Урок "Населення Землі"

Про матеріал
Урок проведений з метою створити умови для продовження формування уявлення про людину як частину природи, зокрема, про раси людей, про подібність і відмінність між ними, про причини утворення рас людей на Землі; познайомити учнів з чисельністю населення світу та про причини, які вплинули на розселення людей; розвивати мовлення, мислення; формувати вміння аналізувати, порівнювати, встановлювати взаємозв’язки в природі, доводити висловлену думку; виховувати самостійність і доказовість мислення, повагу до людей усіх рас.
Перегляд файлу

        

Тема. Населення Землі. 

Мета: створити умови для продовження формування уявлення про людину як частину природи, зокрема, про раси людей, про подібність і відмінність між ними, про причини утворення рас людей на Землі; познайомити учнів з чисельністю населення світу та про причини, які вплинули на розселення людей; розвивати мовлення, мислення; формувати вміння аналізувати, порівнювати, встановлювати взаємозв’язки в природі, доводити висловлену думку; виховувати самостійність і доказовість мислення, повагу до людей усіх рас.

                                                                Хід уроку

І. Організація  учнів до уроку

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо!

ІІ. План роботи на урок. 

Сьогодні на уроці на вас чекає:

- Підсумки спостережень за погодою;

- Перевірка засвоєння домашнього завдання ;

- Прослухаємо цікаві повідомлення з теми ;

- Робота з підручником;

- Виконаємо завдання у парах та групах.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Підсумок  спостережень за погодою. (за планом)

-- Хоч на вулиці холодно, у нас у класі сприятлива погода . Тож бажаю вам гарного настрою і позитивних емоцій на весь урок.

2. Перевірка домашнього завдання .( Тестування у робочих зошитах)

1. Первісні люди жили за рахунок

А. куплених продуктів з магазину.

Б. мисливства, рибальства та збирання їстивних грибів.

В. постачання їжі з-за кордону.

2. Землеробство зародилося завдяки тому, що

А. люди спробували вирощувати дикорослі рослини біля власних осель.

Б. знищували рослини.

В. купували рослини у сусідніх країн.

3. Тваринництво почало розвиватися завдяки тому, що

А. люди винищували тваринний світ.

Б. відмовлялися займатися господарством.

В. люди приручили тварин і доглядали їх.

4. Що сприяло зростанню чисельності людей?

 А. війни та стихійні лиха.

Б. покращення умов життя.

В. голод та епідемії хвороб.

5. Що дало поштовх для розвитку мореплавства?

А. стихійні лиха.

Б. збільшення чисельності населення.

В. пошуки невідомих земель, зацікавленість у нових відкриттях.

6. Де мореплавці , вчені, мандрівники позначали і описували свої відкриття?

А. на картах.

Б. у книжках.

В. ніде.

-- Піднесіть руку хто затруднявся дати відповіді на запитання.

-- Плесніть у долоні , хто вважає, що справилися із завданням.

-- Я вам дякую! Результати ви дізнаєтеся на наступному уроці.

IV. Повідомлення теми і мети уроку . Мотивація навчальної діяльності.

 -- Чи можна назвати головним чудом світу людину? /відповіді дітей/

 

--  Великий український учений Воло­димир Іванович Вернадський ( це український, російський науковель і філософ, природознавець) вва­жав людину наймогутнішою істотою на землі.  Вона здатна перетворювати природу: будувати міста,  дороги, видобу­вати корисні копалини, вирощувати хліб тощо. Але одна людина все це зро­бити не може, тому люди працюють разом, тобто  склада­ють населення.  

-- Тож сьогодні на уроці ми будемо говорити про населення Землі.

-- А відома українська дитяча поетеса Марія Познанська  написала такий вірш :

      Багато країн є на нашій Землі,

      І в кожній країні є діти малі.

    З волоссям чорнявим, русявим, білявим,

     І зовсім гладеньким і кучерявим.

V. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.

1. Повідомлення –цікавинки учнів про населення планети Земля.

2.  Читання легенди

- Прослухайте легенду і дасте відповідь на запитання, що в цій легенді вам схоже на правду.

Усі люди, які мешкали на планеті Земля, мали чорну шкіру. Доки не знайшли на своїй планеті чудодійне озеро. Вода в ньому була чиста і прозора, як кришталь. Увійшовши до нього, кожна людина освітлювала колір своєї шкіри. Цілі народи приходили до чудодійного озера. 

Так тривало роками. Вода в ньому поступово каламутнішала. Тепер ті, що входили в озеро, мали жовтий колір шкіри. З роками озеро зовсім зміліло. Останні, що прийшли до нього, змогли намочити тільки долоні на руках і підошви на ногах. І по цей день одні народи мають світлу шкіру, інші — жовту, а темношкірі люди — рожеві долоні і підошви.

— Що в цій легенді схоже вам на правду?

6. Робота за підручником (с. 67–69)

Вправа «Мозковий штурм» (відповідь на запитання рубрики «Пригадай»)

-- Давайте прочитаємо розповідь розумниці Дзвіночки.

- Як відбувалося розселення людей на Землі? (нерівномірно)

- Чому на високогір’ях , у льодовиках і спекотних пустелях люди майже не живуть?

(бо там надто несприятливі умови для життя )

- Чому рівнини, долини річок і морські узбережжя густо заселені? ( сприятливі природні умови)

-- Прочитаємо розповідь козака подорожника.

-- Скільки тисяч народів живе на Землі? (більше 3 тис.народів)

- Яка нині чисельність землян? ( понад 7 мільярдів людей)

- Розкажіть про значення  слова мільярд і зачитайте як намагається пояснити це дівчинка Дзвіночка. (С. 67.)   ( це тисяча мільйонів )

Фізкультхвилинка

VI. Узагальнення й систематизація знань.

Завдання : відшукати речення у статті і записати його продовження.

 

Робота в парах. (Впишіть пропущені слова у речення).

1. Люди на нашій планеті розселилися…_____________________________ .

2. Причиною цього є, насамперед, …___________________________________________.

3. Вважається, що на Землі живе більше …______________________________ народів .

4. Зараз нашу планету населяє понад …_____________________________________.

5. Серед сучасних людей виділяють …___________________ раси.

   

Робота в групах

1 група — Чим відрізняються народи світу?

2 група — Скільки рас виділяють серед сучасних людей? Назвіть їх.

3 група — Що спільного у всіх народів?

4 група — Прочитайте і запам’ятайте висновки у рубриці «Сторінками Книги корисних природничих знань».  ( слабша група )

5 група  - поясніть вислів «Люди на Землі розселені нерівномірно»

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

• Мені було цікаво…

Я дізнався …

Мені було важко…

• Я розповім удома…

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 67-69., опрацювати статтю.

Відшукати цікаву інформацію про раси.

 

 

docx
Додав(-ла)
Власюк Інна
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
425
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку