Ознайомитися: з найбільш характерними для нашої місцевості надзвичайними ситуаціями; порядком та способами оповіщення населення; розглянути можливі наслідки аварій, катастроф, способи захисту.
Тема: Надзвичайні ситуації. Порядок дій в екстремальних ситуаціях.
Мета: Повторювати та закріплювати з учнями найбільш характерні для нашої місцевості надзвичайні ситуації; порядок та способи оповіщення населення; розглянути можливі наслідки аварій, катастроф, способи захисту.
Розвивати швидкість, витривалість під час надзвичайних ситуацій.
Виховувати організованість, відповідальне ставлення до своїх обов’язків, само дисциплінованість.
Обладнання: записи на дошці, демонстраційний матеріал малюнки з написами стихійних лих, аварій, картки із завданням, виставка дитячих робіт: малюнки, реферати, засоби захисту органів дихання, ілюстрації.
Хід уроку
І. Організаційні моменти.
ІІ. Вступна бесіда.
… Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, -
Оці степи, це небо, ці ліси,
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе, як є – дорога, явори.
Усе моє, все зветься Україна…
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.
YІ. Основна частина уроку.
Снігові замети – унаслідок тривалих снігопадів з’являються снігові замети. Вони також викликають різні порушення транспортного зв’язку, пошкодження електричних ліній, ліній радіопередач. При цьому трапляються випадки обмороження частин тіла, замерзання людей.
Пильні бурі – виникають при сухій погоді і сильних вітрах. В Україні їх називають « чорними бурями».
Ураган – це вітер величезної руйнівної сили.
Смерч – це атмосферний вихор, що піднімає стовпом воду, ПІСОК. Виникає під час грози.
Землетрус – це сильне коливання земної поверхні, яке спричиняє великі руйнування та людські жертви.
Зсуви – це зміщення ділянок землі вниз по схилу. Вони на своєму шляху руйнують будівлі, дороги, перекривають русла річок, викликаючи повені.
Селі – це грязьові потоки, які виникають в руслах гірських річок. Вони мчать з величезною швидкістю і руйнують все на своєму шляху.
Засухи – виникають, коли влітку місяць і більше не випадають дощі.
Аварія – це пошкодження механізмів, машин під час роботи. Аварії бувають 6 транспортні, промислові.
Користуватися сірниками, свічками, гасовою лампою ти можеш тільки з дозволу дорослих та в їх присутності. Адже, сірники, свічки, гасові лампи – це джерела відкритого вогню.
2.Сторінка календаря.
- Діти, а хто пам’ятає, що за сумна дата 26 квітня?(20 – ччя аварії на ЧАЕС). Так, дійсно, 26 квітня 1986 року на ЧАЕС сталася аварія. Вона призвела до загибелі багатьох людей. Ми оформили куточок пам’яті, а вдень трагедійний підемо до пам’ятника. Ви повинні пам’ятати цих людей, які робили все для нашого з вами мирного існування.
3.Повідомлення.
Про стихійні лиха, аварії, катастрофи повідомляють по радіо, телебаченню, перед цим - завиванням сирен, у гучномовець, щоб люди увімкнули інформаційні засоби . Ми можемо почути:
Коли небезпека минула, йде повідомлення:
4.Засоби захисту.
- Засоби захисту органів дихання та шкіри використовують після повідомлень «Хімічна тривога», « Радіаційна небезпека», а також під час проведення сільськогосподарських чи будівельних робіт, коли утворюється багато пилу. Для захисту органів дихання використовують:
5. Ситуація.
Ваші дії при урагані, якщо ви на вулиці?(Як можна швидше зайти в будівлю.)
Практичні дії виконують по рядах,
кожна команда пояснює всі кроки.
6. Розгадування кросворду.
Підсумок уроку.
- Давайте пригадаємо, про що мова йшла на уроці, розгадавши кросворд.
|
3. |
||||||||||||
у |
|
|
|||||||||||
4.
5. 1. |
с |
х |
о |
в |
и |
щ |
е |
||||||
и |
|
а |
|
||||||||||
т |
г |
||||||||||||
У |
к |
р |
а |
ї |
н |
а |
|||||||
п |
р |
и |
р |
о |
д |
а |
|
|
|||||
2. |
|
ц |
|
||||||||||
п |
о |
в |
і |
н |
ь |
||||||||
о |
|
|
я |
|
|||||||||
ж |
|||||||||||||
е |
|||||||||||||
ж |
|||||||||||||
а |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
1. Держава, в якій ми живемо? (Україна.)
2. По горизонталі: Часті дощі можуть призвести до …(повені.)
2. По вертикалі: Від сірників трапляються …(пожежі.)
3. Сигнал при надзвичайній ситуації? (Увага!)
4. Надзвичайна …(ситуація.)
5. Рослини, тварини, люди – це …(природа.)
7. Виконання творчого малюнку «Хочу бачити світ щасливим»