Розробка уроку з Навчання грамоти : Закріплення звукового значення букви «ша». Опрацювання тексту «Друзі пізнаються в біді»

Про матеріал

Закріплення звукового значення букви «ша». Скоромовка. Мовно-логічні вправи. Опрацювання тексту «Друзі пізнаються в біді»

Урок складено згідно підручника Українська мова. Буквар: підручник для 1 класу закладів загальної середньої освіти У 2 ч. Ч. 2 /Н.М. Кравцова, О.Д. Придаток - Тернопіль: Підручники і посібники 2018

Перегляд файлу

Тема: Закріплення звукового значення букви «ша». Скоромовка. Мовно-логічні вправи. Опрацювання тексту «Друзі пізнаються в біді»

Мета: продовжити роботу над засвоєнням літературної вимови звука [ш]; розвивати вміння читати; навчати висловлювати своє ставлення до прочитаного;

  • розвивати та прищеплювати навички доброти, ввічливості спілкування з однолітками та дорослими;
  • виховувати вміння слухати, приходити на допомогу друзям, не залишатися байдужими до чужих проблем.

Засоби навчання: сюжетні малюнки:снігур, шишкар, ромашка, волошка, шипшина, Підручник : Н.М. Кравцова, О.Д. Придаток « Українська мова Буквар»  Ч. 2.

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організація класу

2.Повторення вивченого

Відгадування  загадок

Блакитні оченята із жита виглядають.

Хоч квіточки ці люблять,

Та з поля виганяють. (Волошки)

 Наче сонце серединка,
     Пелюстків біла хустинка.
    Знає бджілка і мурашка,
                Що звуть квіточку …(Ромашка)

Квітка пишна, квітка гожа,
На троянду трішки схожа.
На кущах вона зростає.
Хто із вас цю квітку знає?

Восени  ягоди збирай —
Взимку буде добрий чай. (Шипшина)                            

C:\Users\home\Desktop\шипшина.jpgC:\Users\home\Desktop\волошка.jpgC:\Users\home\Desktop\ромашка.jpg 

 

 

 

 

 

-  Що об’єднує слова – відгадки?

(Це рослини, вони належать до живої природи. Вони мають лікувальні властивості…А, з точки зору уроку  читання, їх об’єднує присутність буки ш, з якою ми познайомились на попередньому уроці)

-  Який звук позначають буквою «ша» на письмі?

-   Який цей звук, голосний чи приголосний?

-  Як називається місце, де ми навчаємося читати, писати, малювати, спілкуватися?

-  Як називався текст, який ми читали вчора?

 -  Про що там розповідалося?

II. Основна частина.

1. Мотивація навчальної діяльності.

2. Оголошення теми уроку.

— Сьогодні на уроці ми закріпимо навички читання літери «ша».

3. Робота за підручником (с. 6-7).

Скоромовка с.6.

- Про яку пташку йде мова в скоромовці?

- Що робив шишкарик?

- Чи здогадалися ви, чому пташку назвали шишкарем?

- Скільки разів зустрічається звук [ш] у скоромовці?

Гра «Відшукай слова»

Ольшипшинаовкромашкадтволошкаумал

- Наші знайомі: шипшина, ромашка, волошка. Сьогодні вони супроводжують нас весь урок.

Робота з текстом «Друзі пізнаються в біді»

Стратегія «Кероване читання з передбаченням».

- Прочитайте назву тексту. Як ви думаєте, про що тут йтиме мова?

- Послухайте початок тексту. Хто головні герої тексту?

 Текст розподіляється на частини. Учні читають частинами.

* Перевірка сприйняття

 - Якою була Шипшина?

-  З ким вона товаришувала?

 - З ким товаришували Волошка і Ромашка?

- Чому одного разу вітер прилетів сумний?

- Як друзі допомогли хворим звірятам?

- Що зробили звірята?

-  Чому текст має таку назву?

Визначення жанру тексту

- Чи можуть, насправді, розмовляти рослини людською мовою? Товаришувати між собою? Ходити в гості до тварин? Спілкуватися з Вітром?

- Отже це вигадана історія, тут відбуваються події, яких не може бути в реальному житті. Тож такий текст називають казкою. Ви ж знаєте казочки?. Ми в Букварику вже з вами читали (Колосок, Ріпку, Лисичка та Журавель…)

 Робота з ілюстрацією

 -  Якими зображено головних героїв?

- Який фрагмент казки зображено?

- Який настрій у головних героїв?

Міжпредметний зв'язок

 - До якої групи рослин належить шипшина? (Листяні, квіткові, кущ)

- Чи можна ромашку і волошку віднести до цієї групи?

- Чи можна ромашку і волошку об’єднати в одну групу?

- До якої природи належить вітер?

ІІІ. Заключна частина.

- Яку букву сьогодні повторювали?

- Яку казочку читали?

- Що повчального у цій казочці?

Рефлексійна вправа «Ромашка».

Перед кожним учнем на парті — кружечок з білого паперу, заготовка  для  квіточки ромашки.

- Дітки, чого не вистачає, щоб вийшла квіточка – ромашка? Пелюсток? Серединки?  Домалюйте  ці деталі, а ще намалюйте квіточці ротик, піднесіть угору і покажіть : усмішка — подобається урок; куточки ротика вниз — не сподобався урок; пряма лінія — не визначився.

 

docx
Додано
12 січня 2021
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку