Дидактичні матеріали "Весела граматика"

Про матеріал
Найбільший інтерес у дітей викликають колективні чи групові ігри. Особливо доцільно дидактичні ігри застосовувати на етапах повторення та закріплення навчального матеріалу, адже вони стимулюють пізнавальну діяльність учнів, викликають позитивні емоції в ставленні до навчальної діяльності, її змісту, форм і методів здійснення.
Перегляд файлу

Весела граматика

 

1. Анаграма

Атлас — армія  автор —

липка — арфа  трава —

Утвори з поданих слів нові.

2. АННА, БАРАБАН НА!

АСЯ’ МОЛОКО КОЛО М’ЯСА.

АЛЛА РВАЛА ЛАВР.

Прочитай речення навпаки.

3. Чотири дракони

_ _ДРА  Ця дра рікою пливе.

КО_ _Н_ Цей кон лише униз росте.

Д_Р_ _А Ця дра від села до села.

КО_ _Н Цей кон дрова все руба.

_ _Д_РА Цей дра штовхає всіх і б'ється.

К_О_Н  Цього кон, хто бачить, той сміється.

ДР_ _А  Ці дра лежать горою у бору.

КОН_ _ _ Цей кон, якщо змінити о на і,   завершить нашу гру.

4.  Склад загубився

Плачуть букви всі в рядочках:

— Від наших слів — лише кусочки.

У всіх у нас один початок, від нас залишилась остача, пропав початок...

Однак якщо його знайдете, то всі слова оці складете.

_ _ _а,  _ _ _жик, _ _ _зина, _ _ _тик, _ _ _пус;

_ _ _топля, _ _ _та, _ _ _тон, _ _ _бюратор.

 

5. Буква загубилася

   Ой лишенько! — кричать слова.

   Пропала літера одна.

Без неї бути ми не можем.

Допомогти ж зуміє кожен.

Ви дуже добре поміркуйте

І нас скоріше порятуйте!

Б_Р_Б_Н  СТ_РТ К_ПК_Н С_Д

М_РК_  П_РТ_ З_ЙЧ_Т_ К_Р_В_Н

6. Добери слово

Хитрий, як… Брудний, як...

Колючий, як...  Здоровий, як...

Мовчазний, як...  Насуплений, як...

Боягузливий, як...  Впертий, як...

Голодний, як... Балакучий, як...

Відповідь: сорока, риба, вовк, осел, індик, заєць, їжак, лис, свиня, бик.

 

7. Розв ’яжи ребус і прочитай скоромовку.

8.  Гра «Угостях»

Які слова прийдуть у гості в кожен будиночок? Запишіть їх.

Тут нам корінь допоможе,

І повинен знати кожен

Те, що корінь — основа основ.

 

 

9. Гра «Склади слово зі сніжинок».

У кожного учня на парті є сніжинки. На одних записані корені слова, а на інших — суфікси та закінчення. Потрібно утворити слова, які розкажуть, на що схожі сніжинки.

10. Гра «Листоноша».

У кожного учня листівка, на якій написане слово. На дошці три скринь­ки, на кожній морфемна схема слів. Учень розбирає слово за будовою і кидає свою листівку до потрібної скриньки.

Матеріал для гри

 

1. Дітки, столика, садочка, мишеня, ніжка, мамця, весняний, червоний, зимовий.

2. Садок, мішок, столик, ромбик, стільчик, лісок, гайок, куток.

3. Пролісок, підлісок, промовець, прикордонник.

11. Гра «Веселі сніговики».

12. Прочитайте і спишіть, вставляючи пропущені букви.

Як виконуєш завдання,

Не забудь про чергування:

Як поріг — то на поро...і,

Ну, а ріг — пиши на ро...і.

Коли вухо — то у ву...і.

А кожух — то на кожу...і,

Як урок — то на уро...і...

Д. Білоус

Визначте відмінок іменників.

13. Запитання для кмітливих.

   Яке жіноче ім’я складається з тридцяти займенників? (Зоя)

   Які два займенники псують дороги? (Я-ми)

   Яке слово складається з семи однакових займенників? (Сім ’я)

   Коли за допомогою трьох займенників можна зробити руки чисти­ми? (Коли їх ви-ми-ти)

   На початку слова займенник і на кінці такий самий займенник, а по­середині назва породи коня. Разом буде назва країни. (Я-поні-я)

Розгадайте ребус.

 (Вона)

 

 

• Хто напише два займенники з двома е в кожному? (Мене, тебе)

14. Вставте у вірш потрібні за змістом і формою прикметники.

Уранці біля хати Ой …, ой…

… сліди -  бублики у Тані:

Зайчаточко … …, …, з маком,

приходило сюди ще й … .

Стояло біля хати, Медяні, запашні

ступило на поріг, Танечка поїла,

Хотіло нам сказати, а для нас, а для нас

що випав … сніг дірочки лишила.

Л. Куліш-Зіньков    Г. Бойко

Слова для довідок:  Слова для довідок:

вухате, малесенькі, медяні, запашні,

перший. смачні, рум’яні.


docx
Додано
22 березня
Переглядів
161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку