Урок навчання грамоти (письмо). "Письмо малої букви н".

Про матеріал
Урок письма на тему "Письмо малої букви н, складів і слів з нею". На уроці навчилися писати рядкову букву "н", з'єднувати її з іншими буквами. Закріплювали вміння проводити звуковий аналіз слів, розвивали творчі здібності, мовлення, збагачували словниковий запас, виховували любов до природи.
Перегляд файлу

Тема. Письмо малої букви н, складів і слів з нею. Написання речень за зразком.

Мета.  Навчити учнів писати маленьку букву н («ен» ), з'єднувати її з іншими буквами у складах, словах; закріплювати вміння робити  звуковий аналіз слів, складати звукові схеми; удосконалювати знання назв елементів букв; виробляти навички правильного сидіння, вміння користуватися письмовим приладдям; розвивати дрібну моторику рук; виховувати в дітей старанність та охайність письма.

Обладнання.  Роздатковий матеріал,  пластилін, малюнки тварин, демонстраційні таблиці з друкованою та писаною буквою н («ен»),цеглинки LEGO, мікрофон.

 

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організація класу.

Давайте перевіримо чи все необхідне до уроку ви підготували.

Я називатиму слова, які означають назву частин вашого тіла, а ви будете торкатися до них.

 Вушка – прислухайтесь.

 Очки – придивляйтесь.

Носик – глибше дихай.

Ротик – посміхнись.

Спинки – розпрямляйтесь.

Ручки – піднімайтесь.

Нумо, до роботи

Дружно всі взялись.

Дуже добре. Молодці.

Всі готові працювати.

Час урок розпочинати.

ІІ. Актуалізація знань учнів.

  1. Повідомлення вчителя.

Йдучи до школи, я люблю спостерігати за природою. Сьогодні, коли я     подивилася на небо, то мені чомусь одразу стало сумно. Небо було похмуре, вкрите темними хмарами. Я задумалась. Чогось сьогодні тут не вистачає. Я думаю, що ви зможете мені допомогти з‘ясувати чого не вистачає на небі. Для цього потрібно відгадати загадку.

 Тепло дивиться на нас

 Особливо в літній час.

 Це без нього ніч чорніє,

 А при ньому день біліє. (Сонце).

  1. Бесіда з дітьми.

-         Чому я не побачила сонечка?

-         Його закрили хмарки.

-         А ви хочете його побачити?

-         Зараз ми спробуємо це зробити.

  1. Гра «Знайди пару».

Давайте спробуємо прогнати хмаринки.

(На дошці прикріплюю хмаринки з вивченими друкованими літерами і сонечка з вивченими писаними. Пропоную дітям знайти пари: сонечко з писаною літерою закриває хмарку з друкованою літерою).

-         Яка літера залишилася без пари? (Літера н).

-         Чому? ( Ми ще не вчилися писати маленьку писану літеру н).

-         Де знаходиться сонечко? (На небі).

-         Яким звуком починається слово небо?

  1. Звуковий аналіз слова небо.

(Викладення звукової моделі слова із цеглинок LEGO).

-         Яким звуком починається слово небо?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІV. Робота над новим матеріалом.

  1. Порівняння друкованої і писаної літери «н».
  2. Аналіз будови писаної літери .
  3. Гра «Вправні пальчики».

(Діти з пластиліну викладають писану літеру «н»).

  1. Гра «Де сховалась буква «н»?»

(Робота з інтерактивною дошкою. Знайти тих тварин, у назві яких є буква «н». З‘єднати малюнок з відповідною буквою).

V. Виконання завдань у зошиті.

1. Бесіда за малюнком. Визначення положення букви «н» у словах, що є назвами тварин.

2. Обведення елементів букви на малюнку.

VІ. Перегляд відео  «Письмо малої букви «н» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=aJ1bL9kPVUc

VІІ. Продовження роботи в зошиті.

  1. Письмо букви «н» на рядочку друкованого зошита.
  2. Написання складів з буквою «н».

VІІІ. Фізкультхвилинка.

 https://www.youtube.com/watch?v=GXEnRriG-aA

ІХ. 1. Відгадування загадки про ананас.

 Не в полях, і не в садах,

Не у вас, і не у нас,

А в тропічних тих лісах

Виростає … (ананас).

  1. Гра «Склади пазли».

(Діти об‘єднуються в групи. Кожна група отримує пазли. Склавши пазли, вони сигналізують про закінчення роботи і називають предмет, який отримали.)

  1. Бесіда з дітьми про ананас.

(Показую малюнок ананаса. Запитую, чи всі бачили ананас, чи доводилось їм його їсти. Вислуховую відповіді дітей і додаю до сказаного невеличке повідомлення).

Верхівку ананаса після очищення можна посадити в  ґрунт і виросте нова рослина.

Світовий рекорд Гіннеса: ананас вагою 8,06 кг.

Для вирощування ананаса може знадобитися майже 2 роки.

Ананас запилюється деякими птахами і навіть кажанами. Колібрі – один з птахів, який відповідає за запилення ананасів.

 

  1. Читання речення про ананас у зошиті та написання його дітьми.
  2. Пальчикова гімнастика.

https://www.youtube.com/watch?v=zN8qU_Ywo6Y

-         Які тварини робили разом із нами пальчикову гімнастику?

-         Чи є у назвах цих тварин звук «н»?

  1. Відгадування загадки про слона.

Здивувалась дітвора:

„Це тварина чи гора?

Як же їсть він, як він п’є?”

А для цього хобот є! (Слон).

  1. Перегляд відео про слона з музичним супроводом.

https://www.youtube.com/watch?v=b2AjZaLC0xQ

  1. Читання дітьми речення про слона та записування його в зошиті.
  2. Творча робота за малюнком «Вдягни слона».

Х. Підсумок уроку.

1. Гра «Скажи в мікрофон».

- Яку букву ви навчилися писати?

- Які звуки вона позначає?

- З яких елементів складається буква «н»? Назвіть їх.

- Які слова ми записали з даною буквою?

- Чи сподобалась вам творча вправа?

2. Гра «Впіймай звук».

 (Вчитель читає вірш, а діти плескають у долоні, якщо почули звук «н» в слові.)

 А носоріг уздовж доріг

 Насіяв незабудок.

 І написав: «Не насмітіть!

 Не наступіть! І не зірвіть! –

 Нехай на радість будуть!»

Чого нас навчає цей вірш?

(Діти висловлюють свої думки).

Якщо ви вважаєте, що активно працювали на уроці, то плесніть у долоньки і посміхніться.

Якщо ви були пасивними, то тупніть ногою і нахмурте брови.

Дякую вам за активну роботу на уроці.

 

1

 

docx
Додано
19 травня
Переглядів
99
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку