Урок "Натуральні числа та дії з ними"

Про матеріал

Закріплення набутих знань учнів з теми «Натуральні числа та дії з ними», уміння застосовувати математичні знання до вирішення нестандартних практичних завдань; формувати вміння переносити отримані знання в нові ситуації; розвивати вміння робити висновки;

виховувати культуру математичного мислення; любов до рідного краю та бажання вивчати його історію.

Перегляд файлу

  Тема: Натуральні числа та дії з ними.

Мета: формування предметних компетентностей: закріплення набутих знань учнів з теми «Натуральні числа та дії з ними», уміння застосовувати математичні знання до вирішення нестандартних практичних завдань;

формування ключових компетентностей: розвивати їх  творчі здібності шляхом розв 'язування  задач; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, сприяти розвитку обчислювальних навичок учнів; формувати вміння переносити  отримані знання в нові ситуації; розвивати вміння робити  висновки;

виховувати культуру математичного мислення; любов до рідного краю та бажання вивчати його історію.

Урок узагальнення і систематизація знань, інтегрований урок.

Обладнання: презентація.

                                                  ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент:

Учитель:

   Доброго ранку, діти!  Чи готові ви до праці на уроці? Давайте привітаємось один до одного і побажаємо, щоб ми з нашого уроку вийшли задоволеними.

Якщо усміхнутися перехожому – він посміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися небу та сонцю – розійдуться хмари. Давайте посміхнемося та подаруємо один одному найкращих побажань. Ці побажання нехай приносять вам успіх протягом уроку. То ж хай епіграфом нашого уроку будуть слова українського математика Михайла Остроградського:

              « Багато що з математики не лишається в пам’яті, але коли зрозумієш її, тоді легко при нагоді згадати призабуте.»

Ось і сьогодні у нас з вами останній урок з теми «Натуральні числа», яку ми вивчали протягом І семестру. Отже нам потрібно на уроці узагальнити та систематизувати наші знання з данної теми. То ж проведемо урок у вигляді цікавої подорожі з історії одного міста України.

ІІ.Мотивація:

Англійський чернець БЕДА (672-735), який був ученою людиною свого часу, викладав

латину, риторику, математику в монастирській школі, сказав:

                              « У світі є багато речей, але немає нічого важчого, як чотири дії арифметики.»

 Але я сподіваюсь, що після сьогоднішнього уроку вам стане набагато легше спілкуватись з натуральними числами та виконувати всі дії з ними.

               

 

ІІІ.Актуалізація знань:

1. Скласти ментальну мапу знань з теми «Натуральні числа».

2. Усний рахунок.

     Знайти значення числових виразів та дізнатися рік заснування одного з міст України:

                            --- --- --- --- рік.

   

 

3. Завдання по рядам. Гра «Мандруємо Україною.»

    Знайди значення виразів та розшифрувати географічні назви.

 

 C:\Users\User\Desktop\IMG_20231118_0001.jpg

 

 

9· 4: 6 =         __            2·6+6·2=           __                 28:4+3·7=        __

(42:6+2)·2=    __           (90‒45):9·3=     __                 12:4+12:3=       __

56:7+32:8=    __            9·9+6·10=         __                 4·4+25:5=        __

8·8‒44=         __            73-(4·2·9)=        __                 9·5‒6·5=          __

(82‒75)·3=     __            63:7+16:4=        __                6·6‒7·5=           __

4·2·2+3=        __            3·3·3‒9=            __                (76‒36):4+14=  __

                                       5·5‒8·3=            __                32:4+15:5=       __

ДНІПРО                         УКРАЇНА                              ЧЕРКАСИ

Учитель історії: Дніпро- головна артерія України, завдовжки 2106км. Це третя річка у Європі. На території України протяжність Дніпра 980км.

Назва нашої Батьківщини «Україна» вперше зустрічається в Київському літописі (за Іпатіївським списком) під 1187рік.

Черкаси – це місто на Дніпрі в самому центрі України. За довгі століття свого існування воно може розповісти безліч цікавих історій…

Учитель математики: Повернемось до завдання 1 і розповімо про число:

(яке число, з яких цифр складається, на що ділиться, сусідні числа…)

 

                                               1286

А ще, це число – дата заснування міста Черкаси. А чи знаєти ви звідки пішла назва нашого міста?

Учитель історії: Існує шість варіантів походження назви «Черкаси»:

Це «люди армії», «воїни», «Черкеси», «снігова кірка», «козацька назва», «прикордонне місто». Але за однією з міфічних легенд, назва нашого міста пішла від птахів, які вподобали нашу місцевість. Коли козаки відправлялися по Дніпру з Переяслова до Чорного моря на «Чайках», то місцем відпочинку вони вибрали Дніпровську кручу. При сходженні на неї, козаки опинялись на зеленій, квітучій рівнині, над якою кружляли птахи і співали: «чер-ка-си, чер-ка-си», зустрічаючи козаків. Від цього співу птахів і пішла назва міста ЧЕРКАСИ.

                    Черкаси, чарівні Черкаси,

                     Мов чайка на хвилях Дніпра.

                     Черкаси, чарівні Черкаси -

                      Колиска звитяги й добра.

ІV. Розв’язування вправ.

1. Математичний диктант.

 Черкаси засновані у 1286 році. В цьому році йому виповнилося 737 років. Площа міста 78кв.км. Населення наближено 270000 осіб, тому посідає 15 місце серед обласних центрів України. Місто простяглося на 17 км уздовж Дніпра. Лівий і правий береги Дніпра з’єднує найдовша в Україні міст-дамба довжиною понад 13 км. Відстань від Черкас до Києва суходолом 189км.

 

(учні під час диктанту виписують числа).

Завдання до диктанту: а) розташувати числа в порядку зростання;

б) прості числа; в) числа, які діляться на 2, на 3, на 5, на 9, на 10.

Учитель математики: Відстань від Черкас до Києва суходолом 189км.

А яка відстань між цими містами річкою Дніпро?

  

   2. Задача (скласти модель задачі та розв’язати).

                             

 З пристані Києв до пристані Черкаси вийшов теплохід, і одночасно назустріч йому з Черкас вийшов катер. Теплохід ішов зі швидкістю 40 км на годину, а катер 30 км на годину. Через 3 години вони зустрілися. Яка відстань між пристанями?

                         

Учитель математики: Черкаси -місто, яке дало Україні та світу багато видатних творчих діячів: Б.Хмельницький, В.Симоненко, Д.Черкаський, Д.Нарбут, А.Хливнюк, В.Шкляр, А. Довбик та багато інших. Але краще вам розповість про них учитель музики.

 

         На дошці:                  1943, 1983, 1978.

 

Учитель музики: Мені сьогодні хочеться пригадати з вами діячів, які є гордістю України та Черкащини: Раїса Кириченко і Андрій Хливнюк.

 

                                 РАЇСА КИРИЧЕНКО

 

 Народилася 14 жовтня 1943 року в селі Корещина. Дівоче прізвище  Корж. Першу співочу практику пройшла у Землянківській школі, у громадському житті якої брала участь.

Почала працювати у колгоспі, співала в хорі доярок. Одного разу в село приїхав хор Кременчуцького автозаводу, де спів Раїси почув керівник колективу  Павло Оченаш, який у січні 1961 року запросив її до колективу.

Працювала на Кременчуцькому автомобільному заводі, де і закінчила заочно десятирічку. Не отримувала спеціальної музичної освіти (закінчила Харківський інститут мистецтв лише в кінці 1980-х).

Починаючи з 1962 року Раїса співала в ансамблі «Веселка» Полтавської філармонії, там вона і познайомилась із своїм майбутнім чоловіком, баяністом Миколою Кириченком.

15 грудня 1963 року Раїса Корж вийшла заміж за Миколу Кириченка. На запрошення керівника ансамблю «Льонок», Анатолія Пашкевича, сім'я Кириченків переїхала до Житомира. З часом, коли у 1968 році Пашкевич очолив Черкаський народний хор, то члени сім'ї Кириченків увійшли до його складу.

У 1979 році Раїсі Опанасівні було присвоєно звання Народної артистки УРСР.

У 1983 році у Черкасах для неї був створений фолк-ВІА «Росава» (керівник М. Петрина), та все ж непорозуміння з керівництвом філармонії призводять до того, що У 1987 році Раїса Кириченко повертається до Полтави. Тут у неї виникла власна команда «Чураївна»; після успіху пісні «Пане полковнику» в її репертуарі з'являється все більше поп-шлягерів, вона записується в студії гурту «Фристайл». У світ виходять два компакт-диски Раїси Кириченко — «Долі моєї село» та «Цвіте черемшина».

                              

АНДРІЙ ХЛИВНЮК: Народився 31 грудня 1979 року в Черкасах. Навчався в музичній школі за класом акордеону та в черкаському державному бізнес-коледжі на графічного дизайнера. Під час навчання за спеціальністю перекладача в Черкаському університеті ім. Хмельницького почав грати в гурті «Мандариновий рай». У 2001 році гурт переміг на фестивалі «Перлини сезону» та музиканти гурту переїхали до Києва. У столиці Андрій захопився джазом та свінгом, співав з клубним складом Acoustic Swing Band. Пізніше з учасників трьох гуртів — Acoustic Swing Band, Dust Mix і «Тартак» — утворився гурт «Графіт», у якому Андрій був вокалістом.

2004 року Андрій з гітаристом гурту «Тартак» Андрієм «Мухою» Самойло організували фанк-грув-гурт «Бумбокс». За кілька років гурт набув великої популярності в Україні.

У лютому 2022 року під час повномасштабного вторгнення РФ до України Хливнюк вступив до територіальної оборони Києва й опублікував відео, де він зі зброєю співав частину української народної пісні «Ой у лузі червона калина», яке стало вірусним  у соц.мережі. 26 березня артист потрапив під мінометний обстріл і отримав поранення в обличчя. 2 квітня він повернувся в ТРО. Після акапели Андрія Хливнюка, лідера українського гурту «Бум-бокс», народної пісні «Ой, у лузі червона калина» посеред Києва, який на той момент безщадно бомбили рашисти, вона набула нового життя.

                            

                                                                                     

Руханка. «Мир над Україною».

              https://www.youtube.com/watch?v=NpQlBFwrVJA

 

                            Як багато є міст на землі!

                            Біля них є річки і долини.

                            Є міста і великі, й малі,

                            Та таке як у мене – єдине!

 

Учитель математики: Черкаси – місто з красивою архітектурою, цікавими пам’ятками і мальовничими природними краєвидами. Його неможливо обійти за один день, щоб нічого не упустити під час прогулянки. Але, як і в будь-якому іншому місті, в Черкасах є найцікавіші місця, які найкраще відображають його дух. То ж давайте уявимо, що ми є знавцями нашого міста і туристам запропонуємо відвідати найцікавіші міста рідного міста.

Гра «Черкаси запрошують!»:

Розв’язати рівняння та знайти його пару (видатні міста Черкас).

 

5х - 3х = 104         х=52                                (х + 15) -8 = 10      х=3  

262 + х = 2205      х=1943                            65 + (х + 23)=105  х=17

7х – 24 = 60           х=12                                2023 – х = 69         х=1954

2023 – х = 1286     х=737                              х : 39 = 2                х=78

(48 – х)+ 35 = 82   х=1                                  9х – 18 = 72           х=10

4х – 5 = 7               х=3                                  29 – 3х = 20           х=3

 

                       

 

Учитель математики:   Молодці! Отже, ми склали «Кластер» найцікавіших місць рідного міста. Але я хочу зупинитися на Черкаській греблі, яка з’єднує правий і лівий берег Дніпра та є найдовшою в Україні. Її довжина 17 км. Збудували дамбу-міст у 1961 році. Дамба складається із насипної залізобетонної греблі та залізничного мосту завдовжки 1173 км. Металевий фермовий міст має ширину 7м.

Відео: Черкаська гребля – найдовша в Україні

 https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=eJID_IsoXhU

 

 

C:\Users\User\Desktop\черкаси\cherkassy.jpg

 

   -  Задача:

 

Визначити скільки потрібно використати асфальту для реконструкції дорожнього полотна Черкаського мосту, якщо на 1кв.м. іде 100 кг  асфальту. Відповідь подати у тонах. (Створити модель цієї задачі.)

 

V. Підсумок уроку:

                                             Кросворд.

(у виділених клітинках прізвище видатного нашого земляка).

 

1. Що використовуємо при лічбі?

2. На лівому березі якої річки, засновано наше місто?

3. Географічним центром України є місто …

4. Сума – результат дії …

5. Результат дії множення?

6. Лідер групи «Бумбокс».

7. Добуток однакових множників.

8. В якій дії частка більша за остачу?

                        

 

Учитель математики: В’ячеслав Чорновіл – політичний діяч, наш земляк.

                     

Поряд з нашою школою знаходиться вулиця, яка названа на честь нього. А на  стіні школи вислів В.Чорновіла  «Україна починається з тебе.»

 

                C:\Users\User\Desktop\изображение_viber_2023-12-04_16-03-38-886.jpg

 

VI. Домашнє завдання:   Скласти ментальну мапу до теми:

                            « Натуральні числа». 

 

 

docx
Додано
21 січня
Переглядів
121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку