Інтегрований урок математики й українськох літератури " Вправи на всі дії з натуральними числами. Народні та літературні казки."

Про матеріал

Вашій увазі пропонується конспект і презентація інтегрованого уроку математики й української літератури в 5 класі НУШ.

У формуванні наукового світогляду, прикладних умінь провідна роль зв'язків математики із спорідненими предметами є загальновизнаною. Однак вчителю слід враховувати дидактичні особливості учнів: домінуючу роль однієї із півкуль головного мозку: у математиків-ліва,у гуманітаріїв -права. Здійснення інтеграції математики з літературою дозволяє тренувати обидві півкулі головного мозку, розвивати творчі можливості, кругозір, математичне й літературне мовлення, підвищує емоційний заряд уроку.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вправи на всі дії з натуральними числами. Народні та літературні казки. Ліцей № 4 міста Могилева - Подільського Могилів - Подільської міської ради Вінницької областіІнтегрований урок математики та української літератури5-А клас Підготували: Баландюк Раїса Миколаївна,вчитель математики. Кордонська Альона Миколаївна, вчитель української літератури

Номер слайду 2

Емоційне налаштування на урок

Номер слайду 3

Мотивація навчальної діяльності

Номер слайду 4

25 ∙18+56∙430+6:3∙2200 ∙40-10:41856421990 Актуалізація опорних знань

Номер слайду 5

1856421990

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Встанови відповідність. Три міхи Хитрощів. Берегиня. Бігунець і Котило. Казка про Оха-чародія9418-308∙29562+1833:477344:36+154601178358486

Номер слайду 8

Розв’язування рівнянь Інтерактивна вправа «Пазл»Казка «Лілея»Казка «Фарбований лис»Казка «Яйце-райце»Казка «Чотири сестри»

Номер слайду 9

Проєктна діяльність

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Задача (за сюжетом казки І. Франка «Фарбований лис»)Для наповнення діжки місткістю 60 л синьою фарбою,в яку потрапив Лис Микита,можна купляти фарбу місткістю 1 л по ціні 106 грн , або місткістю 3 л по ціні 234 грн? Скільки коштуватиме фарба,якщо вибрати найдешевший варіант?

Номер слайду 15

1л106 грн3л234 грн60 л60 л

Номер слайду 16

Завдання для домашньої роботи. Повторити §15 с.90 Виконати завдання №607,612 Проєктна діяльність:скласти задачу за сюжетом однієї з вивчених казок

Номер слайду 17

4 поверх3 поверх2 поверх1 поверх

Перегляд файлу

Інтегрований урок математики і української літератури в 5-А класі

Тема: Вправи на  всі дії з натуральними  числами. Народні та літературні казки.

Мета: Повторити,узагальнити та  систематизувати знання про натуральні  числа;відпрацювати навички та вміння застосовувати набуті знання до розв’язування задач і вправ на всі дії з натуральними  числами; сприяти формуванню пізнавального інтересу,вмінню висловлювати власні почуття,враження,ефективно використовувати інформаційні ресурси для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола читацьких  інтересів;збагачувати  власне мовлення окремими засобами художньої виразності малих жанрів фольклору;розвивати  логічне, абстрактне та творче мислення;сприяти  розширенню кругозору учнів.

Обладнання: дидактичний матеріал, мультимедійна презентація, телевізор, смартфони, моделі ракет

https://www.youtube.com/watch?v=PhvZyviUS9Q

https://raduga-duga.com.ua/portfolio/virtualnij-3-d-tur-nacionalnim-muzejem-kosmonavtiki-im-s-p-korolova/

Хід уроку

І.Організація  класу. Емоційне налаштування на  урок.

Кольоротерапія.

   Звучить мелодія  «Осінь» (із авторського циклу Ілони Кульки  «Пори року»)

Слова вчителя:Незабаром закінчиться осінь. Нам подобаються сонячні осінні дні. Погода восени непередбачувана і мінлива. На зміну сонечку раптом приходить дощ. На партах у вас парасольки різних кольорів. Виберіть ту, під якою б ви заховалися  від дощу. А я зроблю вам прогноз на сьогоднішній урок.

  1.     Червона. Ви енергійні й сьогодні будете в центрі уваги.
  2.     Синя.Ви врівноважені. Сьогодні на уроці будете задоволені своєю роботою.
  3.     Жовта. Ви мрійливі. І ваші мрії обов’язково здійсняться.
  4.     Зелена. Ви вмієте відчувати себе щасливими. А,отже, успіх на уроці гарантований.

 

ІІ. Мотивація навчальної  діяльності

За допомогою тегів слів учням необхідно назвати  українське прислів’я.

Казка вчить, як на світі жить.

 

 

ІІІ. Оголошення теми  і мети  уроку

Учні висловлюють свої очікування від уроку.

IV. Актуалізація опорних знань

4.1. Усний рахунок

Ланцюжок обчислень

1856-рік народження І.Франка

42 роки  прожила Леся Українка

1990 р. вийшла збірка «Панна квітів» В.  Шевчука

 

 

 

 

 

Відповіді до завдань є невипадковими. І зараз Ви  зрозумієте  чому?

4.2. Відправляємося в мандри літературними  стежками України.

Три учні класу розповідають про цікаві факти, які допоможуть дізнатися, про яких саме письменників йде мова.

1 учень полюбляє подорожувати, і цього літа мандрівка проходила через село Нагуєвичі, де він із родиною  відвідав  музей-садибу І.Франка. Учням пропонуються туристичні буклети.

2 учениця розповіла про місто Звягель (Новоград-Волинський),де проживає її бабуся,а також презентувала міні-книгу творів Лесі Українки.

3 учень ознайомив однокласників із моделями ракет,які створюють на заняттях авіамодельного гуртка. Одночасно презентується віртуальна подорож Національним музеєм космонавтики імені С.П.Корольова

в м. Житомирі, де народився В.Шевчук.

 

V. Відпрацювання навичок

    Оскільки  на  уроці учні будуть працювати  в групах, тому на початку роботи пригадуємо правила роботи в групі.

 

 

 

 

 

 

5.1.Завдання на письмове виконання дій з натуральними числами.

   Математичні відповідності допоможуть встановити  відповідність між казкою і автором. Ці казки учні не вивчають за програмою, але  можуть ознайомитися в шкільній бібліотеці.

5.2. Розв’язування рівнянь

Інтерактивна  вправа  «Пазл»

Казка  «Лілея»

 

 

 

 

 

Казка  «Фарбований  лис»

Казка  «Яйце-райце»

 

Казка  «Чотири  сестри»

На пазлах ілюстрації до вивчених казок, виконані учнями  класу.

Вправа на розвиток міжкульної взаємодії «Дзеркальне написання»

   Учням пропонується завдання:уявно написати обома руками дзеркально симетричні цифри,тримаючи олівець або ручку.

5.3. Захист проєктів.

Кожна група проводила опитування «Які  улюблені українські казки?».

І група -  серед учнів п’ятих класів Ліцею

ІІ група  - серед батьків свого класу

ІІІ група  - серед випускників  2023 року

ІV група – серед вчителів Ліцею.

Презентація  результатів.

5.4. Розв’язування текстової задачі за сюжетом казки І. Франка «Фарбований лис» (задача економічного змісту)

Для наповнення діжки місткістю 60 л синьою фарбою,у яку потрапив Лис Микита, можна  купляти фарбу місткістю 1 л по ціні 106 грн  або місткістю

3 л по  ціні 234 грн? Скільки   коштуватиме фарба, якщо вибрати найдешевший варіант?

VIІ. Домашнє завдання

Повторити §15 с.90

Виконати завдання №607,612

Проєктна діяльність : скласти задачу за сюжетом однієї з вивчених казок

VIIІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

 

zip
Додано
21 січня
Переглядів
225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку