Урок природознавства для 4 класу на тему "Чим вирізняється Атлантичний океан?"

Про матеріал
Метою уроку є створити умови для формування в учнів уявлення про особливості Атлантичного океану; продовжити навчати читати карту та працювати із нею; виступати перед класом з підготовленою інформацією; розвивати мовлення, мислення; формувати вміння аналізувати, порівнювати, встановлювати взаємозв’язки в природі, доводити висловлену думку; виховувати самостійність і доказовість мислення, спостережливість, захопленість неповторністю й величчю природи.
Перегляд файлу

Природознавство

Тема. Чим вирізняється Атлантичний океан? 

Мета: створити умови для формування в учнів уявлення про особливості Атлантичного океану; продовжити навчати читати карту та працювати із нею;  виступати перед класом з підготовленою інформацією;  розвивати мовлення, мислення; формувати вміння аналізувати, порівнювати, встановлювати взаємозв’язки в природі, доводити висловлену думку; виховувати самостійність і доказовість мислення, спостережливість, захопленість неповторністю й величчю природи.

 

                                                                Хід уроку

І. Організація  учнів до уроку

 В школі справу будь-яку

 Починаєм по дзвінку.

 Тож хвилини не втрачаєм,

  за знаннями вирушаєм.

 ІІ. План роботи на урок. 

Сьогодні на уроці на вас чекає:

- Підсумки спостережень за погодою;

- Природнича розминка;

- Перевірка засвоєння домашнього завдання ;

- Хвилинка релаксації;

- Робота з підручником;

-  Завдання у парах та групах.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Підсумок  спостережень за погодою. ( учень розповідає за планом) .

-- Дякую нашому Синоптику

- Народні прикмети ( учень зачитує)

Якщо 10 грудня горобці дружно цвірінькають – чекай тепла.

Якщо червона зоря – буде вітряна погода.

Дим з труби йде стовпом –буде мороз, якщо стелиться вниз – на відлигу.

--  А я бажаю вам нехай проблеми та незгоди не роблять на уроці вам погоди. Тож нехай щастить.

2.  Природнича розминка «Чи вірите ви?» ( Якщо погоджуєтеся з твердженням – плескаєте у долоні , якщо не погоджуєтеся – піднімаєтеся.)

- Чи вірите ви в те, що океани — величезні ділянки води, +

 - чи вірите ви в те, що океани  оточують материки й острови?   +

 -  вода в океані не солона?  -

 - Чи дійсно на Землі існує чотири океани?   +

  - Чи вірите ви в те, що Тихий океан — найменший? -

  - Чи вірите ви в те,  що материків на Землі 6?  +

  - Чи вірите ви в те, що океанів на Землі 5?  -

 

3. Перевірка домашнього завдання .( Робота за індивідуальними картками.)

Картка 1

- Як називаються великі ділянки суші, що оточені морями та океанами?

 - Який материк є найхолодніший?

- Які ви знаєте материки?

 Картка 2

 - Який материк є найбільшим?

 - З яких двох частин складається материк Євразія?

 - Запишіть назви материків.

-- Погладьте себе по голівці, хто вважає, що справилися із завданням.

-- Я вам дякую! Результати ви дізнаєтеся на наступному уроці.

IV. Повідомлення теми і мети уроку . Мотивація навчальної діяльності.

- А зараз давайте подивимося на карту і спробуємо дослідити про який океан розповідається.

Він другий за розмірами серед океанів. Розташований здебільшого в Західній півкулі. Сильно видовжений з півночі на південь.  ( Атлантичний океан)

                                       Атлантичний океан, ось, дивись,

                                       З північчю і півднем подруживсь.

                                       Він Америки торкається,

                                       З Африкою родичається.

( один учень показує на карті Атлантичний океан, Америку, Африку.)

-- Тож сьогодні ми будемо говорити про Атлантичний океан.

Завданням уроку є дізнатися, чому Атлантичний океан є найбільш освоєним і дослідженим серед інших океанів.

 

V. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.

1.  Послухайте легенду про виникнення океану і дасте відповідь на запитання , від чого пішла назва Атлантичного океану.

Понад дві тисячі років існує цікава легенда про загадкову країну – Атлантиду, в якій жив мудрий і щасливий народ. Проте він не витримав, на жаль, випробувань гарним життям і розпалив у собі жадібність і потяг до завоювань. За що і був покараний богами, причому жорстоко: за один день і лиховісну ніч, як оповідає легенда, Атлантида разом зі своєю прекрасною столицею і численними жителями зникла в глибинах океану. Ця трагічна подія відбулась нібито близько 12 тисяч років тому. За однією із версій Атлантичний океан саме від Атлантиди запозичив свою назву.

2. Цікаві факти про Атлантичний океан. Робота у групах.

Опрацюйте у групах цікаві факти про Атлантичний океан.

1 група

-За розмірами Атлантичний океан поступається лише Тихому.

-Найглибша точка Атлантичного океану становить понад 8 700 м.

-Середня глибина Атлантичного океану складає 3 900 м. 

-Раніше в різних країнах Атлантичний океан  називали Західним океаном або Зовнішнім морем.

2 група 

-Води цього океану солоніші, ніж води будь-якого іншого.

-Першим європейцем, який перетнув Атлантичний океан, став знаменитий  Христофор Колумб.

-За кількістю виловлюваної в ньому щорічно риби Атлантичний океан не поступається навіть Тихому, найбільшому з океанів нашої планети.

3 група

-Протилежні береги Атлантичного океану щорічно віддаляються один від одного приблизно на півтора-два сантиметри.

-Саме в Атлантичному океані розташована Гренландія, найбільший острів Землі.

-П'ять разів сміливці пробували перетнути Атлантичний океан на зв'язці повітряних куль, але всі вони загинули.

4 група

-В акваторії Атлантичного океану розташоване єдине у світі море, яке не має берегів - Саргасове. Воно обмежене з усіх сторін океанськими течіями.

-Саме в Атлантичному океані припливи бувають найвищими у світі. Їх висота в канадській затоці Фанді іноді досягає 18 метрів.

-По ньому проходить Гольфстрім, найдовша у світі течія.

5 група

-Атлантичний океан займає близько 17% всієї земної поверхні.

-У ньому зосереджено чверть всієї води світу. 

-Обсяг всіх льодів Антарктиди приблизно дорівнює обсягу води в Атлантичному океані.

3. Робота за підручником (с. 75-77)

Вправа «Мозковий штурм» (відповідь на запитання рубрики «Пригадай»)

-- Давайте прочитаємо розповідь козака Подорожника про Атлантичний океан

на с. 75

- Хто дав назву Атлантичному океану? (давні греки)

- Що можна сказати про його розмір? ( другий за розмірами океан)

- Хто першим перетнув простори цього океану ? ( Христофор Колумб)

-- Прочитаємо продовження розповіді від дівчинки Дзвіночки .

- Який океан найдовший у Світовому океані ? ( Атлантичний)

- Який із океанів глибший Атлантичний чи Тихий ? ( Тихий)

- Яке море розляглося серед Атлантичного океану, що не має берегів ? ( Саргасове)

- Які материки омиває Атлантичний океан із заходу ? (Пн. і Пд. Америка)

- Із сходу ? ( Європа і Африка)

Фізкультхвилинка

VI. Узагальнення й систематизація знань.

1.Робота у парі . ( читаємо завдання на с. 76)( моря нашої Батьківщини Чорне і Азовське належать до Атлантичного океану)

Моря і затоки Атлантичного океану: Балтійське, Північне, Середземне, Чорне, Карибське моря . Затоки: Біскайська, Гвінейська, Мексиканська. 

2. Читання мовчки  Козак Подорожник зауважує.

- Знайдіть і зачитайте про острови Атлантичного океану.

- Про рослинний і тваринний світ Атлантичного океану.

- Що ви дізналися про корисні копалини?

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

• Мені було цікаво…

Я дізнався …

Мені було важко…

• Я розповім удома…

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ .    С.75-77, опрацювати статтю.

С.77 ,завдання 5- письмово.

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Власюк Інна
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
1698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку