Урок: Навчальні проекти з теми: «Тіла обертання навколо нас!». Розв’язування прикладних задач.

Про матеріал

Урок – захист власних проектів. Домашнім завдання здобувачам освіти було об'єднатися в п'ять груп: теоретики, історики, дослідники кулі, конуса та циліндра і в залежності від обраної категорії групи, виконати завдання.

Перегляд файлу

Монастириський ЗЗСО І –ІІІ ступенів. Вчитель Синюк Н.І.

Конспект уроку з геометрії в 11 класі

 

Тема уроку:  Навчальні проекти з теми: «Тіла обертання навколо нас!». Розв’язування прикладних задач.

 

Мета уроку:

навчальна: узагальнити знання учнів про тіла обертання та площі повної поверхні; формувати вміння учнів застосовувати формули площі повної поверхні тіл обертання до розв’язування задач;

розвиваюча: розвивати самостійність мислення, увагу, пам’ять, культуру математичного мовлення, інтелектуальні та творчі здібності, чіткість та логіку мислення, вміння працювати самостійно, аналізувати, оцінювати свої дії та дії інших учнів; сприяти розвитку комунікативної, інформаційної, соціальної, полікультурної компетентностей, а також самоосвіти й саморозвитку, продуктивної творчої діяльності;

виховна: виховувати спостережливість, комунікативні вміння, взаємодопомогу і взаємоповагу, навички індивідуальної і колективної роботи, активність, наполегливість, працьовитість; розширювати кругозір учнів та їхню просторову уяву; вчити орієнтуватися в нестандартних ситуаціях.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок.

Вид уроку: захист проектів.

Обладнання: моделі тіл обертання, презентації до уроку, мультимедійна дошка, нетбуки, роздатковий матеріал (тексти задач, тести).

 

Хід уроку:

 

І. Організаційний момент.

  • Перевірка явки учнів та їх готовності до уроку.
  • ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 На протязі всієї теми «Тіла обертання. Площі поверхонь тіл обертання» ми вивчили основні властивості циліндра, конуса, кулі та сфери і формули для обчислення площ їх поверхонь. Знання з даної теми ви можете широко застосувати як в житті, так і в вашій майбутній професійній діяльності.

 

Епіграф уроку : «Ми живемо в геометричний період і

навкруги нас – геометрія»

Лє Корбюзьє

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

Для перевірки та узагальнення знань учнів з визначень по теми: «Тіла обертання. Площі поверхонь тіл обертання» пропоную учням опитування у формі - закінчити речення:

 

1.Відрізки, що утворюють бічну поверхню циліндра називаються…(твірними циліндра);

2. Пряму, яка проходить через центри основ циліндра називають… (віссю циліндра);

3. Розгортка конуса складається з…(круга та кругового сектора);

4. Циліндр це фігура отримана в результаті… (обертання прямокутника навколо однієї із сторін);

5. Відрізок, що сполучає центр кулі з будь-якою точкою на сфері…(називають радіусом);

6.Твірні циліндра…( паралельні між собою, перпендикулярні до основ);

7. . Куля це фігура отримана в результаті… (обертання півкруга навколо діаметра);

8. Спільний кінець усіх твірних називають…(вершиною конуса);

9. Циліндр це фігура отримана в результаті… (обертання прямокутника навколо однієї із сторін);

10.Осьовим перерізом циліндра …(прямокутник);

11. Сторони якого є …(2 діаметри основ та 2 твірні);

12. Конус це фігура отримана в результаті… (обертання прямокутного трикутника навколо одного із катетів).

 

 

 

 

 

ІV. Формування мети і завдань уроку.

Вступне слово учителя

Як сказав видатний французький архітектор Лє Корбюзьє: «Ми живемо в геометричний період і навкруги нас – геометрія»

І справді, світ, в якому ми живемо, наповнений геометрією будинків і вулиць, творіннями природи й людини. Геометрія є могутнім інструментом пізнання природи і створення техніки. Вона виявляється скрізь, де потрібна найменша точність у визначенні форми і розмірів. Техніку, інженеру, робітнику, архітектору, автослюсарю – всім необхідна геометрична уява. Багатогранники знаходять широке застосування у повсякденному житті, науці і техніці.

 

Сьогодні в нас пройде урок у нестандартній формі – захисті власних проектів. Домашнім завдання вам було об’єднатися в п’ять груп: теоретики, історики, дослідники кулі, конуса та циліндра і в залежності від обраної категорії групи, виконати завдання.

 

V. Узагальнення та систематизація знань.

 Виступ І групи – ІСТОРИКИ

 Завдання: зібрати основні відомості про історію виникнення та вивчення тіл обертання: циліндр, конус, куля, сфера.  

Показ слайді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виступ ІІ групиДОСЛІДНИКИ КУЛІ  ТА СФЕРИ

 Завдання: з’ясувати історію походження термінів і понять кулі й сфери та  де  зустрічаються предмети, які мають форму кулі і сфери в повсякденному житті.

Показ слайдів.

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Виступ ІІІ групи ДОСЛІДНИКИ КОНУСА

 Завдання: з’ясувати історію походження терміну і поняття конуса та  де  зустрічаються предмети, які мають форму кулі і сфери в повсякденному житті.

Показ слайдів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виступ ІV групиДОСЛІДНИКИ ЦИЛІНДРА

Завдання: з’ясувати історію походження терміну і поняття циліндра  та  де  зустрічаються предмети, які мають форму циліндра в повсякденному житті.

Показ слайдів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виступ V групиПРАКТИКИ

 Завдання: скласти задачі з прикладним змістом на застосування тіл обертання.

Показ слайдів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Розвязування задач прикладного змісту, що підготували учні.

Показ слайду

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІ. Підсумок уроку  

 

 Отже, на сьогоднішньому уроці ми з вами узагальнили та систематизували знання по темі «Площі повної поверхні тіл обертання».

Підсумок уроку проведемо у вигляд бліц-контролю: «Інтелектуальна розминка – підготовка до ЗНО»

 

 

 Показ слайдів, а учні виконують у нетбуках.

 

1) Встановити логічні пари:

 

1. Геометрична фігура, яка складається з усіх точок площини, рівновіддалених від однієї точки цієї площини …

2. Геометричне тіло, що утворюється від обертання круга (півкруга) навколо діаметра…

3. Геометрична фігура, яка складається з усіх точок площини, які знаходяться від даної точки на відстані, не більшій за дану …

4. Геометричне тіло, що утворюється від обертання кола ( півкола) навколо діаметра ...

 

 

А) Куля

Б) Коло

В) Сфера

Г) Круг

Д) Інша відповідь

 

 

2) Встановити відповідні пари:

 

1. Довжина кола …

2. Площа бічної поверхні циліндра

3. Площа сфери

4. Площа основи конуса

5. Площа бічної поверхні конуса

 

 

А) 4π

Б) 2πR

B) 2πRh

Г) πRl

Д) Інша відповідь

 

3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VIІІ. Домашнє завдання.

 Підготовка до контрольної роботи  по темі «Площа повної поверхні тіл обертання», розділ 5, параграф 19-21 та розв’язування прикладних задач ГРУПИ ПРАКТИКИ по рівнях: середній- достатній (3-4), високий (3-6).

 

doc
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
30 травня 2020
Переглядів
870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку