Урок. "Навчання грамоти. Читання. Велика буква Щ."

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку за темою:"Велика буква Щ. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами» з чітко окресленими очікуваними результатами.
Перегляд файлу

                               « Навчання грамоти» читання

 ( згідно Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87)

Тема навчального заняття:

 « Велика буква Щ. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами»

Мета навчального заняття:

  •                формувати уміння читати вголос текст переважно цілими словами, виявляти у процесі читання розуміння значень більшості слів, правильно інтонувати речення, переказувати близько до змісту прочитаний текст, висловлювати власне ставлення до прочитаного, створювати власне висловлювання, знаходити візуальну та вербальну інформацію у підручнику;
  •                застосовувати знання про структуру тексту, співвідносити заголовок до тексту, ілюстрацію зі змістом тексту, добираючи власний заголовок;
  •                розвивати самостійність, уважність, культуру мовленнєвого етикету, спостережливість, кмітливість,працьовитість,навички комунікативної культури;
  •                збагачувати словниковий запас учнів  за допомогою спостереження за лексичним значенням слів;
  •                формувати уявлення про Батьківщину;
  •                виховувати гордість за Україну, любов до рідного краю.

Очікувані результати:

  1. Предметні знання, практичні уміння та навички:

- учні добре сприймають усну інформацію, можуть відтворити її у власному висловлюванні;

- добре володіють діалогічним мовленням, працюючи в парах;

-добре володіють монологічним мовленням, переказуючи текст;

-читають текст вголос переважно цілими словами;

-розуміють лексичний зміст і значення більшості слів;

-правильно інтонують речення під час читання, визначають тип   розділових знаків;

-добирають до тексту заголовок, відповідають на запитання за змістом прочитаного;

-вміють ділити слова на склади, правильно вживаючи наголос;

-співвідносять звуки і букви, правильно їх вимовлять;

-мають уявлення про звуки і букви,  розрізняють голосні і приголосні, тверді і м’які приголосні звуки;

-упізнають і розрізняють слова – назви предметів, ознаки предметів, дії предметів, ставлять до них запитання.

2. Формування компетенцій:

-соціальні ( готовність брати на себе відповідальність);

-комунікативні ( опанування важливості в роботі та суспільному житті усного спілкування);

-саморозвиток та самоосвіта;

-компетенції, що реалізуються у прагненні та здатності до раціональної продуктивної та творчої діяльності.

Навчально-методичне забезпечення, що використовувалось під час навчального заняття: підручник К. Пономарьова « Українська мова. Буквар. Ч.2», ТЗН (комп’ютер, інтерактивна дошка ), ілюстрації за темою рідного краю, презентація за темою уроку, цеклинки конструктора ЛЕГО, смайлики.

Хід навчального заняття

 

Етапи ( модулі) навчального

заняття

Розподіл часу

Види діяльності вчителя

Види діяльності

учнів

Організаційний етап

30 с.

Організація класу, вітання,перевірка готовності учнів до уроку,

мобілізація, активізація уваги учнів.

Перевіряють власну готовність

до уроку.

Модуль

вступного

повторення

1.Підготовка

учнів до активного,

свідомого засвоєння знань

2.Мотивація навчальної діяльності учнів 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Актуалізація опорних знань, перевірка повноти засвоєння попереднього матеріалу              

 

 

 

 

 

 

 

 

30 с.

1,5 хв.

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4,5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Повідомлення теми, мети уроку

 ( слайд № 1)

 

 

 

 

 

 

 

Мотивація навчальної діяльності учнів.

Демонстрація практичної важливості вивчення нового матеріалу, мотивація учнів до його засвоєння. « Це знадобиться вам у житті»

 ( слайд № 2)

1. Аналіз ілюстрації підручника с. 60

за запитаннями вчителя:

-Що зображено на малюнку?

-Де проходить лорога?

-Що означає напис на табличці?

-Які ще назви сіл, міст вам відомі?

-З якої букви пишуться назви сіл, міст, країн?

2. Гра « Сходинки до мовного ідеалу»

 ( із застосуванням цеглинок ЛЕГО ).

1. Евристична бесіда за запитаннями вчителя:

-Які звукові мовні одиниці ви знаєте?

-За допомогою чого звуки позначаються на письмі?

-Скільки всього голосних звуків в укр.мові? А букв на їх позначення?

-На які відомі вам групи поділяються приголосні звуки?

-Що ми вже знаємо про букву «ща»?

2. Дослідження мовних звуків, правильна їх вимова. Складання схем слів за допомогою цеглинок ЛЕГО

( дим, дім, день, сіль, плащ).

3. Позначення звуків буквами. Графічний диктант слів дощ, щільний

4. Вправляння у читанні складів

( завдання Читалочки, підручник с. 60).

5. Вправляння у читанні слів, поділ на склади, дослідження ролі наголосу в словах.

 ( завдання Читалочки, підручник с. 60).

6. Визначення серед даної групи слів

( завдання Читалочки, підручник с. 60)

слова-назви предметів, які відповідають на запитання хто? що? який? за допомогою цеглинок ЛЕГО.

 

 

Сприймають усну інформацію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Складають усні розгорнуті відповіді на запитання, аналізують та інтерпретують зміст почутого.

 

Приймають участь у грі.

Складають усні розгорнуті відповіді на запитання, аналізують та інтерпретують зміст почутого.

 

 

 

Досліджують  мовні звуки, правильно їх вимовляючи.

 

 

Формування і розвиток навички читання.

Читають слова, визначають кількість складів, 

досліджють роль наголосу в словах.

Вправляються у розпізнаванні слів назв предметів, ознак предметів, слів, які відповідають на запитання хто? або що?

Модуль вивчення нового матеріалу

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

30 с.

 

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 с.

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 с.

 

30 с.

 

1. Читання вірша-скоромовки від Щебетунчика. Гра « Паресейна плутанина» ( слайд № 3, 4).

 

 

 

 

 

2. Спостереження за лексичним значенням слів щедрий, щасливий

( слайд № 5).

 

 

 

3. Пауза для мозку і тіла за допомогою цеглинок ЛЕГО.

 

 

 

 

4. Робота з підручником с. 61

а). Евристична бесіда за запитаннями вчителя за малюнком с. 61:

-Хто зображений на малюнку?

-Що робить мама?

-А як ви думаєте, про що читає мама своїй дитині?

-Що їз зображеного на малюнку наштовхнуло вас саме на таку думку?

-Чому ви даєте такий варіант відповіді?

-То як ви думаєте, про що ми сьогодні будемо читати і вести розмову на уроці?

б) Читання тексту вчителем.

в ) Дослідження тексту. Визначення основних частин тексту.

-Між ким відбулась розмова?

-Про що запитала дитина?

-Як утворилось слово Батьківщина?

-Що таке Батьківщина?

-З якої букви пишеться це слово? Чому?

-Як називається наша   Батьківщина?

- З якої букви пишеться це слово? Чому? ( слайд № 6)

-Що ви знаєте про нашу Батьківщину?

-Як називається столиця нашої Батьківщини?

- З якої букви пишеться це слово? Чому?

-Що нам вже відомо про місто Київ?

 ( слайд № 7)

-А що ми знаємо про наш рідний край?

Гра « Цікавинка». Хто більше цікавого знає про свій край ( слайд № 8).

5. Фізкультхвилинка

 

Читають скоромовку, відтворюючи її, приймають участь у грі, працюють у парах, запам’ятовують скоромовку.

Читають і пояснюють як розуміють  лексичне значення слів щедрий, щасливий.

Виконують розумові і водночас фізичні

вправи тіла за допомогою цеглинок ЛЕГО.

Розглядають ілюстрацію, дають відповіді на запитання, аналізують та інтерпретують зміст почутого.

 

 

 

 

 

Добирають заголовок до тексту.

Аналіз та інтерпретація змісту твору.

Спостереження за лексичним значенням  слова Батьківщина.

 

 

 

 

 

 

 

 

Приймають участь у грі.

Модуль практики

10 хв.

1. Читання « Для себе»

2. Читання « З другом»

3. Читання « ланцюжком»

4. Гра « Біг з бар’єрами». Хто швидше знайде продовження речення.

5. Переказ тексту.

6. Читання тексту по ролях.

7. Переказ тексту по ролях.

Формування і розвиток навички читання.

Самостійна робота.

Робота в парах.

Колективна робота. Участь у грі. Розвиток монологічного і діалогічного мовлення.

 

Модуль розвитку творчих здібностей та зв’язного мовлення

4 хв.

Гра « Творче конструювання» на  тему:

« Що ти можеш розказати про свою Батьківщину?» за поданим початком:

« Я знаю про свою Батьківщину...»

( слайд № 9).

Створення усних монологічних висловлювань.

Модуль рефлексії

3 хв.

Формування рефлексивного досвіду за змістом прослуханого і прочитаного.

Конструювання речень:

« Сьогодні я зміг прочитати ( розказати, відповісти тощо) більше про…»,

-Знайдіть слова на с. 60-61, які завжди пишуться з великої букви. Скільки їх? Прочитайте їх.

-Який настрій панував у вас протягом уроку? Зобразьте це смайликом на дошці.

Розповідають,
що зацікавило на уроці, оцінюють усну інформацію.

 

 

 

 

Рефлексія за допомогою смайликів.

 

docx
Додано
18 жовтня 2022
Переглядів
359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку