Урок "Навіщо нам бути пунктуальним"

Про матеріал
Що ж таке час і чому потрібно його берегти? Давня мудрість говорить: «Бережіть час, бо це — тканина, з якої виткане життя».
Перегляд файлу

Тема: Навіщо нам бути пунктуальним .

Мета: виховувати у школярів усвідомлення бережливого ставлення до на­вчального часу; навчати цінувати свій та чужий час, формувати прагнення учнів раціонально використовувати час, опановувати методи раціонального навчання.

Обладнання: відеопрезентація.

Хід заняття

І. Організаційна частина

Дзвоник вже сигнал нам дав,

Працювати час настав,

Тож і ти часу не гай,

Працювати починай!

ІІ. Повідомлення теми і мети заняття.

Жив на світі маленький Хлопчик. Він грався і радів життю. І завжди ходив поруч із ним і радів життю його Час. Він був великим, товстим, рум’яним – одним словом, його було багато. Вистачало часу на все: і у  футбол пограти, і телевізор подивитися. І не було у      Хлопчика проблем з часом, а у Часу – з ним.

       Хлопчик підріс. У нього з’явилися друзі, колеги, появились Справи. Кожна Справа вимагала часу. Хлопчик відрізав від нього  по шматку: то машину відремонтувати,то з друзями погуляти. А  час іде і всміхається: «Ще є час!»

     Не завжди Хлопчик хотів допомагати іншим, але і вони не раз йому помогли, тому мав їм віддячити, але як це зробити, коли вдома триголовий монстр ТЕТЕКО ( телевізор, телефон, комп’ютер) і вони теж його кличуть.

    Озирався іноді хлопчик на час, який він сам шматував. Настав момент. Коли часу в нього більше не було.

    Прийшов до нього син і сказав: «Тату, ходім в зоопарк чи кіно!»

  • Вибач, сину, але в мене немає часу!

Зателефонував його  батько:

  • Як ти, сину, чому не дзвониш?
  • Вибач, тату, але в мене немає часу!

Час – безцінний і непомітний. Тому  на сьогоднішньому занятті ми повинні навчитися ставити цілі, планувати життя так, щоб, коли озирнулися назад, то побачили свій усміхнений  радісно час, який ще буде разом із нами.

ІІІ. Основна частина

Що ж таке час і чому потрібно його берегти? Давня мудрість говорить: «Бережіть час, бо це — тканина, з якої виткане життя». На перший погляд, діти, цю думку зрозуміти складно. Адже, здається, часу в нас — он скільки! А у вас, першокласників, попереду все життя. І кожен обов’язково встигне навчитися всього, що хоче, здійснити свої мрії, побувати в тих місцях, про які мріє. Але це не так легко, як здається. Встигнути багато можна тільки в тому випадку, якщо ви ставитеся до власного часу з повагою.

Погляньте на годинник. Він рухається весь час однаково, з однаковою швидкістю пересуваються його стрілки, відлічуючи хвилини, години, дні... Але нам чомусь іноді здається, що час спливає по-різному. Коли ми займаємося цікавою, приємною справою, як минає час? (Дуже швидко.) А коли проводимо день у неробстві чи нудьзі, чогось із нетерпінням чекаємо — кожна хвилина видається вічністю. Як тоді спливає час? (Надто повільно.)

До речі, для того щоб стежити за часом, розпланувати і вчасно виконувати свої щоденні справи, і було придумано годинник. Цей відомий кожному предмет допомагає нам... Що робити? (Вчасно прокидатися, не запізнюватися до школи, вчасно лягати спати...) Людину яка ніколи не запізнюється і приходить вчасно називають ПУНКТУАЛЬНОЮ.

Як ви думаєте, чи легше було б нам жити без слідкування за часом? Доведіть свою думку. (Учні відповідають.)

  • Розкажіть, у яких випадках ви часто поглядаєте на годинника?
  • Коли плин часу вас особливо хвилює?
  • Якій людині, на вашу думку, постійно бракує часу — організованій, уважній чи розгубленій, яка відволікається на непотрібні думки та неважливі розмови, забавки?
  • Чому ви так вважаєте? (Звучать відповіді та пояснення.)
  • Про яку людину ви можете щиро сказати: «Вона марнує час!»? (Про ледачу, неуважну, недбайливу...)
  • Які почуття викликають у вас марнотратці часу? (Учні висловлюють свої точки зору.)
  • Чи бувало так, що ви шкодували про марно витрачений час? Розкажіть про ці випадки. (2-3 бажаючі учні виконують завдання.)

 

Гра «Хто марнує час?»

Дітям пропонується дати оцінку вчинкам, про які йдеться в тексті речень, що їх зачитує педагог.

Хто марнує час —

...той, хто працює, чи той, хто дрімає?

...той учень, який швидко й сумлінно виконує завдання, чи той, хто робить його повільно й нестаранно?

...той, хто вдома допомагає батькам, чи той, хто годинами теревенить по телефону?

...той, хто наводить лад у кімнаті, чи той, хто сидить серед безладу і довго міркує, чим би зайнятись?

...той, хто тільки роздивляється картинки в книжці, чи той, хто читає її?

...той, хто поливає квіти в засушливу погоду, чи той, хто дожидає дощу?

...той, хто починає сварки зі своїми друзями, чи той, хто займається разом з ними добрими й цікавими справами?

Діти, а чи часто ви спізнюєтеся? Вважаєте, це не проблема? А поставте-но себе на місце того, хто на вас чекає.

Що відчуває ця людина — сумує, хвилюється, сердиться? Поміркуйте, які переваги ви отримаєте, якщо вчасно прийдете до кінотеатру, на зустріч із другом, на тренування. А тепер уявіть, що до вас “запізнюються” найпотрібніші речі. Саме так сталося з хлопчиком із коміксу.

Слайд 1

Запитання і завдання для бесіди з дітьми за коміксом

  • Чому не варто ставитись до запізнень легковажно?
  • Як ви чините, якщо ваш товариш часто приходить на зустріч невчасно? А чи діятимете інакше після перегляду коміксу? Чому?
  • Чи трапляється запізнюватись вам? Куди саме? Чому?
  • Що заважає вам приходити вчасно? Що залежить тільки від вас, а що від інших чинників? Від яких саме?
  • Чи бувають поважні причини для запізнення?
  • Що варто зробити, коли бачиш, що не встигаєш до призначеного часу? Чому?
  • Що треба робити, якщо справа дуже відповідальна і запізнюватися не можна? Як спланувати час? Коли обов’язково слід це робити?
  • Чому запізнюватися не варто?
  • Чи приходити вчасно слід тільки у дитячий садок і школу? Чому?

 Придумайте власну назву для коміксу.

Слайд 2

ІV. Підсумок заняття.

  • Як потрібно берегти час ?
  • Що порадите людині яка постійно запізнюється ?

 

Запам’ятайте !

Час не можна повернути назад, час не можна зупинити.

Запам'ятайте, що час — ваш друг, якщо ви цінуєте його, усвідомлюєте важливість кожної миті.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Савчак Анастасія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 березня 2019
Переглядів
8105
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку