Тема. Звуки [з], [з']. Позначення їх буквою З, з (зе).
Мета: вчити учнів розпізнавати звуки [з], [з'], розвивати в учнів уміння сприймати на слух невеликий текст; виокремлювати в ньому слова зі звуками [з], [з']; правильно (дзвінко) вимовляти склади і слова з виучуваними звуками, ознайомити дітей із друкованою буквою З, з; вчити читати склади-злиття і слова із буквою з; формувати навичку читання слів і речень із вивченими буквами; розширити знання учнів про слова, однакові за звучанням, але різні за значенням; виховувати любов до української мови, уважність, спостережливість.
Тема. Звуки [з], [з']. Позначення їх буквою З, з (зе).
Мета: вчити учнів розпізнавати звуки [з], [з'], розвивати в учнів уміння сприймати на слух невеликий текст; виокремлювати в ньому слова зі звуками [з], [з’]; правильно (дзвінко) вимовляти склади і слова з виучуваними звуками, ознайомити дітей із друкованою буквою З, з; вчити читати склади-злиття і слова із буквою з; формувати навичку читання слів і речень із вивченими буквами; розширити знання учнів про слова, однакові за звучанням, але різні за значенням; виховувати любов до української мови, уважність, спостережливість.
Обладнання: Підручник «Українська мова. Буквар» (авт. Вашуленко М. С.; Вашуленко О. В.), аудіо-запис вірша, навчальний м/ф, алфавіт, картки.
Перебіг уроку
1. ОК (організація класу)
Створення позитивного психологічного клімату класу.
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Ми усі приготувались,
На перерві постарались.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
2. МНД (мотивація навчальної діяльності)
3. АОЗ (актуалізація опорних знань)
- Які звуки і букви вивчили на попередніх уроках?
- Для чого нам ці букви?
Читання слів з таблиці.
Читання прямих та обернених складів хором, парами, по одному з табличок.
4. ВНМ (вивчення нового матеріалу)
1. Артикуляційна розминка.
Вітерець у лісі ш-ш-ш,
Повзе вуж с-с-с,
Прилетів жук ж-ж-ж,
Заспівав комарик з-з-з,
Пролетів птах щух-щух-щух,
Запихкав їжачок пих-пих-пих.
2. Робота над загадкою.
Чорне – біле, чорне – біле
У очах аж зарябіло!
Посмугована конячка
По савані гордо скаче
Як драбинка в неї ребра
Хто це, діти? Звісно… (зебра)
3. Метод «Сенкан»
4. Розучування скоромовки
6. Робота за підручником (с. 94-95)
Руханка
Ра-ра-ра – висока гора.
Ро-ро-ро – гостре перо.
Рі-рі-рі – сонце угорі.
Ру-ру-ру – не псуй кору.
Ри-ри-ри – книжку бери.
Ір-ір-ір – великий двір.
Ир-ир-ир – голландський сир.
Ря-ря-ря – ясна зоря.
Ар-ар-ар – вправний кухар.
Ер-ер-ер – молодий шофер.
Руханка
5. ЗВ (закріплення вивченого)
- Розгляньте малюнок. Чим відрізняються ці слова?
- Прочитайте. Що відповіла зозуля дітям?
6. Підсумок
- Молодці діти! Я дякую вам за старанність, активну роботу на уроці.
Гра «Закінчи речення»
— Сьогодні на уроці ми вивчали...
— Ми вчилися...
— Мені вдалося...
— Мені було складно...
7. Рефлексія
- Який настрій після уроку? Передайте свої емоції через смайлики.