Тема: Навчаюся писати назви країн, міст, сіл, вулиць, річок, гір.
Мета: навчитися розрізняти слова, що є загальними і власними назвами; поглиблювати знання учнів про слова – назви предметів; розвивати вміння ставити питання до слів; виховувати повагу до своєї країни.
Обладнання: індивідуальні картки, цеглинки Lego
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І Організаційний момент
Привітання :
Доброго ранку,
Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Тупають ніжки,
Працюють голівки
Та сяють усмішки.
Доброго ранку,
Доброго дня!
Бажаєте ви,
І бажаю вам я!
Мотивація навчальної діяльності.
«Серветка»
Учитель роздає учням серветки і дає інструкції:
- Розгорніть серветку.
- Чи є однакові серветки?
- Чи є у когось правильна чи неправильна серветка?
- Тож і в класі ви всі різні. Немає двох однакових учнів. Тому кожен нехай працює так, як він може. Це обов’язково принесе успіх.
Мотивація навчальної діяльності.
Учитель: Щось у класі засніжило. На партах у Вас парасольки, виберіть собі ту, під якою б Ви заховалися від снігу, а я зроблю Вам прогноз на сьогоднішній урок.
|
ЧЕРВОНА Ви – енергійні і сьогодні будете в центрі уваги. |
|
СИНЯ Ви – врівноважені. Сьогодні на уроці гарно опануєте матеріал. |
|
ЖОВТА Ви – дослідник, будете наполегливо працювати. |
|
ЗЕЛЕНА Ви – наполегливі; сьогодні на уроці досягнете гарного результату. |
ІІ Актуалізація опорних знань
Людина без Батьківщини, як соловей без пісні.
(Один учень біля дошки відновлює прислів’я.)
Бесіда
- Без чого не може жити соловей? Чому?
( Якщо соловей не буде співати, то буде звичайною сірою пташкою. Бо саме спів відрізняє його від інших птахів.)
-Без чого не може жити людина? (Без Батьківщини). Так, ми всі повинні любити, шанувати, оберігати нашу Батьківщину тому, що вона у нас одна, як мати.
Учні відповідають на запитання.
Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься …(Україна)
До чого нас закликають у цьому вірші?
Як пишеться слово Україна ? Чому?
ІІІ Повідомлення теми та мети уроку
Я запрошую вас у подорож по рідній землі. Сьогодні на уроці ми будемо вчитися правильно писати назви країн, міст, сіл, річок.
Каліграфічна хвилинка
Уу, уу Ук кр ра аї на. Наша Батьківщина - Україна
Робота з ребусом.
Як ви маєте,яке слово заховалося?
Вправа « Асоціативний кущ » разом
вишиванка Київ історія Шевченко
пшениця Україна небо
держава герб село прапор
Ромашка на повторення.
- А тепер попрацюємо в групах. (нагадати правила роботи в групах)
- слухайте один одного ,домовляйтеся
-не викрикуйте
-уважно слухайте завдання
- дотримуйтеся відведеного часу
-дотримуйтеся правила піднятої руки.
1) група Які слова завжди пишуться великої букви .(Назви країн, міст, сіл, вулиць, ПІБ, клички тварин)
2) група Випишіть власні назви .
3) група Випишіть загальні назви .
Фізхвилинка Паляниця
ІV Вивчення нового матеріал
Робота з текстом.
Прочитайте уважно текст. Читаючи одночасно визначте в тексті іменники.
1 група. – виписати або підкреслити назви країн; Україна, Польща, Словаччина, Румунія, Молдова, Росія, Білорусь.
2 група. – виписати або підкреслити назви гір, річок, морів; Десна, Південний Буг, Тиса, Тетерів, Ворскла, Карпати, Чорне море, Азовське море, Дніпро.
3 група. – виписати або підкреслити назви міст України; Київ, Львів, Одеса, Суми, Чернівці, Полтава, Харків, Вінниця.
Україна
Україна - це велика незалежна держава.
Вона межує з такими країнами - Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова, Росія і Білорусь.
На території нашої держави є багато річок – Десна, Південний Буг, Тиса, Тетерів, Ворскла. На заході простягаються Карпати, а на півдні - територію України омивають
Чорне й Азовське моря.
На берегах річки Дніпро розташована столиця України – Київ. Найбільшими містами є Львів, Одеса, Суми, Чернівці, Полтава, Харків, Вінниця.
Україна - твій рідний край, твоя земля, де ти народився і зростаєш.
А які ще міста України ви знаєте? Де б ви хотіли побувати?
Перегляньте відео визначні міста України (Т.Кароль)
Завдання на картках
1) група Виправте помилки.
(К/к)иїв-столиця України. Головна (В/в)улиця (К/К)иєва – (Х/х)рещатик. (К/к) иїв розташований над (Д/д)ніпром. (К/к)иїв — найстаріше і найгарніше (У/у)країнське місто.
2) група Використовуючи математичне правило дій з ( ) відновіть і запишіть назви сіл.
Дуболугівка, Бобрик,Титівки, Заньки, Вертіївка.
- Який висновок можна зробити? ( Назви міст,сіл пишуться з великої букви)
Робота на картках
1 група Допишіть власні іменники.
Наше село називається_______________________.Центральна вулиця в селі-________________.Наша школа розташована на вулиці________________________. Поблизу села протікає річка_________________________.
2 група Переставити речення так, щоб вийшов зв’язний текст і записати власні назви;
Там у мене є друг ________________.
Я дуже люблю відпочивати у бабусі ____________ в селі __________.
Але найбільше мені подобається разом з дідусем ________ рибалити на річці _________.
3 група
У мене є подруга _______________________.Вона живе у місті________________ на вулиці _________________На канікулах ми ходили у парк___________________
Фізхвилинка для очей з псом Патроном
Робота з підручником
Впр 31ст 61.Зпиши речення та підкресли назви річок. Як вони пишуться?
1група- 1р. Місто Чернігів стоїть на березі річки Десна.
2група-2р. Місто Полтва- на березі річки Ворскла.
3група-3р. Київ розкинувся на обох берегах Дніпра.
V. Узагальнення і систематизація знань
Гра з цеглинками Lego
Гра «Власна назва» Поставити стільки цеглинок, скільки почуєте слів, які пишуться з великої букви.
Ми літеру першу на весь її зріст.
Напишемо в назвах річок, сіл і міст.
Київ, Дніпро і гори Карпати,
З великої букви нам треба писати.
Прізвище, ім'я, по батькові кожного з нас:
Ольга Василівна, хлопчик Тарас.
Клички тварини, папуги ім'я.
З великої букви писатиму я.
VІ. Підсумок:
Що було на уроці головним? Що нового дізналися? Що можете пояснити?