Урок навчання грамоти читання

Про матеріал
: Буква Вв, позначення її звуком [в]. Ознайомити учнів з буквою Вв, її назвою та звуковим значенням, навчити читати цю букву в словах і складах; дати уявлення про особові займенники він, вона, воно, вони (без уживання термінів); вчити правильно й доречно вживати їх у мовленні. Розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас. Сприяти вихованню працелюбності, бережливе ставлення до води.
Перегляд файлу

Розробка уроку з навчання грамоти для учнів першого класу

Тема: Буква Вв, позначення її звуком [в].

Мета: Ознайомити учнів з буквою Вв, її назвою та звуковим значенням, навчити читати цю букву в словах і складах; дати уявлення про особові займенники він, вона, воно, вони (без уживання термінів); вчити правильно й доречно вживати їх у мовленні. Розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас. Сприяти вихованню працелюбності, бережливе ставлення до води.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: таблиці до теми уроку, ілюстрації, звукові схеми слів.

Хід уроку

І. Організаційний момент.( 2 хв)

Веселе місто Алфавіт

Йому сьогодні наш привіт

До нього нам лягає путь, -

У ньому літери живуть

Живуть там  літери в словах,

А кожне слово – звір чи птах,

Травиця чи барвистий цвіт

Отож, в поход за мною вслід!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Перше наше завдання присвячене буквам.

Гра «Буква заблукала» (2 хв)

- Назвіть, яка буква «зайва» в першому і другому рядках. Чому?

А Н У І О ( Н – приголосний звук [н],[н‘])

Л Н І М ( І – голосний звук)

C:\Users\Жанна\Desktop\урок\lp17-090.jpg
C:\Users\Жанна\Desktop\урок\depositphotos_179682308-stock-photo-cartoon-funny-looking-sports-car.jpg
C:\Users\Жанна\Desktop\урок\61.jpg
C:\Users\Жанна\Desktop\урок\244c4e76e32e1ca59e4f00e3f68aa45b.jpg
C:\Users\Жанна\Desktop\урок\785897501_w640_h640_67.jpg
C:\Users\Жанна\Desktop\урок\article3976.jpg
C:\Users\Жанна\Desktop\урок\depositphotos_40599333-stock-photo-cartoon-bear.jpg
2. Наступне завдання присвятим словам. З’єднайте букву з ілюстрацією. Назва починається з названих букв. (3 хв)

3. Назвіть мені трискладові слова, двоскладові слова, односкладові. (3 хв)

- Як визначити скільки в слові складів?

4. Проблемне питання

- Діти, а яка ілюстрація залишилась без букви? (Ведмідь)

- Поясніть, чому так сталось?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. (2 хв)

- Сьогодні ми вивчимо букву «Вв».

- Давайте з’ясуємо,  а який звук вона позначає?

Стулені губи витягуємо вперед і поштовхом повітря з голосом швидко розкриваємо їх. Отже, перешкоду для струменя повітря створюють губи, тому звук [в]- приголосний.

- Знайдемо йому місце в нашій таблиці.

- І ведмедику також дамо букву «В».

1. Робота з ілюстраціями. (4 хв)

Бурий ведмідь (він)

(Великий, крупний звір його маса сягає від 150 до 500 кг, а  на американському острові Кадьяк впіймали ведмедя 1134 кг, зараз він живе в Берлінському зоопарку)

Біла ведмедиця (вона) – в довжину досягає три метри, легко плаває в холодній воді, друга назва « морський ведмідь».

Дитинча панди (воно) – харчується тільки бамбуком, щоб лазити по стовбурам, вони мають по шість пальців на передніх  кінцівках.

C:\Users\Жанна\Desktop\cb3fad98.jpg
А взагалі на планеті Земля залишилось дев’ять видів ведмедів.

C:\Users\Жанна\Desktop\panda-1.jpg
C:\Users\Жанна\Desktop\maxresdefault.jpg
Родина – вони всі ведмеді.

 

 

ІV.Фізична хвилинка. (2 хв)

Йшли ведмедики малі

Нахилились до землі

Потім встали, руки в боки,

І зробили три підскоки

Потім розминали плечі:

Руки вгору, опустили

І на стільчик тихо сіли.

V. Робота за Букварем.

 Працюємо за підручником.

 - Відкрили Буквар сторінка 34 (3 хв)

1. Хлопчик – він, Іван

Дівчинка – вона, Іванна

Маля – воно

Діти – вони

-  Чому Іван, Іванна з великої літери?

- Де позиція літери «в» - на початку, всередині чи вкінці слова?

2. Прочитаємо склади (3 хв)

Ва  во  ву  ви  ві  ве

Волошки – 3 склади

Вулик – 2 склади

Вулиця – 3 склади

-  Де позиція літери «в» - на початку, всередині чи вкінці слова?

3. Робота в парах. Гра «Утвори слово» (2 хв)

Червоний квадрат – читає склад.

Жовтий квадрат – утворює слово.

- Назвіть слова, що відповідають на питання що? (ваза, вуса, вишня, вінок)

4. Другий стовпчик навпаки: жовті читають, червоні додають слово. (2 хв)

- Назвіть слова, що відповідають на питання хто? (сова, півень, лев).

5. Робота над загадкою. (1 хв)

- Відгадайте загадку

Відома людям рідина,

Усяк її вживає,

Буває хмаркою вона,

Сніжинкою буває

Бува, як скло вона тверда

Ви здогадались? Це…(вода)

- Яка перша літера в слові вода? (в)

- Які три стани води ви знаєте? (дощ, сніг, лід)

6. Робота над реченням. (3 хв)

- Придумайте речення, де слово «вода» може бути в любому стані: дощ, сніг, лід.

- Зверніть увагу на ілюстрації.

(На вулиці йде дощ. Діти гралися у сніжки. Іван і Марійка каталися на льоду.)

C:\Users\Жанна\Desktop\урок\7JzogJn1c50.jpgC:\Users\Жанна\Desktop\урок\4.jpgC:\Users\Жанна\Desktop\урок\анонс_640.jpg

7. Робота над деформованим реченням (2 хв)

-  На сторінці 35 підручника,  зображений хлопчик Іван, він теж любить побавитись у воді тільки з користю для себе.

- Прочитаємо слова, які допоможуть нам виконати наступне завдання(на дошці і в книжці).

Ло-вив у-лов  на-ло-вив   мі-ли-на   ли-ни

- Написано речення, в якому всі слова з’єдналися. Спробуємо відокремити слова.

Іван/ловив/линів/на/мілині. Він/мав/улов.

VI.Рефлексія уроку. (1 хв)

- Пригадайте слова, в яких є буква «в»?

- Назвіть предмети, які знаходяться в класі з буквою «в» на початку, всередині або вкінці слова?

 

docx
Додано
27 лютого 2019
Переглядів
796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку