Урок "Народи та держави світу"

Про матеріал

Щорічно кількість населення всього світу зростає більш ніж на 90 млн чол. Це означає, що щосекунди на Землі народжується троє дітей.

• Кількість населення своєї країни уряд визначає за допомогою перепису. Перші переписи населення було здійснено в Китаї ще 3 тис. років тому. У США перепис населення проводять з 1790 р., у Великій Британії — з 1801 р., у Росії — з 1897 р. Сьогодні в більшості країн перепис населення проводять раз на десять років. Кожен житель заповнює опитувальний аркуш, куди вписує різні відомості про себе.

Перегляд файлу

 Народи та держави.  Географія 6 клас

Мета: формування первинних знань про народи та держави світу, особливості їх розвитку та культури; розвиток первинних практичних навичок аналізувати політичну карту світу, визначати географічне положення держави; ознайомлення зі способами зображення населених пунктів на плані місцевості та карті.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: атласи, підручники, політична карта світу, зображення (відеосюжет) пам’яток різних країн світу, контурні карти.

Опорні поняття: раси, культура, географічне положення, населення, населений пункт, план, карта.

Базові поняття: народ, держава, політична карта, діаспора.

 

                             ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і понять

Прийом «Інтелектуальна розминка» — «Світлофор»

  • Які основні людські раси ви знаєте?
  • Наведіть приклади характерних зовнішніх ознак кожної із рас та поясніть їх виникнення.
  • Хто з учених першим навів докази рівності рас?
  • Чому багато представників різних рас проживає сьогодні поза районами свого формування?

IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Прийом «Практичність теорії»

Сьогодні перед вами незвичайна карта (політична карта світу). Вона дуже несхожа на вже звичну для вас та зрозумілу фізичну карту півкуль (світу). З’ясуймо, чим же відрізняються та що спільного мають ці карти.

(Учні пропонують варіанти відповідей.)

Фізична карта вже розкрила для вас свої таємниці, а от чи зможете ви розгадати секрети політичної карти?

 IV. Вивчення нового матеріалу

Розгорнутий план етапу

1. Гіпотеза про походження людства на Землі.

2. Зміни кількості населення на Землі:

а) аналіз графіка динаміки кількості населення;

б) з’ясування причин низьких темпів приросту населення в минулому та високих — останніми століттями (прийом «Мозкова атака»);

в) способи визначення кількості населення країни.

3. Розташування населення на Землі:

а) аналіз карти «Густота населення Землі»;

б) формування поняття «густота населення»;

в) з’ясування причин нерівномірного розташування населення на Землі;

г) виокремлення районів з високою та низькою густотою населення (робота в парах);

заповнення таблиці в зошитах.

Райони з високою густотою населення

Райони з низькою густотою населення

 

д) розташування і густота населення України.

Обчислення середньої густоти:

47 000 000 чол. : 603 700 км2 ≈ 77,8 чол/км2

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Практична робота (можна дати як домашнє завдання)

Завдання. Позначте на контурній карті кордони найбільших за площею держав світу та підпишіть їх назви і столиці.

Альтернативні варіанти

2. Прийом «Географічний практикум» (робота в парах)

Завдання. Назвіть особливості господарства й побуту міста та села і знайдіть взаємозв’язки між цими населеними пунктами.

3. Прийом «Проблемне питання»

Чи може змінитися кількість країн на політичній карті світу? Відповідь обґрунтуйте за допомогою конкретних прикладів.

VI. Підсумок уроку

Прийом «П’ять речень»

Учні самостійно записують основні висновки уроку за допомогою п’яти речень.

VII. Домашнє завдання

 Опрацювати текст параграфа.

 Скласти до тексту параграфа п’ять питань-«чомучок».

 Випереджальне: двом-трьом учням підготувати повідомлення про діяльність М. М. Миклухо-Маклая

 

docx
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку