    

Весна – це пробудження природи. Що ви уявляєте , коли ми говоримо про весну? (сонечко світить, птахи повертаються з теплих країв, квіти...).

4. Складання асоціативного куща.

Запрошую вас до першої студії «Музична»

ІІ. Студія «Музична».

Розповідь про веснянки та народні обряди, звичаї з елементами слухання музики та бесідою-аналізом музичних творів.

Із весною пов'язано багато народних обрядів та свят. Ми з вами багато вивчаємо та співаємо народних пісень. Які пісні називаються народними?(пісні, які зберігає у своїй пам'яті народ, передаючи з «вуст» у «вуста»).

Дуже давно , новий рік у древніх слов'ян починався з пробудженням природи від зимового сну. Весну зустрічали радісно. Як ви думаєте, чому? (природа оживає, все навкруги зеленіє, птахи повертаються з далеких країв).

Люди зустрічали весну піснями, які поєднували з іграми, танцями. Такі обрядові пісні  стали називати веснянками. Слово веснянка українського походження. Найдавніші веснянки – гаївки. Як тільки танув сніг, дівчата і хлопчики вибігали у гайок, співали пісні, прохаючи весну швидко повернутися.

У весни є найкращий помічник сонечко. Воно дарує радість  і життя всьому на Землі.

Перед тим , як виконати пісню, потрібно провести розспівування. Пригадайте, як необхідно сидіти під час співу.

  1. Поспівка «Сонечко».
  2. Слухання музики В. Барвинський «Сонечко».

Теплому ласкавому сонечку присвятив музичну п'єсу український композитор Василь Барвинський.

Хвилинка фантазування.

Слухаючи мелодію, пофантазуємо, заплющивши очі. Потім  скажете:

  • Що ви відчули? (тепло, свіже повітря, запах квітів, трави)
  • Що ви побачили?(сонечко, квіти, зелені дерева, птахів, синє небо)

 

  1. Розучування української народної пісні «Вийди, вийди, сонечко».

а) Робота з підручником.

Раді ми весні, раді діточки в підручнику, подивіться. До кого діти звертаються, про що співають? (діти радіють весні, птахам, що повертаються з теплих країв, звертаються до сонечка і, мабуть, співають веснянку. Приготуйтесь і ви співати веснянку «Вийди, вийди, сонечко».

б) Виконання вчителем.

в) Аналіз змісту пісні.

г) Розучування за музичними фразами.

д) Інсценізація пісні. Хорове виконання.(Діти йдуть по колу, співають веснянку, рухами супроводжують спів.)

 

ІІІ. Фізкультхвилинка.

        Ось іде до нас весна,

        Все навколо ожива:

        Підсніжники прокидаються (Діти потягуються),

        Кульбабки посміхаються (Діти посміхаються),

Пташки прилітають (Махають руками як крилами),

Діти вибігають (Біг на місті),

На луках стрибають (Стрибки).

А тепер запрошую вас до другої студії «Читацька»

ІV.Студія «Читацька».

 Із настанням весни люди з нетерпінням чекали повернення птахів – весників весни, які на своїх крилах приносили надію на тепло, сонце, краще життя.

Робота в парах.

Зберіть пазли і скажіть що це за птахи. (додаток 3)

Складіть звукову модель цього слова.

Що ви знаєте про цих птахів?

- А як ще називають лелек? (Бусел, веселик, гайстер, чорногуз)

Є два види лелек: чорний поширений у Карпатах і на Поліссі, білий — майже по всій території України. Білий лелека живе поблизу людських осель, а чорний — дуже обережний, близько не підходить до житла. Дуже рідко вдається побачити чорного лелеку, якого занесено до Червоної книги.

- Прилітають лелеки в Україну у березні. Вони чудово орієнтуються за сонцем навіть у хмарну погоду, по зоряному небу вночі. Гнізда у лелек багаторічні. Птахи починають їх ремонтувати або будувати нові на початку квітня. Гнізда майструють з досить товстих палок. Вони дуже міцні і витримують найсильніші вітри та бурі. У гнізді буває від трьох до шести яєць. Насиджують пташенят обидва птахи 33 дні. (додаток 4)

Сьогодні ми познайомимось з оповіданням «Лелеча весна»,яке написав Михайло Федотович Слабошпицький.

а) Знайомство з автором.

1. Перегляд презентації про життя та творчість М.Ф. Слабошпицького.

Народився Михайло Федотович Слабошпицький 28 липня 1946 року в с. Мар'янівці Шполянського району на Черкащині.

Навчався у Київському університеті, працював кореспондентом, був редактором газети «Літературна Україна». Письменник любить рідну природу і вміє передати своє захоплення читачам. Він написав чимало оповідань і казок для дітей. Є твори й для дорослих. Активно займається громадською діяльністю.  Є одним із засновників міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика. Автор понад двох з половиною десятків різножанрових книжок.

б) Робота за оповіданням М. Слабошпицького «Лелеча весна».

 1. Читання слів написаних на дошці.

В оповіданні вам зустрінуться слова , які потрібно інтонаційно правильно прочитати. (Читання за вчителем)

                    вкривається                   жовті                     лелеки

                   блищали                         пташиними               птахи

                   заклекотіли                    додому                    зграями

                   повернулися                  радісно                    дзьоби

2.     Читання оповідання вчителем (с. 36 – 37, підручника)

3. Аудіювання.

•Яку пору року описано в тексті?

   Весна

   осінь

• Як звали хлопчика?

  Сергійко

  Данилко

• Звідки прилетіли птахи?

  3 далеких країв

  з лісу

• Куди опустилися лелеки?

  На гніздо                                              

  на річку

• Які звуки почув Данилко?

 □ дзюркотіння струмків

 □ пташині голоси

Перевіримо , чи правильно виконана робота? (на кожне запитання 1 учень)

4. Читання тексту з елементами аналізу

- Яку пору року любив Данилко? Прочитайте.

- А чи було вам соромно за Данилка? Які почуття відчув хлопчик?

- Чиї слова треба прочитати,передаючи почуття радості?

- Яким ви уявляєте хлопчика? Про що б ви його запитали,якби мали

можливість зустрітися?

- Хто назвав весну «лелечою»? Чому ці слова сподобались Данилкові?

Прочитайте.

- Назвіть найбарвистіше слово в тексті? Коли весну можна назвати

журавлиною,шпачиною?

- Чи сподобалось вам оповідання?

- Що особливо сподобалось?

- Яке ваше враження від цього оповідання?

- Які фарби використаєте,щоб намалювати до цього оповідання малюнок?

- Чи можна продовжити це оповідання?

- Яка основна ідея твору? (Автор майстерно змалював події і картини). 

5.     Робота з ілюстрацією.

Завдання класу.

Який малюнок відповідає змісту тексту?

Прочитати слова з тексту, якими можна було б підписати малюнок у підручнику.

Зараз переходимо до наступної студії «Художня»

V.  Студія «Художня»

 

1. Бесіда вчителя.

           - Правда ж, кожному з вас хочеться навчитися малювати красиво. Хочеться, щоб ваші малюнки були змістовні, яскраві, життєдайні. Діти, давайте під впливом всього сказаного й почутого зробимо малюнок про весну у техніці монотипія. А  чарівними  матеріалами  сьогодні у  вас будуть  фарби та  пензлі,  за допомогою яких  ви  виконаєте  власний  твір. 

Монотипія (від грецької monos - один, єдиний і tupos - відбиток) - одна з найпростіших графічних технік.  По гладкій поверхні скла робиться малюнок гуашевими  або акварельними  фарбами, зверху накладається аркуш паперу і притискають до поверхні, виходить відбиток у дзеркальному відображенні.  (додаток 5)

2. Робота за таблицею (додаток 6)

- Пошукайте ніжні, м'які відтінки для весняної картини.

- Розкажи, що ти побачив  в цих маленьких монотипіях.

3.  План виконання роботи.

- Скажіть діти, які відтінки кольорів характерні для такої пори року, як весна? ( Голубий, бузковий, рожевий, синій , лимонний) . Такі  відтінки ми будемо сьогодні використовувати у пейзажній монотипії.

4. Послідовність роботи в техніці монотипія

1. Ретельно протріть сухою ганчірочкою поверхню скла, щоб виключити вірогідність попадання на його поверхню дрібного сміття, жирних плям і т.д.

2. Змішайте на панелі потрібні кольорові плями і розкладіть їх на поверхню скла в довільному порядку.

3. Поки плями не просохли потрібно робити відбиток.  Акуратно покладіть на скло чистий аркуш паперу. Папір потрібно притиснути руками. Від кольорових плям та напрямку розтирання буде залежати кінцевий варіант зображення. Сухою  ганчірочкою або рукою розгладьте поверхню, а потім візьміть за край і підніміть лист від скла.

4. У відбитку постарайтеся знайти зображення чого-небудь. Можна домалювати невеликі елементи, але намагайтеся цим не захоплюватися, тоді ваша робота дозволить глядачеві фантазувати.

5. Вологою губкою протріть скло, дайте висохнути.

Одне і те саме зображення двічі отримати неможливо. Монотипія техніка непередбачувана. Тому важливо проявити фантазію та намагатися розгледіти в відтисках якесь зображення. Цей вид живопису можна використовувати при тонуванні паперу, для малювання пейзажів, або абстрактних композицій,фон можна зробити як одноколірним так і різнобарвний.

  1. Самостійна робота.

(Діти малюють під супровід музики.)

  1. Виставка  та оцінювання робіт

VІ. Узагальнення знань

Учитель. Давайте «скупаємо» нашу красуню Весну під «дощем»  компліментів! Ми багато про неї співали, читали, малювали, то яка ж весна?( Тепла, ласкава, сонячна, красива, дзвінголоса, різнобарвна, чудодійна, весела, чарівна).

VІІ.Підсумок.

Гра «Інтерв’ю»

Годинник невтомний показує враз, що нашу роботу закінчити час.

Чи справдилися ваші очікування від уроку?

Чи було вам цікаво?

Що вас здивувало?

Про що б ви хотіли більше дізнатися?

Покажіть свій настрій після уроку.

Підніміть ручки вгору. Підставте долоньки уявному сонцю. Чуєте поколювання в пальчиках? Це добре сонечко дає вам радість, наповнює вас своєю енергією, наповнює вас весною. Збережіть надовго в своєму серці відчуття світла, радості, весни, краси.

За гарну роботу на уроці пригощаємо вас чарівним весняним печивом (у формі пташки). Такі весняні чарівні пташечки приносять у родини тепло, радість, щастя, добро.

Учитель.

Будьте всі здорові, як вода,

Багаті, як земля, і красиві, як весна!       

 

 

 

Література

  1. https://www.youtube.com/watch?v=qOH4iabACHk
  2. Уроки музичного мистецтва, 1 клас. Навчально-методичний посібник для учителів. Творча група вчителів музичного мистецтва під заг. кер. Гловацького С.В. Черкаси. 2014.
  3. В.О.Науменко « Читанка» – післябукварна частина
  4. О.Ю.Чекіна.  Інтегровані уроки в початковій школі.  Видавництво « Основа» 2007р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

Додаток 2C:\Users\eldorado-pc\Desktop\урок\ссс\registraciya-avtorskih-prav-na-muzykalnoe-proizvedenie-ua.jpg

 

C:\Users\eldorado-pc\Desktop\урок\ссс\чаклун 003.jpg

 

C:\Users\eldorado-pc\Desktop\урок\ссс\logo-present-300-4-13911-kb.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

C:\Users\eldorado-pc\Desktop\RTg7lMFKt64.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток4

Картинки по запросу лелека малюнок

Картинки по запросу лелека малюнок

Картинки по запросу лелека малюнок

 

Додаток 5

Картинки по запросу монотипія весна картинки

 

 

Додаток 6

C:\Users\eldorado-pc\Downloads\img_user_file_586ccec47fe64_10.jpg

docx
Додано
15 травня 2018
Переглядів
3357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку