Урок – захист власних проектів. Домашнім завдання здобувачам освіти було об'єднатися в п'ять груп: теоретики, історики, дослідники кулі, конуса та циліндра і в залежності від обраної категорії групи, виконати завдання.
Монастириський ЗЗСО І –ІІІ ступенів. Вчитель Синюк Н.І.
Конспект уроку з геометрії в 11 класі
Тема уроку: Навчальні проекти з теми: «Тіла обертання навколо нас!». Розв’язування прикладних задач.
Мета уроку:
навчальна: узагальнити знання учнів про тіла обертання та площі повної поверхні; формувати вміння учнів застосовувати формули площі повної поверхні тіл обертання до розв’язування задач;
розвиваюча: розвивати самостійність мислення, увагу, пам’ять, культуру математичного мовлення, інтелектуальні та творчі здібності, чіткість та логіку мислення, вміння працювати самостійно, аналізувати, оцінювати свої дії та дії інших учнів; сприяти розвитку комунікативної, інформаційної, соціальної, полікультурної компетентностей, а також самоосвіти й саморозвитку, продуктивної творчої діяльності;
виховна: виховувати спостережливість, комунікативні вміння, взаємодопомогу і взаємоповагу, навички індивідуальної і колективної роботи, активність, наполегливість, працьовитість; розширювати кругозір учнів та їхню просторову уяву; вчити орієнтуватися в нестандартних ситуаціях.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок.
Вид уроку: захист проектів.
Обладнання: моделі тіл обертання, презентації до уроку, мультимедійна дошка, нетбуки, роздатковий матеріал (тексти задач, тести).
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
На протязі всієї теми «Тіла обертання. Площі поверхонь тіл обертання» ми вивчили основні властивості циліндра, конуса, кулі та сфери і формули для обчислення площ їх поверхонь. Знання з даної теми ви можете широко застосувати як в житті, так і в вашій майбутній професійній діяльності.
Епіграф уроку : «Ми живемо в геометричний період і
навкруги нас – геометрія»
Лє Корбюзьє
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Для перевірки та узагальнення знань учнів з визначень по теми: «Тіла обертання. Площі поверхонь тіл обертання» пропоную учням опитування у формі - закінчити речення:
1.Відрізки, що утворюють бічну поверхню циліндра називаються…(твірними циліндра);
2. Пряму, яка проходить через центри основ циліндра називають… (віссю циліндра);
3. Розгортка конуса складається з…(круга та кругового сектора);
4. Циліндр це фігура отримана в результаті… (обертання прямокутника навколо однієї із сторін);
5. Відрізок, що сполучає центр кулі з будь-якою точкою на сфері…(називають радіусом);
6.Твірні циліндра…( паралельні між собою, перпендикулярні до основ);
7. . Куля це фігура отримана в результаті… (обертання півкруга навколо діаметра);
8. Спільний кінець усіх твірних називають…(вершиною конуса);
9. Циліндр це фігура отримана в результаті… (обертання прямокутника навколо однієї із сторін);
10.Осьовим перерізом циліндра …(прямокутник);
11. Сторони якого є …(2 діаметри основ та 2 твірні);
12. Конус це фігура отримана в результаті… (обертання прямокутного трикутника навколо одного із катетів).
ІV. Формування мети і завдань уроку.
Вступне слово учителя
Як сказав видатний французький архітектор Лє Корбюзьє: «Ми живемо в геометричний період і навкруги нас – геометрія»
І справді, світ, в якому ми живемо, наповнений геометрією будинків і вулиць, творіннями природи й людини. Геометрія є могутнім інструментом пізнання природи і створення техніки. Вона виявляється скрізь, де потрібна найменша точність у визначенні форми і розмірів. Техніку, інженеру, робітнику, архітектору, автослюсарю – всім необхідна геометрична уява. Багатогранники знаходять широке застосування у повсякденному житті, науці і техніці.
Сьогодні в нас пройде урок у нестандартній формі – захисті власних проектів. Домашнім завдання вам було об’єднатися в п’ять груп: теоретики, історики, дослідники кулі, конуса та циліндра і в залежності від обраної категорії групи, виконати завдання.
V. Узагальнення та систематизація знань.
Виступ І групи – ІСТОРИКИ
Завдання: зібрати основні відомості про історію виникнення та вивчення тіл обертання: циліндр, конус, куля, сфера.
Показ слайді.
Виступ ІІ групи – ДОСЛІДНИКИ КУЛІ ТА СФЕРИ
Завдання: з’ясувати історію походження термінів і понять кулі й сфери та де зустрічаються предмети, які мають форму кулі і сфери в повсякденному житті.
Показ слайдів.
Виступ ІІІ групи – ДОСЛІДНИКИ КОНУСА
Завдання: з’ясувати історію походження терміну і поняття конуса та де зустрічаються предмети, які мають форму кулі і сфери в повсякденному житті.
Показ слайдів
Виступ ІV групи – ДОСЛІДНИКИ ЦИЛІНДРА
Завдання: з’ясувати історію походження терміну і поняття циліндра та де зустрічаються предмети, які мають форму циліндра в повсякденному житті.
Показ слайдів
Виступ V групи – ПРАКТИКИ
Завдання: скласти задачі з прикладним змістом на застосування тіл обертання.
Показ слайдів.
VІ. Розв’язування задач прикладного змісту, що підготували учні.
Показ слайду
VІІ. Підсумок уроку
Отже, на сьогоднішньому уроці ми з вами узагальнили та систематизували знання по темі «Площі повної поверхні тіл обертання».
Підсумок уроку проведемо у вигляд бліц-контролю: «Інтелектуальна розминка – підготовка до ЗНО»
Показ слайдів, а учні виконують у нетбуках.
1) Встановити логічні пари:
1. Геометрична фігура, яка складається з усіх точок площини, рівновіддалених від однієї точки цієї площини … 2. Геометричне тіло, що утворюється від обертання круга (півкруга) навколо діаметра… 3. Геометрична фігура, яка складається з усіх точок площини, які знаходяться від даної точки на відстані, не більшій за дану … 4. Геометричне тіло, що утворюється від обертання кола ( півкола) навколо діаметра ...
|
А) Куля Б) Коло В) Сфера Г) Круг Д) Інша відповідь
|
2) Встановити відповідні пари:
1. Довжина кола … 2. Площа бічної поверхні циліндра 3. Площа сфери … 4. Площа основи конуса … 5. Площа бічної поверхні конуса …
|
А) 4π Б) 2πR B) 2πRh Г) πRl Д) Інша відповідь |
3)
VIІІ. Домашнє завдання.
Підготовка до контрольної роботи по темі «Площа повної поверхні тіл обертання», розділ 5, параграф 19-21 та розв’язування прикладних задач ГРУПИ ПРАКТИКИ по рівнях: середній- достатній (3-4), високий (3-6).