Тема. Письмо малої букви н, складів і слів з нею. Написання речень за зразком.
Мета. Навчити учнів писати маленьку букву н («ен» ), з'єднувати її з іншими буквами у складах, словах; закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів, складати звукові схеми; удосконалювати знання назв елементів букв; виробляти навички правильного сидіння, вміння користуватися письмовим приладдям; розвивати дрібну моторику рук; виховувати в дітей старанність та охайність письма.
Обладнання. Роздатковий матеріал, пластилін, малюнки тварин, демонстраційні таблиці з друкованою та писаною буквою н («ен»),цеглинки LEGO, мікрофон.
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організація класу.
Давайте перевіримо чи все необхідне до уроку ви підготували.
Я називатиму слова, які означають назву частин вашого тіла, а ви будете торкатися до них.
Вушка – прислухайтесь.
Очки – придивляйтесь.
Носик – глибше дихай.
Ротик – посміхнись.
Спинки – розпрямляйтесь.
Ручки – піднімайтесь.
Нумо, до роботи
Дружно всі взялись.
Дуже добре. Молодці.
Всі готові працювати.
Час урок розпочинати.
ІІ. Актуалізація знань учнів.
Йдучи до школи, я люблю спостерігати за природою. Сьогодні, коли я подивилася на небо, то мені чомусь одразу стало сумно. Небо було похмуре, вкрите темними хмарами. Я задумалась. Чогось сьогодні тут не вистачає. Я думаю, що ви зможете мені допомогти з‘ясувати чого не вистачає на небі. Для цього потрібно відгадати загадку.
Тепло дивиться на нас
Особливо в літній час.
Це без нього ніч чорніє,
А при ньому день біліє. (Сонце).
- Чому я не побачила сонечка?
- Його закрили хмарки.
- А ви хочете його побачити?
- Зараз ми спробуємо це зробити.
Давайте спробуємо прогнати хмаринки.
(На дошці прикріплюю хмаринки з вивченими друкованими літерами і сонечка з вивченими писаними. Пропоную дітям знайти пари: сонечко з писаною літерою закриває хмарку з друкованою літерою).
- Яка літера залишилася без пари? (Літера н).
- Чому? ( Ми ще не вчилися писати маленьку писану літеру н).
- Де знаходиться сонечко? (На небі).
- Яким звуком починається слово небо?
(Викладення звукової моделі слова із цеглинок LEGO).
- Яким звуком починається слово небо?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Робота над новим матеріалом.
(Діти з пластиліну викладають писану літеру «н»).
(Робота з інтерактивною дошкою. Знайти тих тварин, у назві яких є буква «н». З‘єднати малюнок з відповідною буквою).
V. Виконання завдань у зошиті.
1. Бесіда за малюнком. Визначення положення букви «н» у словах, що є назвами тварин.
2. Обведення елементів букви на малюнку.
VІ. Перегляд відео «Письмо малої букви «н» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=aJ1bL9kPVUc
VІІ. Продовження роботи в зошиті.
VІІІ. Фізкультхвилинка.
https://www.youtube.com/watch?v=GXEnRriG-aA
ІХ. 1. Відгадування загадки про ананас.
Не в полях, і не в садах,
Не у вас, і не у нас,
А в тропічних тих лісах
Виростає … (ананас).
(Діти об‘єднуються в групи. Кожна група отримує пазли. Склавши пазли, вони сигналізують про закінчення роботи і називають предмет, який отримали.)
(Показую малюнок ананаса. Запитую, чи всі бачили ананас, чи доводилось їм його їсти. Вислуховую відповіді дітей і додаю до сказаного невеличке повідомлення).
Верхівку ананаса після очищення можна посадити в ґрунт і виросте нова рослина.
Світовий рекорд Гіннеса: ананас вагою 8,06 кг.
Для вирощування ананаса може знадобитися майже 2 роки.
Ананас запилюється деякими птахами і навіть кажанами. Колібрі – один з птахів, який відповідає за запилення ананасів.
https://www.youtube.com/watch?v=zN8qU_Ywo6Y
- Які тварини робили разом із нами пальчикову гімнастику?
- Чи є у назвах цих тварин звук «н»?
Здивувалась дітвора:
„Це тварина чи гора?
Як же їсть він, як він п’є?”
А для цього хобот є! (Слон).
https://www.youtube.com/watch?v=b2AjZaLC0xQ
Х. Підсумок уроку.
1. Гра «Скажи в мікрофон».
- Яку букву ви навчилися писати?
- Які звуки вона позначає?
- З яких елементів складається буква «н»? Назвіть їх.
- Які слова ми записали з даною буквою?
- Чи сподобалась вам творча вправа?
2. Гра «Впіймай звук».
(Вчитель читає вірш, а діти плескають у долоні, якщо почули звук «н» в слові.)
А носоріг уздовж доріг
Насіяв незабудок.
І написав: «Не насмітіть!
Не наступіть! І не зірвіть! –
Нехай на радість будуть!»
Чого нас навчає цей вірш?
(Діти висловлюють свої думки).
Якщо ви вважаєте, що активно працювали на уроці, то плесніть у долоньки і посміхніться.
Якщо ви були пасивними, то тупніть ногою і нахмурте брови.
Дякую вам за активну роботу на уроці.
1