Урок "Населення материка Північна Америка"

Про матеріал
Даний урок дає можливість поглибити систему знань про формування та склад населення Північної Америки, сформувати в учнів уявлення про особливості політичної карти материка, удосконалювати в учнів практичні навички працювати з картами атласу, підручником, додатковою літературою, виховувати дружні стосунки, толерантність, уважність, інтерес до предмета.
Перегляд файлу

Тема. Населення та політична карта Північної Америки

Мета: поглибити систему знань про формування та склад населення Північної Америки; сформувати в учнів уявлення про особливості політичної карти материка; удосконалювати в учнів практичні навички працювати з картами атласу, підручником, додатковою літературою; виховувати дружні стосунки, толерантність, уважність, інтерес до предмета.

Обладнання: фізична та політична карта Північної Америки, підручники, дидактичний матеріал з теми, мультимедійний комплекс.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент   

Діти. Сьогодні у нас  незвичайний урок. Незвичайність його полягає у тому, що у нас  запрошені гості. Привітайте себе та їх оплесками.

        Емоційне налаштування

"Тух–тиби–дух"

Давня  індіанська  традиція  радить,  коли  у  людини  псується  настрій  або

погіршується емоційний стан, треба вимовити жартівливу фразу: «Тух–тиби–дух», –

і на обличчі обов'язково з'явиться усмішка і настрій поліпшиться.

     ІІ. Актуалізація навчальної діяльності

Вправа «Впізнай мене»

  1. Затока, названа на честь англійського мореплавця на ім’я Генрі, її часто називають мішком (Гудзонова).
  2. Цю землю відкрив у 982 році норман Ерік Рудий і назвав мовою скандинавів – «зелена країна» (Гренландія)
  3. Назва цього об’єкта виникла випадково, коли іспанський капітан Ернандес Кордоба запитав назву місцевості у індіанців (Юкотан)
  4. Індіанці, що жили на берегах цієї річки називали її «велика вода», а письменник Майн Рід «батько вод» (Міссісіпі)
  5. Назва цього півострова означає «квітуча земля» (Флорида)
  6. Назва півострова перекладається як «розпечене місце» (Каліфорнія)
  7. Назва півострова співпадає з назвою породи собак (Лабрадор)
  8. Єдине море без берегів (Саргасове)

Вправа «Хто такий? Що таке?» (колективна вправа)

Гольфстрім, Ейрік Рудий, Флоріда, Сент-Чарльз, Мексиканська, Ньюфаундленд.

Вправа «Найгеографічніша номенклатура»

Учні називають найвідоміші об’єкти Північної Америки, а один учень їх показує.(Найбільші гори, найстаріші гори, найбільший архіпелаг, найбільший острів, найбільшу річку материка, море «без берегів», найбільшу затоку у світі, на цій річці знаходиться найбільший каньйон у світі)

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вступне слово вчителя: Чи уявляв собі Христофор Колумб, вирушаючи на пошуки західного морського шляху до Індії, масштаби свого відкриття? Що сталося б із доколумбовими цивілізаціями на материку у разі набагато пізнішого відкриття цих земель європейцями? Ці питання й дотепер викликають хвилювання та суперечки сучасних вчених. Але історію нікому ще не вдавалося повернути назад. Як би там не було, за словами сучасного дослідника Північної Америки, «...те, що створено людиною на цьому континенті, гідне поваги...». Отже, завершуючи вивчення Північної Америки, настав час пригадати особливості заселення материка, визначити характерні ознаки його населення, ознайомитися із сучасною політичною картою. (Оголошення теми  уроку)

 

 

Записати тему уроку

 

Дивлячись на тему уроку, визначити мету уроку.

 

 Пригадайте, що відомо про погоду з власного досвіду та скажіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Таблиця «З-Х-Д»

Знаємо

Хочемо дізнатися

Дізналися

 

 

 

 

 

 

 

 

Сьогодні на уроці ми повинні:

 поглибити свої знання про особливість заселення материка;

Дізнатися про кількісний, расовий та етнічний склад населення Північної Америки;

Ознайомитися з політичною картою материка;

Вдосконалити практичні вміння і навички характеризувати населення материка.

 

ІV.  Основна частина

План

1.  Історія заселення Північної Америки  

Виступ екскурсовода

Як вам уже відомо, далекі предки корінних жителів материка — індіанців і ескімосів — прийшли з Азії багато років тому їх відносять до американської гілки монголоїдної раси.

 2. Етнічний і расовий склад населення.

Міні-лекція учителя.

 До приходу європейців на материк, тут жили численні племена, різних мовних груп, а саме індіанці, ескімоси, алеути  (переважно представники монголоїдної раси).  Ці племена зявилися на материку близько 27-15 тис. років тому. Після колонізації Пн. Америки тут з’явилися переселенці з усіх  держав  світу. Найвищого рівня розвитку досягли племена півдня материка (ацтеки та майя), що створили землеробські держави.

Перегляд відео  «Ацтеки» https://www.youtube.com/watch?v=N7lYIYCNfHw

Перегляд відео «Майя» https://www.youtube.com/watch?v=zyRbsLZ5NoY

3. Основні показники населення

Візьмемо листочки, які сподобалися

Робота в групах

І група "Статистики"

1.Що впливає на нерівномірний розподіл населення по материку?

2.Визначте середню густоту населення Північної Америки. Вкажіть території з найменшою та найбільшою густотою населення?

2. група ""Демографи"

1.Що впливає на нерівномірний розподіл населення по материку?

2.Визначте середню густоту населення Північної Америки. Вкажіть території з найменшою та найбільшою густотою населення?

Краєвиди Північної Америки

4. Політична карта материка

Міні-лекція учителя. У Північній Америці розташо­вана одна з найбільш високорозвинених країн світу — Сполучені Штати Америки. Високий рівень розвитку господарства має й Канада. Решта, здебільшого неве­ликих за площею, держав належить до країн, що роз­виваються. Серед них вирізняється Мексика. На ост­ровах Карибського моря — численні острівні держави, зокрема Куба і Гаїті. Там збереглися ще колонії США, Великої Британії, Нідерландів. Країни Центральної Америки разом з усіма країнами Південної Америки утворюють регіон, який називають Латинською Америкою. Населення там розмовляє зде­ більшого іспанською і португальською мовами, що мають латинське походження.

Географічний практикум.

За допомогою політичної карти Північної Америки

- знайти та назвати країни, що знаходяться безпосередньо на материку;

-  назвати острівні країни регіону.

5. Основні держави материка

Завдання: прослухати доповіді про основні країни континенту  та заповнити таблицю

Пісня Квітки Цісик "Журавлі" https://www.youtube.com/watch?v=zBhXuc9D1B0

Вчитель: Ще недавно слово «діаспора» було мало не лайливим. Вважалося в радянські часи, що закордоном живуть ті українці, які проти радянської влади – «зрадники Батьківщини».

Але виявилося, що живуть там сьогодні українці з складною долею, яким дорога доля України. «Нашого цвіту – по всьому світу» – за межами України знаходиться близько 20 млн. українців. Зокрема, в США – 2 млн. українців, в Канаді – 1,5 млн. чоловік. Перші українці Іван та Василь Пилипіви з села Небилів Рожнятівського району 7 вересня 1891 року на кораблі «Орегон» прибули у порт «Квебек», а з 1896 року почалася масова міграція.

  • Як ви думаєте, чому люди виїжджають з України? (відповіді учнів)

Доповідь учня "Україна та Північна Америка"  

Україна веде активну роботу майже з усіма країнами Північної Америки.

Найбільше ж наша держава співпрацює з Канадою та США. Канада - це перша країна, яка визнала незалежність України. Саме в Канаді проживає найчисельніша українська діаспора.

Основні принципи та напрями розвитку відносин між двома країнами зафіксовано в „Спільній декларації про Особливе партнерство між Україною та Канадою", підписаній у Києві 31 березня 1994 року, а також „Спільній декларації про подальший розвиток відносин Особливого партнерства між Україною і Канадою", підписаній у Києві 05 грудня 2001 року. Розвиток відносин у перші роки незалежності України характеризувався активним діалогом на міждержавному рівні, символічне місце в якому належить візиту Генерал-губернатора Канади українського походження Рамона Гнатишина 28 вересня-01 жовтня 1992 року, який став першим офіційний візитом Глави Канади в Україну. Особливе місце у двосторонніх відносинах належить питанням культурно-гуманітарного співробітництва, та зокрема, підтриманню зв'язків з українською громадою Канади.
Сполучені Штати Америки є стратегічним партнером України. Цей вибір зумовлюється, виключно великою роллю США у світовій економіці й політиці. Жодна важлива подія в світі не обходиться без прямої або опосередкованої участі Сполучених Штатів.

 V.  Заключна частина 

V.  Закріплення нових знань і вмінь

Гра «Доповни речення»

  1. Перші племена зявились у Північній Америці…
  2. Найвищого рівня розвитку в давнину досягли племена…
  3. Кількість населення становить…
  4. У Пн. Америці проживають представники рас…
  5. Найрозвинутішими державами на материку є…
  6. Столиця Канади…
  7. Столиця США…
  8. Країна «кленового листа»….
  9. Дві державні мови в…

Прийом “Експрес-тест”

1. Індіанці Північної Америки є представниками раси:

А) європеоїдної; б) монголоїдної; в) негроїдної.

2. Найбільшою державою на материку Північна Америка є:

А) США; б) Мексика; в) Канада.

3. Державною мовою Мексики визнана:

А) іспанська; б) англійська; в) французька.

4. Найбільше місто на материку:

А) Нью-Йорк; б) Мехіко; в) Монреаль.

VІ.  Рефлексія

  • Я навчився…
  • Я зрозумів…
  • Я відкрив…
  • Я був здивований…
  • Я буду використовувати більше…

VІІ. Оцінювання

VІІІ. Домашнє завдання

- Опрацювати параграф 39

- Географічний практикум . Нанести на к/к США, Канаду, Мексику, Куба, Ямайка, Панама, Сальвадор та їх столиці.

-  Повторити вивчений матеріал, підготуватися до уроку узагальнення

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
1 лютого 2021
Переглядів
1030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку