Урок "Населення і політична карта Австралії"

Про матеріал
Даний матеріал може бути використаний вчителями географії для проведення уроку
Перегляд файлу

Тема:    Населення і політична карта Австралії.                 

Мета уроку:

Освітня: Познайомити школярів з процесом формування сучасного расового та етнічного складу населення Австралії, як результатом колоніального минулого. З’ясувати причини нерівномірності заселення материка. Дати короткий опис єдиної на материку держави – Австралії.

Розвиваюча:  Розвивати у школярів інтерес до вивчення географії, вводячи в урок елементи цікавої географії та інтерактивні форми роботи. Розвивати логічне мислення учнів, вміння обґрунтовувати свої погляди, робити висновки та порівняння. Розвивати вміння учнів вільно користуватися різними джерелами географічних знань (підручником, картами атласу, малюнками, схемами), аналізувати та зіставляти їх.

Виховна: Сприяти формуванню світоглядних ідей про взаємозв’язки та єдність компонентів природи. Сприяти вихованню шанобливого ставлення учнів до представників різних рас та націй, поваги до їх мови та культури.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: політична карта світу, атласи школярів, презентація «Населення Австралії».

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Гра «Пароль». Привітавшись, учитель не пропонує всім учням сісти, а пропонує кожному назвати, не повторюючись (ланцюжком – один за одним), суттєве для матеріалу попереднього уроку слово або словосполучення – своєрідний пароль.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

А.   Учні в парах обмінюються зошитами і розгадують кросворди, які підготували вдома.  На окремому аркуші виставляють один одному оцінки.

 

Б. Закінчіть речення (усно)

1.   Тварини і рослини, які зустрічаються тільки в певному місці …  (ендеміки)

2.  Тварини і рослини,  які існували ще в минулі геологічні епохи … (релікти)

3.  75% рослин та 90% тварин Австралії  є  …    (ендеміками)

4.  Рослиною-символом материка  є  …  (евкаліпт)

5.  В Австралії живуть  такі  сумчасті  тварини: … (кенгуру, коала, вомбат, сумчаста  білка, сумчастий кріт  …)

6.  Найкращий  стрибун серед тварин Австралії … (кенгуру)

7. Тварини, що відкладають яйця як птахи, а вигодовують дитинчат молоком  як    ссавці …  (єхидна і качкодзьоб)

8.  Єдиний  великий  хижак Австралії … (дикий собака динго)

9.  Родич африканського страуса … (страус ему)

10.  На державному гербі Австралії  зображені такі тварини: … (кенгуру і страус  ему)

11.   Найбільшою за площею природною зоною Австралії є  …  (пустелі і напівпустелі)

12.  Ліси в Австралії  займають невеликі площі  тому,  що … (Австралія  найсухіший  материк)

13.  В зоні вологих і  перемінно-вологих лісів поширені грунти … (червоні фералітні)

14.  Найбільшими пустелями Австралії є … (Велика Піщана пустеля та Велика пустеля   Вікторія)

15.  Непрохідні зарості чагарників у напівпустелях називаються …  (скреб)

16.  Південну частину о. Тасманія в помірному кліматичному поясі займає природна зона … (мішаних лісів)

17.  Зміна природних зон від екватора до полюсів на рівнинах …  (широтна зональність)

18.   Зміна природних зон в горах від підніжжя до вершини …  (висотна поясність)

В.  Перевірити знання номенклатури по карті.

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Ось і добігає кінця дослідження найменшого, але дуже цікавого материка Австралія. За планом вивчення материка останнім пунктом є характеристика його населення та політичної карти. Ви, мабуть вже звикли до того, що Австралія постійно дивувала нас своєю природою. А чи знайдемо ми щось надзвичайне в останньому пункті нашої мандрівки материком?

ІV. Оголошення теми і мети уроку.

V.  Актуалізація опорних знань.

1. Які природні умови Австралії не сприяють розвитку промисловості та сільського господарства?

