Урок навчання грамоти "Письмо рядкової букви «б»".

Про матеріал
Урок навчання грамоти (письмо) у 1 класі. Тема:"Письмо рядкової букви б" Ми вивчаєм букву «бе» Йшов баранчик з нами в ліс, На рогах травичку ніс. Ми вивчаєм букву «бе», Й він за нами «Бе-бе-бе»
Перегляд файлу

Урок

української мови  у 1 класі

Письмо рядкової букви «б»

 

 

Тема:  Письмо рядкової букви «б».

Мета: Навчити дітей писати рядкову букву «б» окремо і в з’єднанні з іншими буквами,  у  

            складах і словах; розвивати мовлення, спостережливість учнів, уміння  

            порівлювати, зіставляти.

Обладнання:  малюнки білочки,кульбаби, дидактичний матеріал, таблиці для ігор

          «Встав букву», «Пограємось у додавання».

 

Хід  уроку.

 І. Актуалізація опорних знань учнів.

  1.  Бесіда за матеріалами уроку  читання.

  • Яку букву вчили на уроці читання?
  • Які звуки вона позначає?
  • Назвіть слова зі звуками [б],[б’].
  • Які слова ви назвали з пом’якшеним [б’]?

  2.  Звуко-буквенний аналіз слова.

   - Відгадайте загадку:

Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось,розцвіло,

Згодом стало біле-біле

І за вітром полетіло.

 

Картинки по запросу фото кульбабки   (Кульбаба)

 

   -  Зробіть звуко-буквенний аналіз слова-відгадки.

   -  Яка буква позначає м’який приголосний звук у слові?

   -  Який знак їй у цьому допомагає?

   -  Який склад повторюється в слові двічі?

   

-    о    =

-     о

-    о

   куль             ба             ба

 

  3. Гра «Впіймай звук [б]»

Білка бігала багато,

Бо шукала в лісі брата.

Брат на дереві сидів

І смачні горішки їв.

Поки знайде білка брата,

Будемо всі букви знати.

 ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

   -Послухайте загадку і вгадайте, що за гостя до нас прийшла.

Хоч мала сама на зріст,

Та великий має хвіст.

Як намисто оченята.

Хто це? Спробуй відгадати.

(Білка)

 

Картинки по запросу фото білка

 

   -Подивіться, що заховала наша гостя?( букву «б» )

   -Тепер розгляньте таблицю. (Колір шубки білки влітку і взимку).

   -Якого кольору шубка у білки влітку, а якого-взимку?

   -Для чого служить білочці хвостик?

   -Наша гостя буде дивитись, як ви будете вчитись писати рядкову

                                     букву «б».

 ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Графічний аналіз рядкової букви «б».

   -Подивіться а таблицю. Чим відрізняється прописна і друкована

                                     букви «б»?

   -На які букви вона схожа елементами?

  2. Пояснення написання букви «б».

  3. Пальчикова гімнастика.

Пальчики живуть в сім’ї,

це помічники мої.

Посварились, – та одразу
Помирилися і разом!

Краще бачити схотіли,
окуляри ми наділи.

Щільно двері зачинили,
В дім нікого не пустили.

На дверях замок висить.

Хто його нам відчинить?

- Потягнули!
- Покрутили!
- Постукали!
- Й відчинили!

Ось і двері відчинили,

Друзів всіх у дім впустили!

 

  4. Координаційні вправи.

   -Напишіть букву «б» на чистому без ліній листочку, повторюючи за

                                     вчителем ( вчитель на дошці ).

               «б»-маленький журавель

               По болоту ходить цілий день.

   -Домалюй журавлика

 

 

 

Картинки по запросу домалюй журавля

 

  5. Письмо рядкової «б».

  6. Письмо складів і слів з «б».

  7. Фізкультхвилинка.

«На зеленій галявині»

На зеленій галявині, Діти ходять по колу.

Де рясна трава,

Дзюркотить криниченька,

Чиста, лісова.

До води схиляються Нахили тулуба вперед, руки

Квіти запашні. витягнуті вперед, слідкують по-

Камінці поблискують глядом за витягнутими пальцями.

В темній глибині.

Ми збирали ягоди, Збирають ягоди: слідкують за

Забрели сюди. рукою, присідають.

Відпочити в затишку сіли

край води. Ходять в лісі шелести, Ходьба.

дзюркотить вода —

Це казки криниченька

нам розповіда.

 

  8. Письмо слів з буквою «б».

  9. Письмо речення з буквою «б».

  10. Розвиток мовлення за матеріалами у прописах.

  11. Творча робота.

-Встав букву й утвори нові слова.

б- нт ( а, у, и )

б- к ( а, и, у, і )

  12.  Пограємось у «додавання»

                                                                           ран

                                                       ба      +        нан

                                                                           ня

  13. Малюнковий диктант.

   -Вчитель показує малюнок, діти промовляють назву хором,

                                     записують, коментуючи, пошепки.

   -Вовк, зебра, білка,береза. Яке слово зайве? (Береза, бо інші –назви

                                     тварин).

 ІV.  Підсумок уроку.

 

 Підсумок:

  - Яку букву вчилися писати?

  - Які слова з буквою «б» писали сьогодні?

  - Що найбільше сподобалось на уроці?

 

 

doc
Пов’язані теми
Українська мова, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
1054
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку