29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Урок навчання грамоти читання

Про матеріал
: Буква Вв, позначення її звуком [в]. Ознайомити учнів з буквою Вв, її назвою та звуковим значенням, навчити читати цю букву в словах і складах; дати уявлення про особові займенники він, вона, воно, вони (без уживання термінів); вчити правильно й доречно вживати їх у мовленні. Розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас. Сприяти вихованню працелюбності, бережливе ставлення до води.
Перегляд файлу

Розробка уроку з навчання грамоти для учнів першого класу

Тема: Буква Вв, позначення її звуком [в].

Мета: Ознайомити учнів з буквою Вв, її назвою та звуковим значенням, навчити читати цю букву в словах і складах; дати уявлення про особові займенники він, вона, воно, вони (без уживання термінів); вчити правильно й доречно вживати їх у мовленні. Розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас. Сприяти вихованню працелюбності, бережливе ставлення до води.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: таблиці до теми уроку, ілюстрації, звукові схеми слів.

Хід уроку

І. Організаційний момент.( 2 хв)

Веселе місто Алфавіт

Йому сьогодні наш привіт

До нього нам лягає путь, -

У ньому літери живуть

Живуть там  літери в словах,

А кожне слово – звір чи птах,

Травиця чи барвистий цвіт

Отож, в поход за мною вслід!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Перше наше завдання присвячене буквам.

Гра «Буква заблукала» (2 хв)

- Назвіть, яка буква «зайва» в першому і другому рядках. Чому?

А Н У І О ( Н – приголосний звук [н],[н‘])

Л Н І М ( І – голосний звук)

C:\Users\Жанна\Desktop\урок\lp17-090.jpg
C:\Users\Жанна\Desktop\урок\depositphotos_179682308-stock-photo-cartoon-funny-looking-sports-car.jpg
C:\Users\Жанна\Desktop\урок\61.jpg
C:\Users\Жанна\Desktop\урок\244c4e76e32e1ca59e4f00e3f68aa45b.jpg
C:\Users\Жанна\Desktop\урок\785897501_w640_h640_67.jpg
C:\Users\Жанна\Desktop\урок\article3976.jpg
C:\Users\Жанна\Desktop\урок\depositphotos_40599333-stock-photo-cartoon-bear.jpg
2. Наступне завдання присвятим словам. З’єднайте букву з ілюстрацією. Назва починається з названих букв. (3 хв)

3. Назвіть мені трискладові слова, двоскладові слова, односкладові. (3 хв)

- Як визначити скільки в слові складів?

4. Проблемне питання

- Діти, а яка ілюстрація залишилась без букви? (Ведмідь)

- Поясніть, чому так сталось?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. (2 хв)

- Сьогодні ми вивчимо букву «Вв».

- Давайте з’ясуємо,  а який звук вона позначає?

Стулені губи витягуємо вперед і поштовхом повітря з голосом швидко розкриваємо їх. Отже, перешкоду для струменя повітря створюють губи, тому звук [в]- приголосний.

- Знайдемо йому місце в нашій таблиці.

- І ведмедику також дамо букву «В».

1. Робота з ілюстраціями. (4 хв)

Бурий ведмідь (він)

(Великий, крупний звір його маса сягає від 150 до 500 кг, а  на американському острові Кадьяк впіймали ведмедя 1134 кг, зараз він живе в Берлінському зоопарку)

Біла ведмедиця (вона) – в довжину досягає три метри, легко плаває в холодній воді, друга назва « морський ведмідь».

Дитинча панди (воно) – харчується тільки бамбуком, щоб лазити по стовбурам, вони мають по шість пальців на передніх  кінцівках.

C:\Users\Жанна\Desktop\cb3fad98.jpg
А взагалі на планеті Земля залишилось дев’ять видів ведмедів.

C:\Users\Жанна\Desktop\panda-1.jpg
C:\Users\Жанна\Desktop\maxresdefault.jpg
Родина – вони всі ведмеді.

 

 

ІV.Фізична хвилинка. (2 хв)

Йшли ведмедики малі

Нахилились до землі

Потім встали, руки в боки,

І зробили три підскоки

Потім розминали плечі:

Руки вгору, опустили

І на стільчик тихо сіли.

V. Робота за Букварем.

 Працюємо за підручником.

 - Відкрили Буквар сторінка 34 (3 хв)

1. Хлопчик – він, Іван

Дівчинка – вона, Іванна

Маля – воно

Діти – вони

-  Чому Іван, Іванна з великої літери?

- Де позиція літери «в» - на початку, всередині чи вкінці слова?

2. Прочитаємо склади (3 хв)

Ва  во  ву  ви  ві  ве

Волошки – 3 склади

Вулик – 2 склади

Вулиця – 3 склади

-  Де позиція літери «в» - на початку, всередині чи вкінці слова?

3. Робота в парах. Гра «Утвори слово» (2 хв)

Червоний квадрат – читає склад.

Жовтий квадрат – утворює слово.

- Назвіть слова, що відповідають на питання що? (ваза, вуса, вишня, вінок)

4. Другий стовпчик навпаки: жовті читають, червоні додають слово. (2 хв)

- Назвіть слова, що відповідають на питання хто? (сова, півень, лев).

5. Робота над загадкою. (1 хв)

- Відгадайте загадку

Відома людям рідина,

Усяк її вживає,

Буває хмаркою вона,

Сніжинкою буває

Бува, як скло вона тверда

Ви здогадались? Це…(вода)

- Яка перша літера в слові вода? (в)

- Які три стани води ви знаєте? (дощ, сніг, лід)

6. Робота над реченням. (3 хв)

- Придумайте речення, де слово «вода» може бути в любому стані: дощ, сніг, лід.

- Зверніть увагу на ілюстрації.

(На вулиці йде дощ. Діти гралися у сніжки. Іван і Марійка каталися на льоду.)

C:\Users\Жанна\Desktop\урок\7JzogJn1c50.jpgC:\Users\Жанна\Desktop\урок\4.jpgC:\Users\Жанна\Desktop\урок\анонс_640.jpg

7. Робота над деформованим реченням (2 хв)

-  На сторінці 35 підручника,  зображений хлопчик Іван, він теж любить побавитись у воді тільки з користю для себе.

- Прочитаємо слова, які допоможуть нам виконати наступне завдання(на дошці і в книжці).

Ло-вив у-лов  на-ло-вив   мі-ли-на   ли-ни

- Написано речення, в якому всі слова з’єдналися. Спробуємо відокремити слова.

Іван/ловив/линів/на/мілині. Він/мав/улов.

VI.Рефлексія уроку. (1 хв)

- Пригадайте слова, в яких є буква «в»?

- Назвіть предмети, які знаходяться в класі з буквою «в» на початку, всередині або вкінці слова?

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку