Урок №33
Населення . його склад та розміщення. Австралія – країна – материк. Україна і Австралія.
Мета
Освітня: сформувати в учнів поняття про особливості сучасного населення Австралії.
Розвиваюча : продовжити формування умінь складати характеристику країни; удосконалити практичні навички учнів працювати з картами атласу
Виховна:виховувати почуття дружби , милосердя, терпимості й поваги до людей різних націй і народностей.
Обладнання: політична карта світу,підручники, атласи, комп’ютер відео сюжет про населення Австралії.
Хід уроку
Організаційний момент
Прикріплюється на дошку смайлик « Радість» і бажається всім учням гарного настрою,легкого засвоєння теми.
Активізація опорних знань та вмінь.
1.Робота з фізичною картою Австралії( перевірка географічної номенклатури).
2 Прийом « Товсті і тонкі питання»
Поясніть, чому Австралії переважає сухий і жаркий клімат?
Чим відрізняються ендеміки й релікти?.
Поясніть , які екологічні наслідки мало перенаселення « іноземних» рослин та тварин в Австралію.
Які об’єкти Австралії занесено до природної спадщини людства?.
Чому озеро Ейр одержало назву» мертве серця « Австралії?.
Назвіть рослини та тварини , що зустрічаються в дикій природі лише в Австралії.
Мотивація навчальної діяльності
Ми ознайомилися з природою материка Австралія зазначивши причини своєрідності органічного світу. Сьогодні наш урок присвячений населенню та країні материка.
Прийом «Мозковий штурм»
Пригадайте все, що ви знаєте з теми « Населення»
1Які розрізняють раси?
2.Як визначають густоту населення?.
3Які чинники зумовлюють нерівномірне розміщення населення?..
Відповіді учнів.
Оголошення теми уроку
Розповідь вчителя. Австралія була заселена близько 40 тис. років тому
людьми з Південно - Східної Азії. Сучасне населення Австралії є представниками двох основних груп. До першої групи належать аборигени (тубульці). Вони вміли добувати вогонь, але не знали про обробіток рослин і одомашнення худоби, були мисливцями, збирачами й риболовами. Їх існування залежало від здатності здобувати собі їжу. Аборигени мали знаряддями полювання і збирання , палиці, бумеранги, риболовні сіті з трави, жили в суворих умовах тисячоліття, проявляючи природний розум, розуміння законів природи, винахідливість.
Прийом « Сформулюй мету» .
Після цього уроку ви зможете;
Вивчення нового матеріалу
Перегляньте відео від Нової школи «Формування австралійської нації», «Корінне населення» перейшовши за посиланням https://video.novashkola.ua/7-klas/geografiya-7-klas/urok-30/.
Дайте відповіді на питання
1. Як же формувалась австралійська нація?
2.Представниками якої раси є аборигени Австралії?
3.Розкажіть про сучасний склад населення Австралії.
4.Чому державною мовою Австралії є англійська?
Повідомлення учня » Україна і Австралія»
.Українська діаспора в Австралії становить близько 32 тис. чоловік. Українці зберігають свою мову, звичаї та побут, хоча молодь усе ж перемішується з іншими переселенцями. Припускають, що першим українцем, який залишився жити в Австралії, був матрос Федір Зубенко з Полтавщини. Він плавав на російському судні «Відкриття».. За деякими даними, українцями були емігранти зі Львова: лікар Джон Луцький (або Лоцький), що прибув до Австралії 1832 р. і займав посаду державного ботаніка; також в Тасманії проживали Казимир Кабат та Володимир Коссак, які працювали згодом у поліції. 1854 осів у Джелонгу (штат Вікторія) 16-річний юнак із Шотландії, син спольонізованого українця, Юрко Горецький.
У 1850-х рр. до Австралії приїхав український вояк Михайло Гриб з австрійської армії, поселився в Квінсленді і тут доробився до значного майна на фермі; до нього приїхав 1860 р. селянин Яцко Пелєвський, який успадкував майно Гриба. Інший український юнак І. Займак прибув 1869 р. до Брисбену, а потім поселився в Новому Південному Уельсі (НПВ), де займався вирощуванням устриць.
Видатною постаттю в українсько-австралійських взаєминах лишається Микола Миклуха-Маклай, визначний мандрівник, океанограф та етнолог, що у 1870-х роках досліджував Нову Ґвінею, острови Малайського архіпелагу, перебував у Сіднеї, де одружився з австралійкою та зробив великий внесок у вивчення тубільних культур та географії Австралії.
На сьогодні найбільше українців проживає в штаті Вікторія (майже 12 тис. осіб), містах Сідней, Мельбурн, Аделаїда.
Прийом «Проблемне питання»
1.Які чинники вплинули на розміщення населення на материку?
Щоб відповісти на питання перейдіть за посиланням https://video.novashkola.ua/7-klas/geografiya-7-klas/urok-30/ і перегляньте відео «Розміщення населення».
Австралійський Союз.
На території Австралії розташована єдина держава - Австралійський Союз.
Окрім материка до її складу входять також острів Тасманія та низка прибережних невеликих островів.
Використовуючи текс параграфа та карти атласу , складіть характеристику країни. Результати подайте у вигляді таблиці.
Назва країни, столиця |
Географічне положення |
Природні умови та ресурси |
Населення |
Господарство |
|
|
|
|
|
Прийом « Творча лабораторія»
Наведіть приклади співпраці України з Австралійським Союзом.
Закріплення вивченого матеріалу
Тест
1 Державна мова Австралії
а)французька б)англійська в)німецька
2.Корінні жителі Австралії а)індіанці б)аборигени в)англійці
3На материку Австралія знаходится
а)одна країна б))44 країни в) 17 країн
4Столиця Австралії
а)Сідней б)Канберра в)Мельбурн
5.Австралія була колонією
а) Великої Британії
б)Іспанії
в)Голландії
г) Франції
г)кролівництво
Рефлексія
Вправа» Однохвиленне есе»
Не підглядаючи у свої нотатки напишіть , що найбільше запам’яталося про сьогоднішній урок.
Домашнє завдання