Урок навчання грамоти Тема. Звуки [з], [з']. Позначення їх буквою З, з (зе).

Про матеріал

Тема. Звуки [з], [з']. Позначення їх буквою З, з (зе).

Мета: вчити учнів розпізнавати звуки [з], [з'], розвивати в учнів уміння сприймати на слух невеликий текст; виокремлювати в ньому слова зі звуками [з], [з']; правильно (дзвінко) вимовляти склади і слова з виучуваними звуками, ознайомити дітей із друкованою буквою З, з; вчити читати склади-злиття і слова із буквою з; формувати навичку читання слів і речень із вивченими буквами; розширити знання учнів про слова, однакові за звучанням, але різні за значенням; виховувати любов до української мови, уважність, спостережливість.

Перегляд файлу

Тема.  Звуки [з], [з']. Позначення їх буквою З, з (зе).

Мета:  вчити учнів розпізнавати звуки [з], [з'], розвивати в учнів уміння сприймати на слух невеликий текст; виокремлювати в ньому слова зі звуками [з], [з’]; правильно (дзвінко) вимовляти склади і слова з виучуваними звуками, ознайомити дітей із друкованою буквою З, з; вчити читати склади-злиття і слова із буквою з; формувати навичку читання слів і речень із вивченими буквами; розширити знання учнів про слова, однакові за звучанням, але різні за значенням; виховувати любов до української мови, уважність, спостережливість.                                                                     

Обладнання: Підручник «Українська мова. Буквар»  (авт. Вашуленко М. С.; Вашуленко О. В.), аудіо-запис вірша, навчальний м/ф, алфавіт, картки.

Перебіг уроку

1.     ОК (організація класу)

Створення позитивного психологічного клімату класу.

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок.

Ми усі приготувались,

На перерві постарались.

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп’ята.

2.     МНД (мотивація навчальної діяльності)

3.     АОЗ (актуалізація опорних знань)

- Які звуки і букви вивчили на попередніх уроках?

- Для чого нам ці букви?

Читання слів з таблиці.

Читання прямих та обернених складів хором, парами, по одному з табличок.

4.     ВНМ (вивчення нового матеріалу)

1. Артикуляційна розминка.

Вітерець у лісі ш-ш-ш,

Повзе вуж с-с-с,

Прилетів жук ж-ж-ж,

Заспівав комарик з-з-з,

Пролетів птах  щух-щух-щух,

Запихкав їжачок пих-пих-пих.

2. Робота над загадкою.

Чорне – біле, чорне – біле

У очах аж зарябіло!

Посмугована конячка

По савані гордо скаче

Як драбинка в неї ребра

Хто це, діти? Звісно… (зебра)

  • Виділимо перший звук.
  • Зробимо звуковий аналіз слова зебра.

3. Метод «Сенкан»

  • Зебра  (яка?)…
  • Зебра  (що робить?)…
  • Складіть речення. (схема).

4. Розучування скоромовки

Заболіли зуби в зебри.
Йти до зубра, зебро,треба.
Як не хочеш буть беззуба -
Лікуватись йди до зубра.

            В кого заболіли зуби?

5. Перегляд навчального м/ф.

6. Робота за підручником (с. 94-95)

  • Розгляньте, будь-ласка, велику і малу літери  З, з.
  • На що схожі?
  1. Назвіть зображені предмети. Порівняйте перші звуки в цих словах.
  2.  Послухайте вірш. Запам’ятайте слова зі звуками [з], [з'].

Руханка

  1. Чистомовка

Ра-ра-ра – висока гора.
Ро-ро-ро – гостре перо.
Рі-рі-рі – сонце угорі.
Ру-ру-ру – не псуй кору.
Ри-ри-ри – книжку бери.
Ір-ір-ір – великий двір.
Ир-ир-ир – голландський сир.
Ря-ря-ря – ясна зоря.
Ар-ар-ар – вправний кухар.
Ер-ер-ер – молодий шофер.

  1. Гра «Перетвори букву»
  2. Читання  складів.
  • Пограємо у гру «Хто швидше?»
  1. Читання слів.
  • Простежте, як утворюються нові слова.
  1. Розгляньте малюнки. Прочитайте слова. Назвіть слова, які відповідають кожному малюнку.

Руханка

5.     ЗВ (закріплення вивченого)

- Розгляньте малюнок. Чим відрізняються ці слова?

- Прочитайте. Що відповіла зозуля дітям?

6.     Підсумок

- Молодці діти! Я дякую вам за старанність, активну роботу на уроці.

Гра «Закінчи речення»

 Сьогодні на уроці ми вивчали...

 Ми вчилися...

 Мені вдалося...

 Мені було складно...

7.     Рефлексія

- Який настрій після уроку? Передайте свої емоції через смайлики.

 

docx
Додано
6 грудня 2018
Переглядів
762
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку