3(7)кл
Тема. Населення. Держави.
Мета уроку: формування знаннєєвих компетентностей щодо особливостей расового, етнічного складу сучасного населення материка та його розміщення; закріплення діяльнісних компетентностей шляхом вдосконалення практичних умінь і навичок роботи з тематичними картами по визначенню господарської діяльності населення в країнах Південної Америки; формування ціннісних компетентностей на прикладах наслідків втручання людини в природні комплекси материка та впливу стихійних явищ на життя людей - екологічну компетентність.
Обладнання: презентація до уроку, підручник, атлас, політична карта Південної Америки, карта населення світу.
Тип уроку: комбінований.
I. ОРГАНІ3АЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Я вітаю вас зі світом – днем Святого Миколая (або зі скорим святом). Ви вже напевно всі написали листи святому, в яких перелічували добрі справи, просили пробачення за погані і писали, який саме подарунок бажаєте отримати.
Наш народ, на протязі століть, спостерігав за подіями навколо природних явищ, за змінами у зовнішньому середовищі. І це знання, наші предки залишили нам у спадок - прикмети.
А які прикмети ви знаєте? Серед прикмет, що пов'язані з цим днем: великий іній — на врожай хліба. Якщо ж 19 грудня йде дощ — гарно вродить озимина. Мороз цього дня означав великий врожай хліба й городини. Якщо ж в цей день дороги занесе снігом, зима буде холодною і затяжною.
Але у нас тепло і затишно і ми починаємо урок.
ІІ. АКТУАЛІ3АЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Давайте пригадаємо про що ви дізналися на попередніх уроках.
«Вірю—не вірю»(аргументована відповідь)
- Магелланова протока це найширша протока на Землі, що з’єднує Атлантичний і Тихий океани. (Ні. Це протока Дрейка. Магелланова протока — між материком Південна Америка і архіпелагом Вогнена Земля; довжина 574 км, ширина 2,2-45 км; глибина від 20 м; сполучає Атлантичний океан із Тихим).
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Науковці вже давно обговорюють «туристичну революцію»- справжній переворот в розвитку господарства. Адже ріст кількості туристів у світі за останні десятиліття перевищує всі прогнози.
- Як ви гадаєте чому сьогодні подорожують більше?
Подорожі стають доступнішими і за ціною, і за витратою часу. Розвиток авіасполучення дозволяє дістатися будь-якої точки земної кулі за дві доби. Все більше людей стали жити за таким принципом «Міняю збереження на враження». І сьогодні ми з вами відвідуємо туристичне агентство «Планета мандрівників». Наші менеджери представлять новий напрямок туризму «Мандрівка до Південної Америки».
Під час подорожі ми:
розкриємо - таємниці заселення материка;
дізнаємося - про етнічний склад та особливості розміщення населення;
визначимо - найбільші країни.
Тема уроку: Населення та країни Південної Америки
План
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Слово головного менеджера(вчитель).
- А що ви знаєте про давні цивілізації народів Південної Америки?
Держави Центральних Анд у І тис. н.е.
►Цивілізація Чавін, ареал якої охоплює північно-західну частину сучасного Перу. Вперше в Андській області знайшли застосування метали, спочатку золото, а потім срібло й мідь, вдалі будівельники, землероби. Високий рівень ремесел сприяв установленню широких торговельних зв'язків із дуже віддаленими районами.
►Культура Паракасу зазнала великого злету, особливе захоплення викликають паракаські тканини. В жодній частині Земної кулі на цьому ранньому ступені суспільного розвитку ткацьке мистецтво не досягло такої довершеності. Другим значним досягненням був високий рівень хірургії, яка широко застосовувала засоби антисептики та анестезії, успішний розвиток землеробства.
► Виробничою основою суспільства держави Мочіка було зрошуване землеробство ( великі іригаційні системи), вони знали таємницю виплавляння міді з руди та виробництва бронзи.
► Однією з таємниць цивілізації Наска є численні смуги й фігури, розкреслені на пустельних плато півдня перуанського узбережжя.
► Цивілізації Тіауанако, яка знаходилася на великій території Центральних Анд, у південній частині басейну озера Тітікака. Найяскравішою пам'яткою цієї цивілізації є городище Тіауанако в Болівії, на південь від озера Тітікака.
На момент приходу європейців наймогутнішою державою була держава інків.
В межах Південної Америки живуть представники всіх людських рас.
► Європеоїди (25%)
► Монголоїди (15%)
► Негроїди(10%)
► Мішене населення(50%)
Метиси, мулати, самбо. Креоли.
Мішані шлюби
європейці + індіанці = метиси
європейці + негри = мулати
індіанці + негри = самбо
3. Картографічний практикум
Робота з картами
Карта «Густота населення світу».
- Як розміщується територією материка населення? (Нерівномірно. Більшість проживає в приморській частині материка)
Карта «Мови та релігії країн світу».
4. Держави Південної Америки
На території Південної Америки розташовані 12 незалежних держав та 3 залежні території (Фолклендські острови; Південна Джорджія та Південні Сандвічеві острови – Велика Британія; Французька Гвіана) .
10 з 12 південноамериканських країн мають вихід до вод Світового океану, ще 2 країни лежать в середині материка.
Ми дізналися про народи материка і якими мовами вони розмовляють. Це нам допоможе у подорожі. А ви знаєте ці мови? Але ми вивчаємо англійську мову – яку знає більшість населення Землі і це допоможе нам у подорожі.
Зараз менеджери нашого агентства представлять свої ексклюзивні маршрути. З музичним супроводом.
1. Аргентина (танго)
2. Бразилія (карнавал)
4. Окремий маршрут. Зв’язки України з державами материка. Українська діаспора.
1. Я вибрав подорож до…..Тому, що
2. Гра.
https://learningapps.org/display?v=p9dfwztan18
3. Сенкан. Південна Америка
VI. РЕФЛЕКСІЯ
Учні по черзі висловлюють свою думку про роботу на уроці:
- Мені найбільш сподобалося на уроці ….
Оцінки.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
§25, 26
Довгань Г.Д. Географія : підруч. для 7 класу загальноосвіт. навч. закладів .- Х : Вид-во «Ранок», 2015.-304с. § 26