VІ.   Вивчення нового матеріалу

П л а н:

1.    Населення Австралії.

2.    Австралійський Союз.

3.   Господарство Австралії.

 

Інтерактивна технологія «Робота в малих групах».

Учні класу поділяються на 4 групи, обирають старшого групи.

Кожній групі дається завдання на картках, яке вони опрацьовують за

7-10 хв.

І  група – Населення Австралії

ІІ група – Австралійський Союз

ІІІ група – Промисловість Австралії

ІV  група – Сільське господарство Австралії

 

І  група – Населення Австралії

  1. На  які дві  групи  поділяється  населення  Австралії?
  2. Охарактеризуйте  корінних жителів Австралії.
  3. Чому значну частину населення Австралії  складають англо-австралійці?

 

ІІ група – Австралійський Союз

  1. Чому прапор Австралії схожий на прапор Великобританії?
  2. Як розміщується населення на території Австралійського Союзу?
  3. Використовуючи карту атласу, ст. 26 та додаткову інформацію охарактеризуйте найбільші міста Австралії.

 

Додаткова інформація  (ІІ  група)

У містах проживає 85 % усього населення Австралії, найбільшими з яких є Сідней, Мельбурн, Брисбен, Аделаїда.  Столиця – місто Канберра  спеціально будувалося для виконання столичної ролі.

Суперечка між Сіднеєм і Мельбурном за право бути столицею була вирішена в 1927 році.   Назва столиці Канберра на мові аборигенів означає місце зустрічей. Її спроектували як місто-сад, в якому висадили 12 млн дерев. Дерева сюди були привезені зі всього світу. Тут знаходяться резиденція уряду та парламенту, посольства іноземних держав. У столиці немає промислових підприємств, натомість багато парків і скверів. Канберра більше подібна до курорту, ніж до столиці. У центрі міста – велике озеро, у центрі якого б'є найвищий у світі фонтан – 140 м. Назва міста означає – “два пагорби”.

 

ІІІ група – Промисловість Австралії

  1. До яких країн за рівнем розвитку належить Австралія?
  2. Використовуючи карту атласу, ст. 26 назвіть корисні копалини, які видобувають в Австралії.
  3. Використовуючи карту атласу, ст. 26 назвіть галузі промисловості, які розвинені в Австралії.

 

ІV  група – Сільське господарство Австралії

  1. Використовуючи карту атласу, ст. 26 назвіть культурні рослини, які вирощують в Австралії.
  2. Використовуючи карту атласу, ст. 26 охарактеризуйте тваринництво материка.

Після опрацювання матеріалу учні  дають відповіді на запитання. Одночасно проводиться робота з презентацією «Населення Австралії».

VІІ.  Узагальнення і систематизація знань

 

 Географічний диктант

1.  Корінне населення материка … (аборигени)

2.  Дерев’яна метальна зброя аборигенів … (бумеранг)

3.  Держава, розташована на материку Австралія називається … (Австралійський Союз)

4.  Раніше Австралія була колонією  … (Великобританії)

5. За розмірами території Австралійський Союз займає місце у світі … (шосте)

6. Кількість населення Австралійського Союзу становить … (20 млн. чол.)

7.  Столиця Австралійського Союзу місто … (Канберра)

8.  Найбільші міста Австралії … (Сідней і Мельбурн)

9.  За рівнем розвитку Австралійський Союз належить до … (розвинутих країн)

10.   Провідне місце в господарстві належить … (промисловості)

11.  Якій країні Австралія продає найбільше корисних копалин … (Японії)

12.  Провідне місце в тваринництві Австралії посідає … (вівчарство)

Робота в парах – самоперевірка і виставлення оцінок

 

VІІІ.  Домашнє завдання.

       § 

ІХ.  Підсумок уроку

  1. Яку тему ми вивчали на уроці?
  2. Про що вивчали?

      3. Які завдання виконували?

docx
Додано
15 грудня 2021
Переглядів
681
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку