Урок "Надзвичайні ситуації. Порядок дій в екстремальних ситуаціях"

Про матеріал

Ознайомитися: з найбільш характерними для нашої місцевості надзвичайними ситуаціями; порядком та способами оповіщення населення; розглянути можливі наслідки аварій, катастроф, способи захисту.

Перегляд файлу

Тема: Надзвичайні ситуації. Порядок дій в екстремальних                   ситуаціях.

Мета: Повторювати та закріплювати з учнями найбільш характерні для нашої місцевості надзвичайні ситуації; порядок та способи оповіщення населення; розглянути можливі наслідки аварій, катастроф, способи захисту.

Розвивати швидкість, витривалість під час надзвичайних ситуацій.

Виховувати організованість, відповідальне ставлення до своїх обов’язків, само дисциплінованість.

 

Обладнання: записи на дошці, демонстраційний матеріал малюнки з написами стихійних лих, аварій, картки із завданням, виставка дитячих робіт: малюнки, реферати, засоби захисту органів дихання, ілюстрації.

 

Хід уроку

І. Організаційні моменти.

 

ІІ. Вступна бесіда.

  • Діти слухають пісню, танцюють, показують на плакат «…це моя Україна!»
  • Звучить уривок з вірша.

… Буває, часом сліпну  від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, -

Оці степи, це небо, ці ліси,

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе, як є – дорога, явори.

Усе моє, все зветься Україна…

  • Писала Ліна Костенко у своєму вірші. Подивіться на цей плакат, що ви на ньому бачите?
  • Отже, все це можна назвати: «Земля – наш дім»(відкривається запис). А чи на цьому малюнку вона теж така чудова? Який колір переважає? (Чорний, сірий.)
  • А що вони означають? (Смуток, розрада, печаль.)
  • Чому сумує наша Земля? (Стихійні лиха, аварії, катастрофи їй приносять шкоди.)

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

  • Живучи на Землі, люди руйнують куточки дикої природи, втручаються в космічний простір, забруднюють водойми та повітряний простір, знищують все живе… Природа «ображається на людей» і «відповідає»  стихійними лихами, від яких руйнуються дороги, мости, села, міста. На жаль, ви вже знаєте, дуже часто це призводить до загибелі людей.  Як же називаються ці події? (Надзвичайні ситуації.)
  • Сьогодні на уроці ми поговоримо про надзвичайні ситуації, що трапляються в нашому житті, як застерігатися та поводитися в даних випадках.

YІ. Основна частина уроку.

  1. Усний журнал «Надзвичайні ситуації».
  • Пригадайте, що належить до надзвичайних ситуацій? (Стихійні лиха, аварії, катастрофи).
  • Розкажіть нам, коли вони виникають?

Снігові замети – унаслідок тривалих снігопадів з’являються снігові замети. Вони також викликають різні порушення транспортного зв’язку, пошкодження електричних ліній, ліній радіопередач. При цьому трапляються випадки обмороження частин тіла, замерзання людей.

Пильні бурі – виникають при сухій погоді і сильних вітрах.  В Україні їх називають « чорними бурями».

Ураган – це вітер величезної руйнівної сили.

Смерч – це атмосферний вихор, що піднімає стовпом воду, ПІСОК. Виникає під час грози.

Землетрус – це сильне коливання земної поверхні, яке спричиняє великі руйнування та людські жертви.

Зсуви – це зміщення ділянок землі вниз по схилу. Вони на своєму шляху руйнують будівлі, дороги, перекривають русла річок, викликаючи повені.

Селі – це грязьові потоки, які виникають в руслах гірських річок. Вони мчать з величезною швидкістю і руйнують все на своєму шляху.

Засухи – виникають, коли влітку місяць і більше не випадають дощі.

Аварія – це пошкодження механізмів, машин під час роботи. Аварії бувають 6 транспортні, промислові.

 

  • Природні явища можуть стати причиною пожеж. А що ще призводить до пожеж?

Користуватися сірниками, свічками, гасовою лампою ти можеш тільки з дозволу дорослих та в їх присутності. Адже, сірники, свічки, гасові лампи – це джерела відкритого вогню.

 

2.Сторінка календаря.

 - Діти, а хто пам’ятає, що за сумна дата 26 квітня?(20 – ччя аварії на ЧАЕС). Так, дійсно, 26 квітня 1986 року на ЧАЕС сталася аварія. Вона призвела до загибелі багатьох людей. Ми оформили куточок пам’яті, а вдень трагедійний підемо до пам’ятника. Ви повинні пам’ятати цих людей, які робили все для нашого з вами мирного існування.

 

 

 

3.Повідомлення.

Про стихійні лиха, аварії, катастрофи повідомляють по радіо, телебаченню, перед цим - завиванням сирен, у гучномовець, щоб люди увімкнули інформаційні засоби . Ми можемо почути:

  • УВАГА! ХІМІЧНА ТРИВОГА!
  • УВАГА! ! ПОВІТРЯНА ТРИВОГА!
  • УВАГА! РАДІАЦІЙНА НЕБЕЗПЕКА!
  • Повідомлення про можливий землетрус, повінь, снігопад, штормове попередження.

Коли небезпека минула, йде повідомлення:

  • УВАГА! ВІДБІЙ ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ!
  • УВАГА! ВІДБІЙ ХІМІЧНОЇ ТРИВОГИ!
  • УВАГА! ВІДБІЙ РАДІАЦІЙНОЇ НЕБЕЗПЕКИ!

     4.Засоби захисту.

    -  Засоби захисту органів дихання та шкіри використовують після повідомлень «Хімічна тривога», « Радіаційна небезпека», а також під час проведення сільськогосподарських чи будівельних робіт, коли утворюється багато пилу. Для захисту органів дихання використовують:

  1. Ватно – марлеву пов’язку;
  2. Протипилову маску з тканини;
  3. Респіратор.

     5. Ситуація.

 

  • Ось ми повторимо, як себе треба поводити, коли трапилося стихійне лихо? Ваші дії при землетрусі? (Не залишатися в будинку, негайно його покинути. Відійти як можна далі від будинків, стовпів, огорож, щоб ті не впали на людину.)

 

Ваші дії при урагані, якщо ви на вулиці?(Як можна швидше зайти в будівлю.)

Практичні дії виконують по рядах,

кожна команда пояснює всі кроки.

  • Повінь
  • Радіаційна небезпека.
  • Хімічна небезпека.

      6. Розгадування кросворду.

Підсумок уроку.

- Давайте пригадаємо, про що мова йшла на уроці, розгадавши кросворд.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                   3.

у

 

 

                                                       4.

 

 

 

 5.                                                     1.

с

х

о

в

и

щ

е

и

 

а

 

т

г

У

к

р

а

ї

н

а

п

р

и

р

о

д

а

 

 

 

                        2.

 

ц

 

п

о

в

і

н

ь

о

 

 

я

 

ж

е

ж

а

 

 

1. Держава, в якій ми живемо? (Україна.)

 

2. По горизонталі: Часті дощі можуть призвести до …(повені.)

 

2. По вертикалі: Від сірників трапляються …(пожежі.)

 

3. Сигнал при надзвичайній ситуації? (Увага!)

 

4. Надзвичайна …(ситуація.)

 

5. Рослини, тварини, люди – це …(природа.)

 

 

7. Виконання творчого малюнку «Хочу бачити світ щасливим»

doc
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
1827
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку