Конспект уроку з розвитку мовлення для 3 класу з використанням технології буктрейлер.
Світлана Вітковська,
вчителька початкових класів
Шепетівського НВК №1
Хмельницької області
Конспект уроку розвитку мовлення в 3 класі
(З використанням технології буктрейлер)
Тема. Написання відгуку на твір Тетяни Стус (Щербаченко) «Як пасує краватка, або Чому не всі поросята брудні».
Очікувані результати. Здобувачі освіти ознайомляться із терміном «буктрейлер», напишуть відгук на прочитаний твір за поданим планом.
Обладнання.
1.Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3-4 класах серії «Шкільна бібліотека»/укладач, автор передмови Стус Т.В.-Львів: Видавництво Старого Лева,2016.-с.32-41.
2.Дитяча книга Тетяна Щербаченко «Пуп Землі, або Як Даринка світ рятувала»-Київ: Грані-Т, 2007.
3.Кружечки червоного, синього, жовтого та зеленого кольорів (для формування груп).
4.Виставка дитячих книг.
5.Завдання для роботи в групах.
Завдання. Розкажіть, яке оповідання читали на уроці літературного читання та хто його автор. |
Завдання. Про кого розповідається в цьому оповіданні? |
Завдання. Розкажіть, яким за змістом є це оповідання. |
Завдання. Перегляньте ще раз сторінки книги, на яких надруковане оповідання. Розкажіть, які ви бачите ілюстрації. |
Завдання. Пригадайте, яких правил потрібно дотримуватися бережливому читачу, читаючи книгу. |
Завдання. Подумайте, що потрібно сказати другові (подрузі) про це оповідання, якщо хочете, щоб вони його теж прочитали. |
6. Іграшковий мікрофон.
Використані джерела:
1.Стаття із Інтернету «Букрейлер-сучасна форма реклами книги.»
Хід уроку
І. Організація класу. Створення позитивного емоційного настрою.
-Прошу всіх виконати такі дії:
До сусіда повернися
й дуже щиро посміхнися.
Побажай йому удачі
і щоб був він не ледачий.
І тоді йому все вдасться.
І завжди з ним буде щастя.
-Підійдіть, будь ласка, до столу, візьміть кружечок будь-якого кольору і покладіть собі на парту.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-Рада вас всіх бачити на уроці розвитку мовлення.
-Які уміння і навички ви формуєте під час таких уроків?
-Навіщо вам такі уміння і навички?
Відгадування загадки.
-Про що йтиме сьогодні мова на уроці ви дізнаєтеся, відгадавши загадку.
Її любимо читати
і малюнки розглядати,
Вона усім несе знання.
Часто їх купую я.
-Що це?
-Так, це книга. То про що йтиме мова на уроці?
Бесіда.
-Підніміть руку, хто зараз читає якусь дуже цікаву книгу.
-Назвіть, будь ласка, книгу, яку читаєте.
(«Вільний мікрофон».)
-Мені дуже приємно, що ви читаєте книги. Бачу, що, частина дітей не підняли руку. А це значить, що не всі читають книги.
-На жаль, телевізор та комп’ютер витіснили нашу добру подругу і порадницю-книгу. В цей же час є дуже багато чудових книг. (Показую книжкову виставку.) Хочеться, щоб ви ними цікавилися і, звичайно ж, читали.
Створення асоціативного куща
джерело знань скарбниця мудрості яскраві ілюстрації
збірник КНИГА підручник
друг порадник казки
Створення проблемної ситуації.
-Хочу запитати учнів, які люблять читати книги про те, як ви вибираєте собі книгу для читання?
-Часто ми вибираємо книгу, читаючи відгук на неї, розміщений в основному на початку книги. А ще ми часто чуємо, як про ту чи іншу книгу із захопленням розповідають друзі, старші братики чи сестрички, батьки. Почувши, що книга була цікавою для них, і вам хочеться її прочитати. Тому така реклама є теж дуже корисною.
-Чи доводилося вам читати таку цікаву книгу, про яку хотілося б розповісти ще комусь, порадити її прочитати?
-Розкажіть, про яку книгу чи окремий твір ви розповідали друзям. Чи читали вони цю книгу чи твір після вашої розповіді?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
-Саме сьогодні ми формуватимемо вміння складати відгук про прочитану книгу чи окремий твір.
Отже, тема уроку: складання відгуку на прочитаний твір.
Сьогодні ви будете вчитися складати відгук на прочитане оповідання.
А ще ми вияснимо, як читач повинен відноситися до книги.
Таке уміння стане вам у пригоді, якщо захочете поділитися з кимось враженнями про прочитаний твір чи книгу, а ще якщо вам колись захочеться створити буктрейлер.
ІV. Підготовча робота до написання твору-реклами.
-Чи знаєте ви, що таке буктрейлер?
-Зараз дуже модним стало створення буктрейлерів-коротких відеороликів за мотивами книги, кліпів по книзі. В перекладі з англійської мови слово book означає: книга, а слово trailer-тягач, причіп, призначений для перевезення вантажів. Основне завдання буктрейлера-цікаво розповісти про книгу, заінтригувавши цим читача і спонукаючи його до читання книги. Відомо, що не тільки дорослі, але й діти досить успішно створюють свої буктрейлери. Зараз буктрейлер перетворився на справжнє мистецтво. Як же його створити? Ця робота складається із кількох етапів. Найпершим є вибір книги або оповідання. Після цього створюють сценарій до буктрейлера, підбирають картинки, знімають відео, записують озвучений текст, роблять відеомонтаж.
Але, як вже я вам сказала, починається робота саме з вибору книги та створення сценарію для буктрейлера-продумання сюжету та написання тексту. Це може бути і майстерно написаний відгук на книгу. Саме такий відгук ми сьогодні і будемо вчитися писати.
2. Бесіда.
-Скажіть, будь ласка, який твір, нещодавно прочитаний на уроці літературного читання, найбільш запав вам в душу?
(Твір «Як пасує краватка, або Чому не всі поросята брудні», прочитаний на уроці позакласного читання.)
-Хто автор цього оповідання? (Тетяна Стус.)
-Про кого в ньому розповідається?
(На дошці герої твору: Даринка, Микита, Яся, Тая, поросятко Жека, бабуся Ніна, дідусь Василь, молодята.)
-Якими зображені герої твору?
(Веселими, дружними, добрими, винахідливими,…)
-Чи хотіли б ви, щоб ваші друзі теж прочитали цей твір?
-Що б для цього неодмінно сказали, розказуючи про оповідання? Яке воно?
(Неймовірно цікаве і веселе за змістом.)
3.Знайомство із зразком відгуку на книгу.
-Послухайте відгук на книгу Тетяни Щербаченко «Пуп Землі, або Як Даринка світ рятувала», який написала ваша ровесниця Катруся.
Зразок
Нещодавно мені пощастило прочитати книгу Тетяни Щербаченко «Пуп Землі, або Як Даринка світ рятувала», яка є в шкільній бібліотеці.
Оповідання «Як пасує краватка, або Чому не всі поросята брудні», яке так подобається усім дітям, є теж її частинкою.
В книзі багато цікавих та веселих оповідань. Крім цього в ній яскраві і чудові ілюстрації.
Я читала її із великим задоволенням. Дізналася багато цікавого про Дарцю та її друзів. Найцікавіші моменти зачитувала рідним і всі вони весело сміялися. Думаю, що й ви одержите масу задоволення, читаючи книгу Тетяни Щербаченко «Пуп Землі, або Як Даринка світ рятувала».
Обов’язково прочитайте і ви цю книгу! Гарний настрій і позитив гарантовані!
-Ви прослухали зразок відгуку. А зараз розгляньте, будь ласка, ілюстрації цієї книги. (Демонструю ілюстрації книги.)
-Чи зацікавила вас книга?
-Хто б із вас хотів її теж прочитати?
-Ваші підняті руки свідчать про те, що Катруся змогла вас зацікавити. Отже відгук написаний правильно.
-Крім цього є відгук на книгу. Послухайте його і скажіть, що нового дізналися про цю книгу.
(Читаю відгук на книгу.)
-То що нового дізналися про книгу?
-А зараз ви спробуєте зацікавити своїх друзів з інших класів і напишете для них відгук на оповідання Тетяни Стус, «Як пасує краватка, або Чому не всі поросята брудні».
4. Робота в групах.
Завдання для груп.
Завдання. Розкажіть, яке оповідання читали на уроці літературного читання, хто його автор. |
Завдання. Про кого розповідається в цьому оповіданні? |
Завдання. Розкажіть, яким за змістом є це оповідання. |
Завдання. Перегляньте ще раз сторінки книги, на яких надруковане оповідання. Розкажіть, які ви бачите ілюстрації. |
Завдання. Пригадайте, яких правил потрібно дотримуватися,читаючи книгу, бережливому читачу?. |
Завдання. Подумайте, що потрібно сказати другові (подрузі) про це оповідання, якщо хочете, щоб вони його теж прочитали. |
5. Звіт груп.
V. Написання відгуку.
-А зараз ви напишете відгук на оповідання Тетяни Стус, «Як пасує краватка, або Чому не всі поросята брудні».
-Ви працюватимете за таким планом.
1. Робота за планом.
План
(Зачитуємо по порядку пункти плану і, використовуючи слова та словосполучення з довідки, усно даємо відповіді на питання.)
Слова та словосполучення для довідки: нещодавно, Тетяна Стус, «Як пасує краватка, або чому не всі поросята брудні», яскраві, різнокольорові, смішні, Микита, Даринка, Тая, Яся, порося Жека, дідусь Вася, бабуся Ніна, веселі, спостережливі, допитливі, винахідлива, неодмінно, обов’язково, раджу, порадити.)
3.Запис складених творів. (З опорою на слова та словосполучення для довідки.)
4.Правки записаного тексту.
5.Читання 2-3 учнями складених творів.
-Молодці, ви гарно попрацювали і написали цікаві відгуки. Ми і далі будемо продовжувати формувати уміння писати відгуки на прочитані твори та книги. Можливо, саме ваш відгук візьмуть колись за основу якогось буктрейлера. А, може, ви й самі створите буктрейлер, навчившись підбирати картинки, знімати відео, записувати озвучений текст та робити відеомонтаж. Наполегливо навчайтеся і ви зможете всього досягнути.
VI. Підсумок уроку.
-Наш урок добігає до завершення.
-Пригадайте і скажіть, над якою темою ми працювали?
-Яке уміння ви формували під час уроку?
-Про яке нове слово сьогодні дізналися?
-Що означає слово буктрейлер?
-Чи сподобалося вам писати відгук?
-Що найбільше сподобалося?
-Що було робити найважче?
-У яких випадках ви можете використати одержані уміння та навички?
-Про що розкажете батькам, прийшовши додому?
-А яких правил дотримуватиметеся, читаючи книгу?
VIІ. Домашнє завдання.
-Вдома запитайте в батьків, як вони вибирають собі книги для читання і чи прислухаються до порад друзів. А ще запитайте, чи знають вони значення слова буктрейлер. Якщо ні, то розкажіть, що дізналися про це слово на уроці. Йдучи в бібліотеку чи купуючи нову книгу, завжди читайте відгук, можете розглянути ілюстрації, а ще прислухайтеся до порад друзів. Це допоможе вам зробити правильний вибір!
-Дякую всім за роботу!