Урок. Навички та звички. Вплив звичок на здоров'я.

Про матеріал
Ознайомлення учнів із поняттям «звичка», «навичка»; навчання розпізнавати різницю між корисними та шкідливими звичками; сприяння усвідомленню учнями необхідності формування корисних звичок та навичок; навчання школярів оцінювати ситуації ризику, приймати відповідальні рішення; формувати вміння порівнювати і формулювати висновки; розвивати критичне мислення на прикладах впливу корисних та шкідливих звичок на здоров’я та спосіб життя людини; виховувати силу волі для формування корисних звичок та подолання шкідливих; виховувати позитивне ставлення до здорового способу життя та свідоме ставлення до власних вчинків, свого здоров’я та здоров’я інших людей як найвищої цінності
Перегляд файлу

Тема уроку:

Навички і звички. Вплив звичок на здоров'я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.

 

Мета:  ознайомити учнів із поняттям «звичка», «навичка»; навчити розпізнавати різницю між корисними та шкідливими звичками; сприяти усвідомленню учнями необхідності формування корисних звичок та навичок; навчити школярів оцінювати ситуації ризику, приймати відповідальні рішення; формувати вміння порівнювати і формулювати висновки; розвивати критичне мислення на прикладах впливу корисних та шкідливих звичок на здоров’я та спосіб життя людини; виховувати силу волі для формування корисних звичок та подолання шкідливих; виховувати позитивне ставлення до здорового способу життя  та свідоме ставлення до власних вчинків, свого здоров’я та здоров’я інших людей як найвищої цінності

Державні вимоги до рівня навчання

Знати:

  • поняття «навички» та «звички»
  • різницю між корисними та шкідливими звичками;
  • вплив корисних, шкідливих звичок на здоров’я.

Вміти:

  • наводити приклади впливу шкідливих звичок підлітків на здоров’я;

Розуміти:

  • необхідність формування корисних навичок та звичок ;
  • наслідки корисних та шкідливих звичок;
  • можливості людини без шкідливих звичок.

    Ключові компетентності: спілкування державною мовою; соціальна компетентність,  математична компетентність (застосовування знання з математики для вирішення  життєвих ситуацій); інформаційно-цифрова компетентність.

    Наскрізні змістові лінії: громадська відповідальність (формування громадянської відповідальності за здоров’я і безпеку); «Підприємливість і фінансова грамотність»

 

Основні терміни: навичка,звичка, корисні та шкідливі звички.

Тип уроку – тренінг.

Обладнання: мультимедійна презентація,роздатковий матеріал.

                                            

Хід уроку:

І. Організаційний момент

- Діти, який у вас став настрій?

Пропоную з таким настроєм провести цей шкільний день і отримати задоволення від власних успіхів та уроку.

Повторення правил роботи на тренінгу.

  • Говоримо по черзі
  • Посміхаємося
  • Поважаємо думку іншого
  • Правило піднятої руки
  • Позитивно налаштовані
  • Випромінюємо впевненість
  • Не критикуємо
  • Слухаємо і чуємо
  • Радіємо успіхам

 

 

Перевірка домашнього завдання. (тести формс (за умови наявності телефону), роздатковий матеріал)

 

 

Мотивація навчальної діяльності

Слухання  уривка з повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра»

Мері дала йому жерстяний таз, наповнений водою, і шматок мила; він вийшов за двері, поставив таз на ослінчик, вмочив мило у воду і поклав його на місце. Потім закачав рукава і обережно вилив воду на землю, зайшов у кухню і почав щосили терти обличчя рушником, що висів за дверима. Але Мері відібрала в нього рушник.

-        Як тобі не соромно, Томе! — вигукнула вона. — Хіба можна бути таким

розбишакою? Адже вода тобі не зашкодить!

Знову таз наповнили водою. Цього разу Том деякий час стояв над ним, набираючись хоробрості, нарешті зітхнув і почав умиватися. Коли він вдруге зайшов до кухні із заплющеними очима, наосліп відшукуючи рушник, вода і мильна піна, що стікали з його обличчя, не залишали сумніву в його сумлінності. Але коли він виринув з-під рушника, результати виявилися не надто блискучими: чистим, як маска, була лише частина його обличчя від лоба до підборіддя; вище і нижче тягнулася обширна, не змочена водою територія, що зверху піднімалася на лоб, а знизу лягала темною смугою навколо шиї.

Запитання для обговорення

  1. Яку звичку мав Том Сойєр — корисну чи шкідливу?
  2. Пригадайте кілька ваших звичок. Які з них вам подобаються? Яких звичок ви хотіли б позбутися? (Висловлюються ті, хто бажає)

Повідомлення теми й мети уроку.

Отже, тема нашого уроку «Навички і звички. Вплив звичок на здоров'я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.»

 

 

 

 

 

 

 

ІІ Основна частина.

 

1. Вплив звичок на здоров'я. Корисні і шкідливі звички

 

а)Інформаційне повідомлення з мультимедійною презентацією.

Спосіб життя людини- це сукупність її звичок. Прокинувшись уранці, Оксана спочатку годує свого кота Тимофія, відтак приймає душ, чистить зуби і прибирає ліжко. Усі ці важливі справи вона робить автоматично, майже не замислюючись. Можна сказати, що в неї сформувалися певні звички.

Звички полегшують наше життя і приносять стабільності. Уявіть, як складно було б щоранку заново вчитися чистити зуби.

 

-А давайте подумаємо чи всі названі звички приносять людині користь? (Ні)

 

- Отже всі звички можна поділити на дві групи. Ті,що приносять користь людині і її здоров’ю називаються –корисними, наприклад пунктуальність,охайність, ввічливість, заняття спортом,виконання ранкової гімнастики, дотримання правил особистої гігієни,складання речей,допомога батькам,говорити правду, гуляти на свіжому повітрі.

   Вони допомагають дотримуватися розпорядку дня, не втомлюватися,  не дратуватися через прикрі дрібниці,радувати рідних і друзів,добре вчитися, зберігати здоров’я.   Важливо набувати корисних звичок з дитинства. Тоді не треба буде відмовлятися від шкідливих звичок.

 

        А ті звички ,що приносять шкоду людині і її здоров’ю називаються шкідливими. Шкідливими звичками є: гризти нігті,сьорбати,розкидати речі,сидіти довго за телевізором та комп’ютером, неорганізованість, брехливість,  переїдання,недотримання режиму дня та правил харчування, куріння, вживання алкоголю,наркотиків.

  Навіть міцна від народження людина під впливом шкідливих звичок поступово втрачає здоров’я. Шкідливі звички поволі знищують захисні сили організму й навіть можуть призвести до серйозних захворювань.

 

Практична робота

Колективна гра  «Шкідливо-корисно» (клеїмо у відповідні колонки)

І група

- Вітатися під час зустрічі з людьми;

 - допомагати меншим та слабшим;

- гратися  з телефоном на уроці

 -  гризти ручки,олівці;

ІІ група

 - перебігати дорогу на червоне світло пішохідного світлофора;

 - виконувати ранкову зарядку;

 - говорити неправду;

- робити компліменти іншим людям;

ІІІ група

- дотримуватися режиму дня;

- доглядати за своїми речами;

- палити цигарки;

- складати портфель поспіхом вранці.

Отже шкідливі звички шкодять здоров’ю, загрожують безпеці життя.

 

  1. Чинники формування звичок

Багатьох звичок набуваєш, спостерігаючи за оточуючи людьми. Якщо близькі тобі люди дбають про чистоту тіла, одягу житла, то в тебе з самого малку формуються відповідні корисні звички. Спостерігаючи за людьми, які переходять дорогу, ти поступово звикаєш до певних правил і дієш так само. Якщо твої друзі прагнуть до знань,  добре вчаться, ти теж намагатимешся сумлінно вчитися. Ти розумієш, що такі дії сприяють збереженню здоров’я.

Якщо в компанії однолітків курять, вживають слабоалкогольні напої, то і для тебе ризик закурити і випити значно підвищується. Якщо приятелі говорять, що курити - нешкідливо, а алкоголь сприяє гарному настрою, - це один з вияві так званого «групового тиску», протистояти якому іноді дуже важко. І тут в нагоді стане упевнена поведінка. Маєшь розуміти наслідки шкідливих звичок для здоров’я, вміти сказати «НІ!» на небезпечну пропозицію. Це допоможе свідомо прийняти правильне рішення.

Шкідливих звичок позбутися важко. Але можна. Якщо усвідомлюєш, що маєш шкідливу звичку, вирішивши, як діяти, щоб її позбутися.

 

Практична робота

  1. Розв’язання задачі «Вартість шкідливої звички»

Одна пачка цигарок коштує в середньому 50 гривень. Підрахуйте, скільки грошей витрачає людина, щодня купуючи 1-2 пачки за середньою ціною (перша група – за тиждень, друга – за місяць, третя – за рік, гості – за десять років).

Як можна було б витратити ці кошти, якби їх не довелося витрачати на цигарки?

  1. Створення плану відмови від поганої або шкідливої звички

Мій план відмови від поганої або шкідливої звички

  1. Шкідлива звичка, від якої я хочу позбутися_____________________
  2. Час для роботи над собою _________________________
  3. Мені знадобиться допомога _______________________
  4. Я повинен (повинна) зробити ___________________________
  5. Позбувшись звички, я _____________________________

 

ІІІ Заключна частина

Підведення підсумків уроку.

Читання притчи:

Прийшла дочка до батька і каже:

– Батьку, я втомилася, у мене таке важке життя, я не бачу в ньому ніякого сенсу! У мене постійно труднощі і проблеми … Я весь час пливу проти течії .. У мене просто немає більше сил !!! … Що мені робити ???

Батько замість відповіді поставив на вогонь три однакові каструлі з водою, в одну кинув моркву, в іншу поклав яйце, а в третю насипав кави.

 

Через деякий час він вийняв з води моркву і яйце, і налив в чашку кави з третьої каструлі.

 

– Що змінилося? – Запитав він дівчину.

 

– Яйце і морква зварилися, а зерна кави розчинилися у воді. – Відповіла вона.

 

– Ні, доню моя, це лише поверхневий погляд на речі.

 

Подивися – тверда морква, побувавши в окропі, стала м’якою. Крихке і рідке яйце стало твердим. Зовні вони не змінилися, вони лише змінили свою структуру під впливом однакових несприятливих обставин – окропу.

 

Теж саме відбувається і з людьми – сильні зовні можуть розклеїтися і стати слабкими, тоді як крихкі і ніжні лише затвердіють і зміцніють.

 

– А кава? – Запитала дочка.

 

– О! Це найцікавіше! Кава повністю розчинилась в новому ворожому середовищі і змінила її – перетворивши окріп в чудовий ароматний напій.

 

Є особливі люди, які не змінюються під тиском обставин – вони самі змінюють обставини і перетворюють їх на щось нове і прекрасне, отримуючи користь і знання з будь-якої, навіть найбільш несприятливої ситуації.

 

Я хочу, щоб ти припинила вести себе як “морквина”, згадала про те, що ти людина, щастя якої – в її власних руках!

 

Будь як кава. Будь сильнішою за каву!

Міняй обставини, а не себе саму !!

 

Оцінювання учнів.

Прізвище, ім’я

Дом. Завдання

Робота в групі

Робота на уроці

Оцінка вчителя

 

 

 

 

 

 

Вправа «Відкритий мікрофон» продовжити фразу:

« Цей урок навчив мене...”

“Найбільше мені сподобалося...”

“На уроці я ...”

“Сьогодні я зрозумів...”

“З цього уроку я можу зробити висновок...”

 
 

Домашнє завдання

Опрацювати параграф 11,намагатися позбутися звички за допомогою плану-роздруківки ,намалювати малюнок «Анти-реклама шкідливим звичкам»

 

 

 

 

doc
Додано
16 травня 2022
Переглядів
1846
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку