Урок "Науки, що вивчають здоров людини. Принцип здорового способу життя."

Про матеріал
Матеріал дозволить розширити знання учнів про науки, що вивчають здоров’я людини; визначити принципи та засади здорового способу життя та його позитивний вплив на здоров’я людини; розвине вміння логічно мислити та обґрунтовувати судження про важливість дотримання здорового способу життя;допоможе виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я та розуміння необхідності дотримуватись принципів здорового способу життя.
Перегляд файлу

Урок № ___________

Тема. Науки, що вивчають здоров людини. Принцип здорового способу життя.

Мета уроку:

  • освітня: розширити знання учнів про науки, що вивчають здоров’я людини; визначити принципи та засади здорового способу життя та його позитивний вплив на здоров’я людини;
  • розвивальна: розвивати вміння логічно мислити та обґрунтовувати судження про важливість дотримання здорового способу життя;
  • виховна: виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я та розуміння необхідності дотримуватись принципів здорового способу життя.

Обладнання і матеріали: листівки, буклети, плакати, пам’ятки з рекомендаціями щодо здорового способу життя, роздатковий матеріал, анкета для учнів.

Базові поняття і терміни: здоров’я, здоровий спосіб життя, гігієна, раціональне харчування, гіпер- та гіподинамія, хвороба.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Ключові компетентності: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя.

 

                                             ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний етап.

 

ІІ. Актуалізація опірних знань і мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Анкета для учнів - «Твій спосіб життя» (додаток 1)
  2. Питання до бесіди
  • Що, особисто для вас, означає поняття «Здоровий спосіб життя»?
  • З яких джерел ви отримуєте інформацію про збереження власного здоровя?

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Науки, що вивчають здоров’я людини

     1. Розташуй літери у словах у правильному порядку і отримаєш назви наук, що вивчають здоровя людини.

ЗІЛОФІОГІЯ     ТАНАОМІЯ     ХОСИПЛОГІЯ     ХІОБІМІЯ     ЛОГОЦИТІЯ     

ЛОГІСТОГІЯ      НЕГЕТИКА    ЦИМЕДИНА.

(фізіологія, анатомія, психологія, біохімія, цитологія, гістологія, генетика, медицина)

 

     2. Розповідь учителя з елементами бесіди

      Однією з найважливіших наук, що вивчає хвороби і призначена зберігати   людини, є медицина. Її основними завданнями є: діагностика, лікування та профілактика захворювань людини; розробка засобів збереження здоров’я та працездатності людини, а також продовження тривалості життя.

      Однак не варто забувати і про інші, не менш важливі науки, що вивчають здоров’я людини. Адже, лише в наслідок тісної співпраці між усіма галузями охорони здоров’я, можливо отримати найкращі результати у лікуванні та профілактиці хвороб людини.

      3. Користуючись підручником заповніть таблицю

Назва науки

                                  Що вивчає

Фізіологія

 

 

 

Анатомія

 

 

 

Психологія

 

 

 

Біохімія

 

 

 

Цитологія

 

 

 

Гістологія

 

 

 

Генетика

 

 

 

Медицина

 

 

 

 

 

 

 

2. Принципи здорового способу життя. Складові здорового способу життя.

     1. «Пазл». З частинок складіть зображення «Основні складові ЗСЖ»(додаток 2)

     2. Розповідь учителя з елементами бесіди

    Як ви вже знаєте, здоровий спосіб життя (ЗСЖ) – це комплекс заходів, які охоплюють різні аспекти життя людини. До основних складових ЗСЖ належать: раціональне харчування, особиста гігієна, гарний психологічний стан, оптимальна фізична активність, боротьба зі шкідливими звичками, правильна організація роботи та відпочинку. Розгляньмо їх докладніше.

1)Раціональне харчування

  • відмова від фаст-фуду та іншої шкідливої їжі
  • контроль ваги тіла
  • регулярне споживання корисних продуктів із різних груп
  • дотримання оптимального режиму харчування за формулою: 3 основні прийоми їжі та 1 – 2 перекуси.

2)Особиста та побутова гігієна

  • утримання тіла в чистоті
  • дотримання чистоти у побуті
  • регулярний догляд за зубами, волоссям та нігтями
  • дотримання правил споживання та приготування продуктів харчування.

3)Психологічний стан

  • уникнення психологічних травм та негативних емоцій
  • внутрішня гармонія
  • гармонічна взаємодія з соціумом.

4)Фізична активність

  • щоденні рухові навантаження
  • уникати гіпер- та гіподинамії
  • дотримання власних норм фізичних навантажень.

5)Відмова від шкідливих звичок

  • відмова від тютюнопаління, алкоголю, наркотичних засобів і т.д.

6)Правильна організація роботи та відпочинку

  • вибір оптимального режиму дня
  • дотримання режиму сну (7 годин на добу, засинати до опівночі)
  • чергування активних фізичних навантажень та відпочинку.

 

3. Обговорення ситуації

    Давайте уявимо ситуацію. Ви опинилися на безлюдному острові. Чи зможете в таких умовах дотримуватись ЗСЖ? Чому?

   (Відповіді учнів)

 

ІV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів

1. Які науки вивчають здоров’я, людини?

2. Проаналізуйте свої анкети. Чи можна сказати, зо ви дотримуєтесь

    здорового способу життя?

3.Чи маєте ви друзів чи знайомих, що дотримуються ЗСЖ?

 

V. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний параграф підручника.

Складіть власні правила здорового способу життя.

Випереджальне завдання – доповідь на тему: «ВІЛ, СНІД»; «Гепатити»; «Гогорея, хламідіоз»; «Сифіліс».

 

 

 

Додаток 1

Анкета для учнів «Твій спосіб життя»

1. Прокинувшись вранці ти:

А)одразу зіскакуєш з ліжка і берешся до справ

Б)встаєш повільно, робиш легку гімнастику

В)до останнього ніжишся під ковдрою

 

2. Скільки разів на день ти чистиш зуби?

А)2 рази (вранці та ввечері)

Б)1 раз

В)рідко чищу

 

3. Твій сніданок – це:

А)чай (кава) з бутербродом

Б)м’ясні страви з кашами (або молочні страви чи страви з яєць), чай (кава)

В)взагалі не снідаю

 

4. У щоденному харчуванні ти віддаєш перевагу:

А)м’ясним стравам

Б)м'ясо, злаки, фрукти, овочі

В)овочі та фрукти

 

5. Для перекусу ти використовуєш:

А)чіпси, сухарики, фаст-фуд

Б)фрукти, бутерброди

В)шоколад, випічку

 

6. Протягом дня ти:

А)більше відпочиваєш

Б)намагаєшся чергувати роботу і відпочинок

В)багато працюєш

 

7. Як ти вважаєш, статеві відносини варто розпочати:

А)до 16 років

Б)від 16 до 18 років

В)після 18 років

 

8. Які засоби контрацепції ти знаєш

____________________________________________________________________________________________________________________________________

9. Як часто у тебе з’являється нагода пожартувати та посміятися з однокласниками

А)щодня

Б)інколи

В)рідко

 

10. Ти куриш?

А)так

Б)ні

В)пробував(ла) «за компанію»

 

11. Ти вживаєш алкоголь?

А)так

Б)ні

В)пробував(ла) «за компанію»

 

12. Ти вживаєш наркотичні речовини?

А)так

Б)ні

В)пробував(ла) «за компанію»

 

13. Якщо ти не можеш виконати завдання:

А)відкладаєш його і відпочиваєш а потім знову намагаєшся виконати його

Б)ти не заспокоїшся поки не вирішиш його

В)залишиш його.

 

14. Аби не захворіти ти:

А)використовуєш засоби імунотерапії під контролем лікаря

Б)використовуєш методи народної медицини

В)користуєшся препаратами які порекомендували тобі друзі чи знайомі.

 

15. Які неінфекційні захворювання ти знаєш?

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

16. Перед споживанням їжі ти:

А)миєш руки або користуєшся антибактероцидними засобами

Б)не миєш руки

 

17. Чи можна інфікуватися СНІДом повітрно-крапельним шляхом

А)так

Б)ні

 

18. Скільки часу ти витрачаєш на спілкуванні у соцмережах

А)кожну вільну хвилину

Б)30-60 хвилин

В)я не зареєстрований(на) в жодній соцмережі.

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
28 березня 2020
Переглядів
1928
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку