Природознавство
2 год. на тиждень (за підручником І.В.Грущинської)
№ |
Тема |
Дата проведення |
Примітки |
1 |
2 |
3 |
4 |
Вступ (1 год) |
|||
1 |
Для чого ми вивчаємо природознавство? (с.3-5) |
|
|
СВІТ У ЯКОМУ ТИ ЖИВЕШ (14 год.) |
|||
2 |
Що треба знати про природу? |
|
|
3 |
Жива і нежива природа. |
|
|
4 |
Жива і нежива природа. |
|
|
5 |
Жива і нежива природа. |
|
|
6 |
Подорож у природу: урок-екскурсія №1 Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи. |
|
|
7 |
Живі організми, їхні ознаки. |
|
|
8 |
Живі організми та умови, необхідні для життя, різноманітність. |
|
|
9 |
Як людина пізнає світ? |
|
|
10 |
Як людина вивчає природу? Спостереження та досліди. Практична робота №1. Дослідження дрібних деталей предметів за допомогою лупи. |
|
|
11 |
Природні та рукотворні об'єкти (тіла). Дослідницький практикум. Із чого це виготовлено? (“Запитай у батьків”) |
|
|
12 |
Запитання до природи: “Із чого виробляють папір?” |
|
|
13 |
Подорож у природу: урок-екскурсія №2 Спостереження за осінніми змінами в живій і неживій природі. |
|
|
14 |
Значення природи для життя людини. |
|
|
15 |
Бережливе ставлення до природи. |
|
|
16 |
Підбиваємо підсумки: що ти знаєш про світ, у якому живеш? |
|
|
СВІТ НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ (9 год.) |
|||
17 |
Сонце та його значення для життя на Землі. |
|
|
18 |
Повітря та його властивості. |
|
|
19 |
Значення повітря для живої природи. |
|
|
20 |
Вода та її властивості. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з калюжі? |
|
|
21 |
Вода в природі та в житті людини. |
|
|
22 |
Запитання до природи: “Як економно використовувати воду вдома?” |
|
|
23 |
Гірські породи, їх значення для людини. Практична робота №2. Ознайомлення з колекцією гірських порід рідного краю. |
|
|
24 |
Грунт. (с.48-51) |
|
|
25 |
Значення грунту для живої природи і господарської діяльності людини. (с.52-53)
|
|
|
26 |
Підбиваємо підсумки: що ти знаєш про неживу природу? (с.54-55) |
|
|
СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ (18 год.) |
|||
27 |
Рослини, їх будова. (с.56-57) |
|
|
28 |
Рослини, їх будова. (с.58-59) Практична робота №3. Вивчення будови рослин. |
|
|
29 |
Дерева, кущі й травянисті рослини. (с.60-61) |
|
|
30 |
Листяні та хвойні рослини.(с.62-63) |
|
|
31 |
Подорож у природу: урок-екскурсія №3. Сквер. Правила поведінки у природі.(с.64-65) |
|
|
32 |
Дикорослі і культурні рослини. (с.66-67) |
|
|
33 |
Кімнатні рослини.Догляд за кімнатними рослинами. (с.68-69) Практична робота №4. |
|
|
34 |
Культурні рослини. (с.70-71) |
|
|
35 |
Запитання до природи:”Звідки береться рослинна олія?” |
|
|
36 |
Тварини. (с.72-73) |
|
|
37 |
Дикі і свійські тварини. (с.74-75) |
|
|
38 |
Комахи. (с.76-77) Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
|
|
39 |
Риби. (с.78-79) |
|
|
40 |
Птахи.(с.80-81) |
|
|
41 |
Звірі. (с.80-83) |
|
|
42 |
Тварини живого куточка, домашні улюбленці. (с.84-85) |
|
|
43 |
Запитання до природи: “За що нам вдячні домашні улюбленці (рослини, тварини)?”. |
|
|
44 |
Тварини. Живлення тварин. (с.86-87) |
|
|
45 |
Урок-екскурсія №4. Краєзнавчий музей. (с.88-89) |
|
|
46 |
Підбиваємо підсумки: що ти знаєш про рослини і тварин? (с.90-91) |
|
|
РІДНИЙ КРАЙ (11 год.) |
|||
47 |
Природа в селі та на його околицях.(с.92-93) Дослідницький практикум. “Чим славиться моє село”. |
|
|
48 |
Природа в селі та на його околицях.(с.94-95) |
|
|
49 |
Водойми рідного краю. Охорона водойм.(с.96-97) |
|
|
50 |
Урок-екскурсія №5. До водойми. Міні — проект “Як облаштувати джерело?”. |
|
|
51 |
Дикорослі рослини рідного краю. Лікарські рослини. (с.98-99) |
|
|
52 |
Запитання до природи: “Як використовують лікарські рослини?” |
|
|
53 |
Охорона рослин. Червона книга.Червонокнижні рослини рідного краю. (с.100-101) |
|
|
54 |
Культурні рослини рідного краю.(с.106-107) |
|
|
55 |
Тварини рідного краю. (с.102-103) |
|
|
56 |
Охорона тварин. (с.104-105) |
|
|
57 |
Свійські тварини рідного краю. (с.108-109) |
|
|
58 |
Праця людей у селі. (с.110-111) |
|
|
59 |
Підбиваємо підсумки: чим славне твоє рідне місто чи село? (с.112-113) |
|
|
МОЯ КРАЇНА — УКРАЇНА (9 год.) |
|||
60 |
Україна — моя Батьківщина. (с.114-115) |
|
|
61 |
Карта України. Умовні позначення на карті.(с.116-117) |
|
|
62 |
Дослідницький практикум. “Мандрівка Україною, про яку ти мрієш”.(с.118-119) |
|
|
63 |
Урок-екскурсія №6. Подорож у природу навесні. Вчимося спостерігати за природою.(с.120-121) |
|
|
64 |
Водойми України. Найбільші річки та озера України. Їх значення для людини. (с.122-123) |
|
|
65 |
Урок-екскурсія №7. До водойми. Зміни в природі.(с.124-125) |
|
|
66 |
Чорне та Азовське моря. (с.126-127) |
|
|
67 |
Значення морів. (с.126-127) |
|
|
68 |
Гори України. Природа Карпат. Природа Кримських гір. (с.128-129) |
|
|
69 |
Підбиваємо підсумки: що ти знаєш про природу України? (с.130-133) |
|
|
70 |
Підсумковий урок за рік. |
|
|