Звук [в]. Букви Вв. Звуки [з], [з’]. Букви Зз. Письмо малих літер з.

Про матеріал
Формувати вміння писати букви в, з; розвивати дрібну моторику руки, мовлення, уяву, мислення, увагу, зосередженість, культуру висловлювання, доречно вживати слова у мовленні; виховувати любов до мови, переконувати, що вона багата, прекрасна, неповторна. Вчити бережливому ставленню до природи.
Перегляд файлу

1

 

УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 1 КЛАСІ

 

Вид уроку: Комбінований.

 

Технологія: На діяльнісній основі.

 

Обладнання: Інтерактивна дошка.

 

Тема: Звук [в]. Букви Вв. Звуки [з], [з’]. Букви Зз. Письмо малих літер з.

 

Мета: Формувати вміння писати букви в, з; розвивати дрібну моторику руки, мовлення, уяву, мислення, увагу, зосередженість, культуру висловлювання, доречно вживати слова у мовленні; виховувати любов до мови, переконувати, що вона багата, прекрасна, неповторна. Вчити бережливому ставленню до природи.

 

Хід уроку.

 

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Налаштування на урок.

Вже дзвінок сигнал подав.

До роботи час настав.

От і ми часу не гаймо,

Свій урок розпочинаймо.

 

Що значить не гаяти час?

– Навчитися швидко відкривати підручник і зошит.

– Допомагати спільній роботі класу.

– Доцільно розташовувати речі на парті.

– Не забувати дома речі, потрібні на уроці.

 

1). Починаємо урок з пісеньки про алфавіт.

В чому вона допомагає? (Запам’ятати назви букв, їхню послідовність).

 

2). Повторюємо правила роботи на уроці.

 

3). Читаємо тему уроку.

 

4). Розглядаємо та пояснюємо алгоритм написання букв.

Що важливо для аналізу написання букви?

Знати:

– З яких елементів складається буква.

– Спосіб з’єднання елементів.

– Розмір елементів.

 

Робота з індивідуальною таблицею “Алфавіт”.

Подивіться на алфавіт, поставте олівець на 4-й рядок. Обведіть букву, що має елементи «подовжена похила з петлею внизу».

 

Написання букв з проговорюванням:  ду, уд.

Перевірка  в парах, зауваження.

 

– Що потрібно для того, щоб гарно  писати в зошиті? (Писати однакові за висотою букви. У цьому нам допомагає рядок).

– Осіннім кольором розфарбуйте широкий рядок.

– Ручкою проведіть лінію через верхню третину широкого рядка.

 

5). Робота з малюнком.

Осінь у лісі. На деревах жовте, помаранчеве, зеленувате, коричневе листя. Подув вітер, зірвав листочки. І вони полетіли  метеликами, човниками, пострибали білочками. Пливуть, летять, шарудять.

А яка це тваринка?  Покажіть. (Зайчик).

Якого кольору зайчик влітку, а якого взимку?(Сірий влітку, білий взимку.  Одягає хутро).

Коли так говорять: “Боязливий як заєць”? Він не боязливий, він обережний. Здатен дати відсіч, відбиваючись лапами.

Хто у зайця перший ворог? Назвіть хто з лісових тварин, що не впадають у сплячку, полює на зайчика? (Вовк).

Який перший звук у цьому слові? [в].

Характеристика звука.

 

6). Розглядаємо алгоритм написання елементів коло дошки.

 

7). Пальчикова гімнастика.

Покажіть зайчика двома руками (вушка, лапки). Міняємо у зайчика чутливі вушка і швидкі лапки, щоб швидко сховатися від ворогів.

А нам – сильні і слухняні пальчики, щоб правильно і гарно писати.

Пишемо букву в.

 

8). – Давайте порадуємо зайчика і напишемо слово «заєць». (Не можемо письмовими буквами).

– Чому? (Не вміємо писати букву з).

– Яка проблема виникла? Чому ми маємо навчитися? (Правильно писати  букву з).

– А для того, щоб правильно писати з, що треба знати? (Елементи, розташування елементів).

 

9). Робота в парах. У конвертах з елементи букв.

– Складіть букву з. Назвіть її елементи.

– Додаткові деталі допомагають чи заважають? (Заважають, бо буква перетворюється на неіснуючу).

– Ми сконструювали букву, назвали елементи. Чи можемо вже її писати? (Ні, бо не знаємо точного розташування в рядочку).

 

10). Алгоритм написання (коло дошки).

Зможемо написати першу літеру в слові «зайчик». Назвіть ще слова на    букву з.

– З чого складається мовлення? (З речень).

– А речення? (Зі слів).

– Слова називають: предмети, дії, ознаки.

 

– Слова складаються зі звуків.

Перегляньте правило і поставте питання про звуки української мови.

– Скільки голосних звуків в українській мові? (6 голосних).

– Як на письмі позначаються голосні звуки, якими буквами? (10 букв).

– Які букви завжди позначають один голосний звук?

 

Ось наш зайчик стрепенувся, притиснув вушка і кинувся навтьоки. Він відчув, що хтось наближається. Хто це? Намалюйте очима. (Силует вовка).

Це благородний красень лісу. На зиму має густий підшерсток, який добре зберігає тепло. Лапи обростають густою шерстю, ніби у валянках, чобітках, щоб не мерзли.

Ми у звуковому лісі. Побудуємо їм будиночки, щоб не спрацював ланцюжок живлення: морква – заєць – вовк.

 

Складіть звукову модель слів вовк і заєць.

 

Підсумок. Дидактична гра “Чарівний мікрофон”. Діти ставлять питання один до одного за темою уроку.

Сьогодні на уроці розглядали:

– З якими звуками і буквами працювали? (Звук [в]. Букви Вв, Звуки [з], [з’]. Букви Зз.).

– Яким чином вчилися писати букви? (Відкрили послідовність написання букв і записували їх).

– Про життям яких тварин восени ми дізналися? (Про життя лісових тварин).

– Що найбільше тобі запам’яталось?

– Що найбільше тобі сподобалось?

– Чому ти навчився на уроці? (Узагальнення дітей).

 

У кінці уроку за допомогою сонечка діти показують чудовий настрій.

docx
Додано
8 червня
Переглядів
23
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку