Урок " Навчання грамоти. М'який знак"

Про матеріал
. Ознайомити учнів з буквою ‘’ь’’( м’який знак ), пояснити дітям, що ця буква звука не позначає, а служить для позначення м’якості попереднього м’якості попереднього приголосного звука; вчити учнів читати склади і слова з м’яким знаком, розвивати фонематичний слух, уміння робити звуковий аналіз слів.
Перегляд файлу

1 клас Навчання грамоти

Урок Читання

Тема .Буква ‘‘ь’’( м’який знак ). Позначення м’яким знаком м’якості приголосних.

Мета. Ознайомити учнів з буквою ‘’ь’’( м’який знак ), пояснити дітям, що ця буква звука не позначає, а служить для позначення м’якості попереднього м’якості попереднього приголосного звука; вчити учнів читати склади і слова з м’яким знаком, розвивати фонематичний слух, уміння робити звуковий аналіз слів, формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності, виховувати спостережливість. 

                                             ХІД     УРОКУ

  1. ВСТУПНА ЧАСТИНА
  1. Організація класу

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися , а бачити.

Не просто відповідати ,а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

  1. Гра ,, Хто більше?’’

Учень витягує з ‘’чарівного мішечка’’ картку із зображенням предмета (сани, лижі, ковзани..), називає його. Учні повинні назвати якомога більше слів зі звуком на який  починається назва предмета. Наприклад : сани, сливи, самокат і т.д.

  1. Відгадування загадки.

Хто на своїй голові ліс носить ?( Олень )

  1. Звуко-буквений аналіз слова  ‘’олень’’.

- Назвіть послідовно звуки у  цьому слові.

-Побудуйте звукову модель за допомогою фішок.

-Викладіть це слово з літер розрізної азбуки ‘’олен’’

-Який останній звук у слові   ‘’олень’’?

-Щоб у кінці звук [н’] був м’який потрібно ‘’запросити’’ літеру ,яка ніякого звука не позначає, а лише служить для позначення м’якості приголосних звуків.

       ІІ  ОСНОВНА  ЧАСТИНА

  1. Робота над загадкою

Хто абетку з вас вивчав,

Різні букви зустрічав.

Кожна з них- від А до Я-

Промовля своє ім’я.

Лиш одна із них німа,

В неї голосу нема.

Здогодався, певно, всяк!

Звуть цю букву….(м’який знак )

Вчитель доставляє букву м’який знак у слові олень.

  1. Робота за букварем (ст. 22)
  1. Бесіда за малюнком.

-Що робить м’який знак на малюнку ?

                  2)   Працюємо з Читалочкою.

                             *Читання слів у стовпчиках зверху вниз, потім-знизу вгору.

                             *Складання речень з цими словами.

                  3)   Працюємо з Щебетунчиком.

                             Діти читають чистововку спочатку повільно, а потім швидше, прискорюючи  щоразу темп читання.

                   Фізкультхвилинка

                                Щось не хочеться сидіти.

                                Треба трохи відпочити.

                                Руки вгору ,руки вниз,

                                На сусіда подивись.

                                Руки вгору, руки в боки.

                                Вище руки підніміть,

                                А тепер їх опустіть.

                                Плесніть, діти, кілька раз,

                                За роботу, все гаразд.

                 3. Продовження роботи за букварем (ст. 23)

                               *Читання тексту ( ланцюжком )

                               *Бесіда за змістом тексту.

                                    -Про кого йдеться в тексті?

                                    -Якої масті був котик ?

                                    -Що він зробив?

                                   -Чим небезпечні бурульки?

                               -Які поради ви можете дати людям, щоб уникнути небезпеки для життя ?

                   4.  Робота в друкованому зошиті (ст. 61)

            ІІІ  ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Бесіда

-Яку букву вивчали на уроці ?

-Який звук вона позначає ?

                     2)  Рефлексія

            Вправа ‘’Три обличчя’’

                       Є три картки із зображенням облич : веселого, спокійного та

             сумного.

                       Діти малюють те, що відповідає їхньому настрою.

   

docx
Додано
12 березня 2023
Переглядів
321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку