Урок "Написання малої букви л і складів з нею. Написання слів."

Про матеріал
Конспект уроку з навчання грамоти має за мету ознайомити учнів з малою рукописною буквою л; навчити її писати. Формувати уміння читати і писати склади з буквою л. Розвивати спостережливість, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки. Формувати компетентності спілкування державною мовою, соціальну та здоров'язбережувальну. Виховувати охайність, старання, пізнавальні інтереси.
Перегляд файлу

Тема. Написання малої букви л і складів з нею.

                            Написання слав.

Мета. Ознайомити учнів з малою рукописною буквою л; учити її писати.

             Формувати вміння читати і писати склади з буквою л.

             Удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита.

             Розвивати спостережливість, вміння порівнювати, аналізувати,  

             робити висновки, складати речення.

             Формувати компетентності спілкування рідною мовою, соціальну

             та здоровязбережувальну.

             Виховувати охайність, старання, пізнавальні інтереси.

Обладнання: малюнки-пазли, предметні малюнки, зразок написання букви, цеглинки LEGO.

Тип уроку: комбінований.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, здоровязбережувальна.

                                     Хід   уроку

I.Організація  класу.

Створення емоційного настрою уроку.

Знову день почався , діти!              Сьогодні в нас урок звичайний.

Всі зібрались на урок.                     Навчить багато нас чому,

То ж пора нам поспішати –            Хай буде він для нас повчальний,

Кличе в подорож дзвінок!              За це й подякуєм йому!

II.Актуалізація опорних знань учнів.

1.Робота в групах.

(Діти складають малюнки-пазли, презентують роботу, називають слово.)

C:\Users\Vita\Desktop\images.jpg        C:\Users\Vita\Desktop\images (1).jpg

C:\Users\Vita\Desktop\Без названия.jpg    C:\Users\Vita\Desktop\Без названия (1).jpg

  • Розгляньте малюнки. Що їх об’єднує? (У кожній назві є буква л.)
  • Продовжіть речення:
  • Лев живе у …  .
  • У лисички пухнастий …  .
  • Ластівка будує гніздо під …  .
  • Лимон корисний, бо в ньому багато …  .

2. Робота над скоромовкою.

- Послухайте скоромовку. Запамятайте назви тваринок.

                   Лиска лащить лисеня,

                   А лосиха -  лосеня,

                  Лев ласкаво лапою

                  Левеня полапує.

  • Що робить лиска?
  • Кого лащить лосина?
  • Як бавить лев своє левеня?
  • Давайте промовимо скоромовку разом.

(Промовляння скоромовки разом з учителем, дівчатка - окремо, хлопці – окремо, в парах один одному.)

  • Назвіть слова, в яких «заховалась» буква л.
  • Які звуки вона позначає?

3. Звуковий аналіз слів: лиска, лев, лосиха.

III.Повідомлення теми і мети уроку.

  • Чи здогадалися, дітки, яку букву ми сьогодні будемо вчитися писати?
  • Сьогодні маленьке Лисеня, яке завітало до нас на урок, буде спостерігати, як ми навчимося писати рядкову букву л. А ще воно принесло нам декілька цікавих завдань.

IV.Робота над новим матеріалом.

  1. Графічний аналіз рядкової буки л.
  • Із яких елементів складається буква л?
  • Порівняйте друковану і рукописну букви л. Чим вони схожі і чим відрізняються?
  • Порівняйте рукописні букви: л, м, і. Що ви помітили?
  1. Фізкультхвилинка.

Станем дружно всі у коло.      (Діти роблять велике коло.)

Тихо ходимо навколо.             (Рухаються по колу.)

Вгору тягнемось усі,               (Стають навшпиньки.)

Мов трава в дрібній росі.        (Нагинаються до підлоги.)

Потім легко всі присіли,         (Присідають.)

Наче ноги заболіли.

Потім встали, руки в боки      (Стають рівно, руки в боки.)

І зробили два підскоки.           (Роблять два стрибки.)

Каблучками  цок-цок-цок        (Цокають каблучками.)

Та й продовжимо урок.

  1. Пояснення написання рядкової букви  л.

-У складі малої букви л є плавний передній елемент і похила паличка з заокругленням унизу.

- Починаємо писати близько до нижньої рядкової лінії перший елемент, заокруглюємо його, торкаючись рядкової, і ведемо праворуч угору до верхньої рядкової. Звідси, не відриваючи руки, ведемо похилу вниз до нижньої рядкової і заокруглюємо праворуч майже до середини рядка.

- Пишемо під такт: «раз-і-два-і».

4.Написання рядкової букви л пальчиком на парті, у повітрі.

5. Обведення букви на сторінці зошита.

6. Письмо букви л у рядку зошита.

7.Пальчикова гімнастика.

                                         Лис

                             Лиса з лісу у село

                           «Ку-ку-рі-ку» занесло.

                            Заглядає лис у вікна:

                          «Де ж це півень кукуріка?»

Обидві долоні зробити «ковшем», великі пальці підняти вгору, вказівні пальці та мізинчики згинаємо всередину долонь, притискуємо один до одного. Середні і безіменні пальці утворюють вузьку «лисячу» мордочку.

8. Робота в парах.

У дітей на партах картки з буквами. З цих букв вони утворюють склади (ла, ло, лі, лу).

     9. Гра «Хто більше?»

- Лисенятко пропонує вам позмагатися. Хто назве найбільше слів , в якому є запропонований склад , той і переможець. ( Біля малюнка з Лисенятком прикріплюються склади.)

10. Написання складів в зошитах.

-Як буква л поєднується з іншими буквами?

лі та лу – безвідривне верхнє зєднання;

ло та ла – середнє відривне зєднання;

лм та лл – нижнє безвідривне з’єднання.

V.Закріплення знань учнів.

1. Гра «Утвори слово». ( Цеглинки LEGO).

C:\Users\Vita\Desktop\Без названия (1).jpgC:\Users\Vita\Desktop\Без названия (2).jpgC:\Users\Vita\Desktop\Без названия.jpgC:\Users\Vita\Desktop\Без названия (1).jpg- Лисенятко пропонує погратися і скласти з цеглинок слово.

л                                      А                                       л                                    а

 

 

  • Яке слово утворилося?
  • З якої букво ми його будемо писати? Чому з великої?
  • В яких випадках ми пишемо велику букву?
  • Поясніть спосіб поєднання букв у слові.
  • Запишіть тслово в зошити.
  • Давайте замінемо у слові Алла одну букву і утворимо нове імя.

C:\Users\Vita\Desktop\images.jpg                                        

                                          Е

 

 

                        

  • Яке імя утворилося? Запишіть його в зошити.

2. Гра «Упізнай  слово».

- Лисенятко несло до нас на урок кілька слів, які воно навчилося писати. Але по дорозі склади в словах переплуталися. Давайте йому допоможемо відновити ці слова.

молини       инл         лимана       аймл  

  • Що поєднує ці слова?  Яке слово зайве? Чому?
  • Складіть речення з одним словом за власним вибором.

3.Робота у зошитах.

- На сторінці зошита у вас є дві групи малюнків. Позначте ту групу предметів, у назві яких є звук [ л].

VI.Підсумок  уроку.  Рефлексія.

  1. Бесіда.
  • Яку букву вчилися писати?
  •  Які звуки вона позначає?
  • Доберіть слова, у яких буква л позначає твердий звук, а потім – мякий.
  1. Гра «Настрій»  (Цеглинки LEGO.)
  • Покажіть свій настрій за допомогою цеглинок.
  • Позначте його на сторінці зошита.
  • Дякую за роботу!

 

 

 

docx
Додано
6 травня 2020
Переглядів
5239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку