Урок навчання грамоти на тему "Велика буква Щ. читання слів, речень і тексту з вивченими літерами"

Про матеріал
Конспект уроку навчання грамоти у 1 класі за програмою О.Я.Савченко і підручником Пономарьової К.
Перегляд файлу

 

Тема уроку: Велика буква Щ. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами.

   Мета уроку:  формувати уміння читати вголос текст переважно цілими словами, виявляти у процесі читання розуміння значень більшості слів, правильно інтонувати речення, переказувати близько до змісту прочитаний текст, висловлювати власне ставлення до прочитаного, створювати власне висловлювання, знаходити візуальну та вербальну інформацію у підручнику;

 

              застосовувати знання про структуру тексту, співвідносити заголовок до тексту, ілюстрацію зі змістом тексту, добираючи власний заголовок;

 

              розвивати самостійність, уважність, культуру мовленнєвого етикету, спостережливість, кмітливість,працьовитість,навички комунікативної культури;

 

              збагачувати словниковий запас учнів  за допомогою спостереження за лексичним значенням слів;

 

              формувати уявлення про Батьківщину;

 

              виховувати гордість за Україну, любов до рідного краю.

 

Очікувані результати:

 

Предметні знання, практичні уміння та навички:

 

- учні добре сприймають усну інформацію, можуть відтворити її у власному висловлюванні;

 

- добре володіють діалогічним мовленням, працюючи в парах;

 

-добре володіють монологічним мовленням, переказуючи текст;

 

-читають текст вголос переважно цілими словами;

 

-розуміють лексичний зміст і значення більшості слів;

 

-правильно інтонують речення під час читання, визначають тип   розділових знаків;

 

-добирають до тексту заголовок, відповідають на запитання за змістом прочитаного;

 

-вміють ділити слова на склади, правильно вживаючи наголос;

 

-співвідносять звуки і букви, правильно їх вимовлять;

 

-мають уявлення про звуки і букви,  розрізняють голосні і приголосні, тверді і м’які приголосні звуки;

 

-упізнають і розрізняють слова – назви предметів, ознаки предметів, дії предметів, ставлять до них запитання.

 

2. Формування компетенцій:

 

-соціальні ( готовність брати на себе відповідальність);

 

-комунікативні ( опанування важливості в роботі та суспільному житті усного спілкування);

 

-саморозвиток та самоосвіта;

 

-компетенції, що реалізуються у прагненні та здатності до раціональної продуктивної та творчої діяльності.

 

Навчально-методичне забезпечення, що використовувалось під час навчального заняття: підручник К. Пономарьова « Українська мова. Буквар. Ч.2», , ілюстрації за темою, презентація за темою уроку, смайлики.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: мовно-літературна.

 

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організація класу.

Слайд 1-2. Організація класу.

Знову день почався, діти,

всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішити-

кличе в подорож дзвінок.

ІІ. Актуалізація знань.

1) Робота з чистомовкою.

Слайд 4. Робота з чистомовкою.

Па-па-па-розсипана крупа.

 

2) Повторення вивченого.

Яку букву вивчили на попередньому уроці?

Які звуки позначає буква щ?

Назвіть слова зі звукосполученням [шч].

Слайд 5. Гра «Упіймай звуки [шч]».

Слайд 6. Прочитай склади. З'єднай їх з відповідними малюнками.

 

3) Читання складів та слів з вивченими буквами.

Слайд 7. Читай швидко.

 

ІІІ. Основна частина.

1.  Повідомлення теми уроку. Очікування.

Сьогодні на уроці читання ми познайомимось з великою друкованою буквою «щ», удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, вчитися читати та будувати речення.

 2. Оформлення стіни слів: щасливий щука хрущ горщик щавлик Батьківщина.

Слайд 8. Стіна слів. Словникова робота.

Учитель поповнює стіну слів новими словами: щасливий щука горщик щавлик Батьківщина.

 

3. Бесіда за малюнком (с.60).

Перед ознайомленням учнів з великою друкованою буквою Щ проводиться бесіда за малюнком на с. 60, у процесі якої учні розповідають, що зображено на малюнку, де проходить дорога (біля села), що означає напис на табличці (назва села). Далі можна запитати, які ще назви сіл відомі учням, з якої букви їх треба писати, коли ще вживається велика літера.

Бесіда за малюнком.

-Що зображено на малюнку?

-Де проходить дорога?

-Що означає напис на табличці?

-Які ще назви сіл відомі вам?

-З якої букви їх треба писати?

-Коли ще вживається велика літера?

 

4.  Вдосконалення вміння читати слова з вивченими буквами.

Слайд 9. Прочитай склади.

5.Робота з підручником

 

Виконуючи завдання Читалочки, учні вправляються в читанні слів з буквою «ща». Під час першого читання пояснюють, що ці слова називають, чому вони надруковані з великої літери. Потім читають ці слова ще кілька разів: зверху вниз, знизу вгору і по рядах.

 

6.  Вдосконалення вміння читати слова з вивченими буквами.

6.1. Прочитай разом зі Щебетунчиком і доповни слова.

 

У процесі першого читання чистомовки Щебетунчика учні добирають кінцівку кожного речення і друкують дібрані слова в поданих клітинках. Потім читають чистомовку ще кілька разів ланцюжком та хором, прискорюючи темп читання.

 

7.  Робота зі словниковими словами.

Під час виконання наступного завдання учні ознайомлюються зі значенням слів щедрий і щасливий. Після читання і пояснення значення кожного з них варто запропонувати дітям скласти з ними речення чи словосполучення.

Фізкультхвилинка.

 

8.  Вдосконалення вміння читати слова з вивченими буквами.

Слайд 10. Спускайся з гірки, читаючи вірш

 

У наступному завданні діти, спускаючись з гірки, читають вірш Після першого читання варто запитати, який малюнок вони намалювали б до цього вірша, який заголовок придумали б віршеві. Далі варто прочитати вірш ще кілька разів (ланцюжком, хором) і, за бажанням, вивчити напам’ять.

Це моя Україна

 

Зацвітає калина,

 

Зеленіє ліщина,

 

Степом котиться диво-луна,

 

Це моя Україна,

 

Це моя Батьківщина,

 

Що, як тато і мама, одна.

 

9.  Робота з текстом.

Робота над текстом, поданим у наступному завданні, розпочинається з читання його вчителем. Учні читають разом із ним. Після першого читання варто запитати, які слова в тексті дітям не зрозумілі, і пояснити їх значення.

Потім провести бесіду за змістом тексту:

- Між ким відбулася розмова?

-Про що запитала дитина?

- Як утворилося слово Батьківщина?

- Що таке Батьківщина?

- Як називається наша Батьківщина?

- Що ви знаєте про нашу Батьківщину, про головне місто нашої Батьківщини, її символи, відомих людей України?

Далі здійснюється читання тексту ланцюжком – кожний учень читає одне речення. Потім можна відтворити розмову між мамою і дитиною по ролях. Насамкінець, варто запропонувати учням придумати заголовок до тексту.

Прочитай текст різними способами.

 

 

ІV. Заключна частина. Рефлексія.

1. Підсумок уроку. Гра «Конструктори або  Склади слова».

— З букв слова щасливий утворіть нові слова.

Слайд 11. Гра «Конструктори або  Склади слова».

слива, вал, лис,вила,лай, вищий

2. Гра «Картинка заблукала». Слайд 12

— Назви усі картинки.

Назви усі картинки. На яку літеру починаються майже усі тобою названі слова? Скажи, яка картинка зайва? Чому? (Зайва шуба –  бо вона починається на букву Ш)

 

3.  Рефлексія.  Вправа «Мікрофон».

- Яку букву вивчали на уроці?

- У яких випадках використовуємо велику букву Щ? (щоб записувати імена, прізвища, клички тварин, назви міст, сіл, перше слово в реченні).

Потім запропонувати дібрати слова, які пишуться з великої букви Щ.

 

5. Рефлексія.

Слайд13. Рефлексія. Поділися своїми враженнями від уроку.

 

 

 

docx
Додано
21 березня
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку